Emne: LAN kabel tilbud! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4923
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan konkludere flg. ud fra de sidste 10-15 indlæg:
Mid-fi (10-30.000,- pr. app.) dur ikke til at teste Usb, LAN eller powerkabler...
Man skal have high end (30.000 og op pr. app.), for at eksotiske kabler virker...
Men Nordost benytter mid-fi til at demonstrere deres kabler, fordi de lyder dårligt på high end udstyr?!
... jeg er forvirret! 
Så nu kan jeg godt skrotte high end systemet i lytterummet, for det er åbenbart for dårligt, siden det ikke vil afsløre forskelle på eksotiske kabler...?!?!
Eller måske er det så veltrimmet, at det ikke er kablerne, der har det sidste ord!!!! Måske er det dét, det handler om. At kabler bruges til at rette fejl, som ikke burde have været dér fra starten! 
Måske virker kablerne så godt, fordi man har et mangelfuldt system?
|
| Til top |
|
| |
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Penge penge penge! Hvorfor handler det altid om penge?
__________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
kristianemail Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig
Bruger siden: 24 August 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er stadig meget interesseret, såfremt nogenkan linke til et såkaldt "Audio CAT7 kabel". Nogen må da kende til det.
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kristianemail Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig
Bruger siden: 24 August 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er jo slet ikke dyre nok  Jeg tænker noget til mindst 2000 for en meter.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kristianemail skrev:
| Jeg er stadig meget interesseret, såfremt nogenkan linke til et såkaldt "Audio CAT7 kabel". Nogen må da kende til det. |
|
|
Måske dette :
Løs kabel
Færdigt kabel
Da det er et audiokabel er der naturligvis pile på så lyden løber den rigtige vej.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
efterklang skrev:
| Og at blande placebo ind som forsvarsbolværk holder heller ikke - for er man selv overbevist er man jo sikker på at man har undgået placebo |
|
|
Kan du uddybe den konklusion ?
Placebo handler vel netop om at folk er overbevist om en effekt som reelt ikke er der.
Placebo
Hvis syge mennesker kan overbevises til at tro at de er blevet raske af en medicin som de slet ikke har fået, hvorfor kan en hifiinteresseret der søger små forbedringer så ikke tro at han hører en forskel som reelt ikke er der ?
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Jeg kan konkludere flg. ud fra de sidste 10-15 indlæg:
Mid-fi (10-30.000,- pr. app.) dur ikke til at teste Usb, LAN eller powerkabler...
Man skal have high end (30.000 og op pr. app.), for at eksotiske kabler virker...
Men Nordost benytter mid-fi til at demonstrere deres kabler, fordi de lyder dårligt på high end udstyr?!
... jeg er forvirret! 
Så nu kan jeg godt skrotte high end systemet i lytterummet, for det er åbenbart for dårligt, siden det ikke vil afsløre forskelle på eksotiske kabler...?!?!
Eller måske er det så veltrimmet, at det ikke er kablerne, der har det sidste ord!!!! Måske er det dét, det handler om. At kabler bruges til at rette fejl, som ikke burde have været dér fra starten! 
Måske virker kablerne så godt, fordi man har et mangelfuldt system? |
|
|
Spørgsmålet er om dit teste anlæg er god nok til at teste på, så ren videnskabelige, der er nogle krav der skal opfyldes: 1) Anlæg skal består at samme mærker og serie (så man undgår tekniske forskel). 2) Der skal være andre der stå for testen og denne teste skal forgår i mørke. De gang man har teste videnskabelig, har man ikke kunne høre forskel mellem dyrt og billige kabler, kan ikke lige husk hvor jeg har se teste, men der skulle ligge en video om det uden på YouTube. Derved spille syne, følelse (og nok også prisen) ind i en give test, og anmelder personlig holdning. Så det eneste vi ved fra Mikkel Gige teste anlæg, er at et given kable lyder god eller skidt i dette anlægs sammensætning, og derfor kan et give kable lyder helt anderledes i et andet anlæg. Og debat om High-end anlæg, for hvor starte rigtig High-end anlæg, er det 30.000,- kr. per enhed, eller er den 200.000,- kr. per enhed og op, for nogle kunde gruppe er 30.000,- kr. per enhed mid-fi eller low-fi. Så set i det lys er Mikkel Gige teste anlæg kun et low-fi anlæg (og mange andres teste anlæg), det er nemlig et spørgsmål om hvilken øjerne der se på det, og hvor mange penge men er interesseret (eller kan) i at smide i et hifi anlæg, og man må ikke glemme at her er der ingen høje grænse. Man kan også sige hvis et givet elektronik er konstrueret god og korrekt, er spørgsmål om kable pris ikke så stor (se bare inden for prof. lyd), hvad tro i at det mic kabler har koste.
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt se mit forrige indlæg ser lidt ud. Nordost fremviser deres kabler med Jeff Rowland ! Ved det her 1000 procent sikkerhed Mikkel
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidst gang jeg var til Nordost kable demo, fremviser deres kabler med noget Rotel mit-fi stereo anlæg (også deres dyrt kabler), så det gælde mig at de også kan fremviser deres kable på et dyrt stereo anlægge som det fra Jeff Rowland, det er der mere logi i Men kan ikke rigtig finde ud af Nordost kable, og deres forklaring hvor de skulle lyde beder end anden kable, hvor det ikke stå Nordost på, der er lidt for meget voodoo og fantasi i deres forklaring, efter min mening Få at komme tilbage til udgangs punket, nemlig om der er forskel mellem digital kabler, det jeg prøve at se at der nok er større forskel mellem diverse anlæg kvalitet end der er forskel mellem digital kabler, og derved kan en test ikke rigtige bruges til noget, det siger jo ikke noget om hvordan dette kable lyder i ens egen anlæg.
|
| Til top |
|
| |
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
efterklang skrev:
Og at blande placebo ind som forsvarsbolværk holder heller ikke - for er man
selv overbevist er man jo sikker på at man har undgået placebo |
|
|
Kan du uddybe den konklusion ?
Placebo handler vel netop om at folk er overbevist om en effekt som reelt ikke er der.
Placebo
Hvis syge mennesker kan overbevises til at tro at de er blevet raske af en medicin som de slet ikke har fået, hvorfor
kan en hifiinteresseret der søger små forbedringer så ikke tro at han hører en forskel som reelt ikke er der ?
|
|
|
De færreste tester via blind, det er bare for besværligt. Den ene gang, f.eks. et signalkabel, hører de en forskel, den
anden gang, f.eks. et strømkabel, gør de ikke. At konkludere at det ene er placebo, det andet ikke, og om der er
noncebo (hvad det så end hedder rigtigt) indblandet, kan de faktisk ikke være sikre på. Blindtest åbner op for endnu
flere usikkerheder, dem behøver vi ikke debattere igen-igen-igen.
Bortset fra det, så har ingen pligt til at overbevise andre om at de ikke har hørt forskel pga. placebo. Der er heller
ingen der har pligt til at bevare andre fra at bruge deres penge på hvad der for dem synes som en dum måde. Der er
en generel intolerance overfor andres oplevelser hvis ikke de stemmer overens med ens egne oplevelser eller teorier.
Jeg vil også helst se/høre selv, men respekterer at andre kan eller ikke kan høre forskel - jeg har ikke behov for at
overbevise andre om min oplevelse, ligegyldigt om det virker tåbeligt på mig eller ej. Hvis man er glad så er man glad,
man har virkelig ikke behov for at andre skal komme og p***e på ens sukkermad, men på internettet er det for mange
ok at være mere grov end IRL.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan lede til dette:
Det er ligegyldig hvad en give kable og hvor det komme fra, bare det virker fint i sit egen anlæg
Man fordi er det er dyrt eller super dyrt, betyder ikke at det er beder end et tilsvare billiger kable, man kan nemlig blive overrasket.
Derfor når man er på kable jagt, så skal man gå til det med et åben sind og være parat til at prøve sig frem i alle pris klasse.
Men film knække når man prøve at sælge en billige kable som et dyrt high-end kable under et kendt navn, eller et digital kable som et high-end lyd kable, og så er vi tilbage til hvor vi start.
Desværre har mærkevare syndromet ramt hifi branchen, og jeg har give mere for dit kable en det du har købet og i den stil, så er vi nemlig tilbage i børnenavn nenue, og ærligt det klær ikke hifi branchen.
|
| Til top |
|
| |

Redaktør og Indehaver
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Spørgsmålet er om dit teste anlæg er god nok til at teste på, så ren videnskabelige, der er nogle krav der skal opfyldes:
1) Anlæg skal består at samme mærker og serie (så man undgår tekniske forskel).
|
|
|
Sikke noget forsludret vrøvl... Det ser du ikke hos en eneste anmelder. Og dermed siger du vel, at vi alle gør det forkert? Måske du har fundet dig et nyt job som anmelder 
StarTrek skrev:
Og debat om High-end anlæg, for hvor starte rigtig High-end anlæg, er det 30.000,- kr. per enhed, eller er den 200.000,- kr. per enhed og op, for nogle kunde gruppe er 30.000,- kr. per enhed mid-fi eller low-fi.
Så set i det lys er Mikkel Gige teste anlæg kun et low-fi anlæg (og mange andres teste anlæg), det er nemlig et spørgsmål om hvilken øjerne der se på det, og hvor mange penge men er interesseret (eller kan) i at smide i et hifi anlæg, og man må ikke glemme at her er der ingen høje grænse.
|
|
|
Nu driller du bare, ved at kalde mit setup low-fi... kom du forbi en dag, så skal du få en musikoplevelse, der ryster dig i din grundvold. Men så skal du også skrive om det, her i forummet!
Det er korrekt, at mit reference setup er en blanding af mid-fi og high end. Men her taler vi kun om pris-index. Og dermed siger jeg vel også, at en del af mit test-udstyr lammetæver high end udstyr på performance!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg driller dig (god du kan tage det  ), at kalde dig anlæg for low-fi..., skal ses i indlæge kontekst, nemlig at der er ingen top grænse for high-end anlæg, og du så havde et high-end anlæg ville der altid være et high-end anlæg der er meget dyre, så jeg har haft lidt sjov med med denne tanke med dit setup som eksempel.
Jeg har slet ikke noget i mod dit anlæg, slet, slet ikke (har haft være på jagt efter nogle af de dele, dit anlæg bestå af).
Så ja jeg har lavet sjov med hvad man kan kalde low-fi, mid-fi og high end, for alt er jo relevant efter hvordan man se på det, jeg blive altid overaske over hvor dyrt man kan producer high-end hifi, og nogle gang sætte jeg spørgsmål om det bare et et teknik standpunkt fra en give firma, og man har sat det i sat det i produktion fordi at man kan og der er kunder der ikke skal havde det samme som naboen.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
efterklang skrev:
At konkludere at det ene er placebo, det andet ikke, og om der er noncebo (hvad det så end hedder rigtigt) indblandet, kan de faktisk ikke være sikre på. Blindtest åbner op for endnu flere usikkerheder, dem behøver vi ikke debattere igen-igen-igen.
Bortset fra det, så har ingen pligt til at overbevise andre om at de ikke har hørt forskel pga. placebo. Der er heller
ingen der har pligt til at bevare andre fra at bruge deres penge på hvad der for dem synes som en dum måde. Der er
en generel intolerance overfor andres oplevelser hvis ikke de stemmer overens med ens egne oplevelser eller teorier.
Jeg vil også helst se/høre selv, men respekterer at andre kan eller ikke kan høre forskel - jeg har ikke behov for at
overbevise andre om min oplevelse, ligegyldigt om det virker tåbeligt på mig eller ej. Hvis man er glad så er man glad,
man har virkelig ikke behov for at andre skal komme og p***e på ens sukkermad, men på internettet er det for mange
ok at være mere grov end IRL. |
|
|
Jeg konkluderer ikke at noget er placebo, jeg er bare åben for at det kan være det. Derimod er du blankt afvisende overfor placebo, og hvordan kan du være det ?
Hvad var det i mit indlæg du finder intolerant eller groft ?
Jeg stillede udelukkende et spørgsmål i en god tone til dit indlæg.
Det er ikke mig der siger at jeg er sikker på at det er placebo, det er dig der er sikker på at det ikke er det. Jeg har ikke skrevet noget om hverken dine eller mine oplevelser og jeg har absolut ingen intentioner om at fornærme dig. Men når du nu selv bragte placebo ind i debatten må jeg vel også spørge til det ?
Er det i virkeligheden ikke dig der er intolerant her ?
Du svarede for øvrigt ikke på mit spørgsmål.
|
| Til top |
|
| |

Redaktør og Indehaver
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Så ja jeg har lavet sjov med hvad man kan kalde low-fi, mid-fi og high end, for alt er jo relevant efter hvordan man se på det, jeg blive altid overaske over hvor dyrt man kan producer high-end hifi, og nogle gang sætte jeg spørgsmål om det bare et et teknik standpunkt fra en give firma, og man har sat det i sat det i produktion fordi at man kan og der er kunder der ikke skal havde det samme som naboen. |
|
|
Jeg har lige læst en test i et blad, i dag... af en Riaa forstærker til 250.000,- (nej, der er ikke for mange nuller!), og det undrer mig i den grad, at hifi-udstyr med så begrænset brugsområde, på nogen måde kan koste så meget?!?!
Men ofte handler det om, at sætte prisen højt, hvis det skal have en marketingsmæssig effekt.
Et mindre kendt mærke havde tidligere problemer med, at afsætte deres ellers fremragende grej. Så satte de prisen op, og vendte næsen mod de store high end markeder (USA, England, Rusland, Japan osv.), og så kom der gang i salget. Og i dag modtager det fremragende tests verden over.
Og det er det samme med kabler... sæt prisen højt, så skal det nok sælge... uanset om der er belæg for virkningen. Og gud forbyde, hvis nogen kalder det "Kejserens ny klæder"! 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja dumme kunde og smart sælger Jeg har hørt en tilsvare historie, og man må tage sig til hoved Der er faktisk en grund til at hvis firma, forbyde anmelde at tage skille ting af, derved kan jo pluslig se hvad er virkelige er putte ind i tingen, når det komme til surround receiver så komme de flest fra samme fabrik, tænk hvis man fandt ud af man man faktisk anmelde den samme surround receiver, men under forskellig navn og til forskellig prise. Det kan faktisk blive rigtig sjovt, hvis man tænke på at i give produkt har værre anmeld i et tidsskrift og få ringe anmeldes og år efter komme de samme ud i en ny indpakning og til en hele anden pris, og så få høje anmeldes bare fordi at det nu er hige-end, dette er vel sket en gang i mellem Og så er vi komme fuld cirkle, nemlig et sted hvor man kan påvise at et digital kable bure være ens, hvis de eller er bygge korrekt, men hvor de blive solgt som hige-end til en meget, meget højre pris, men kan vel også sige at man har tage kable firma med finger i kagedåsen. Vedr. Dyre Riaa, så finder der Riaa til omkring de 100.000 kr. til prof. marked, men tilgængelige kan de indstille til alle de pick-up typer der er lavet fra de første til de sidst.
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Startreks bemærkning:
Anlæg skal består at samme mærker og serie (så man undgår tekniske forskel).
Er det 1. april?
Hvilken gang sludder og vrøvl. Du er vel klar over at en superracer har diverse dele fra specialfirmaer for at yde optimalt!! Der er dele fra forskellige
firmaer til transmission, ophæng, dæk, hjul, karosseri, styretøj, elektronik, motorblok etc. Disse dele er sjældent fra samme fabrikant selvom der står
samme navn på bilen. De sammensættes rigtigt præcis som du kan med dit anlæg. Det er lige præcis det der er fidusen. Nemlig at finde det der giver,
i bedste fald en synergi effekt. Mit eget anlæg består kun af 2 dele af samme mærke nemlig højttalere. Resten er forskelligt.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 14 Juli 2014 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke helt en 1. april....
Det var nu mere tænk for anlæg der skal bruge til test.
Men måske er jeg på dybt vand ?
Hvis man så bare overholde de standart der er, så er det ligegyldig hvordan at man blander ting samme, men der er mærker der er bygget til at bruge samme med tilsvare udstyre, så som bl.a. B&O og andre, hvor man kun få optimale ved at købe udstyr fra samme mærker.
Man kan tage et anden eksemplet, nemlig HDMI, har kan man rende ind i at hverken surround receiver eller TV og hdmi kable overholde HDMI standart, ikke det stor problem med kort kable træk, men med lange træk kan det give problemer.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|