Emne: LAN kabel tilbud! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 15 Juli 2014 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
padfone skrev:
Miav skrev:
svendborg@email skrev:
Er der tale om jævnspænding eller vekselspænding her?
Og jeg vil da umiddelbart mene at en evt mulig ændring ville ske med det samme. Lidt som hvis man afmagnetiserer eller
vender magnetiske poler.
Naturligvis ikke de jordiske poler
|
|
|
Selve lydsignalet består jo af mange forskellige frekvenser, men det er jo ikke ensbetydende med det absolut er
vekselspænding, der er jo også 2 ledere i kablet en ground og en +, hvis du måler på signalet vil du kunne måle både DC og
AC.
Men du forenkler tingene for meget.  |
|
|
Der er forhåbentlig ikke DC i signalet Jeg vil i hvert fald håbe at der kun er AC i mit signal (hvad der ganske enkelt er i
alle audiosignaler)  |
|
|
Nu siger jeg heller ikke signalet er DC, men hvis du måler på signalet er det ikke bare AC, da der er mange frekvenser
samtidigt, og da de har samme potentiale vil noget af signalet opføre sig som DC, hvis du f.eks. måler DC med dit måle
apparat vil du kunne måle en DC spænding, selv om det ikke er en reel DC spænding.
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 15 Juli 2014 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var mit ? Også ment med en skjult ironisk bagtanke. For når nu det er ac, så bevæger spændingen sig jo ikke i en "lige linie", men op og ned, hvis
man forestiller sig det som et rør.
Og det foregår i mange mønstre mellem, for nemheds skyld, 20-20 Khz. Min pointe er så at alt materielt bliver påvirket meget hurtigt og derfor ikke
behøver mere end sekunder eller minutter før en evt tilspilning.
Det er jo nok efterhånden tydeligt, at jeg ikke tror på det begreb, når vi taler kabler.
Igen, hvis det virkelig var tilfældet, har vi jo ingen reference, da den ændrer sig
Og uden reference, kan man egentlig ikke sige hvad der i givet tilfælde er ændret. Det nye eller det gamle kabel
|
| Til top |
|
| |
padfone Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Juli 2014 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 15 Juli 2014 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Miav skrev:
padfone skrev:
Miav skrev:
svendborg@email skrev:
Er der tale om jævnspænding eller
vekselspænding her?
Og jeg vil da umiddelbart mene at en evt mulig ændring ville ske med det samme. Lidt som hvis man afmagnetiserer eller
vender magnetiske poler.
Naturligvis ikke de jordiske poler
|
|
|
Selve lydsignalet består jo af mange forskellige frekvenser, men det er jo ikke ensbetydende med det absolut er
vekselspænding, der er jo også 2 ledere i kablet en ground og en +, hvis du måler på signalet vil du kunne måle både DC og
AC.
Men du forenkler tingene for meget.  |
|
|
Der er forhåbentlig ikke DC i signalet Jeg vil i hvert fald håbe at der kun er AC i mit signal (hvad der ganske enkelt er i
alle audiosignaler)  |
|
|
Nu siger jeg heller ikke signalet er DC, men hvis du måler på signalet er det ikke bare AC, da der er mange frekvenser
samtidigt, og da de har samme potentiale vil noget af signalet opføre sig som DC, hvis du f.eks. måler DC med dit måle
apparat vil du kunne måle en DC spænding, selv om det ikke er en reel DC spænding. |
|
|
Ja nul hz, direkte fejlsignaler eller et klippet signal kan nok vise et DC lignende signal, men det er alt sammen uønskede
signaler.
Iøvrigt sidder er som regel en kondensator i ind og udgang som ikke kan lede DC
Audiosignaler er AC
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 15 Juli 2014 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sagtens få et resultat med et multimeter, hvis man måler efter dc på et ac signal, bare ikke et valid resultat, så at sige måleapperatet er
defekt fordi man får et udslag er da direkte forkert...
Men nok om det, jeg vil stadig gerne vide om vi har en reference eller ej, for det må ligesom være sagens kerne vedr tilspilning af kabler.
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 15 Juli 2014 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fuldt indlægget lige fra starten. Og der er langt mellem, jeg skriver på andres indlæg.
Jeg er indehaver af både det omtalte Lan kabel fra Acoustic Revive på 1.0 meter samt Acoustic Revive Lan Isolator.
Og iforhold til investeringen, er det direkte til My personal recommendation.
Til jer som har prøvet det, og skyder det til jorden. Vil jeg påstå, at jeres udstyr bare ikke er godt nok til at demonstrere det.
Og til dem som synes 2200 dkr er i overkanten for en meters Lan Kabel, enig. Men det tweaker, lige det sidste hos mig.
Men nu hører jeg jo også til dem, som har brugt penge på strømkabler, filtrer osv.
Min sidste tweak er Isoclean Power Audio Grade Fuses, hvor det var muligt. Og var intet mindre end en sensation.
Igen my personal recommendation.
Hvad alle i andre mener, er sådan set fuldstændigt ligegyldigt. Bare jeg synes det er penge værd.
Vh dts
__________________ Gustav = Slukket TV
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2014 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email skrev:
Man kan sagtens få et resultat med et multimeter, hvis man måler efter dc på et ac signal, bare
ikke et valid resultat, så at sige måleapperatet er
defekt fordi man får et udslag er da direkte forkert...
Men nok om det, jeg vil stadig gerne vide om vi har en reference eller ej, for det må ligesom være sagens kerne vedr
tilspilning af kabler.
|
|
|
Man kan også få et multimeter til at give udslag på DC ved at putte målepindene ned i en potteplante eller ud af vinduet.
Referencen er kablet som det er.
"tilspilningen" er en tilvænning og intet andet
|
| Til top |
|
| |
kristianemail Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig
Bruger siden: 24 August 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 15 Juli 2014 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSSOUND skrev:
Har fuldt indlægget lige fra starten. Og der er langt mellem mine indlæg.
Jeg er indehaver af både det omtalte Lan kabel fra Acoustic Revive på 1.0 meter samt Acoustic Revive Lan Isolator.
Til jer som har prøvet det, og skyder det til jorden. Vil jeg påstå, at jeres udstyr bare ikke er godt til at demonstrere det.
Og til dem som synes 2200 dkr er i overkanten for en meters Lan Kabel, enig. Men det tweaker, lige det sidste hos mig.
Men nu hører jeg jo også til dem, som har brugt penge på strømkabler, filtrer osv.
Min sidste tweak er Isoclean Power Audio Grade Fuses, hvor det var muligt. Og var intet mindre end en sensation.
Hvad alle i andre mener, er sådan set fuldstændigt ligegyldigt. Bare jeg synes det er penge værd.
Vh dts
|
|
|
Fantastisk at høre fra en der rent faktisk ejer sådan et kabel!! Det kan måske bringe lidt ny og relevant viden ind i
diskussionen.
Hvordan har det påvirket lyden??
Må man spørge hvor længe du har haft kablet??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2014 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSSOUND skrev:
Har fuldt indlægget lige fra starten. Og der er langt mellem mine indlæg.
Til jer som har prøvet det, og skyder det til jorden. Vil jeg påstå, at jeres udstyr bare ikke er godt nok til at demonstrere det.
|
|
|
Den var ny.
Den er næsten aldrig hørt før
DTSSOUND skrev:
Vh dts
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 15 Juli 2014 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kristianemail skrev:
Fantastisk at høre fra en der rent faktisk ejer sådan et kabel!! Det kan måske bringe lidt ny og relevant viden ind i
diskussionen.
Hvordan har det påvirket lyden??
Må man spørge hvor længe du har haft kablet?? |
|
|
Haft det længe nok til, at det er tilspillet:).
Lån begge kabler, prøv dem. Send dem retur, hvis anlægget ikke har kvaliteter til at vise hvad de kan!.
Vh dts __________________ Gustav = Slukket TV
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Hurtig
|
| Sendt: 15 Juli 2014 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSSOUND skrev:
Haft det længe nok til, at det er tilspillet:).
Lån begge kabler, prøv dem. Send dem retur, hvis anlægget ikke har kvaliteter til at vise hvad de kan!.
Vh dts |
|
|
Det nytter jo ikke at låne dem, for ifølge dem der kan høre forskellen, tager det et halvt år før de er tilspillede. Og så længe
kan jeg næppe låne dem.
Kunne du ikke være interesseret i at lade et par nysgerrige ører lytte til det, og evt demonstrere forskellen til et standard
kabel? Så tager jeg lidt lækkert med til ganen
|
| Til top |
|
| |
Dyrholm Branchemedlem

Dyrholm Design Audio
Bruger siden: 15 November 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 16 Juli 2014 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email skrev:
Hmm...
Det sidste omkring tilspilning af kabler, må jeg altså reagere på.
Findes der på nogen måde evidens for at metallets molekylærstruktur skulle ændre sig ved brug? Jeg har aldrig oplevet en ændring, som ikke vil
kunne tilskrives psykologisk årsag. Altså at jeg er blevet vant til lyden.
Hvis det virkeligt forholder sig sådan at de ændres, vil de jo gøre det i hele deres levetid og dermed er al snak om reference jo med et slag blæst af
banen.
Ja, jeg kan altså ikke få det til at virke logisk for mig med min ringe viden. |
|
|
Som udvikler af både analoge og digitale (incl. USB) kabler, må jeg sige at indbrænding af kabler ikke har noget med psykologi at gøre. Der er tydelig forskel at høre, når man som mig, har mulighed for at lytte på kabler som er indbrændt, og kabler som ikke er det. Jeg har for en del år siden, investeret i et apparat som kan indbrænde kabler, fordi det simpelthen tager for lang tid at udvikle et nyt produkt, hvis kablerne skal sidde i testanlægget indtil det ikke ændrer sig mere. Måske 100 timer eller mere.
Jeg lytter aldrig til nye forsøgskabler før de har siddet mindst 3 døgn i apparatet. Når man derefter sammenligner et indbrændt kabel, med et som ikke er indbrændt, er man ikke i tvivl om effekten.
Men som også nævnt andetsteds i denne tråd, så ændrer tingene sig en smule, når kablerne bliver afmonteret og måske ikke bliver brugt i en periode. Der går lidt tid inden lyden er helt på plads igen. Timer måske, men ikke halve eller hele år.
Køb derfor kun kabler som i kan låne i en periode, eller returnere mod refundering af pengene, der skal lyttes i flere dage før man kan være sikker på at få den ønskede forbedring. Skift derefter tilbage til dit "gamle" kabel og lyt igen. Hvad gjorde dig mest glad ? Det er det som du skal beholde.
Mvh __________________ John Dyrholm
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2014 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyrholm skrev:
svendborg@email skrev:
Hmm...
Det sidste omkring tilspilning af kabler, må jeg altså reagere på.
Findes der på nogen måde evidens for at metallets molekylærstruktur skulle ændre sig ved brug? Jeg har aldrig oplevet en
ændring, som ikke vil
kunne tilskrives psykologisk årsag. Altså at jeg er blevet vant til lyden.
Hvis det virkeligt forholder sig sådan at de ændres, vil de jo gøre det i hele deres levetid og dermed er al snak om reference
jo med et slag blæst af
banen.
Ja, jeg kan altså ikke få det til at virke logisk for mig med min ringe viden. |
|
|
Som udvikler af både analoge og digitale (incl. USB) kabler, må jeg sige at indbrænding af kabler ikke har noget med
psykologi at gøre. Der er tydelig forskel at høre, når man som mig, har mulighed for at lytte på kabler som er indbrændt, og
kabler som ikke er det. Jeg har for en del år siden, investeret i et apparat som kan indbrænde kabler, fordi det simpelthen
tager for lang tid at udvikle et nyt produkt, hvis kablerne skal sidde i testanlægget indtil det ikke ændrer sig mere. Måske
100 timer eller mere.
Jeg lytter aldrig til nye forsøgskabler før de har siddet mindst 3 døgn i apparatet. Når man derefter sammenligner et
indbrændt kabel, med et som ikke er indbrændt, er man ikke i tvivl om effekten.
Men som også nævnt andetsteds i denne tråd, så ændrer tingene sig en smule, når kablerne bliver afmonteret og måske
ikke bliver brugt i en periode. Der går lidt tid inden lyden er helt på plads igen. Timer måske, men ikke halve eller hele år.
Køb derfor kun kabler som i kan låne i en periode, eller returnere mod refundering af pengene, der skal lyttes i flere dage
før man kan være sikker på at få den ønskede forbedring. Skift derefter tilbage til dit "gamle" kabel og lyt igen. Hvad gjorde
dig mest glad ? Det er det som du skal beholde.
Mvh |
|
|
Har du en måling, link eller andet der bekræfter dit udsagn mht tilspilning/indbrænding eller er det kun ørerne der har været
indblandet ?
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Hurtig
|
| Sendt: 16 Juli 2014 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyrholm skrev:
Som udvikler af både analoge og digitale (incl. USB) kabler, må jeg sige at indbrænding af kabler ikke har noget med
psykologi at gøre. Der er tydelig forskel at høre, når man som mig, har mulighed for at lytte på kabler som er indbrændt, og
kabler som ikke er det. Jeg har for en del år siden, investeret i et apparat som kan indbrænde kabler, fordi det simpelthen
tager for lang tid at udvikle et nyt produkt, hvis kablerne skal sidde i testanlægget indtil det ikke ændrer sig mere. Måske
100 timer eller mere.
Jeg lytter aldrig til nye forsøgskabler før de har siddet mindst 3 døgn i apparatet. Når man derefter sammenligner et
Men som også nævnt andetsteds i denne tråd, så ændrer tingene sig en smule, når kablerne bliver afmonteret og måske
ikke bliver brugt i en periode. Der går lidt tid inden lyden er helt på plads igen. Timer måske, men ikke halve eller hele år.
Køb derfor kun kabler som i kan låne i en periode, eller returnere mod refundering af pengene, der skal lyttes i flere dage
før man kan være sikker på at få den ønskede forbedring. Skift derefter tilbage til dit "gamle" kabel og lyt igen. Hvad gjorde
Mvh |
|
|
Spændende at høre fra et branchemedlem, der rent faktisk tager tilspilning af kabler alvorligt. Kan godt følge din
fremgangsmåde når man skal vurdere kabler, med at slutte af med en sammenligning med det gamle kabel igen. Men her
bør man vel også lige huske at lytte nogle daqe, så det gamle kabel får samme betingelser som det nye.
Kunne i øvrigt være sjovt med en demo. Kan se jeg ikke bor så forfærdelig langt fra din virksomhed. Kan man komme og få
en demo??
Og kunne du som branchemedlem være med på at lave en demo blindtest, hvor læsere/kunder kunne komme og HØRE
forskellen??
Er det i øvrigt rigtigt forstået, at du selv producerer kablerne??
Jeg har set temmelig mange "hifi-kabel-producenter", der i virkeligheden bare køber nogle færdige råkabler hjem, som de
pakker pænt ind i flettede strømper og monterer flotte forgyldte kineser-stik på.
Så hvis du går mod trenden, er det klart
Det må til gengæld være ret tålmodighedskrævende, og der er jo også en hel masse krav at leve op til, ihvertfald når vi
snakker om kabler der skal i stikkontakten.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4921
|
| Sendt: 16 Juli 2014 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som anmelder er det nogle gange nødvendigt, at udskifte kabler, enten fordi de er slidt eller fordi jeg ganske enkelt har fået brug for flere... Og jeg
har endnu til gode, at høre forskel på nye kabler, og kabler som er flere hundrede timer "gamle"!!!
Men det er vel fordi, at jeg er stokdøv?
Måske nogen er så venlig, at sende et sæt tilspillede og ikke tilspillede kabler til mig, så jeg kan få den oplevelse?
Min mening er dog, at der er al for meget linolie og hokus pokus i kabelbranchen. Især når det kommer til digital- og strømkabler...
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 16 Juli 2014 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyrholm skrev:
Som udvikler af både analoge og digitale (incl. USB) kabler, må jeg sige at indbrænding af kabler ikke
har noget med psykologi at gøre. Der er tydelig forskel at høre, når man som mig, har mulighed for at lytte på kabler som er
indbrændt, og kabler som ikke er det. Jeg har for en del år siden, investeret i et apparat som kan indbrænde kabler, fordi
det simpelthen tager for lang tid at udvikle et nyt produkt, hvis kablerne skal sidde i testanlægget indtil det ikke ændrer sig
mere. Måske 100 timer eller mere.
Mvh |
|
|
Hvordan foregår "indbrændingen", hvad er det der brænder:-)
Er det ikke tilspilning du mener?
Med hvilket udstyr/hvilken metode gør du det?
Jeg kan se at du sælger kabler til - en for mig - voldsom pris. Er dine kabler "brændt til" ved leveringen, eller skal kunderne
selv gøre det?
Kan du forklare, hvad der sker med/i kablerne under den såkaldte "indbrænding" - OG på hvilken måde det skulle påvirke
lyden?
__________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
Aschwarz Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 16 Juli 2014 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyrholm Du skriver at du udvikler kabler. Må jeg være så fri at spørge om hvilken uddannelse eller baggrund du har ?
|
| Til top |
|
| |
vaeggemose Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 16 Juli 2014 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Religion er opium for folket - sagde Kommunisten Stalin ikke sådan ? Så med andre ord, vi har alle brug for det kabel. Klar parat, til lommerne !
__________________ Michael Kristensen
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 16 Juli 2014 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
vaeggemose skrev:
Religion er opium for folket - sagde Kommunisten Stalin ikke sådan ?Så med andre ord, vi har alle brug for det kabel.Klar parat, til lommerne !
|
|
|
Det kaldes sjovt nok for også HIFI Religion den hobby vi har, men inden for Religion kan man hele ikke blive enige og noget som helt, ikke anden end at blive uenig om alt.
Og det er vel ikke den vej vi skal gå med denne tråd, især når nogle Branchemedlemmer er venlig nok til at deltage og bringe krydderi til denne tråd.
At de så kan blive sure over at deres kunder kan havde en kritisk holde til det i deres øjen bedst produce, det klær dem ikke.
Vi har igen bogrund for at deres anlæg skulle være så meget super, end det som bruger af dette dette forum har, eller hvilken anlæg der er blive brugt til at udviklet et given kable med.
Tit blive kunde spis af med en teknisk forklaring der ligge et sted mellem, der ligge melle tro og overtro end det er eksart videnskab, men har vel også høre en forklaring at et give kable er hurtige en lyste hastighed og i den stil.
|
| Til top |
|
| |
Olympic Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 16 Juli 2014 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nogen kendskab til Densen DeMagic CD, den må kunne bruges til De-indbrænding,De-indspilning af kabler.
http://densen.dk/index.php?page=densen-cd-magic
|
| Til top |
|
| |
miki Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 12 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 16 Juli 2014 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk oplever forskelle på kabler.
Disse oplevede forskelle kan pt. ikke underbygges med målinger eller materialevidenskab.
Måske vi skulle snakke om psykologi istedetfor.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|