Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: LAN kabel tilbud! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2014 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Men godt gået af en ex-tagrendespuler, at han på baggrund af nogle få spørgsmål i dette forum kan
stable en virksomhed på benene med
verdensomspændende aktiviteter. Og så har jeg ikke forholdt mig til, om der er den nødvendige substans i produkterne, da
jeg aldrig har lyttet til
dem.

Jeg kan dog konstatere, at hjemmesiden er ganske ordrig - især ordrig på markedsføringshype og uunderbygget
"technobabble", men "storytelling" og
en appel til hifi-nørden (særligt den velhavende af slagsen) er på ganske subtil vis også indarbejdet. Set ud fra et
markedsføringssynspunkt, hvor det
først og fremmest handler om at appellere til modtagerens følelser og opbygge et positivt forhold til produktet, er det ganske
godt lavet. Dog trækker
en del stavefejl og dårlig (engelsk) grammatik noget ned i det overordnede billede og efterlader (mig med) et indtryk af
mangel på professionalisme,
men det lægger den gennemsnitlige hifi-entusiast nok ikke mærke til.

Og som hr. Johansen ganske rigtigt er inde på, så er Asien et godt marked for den slags ting. Har netop været på
forretningsrejse i Kina, og når jeg
ser, hvor meget mange (ny-) rige kinesere er villige til at betale for vestlige produkter, så er jeg nærmest lamslået. Og det
handler ikke så meget om
kvalitet, men mere om prestigen ved at eje et vestligt produkt. Det er derfor, man ser fx Ecco-sko (ja, Ecco-sko!) blive
skovlet over disken for 3.000
kr. parret, og min yngste søns løbecykel, der vel kan fås til ca. 1.400 kr. i DK, bliver solgt til 5.000 kr.! Så har man idéen,
produkterne og evnerne til
at få blot en lille flig af det marked og sælge med en eksorbitant indtjeningsmargin, så skal man selvfølgelig gøre det.

Og husk, man kan altid lade være med at købe ...

Nå, hvad I end spiller på derude, så håber jeg, I er tilfredse, får fuld valuta for pengene og i øvrigt nyder musikken

Hvis man dømmer efter Zensatis regnskabstal er det ikke en guldrandet forretning
http://www.proff.dk/regnskab/zensati-aps/gr%C3%A6sted/elektr onikindustri/14497071-1/

Hype i asien eller ej

Dyrholm
Branchemedlem
Branchemedlem
Dyrholm Design Audio

Bruger siden: 15 November 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Juli 2014 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:
Dyrholm skrev:
Som udvikler af både analoge og digitale (incl. USB) kabler, må jeg sige at indbrænding af kabler ikke
har noget med psykologi at gøre. Der er tydelig forskel at høre, når man som mig, har mulighed for at lytte på kabler som er
indbrændt, og kabler som ikke er det. Jeg har for en del år siden, investeret i et apparat som kan indbrænde kabler, fordi
det simpelthen tager for lang tid at udvikle et nyt produkt, hvis kablerne skal sidde i testanlægget indtil det ikke ændrer sig
mere. Måske 100 timer eller mere.
Jeg lytter aldrig til nye forsøgskabler før de har siddet mindst 3 døgn i apparatet. Når man derefter sammenligner et
indbrændt kabel, med et som ikke er indbrændt, er man ikke i tvivl om effekten.
Men som også nævnt andetsteds i denne tråd, så ændrer tingene sig en smule, når kablerne bliver afmonteret og måske
ikke bliver brugt i en periode. Der går lidt tid inden lyden er helt på plads igen. Timer måske, men ikke halve eller hele år.
Køb derfor kun kabler som i kan låne i en periode, eller returnere mod refundering af pengene, der skal lyttes i flere dage
før man kan være sikker på at få den ønskede forbedring. Skift derefter tilbage til dit "gamle" kabel og lyt igen. Hvad gjorde
dig mest glad ? Det er det som du skal beholde.

Mvh

Hvordan foregår "indbrændingen", hvad er det der brænder:-)

Er det ikke tilspilning du mener?

Med hvilket udstyr/hvilken metode gør du det?

Jeg kan se at du sælger kabler til - en for mig - voldsom pris. Er dine kabler "brændt til" ved leveringen, eller skal kunderne
selv gøre det?

Kan du forklare, hvad der sker med/i kablerne under den såkaldte "indbrænding" - OG på hvilken måde det skulle påvirke
lyden?

Jeg henviser lige til mit forrige indlæg omkring tilspilning.
Mine kabler bliver leveret indbrændt/tilspillet.
Prisen afspejler et produkt som er udviklet og 100% fremstillet i Danmark, helt fra bunden i den længde som det skal have. Kan ikke senere afkortes, og derfor heller ikke fremstilles og leveres til mig på tromler fra Kina eller andre steder.

Mvh

Dyrholm
Branchemedlem
Branchemedlem
Dyrholm Design Audio

Sendt: 17 Juli 2014 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

kristianemail skrev:
Dyrholm skrev:

Som udvikler af både analoge og digitale (incl. USB) kabler, må jeg sige at indbrænding af kabler ikke har noget med
psykologi at gøre. Der er tydelig forskel at høre, når man som mig, har mulighed for at lytte på kabler som er indbrændt, og
kabler som ikke er det. Jeg har for en del år siden, investeret i et apparat som kan indbrænde kabler, fordi det simpelthen
tager for lang tid at udvikle et nyt produkt, hvis kablerne skal sidde i testanlægget indtil det ikke ændrer sig mere. Måske
100 timer eller mere.
Jeg lytter aldrig til nye forsøgskabler før de har siddet mindst 3 døgn i apparatet. Når man derefter sammenligner et
indbrændt kabel, med et som ikke er indbrændt, er man ikke i tvivl om effekten.
Men som også nævnt andetsteds i denne tråd, så ændrer tingene sig en smule, når kablerne bliver afmonteret og måske
ikke bliver brugt i en periode. Der går lidt tid inden lyden er helt på plads igen. Timer måske, men ikke halve eller hele år.
Køb derfor kun kabler som i kan låne i en periode, eller returnere mod refundering af pengene, der skal lyttes i flere dage
før man kan være sikker på at få den ønskede forbedring. Skift derefter tilbage til dit "gamle" kabel og lyt igen. Hvad gjorde
dig mest glad ? Det er det som du skal beholde.

Mvh

Spændende at høre fra et branchemedlem, der rent faktisk tager tilspilning af kabler alvorligt. Kan godt følge din
fremgangsmåde når man skal vurdere kabler, med at slutte af med en sammenligning med det gamle kabel igen. Men her
bør man vel også lige huske at lytte nogle daqe, så det gamle kabel får samme betingelser som det nye.

Kunne i øvrigt være sjovt med en demo. Kan se jeg ikke bor så forfærdelig langt fra din virksomhed. Kan man komme og få
en demo??
Og kunne du som branchemedlem være med på at lave en demo blindtest, hvor læsere/kunder kunne komme og HØRE
forskellen??

Er det i øvrigt rigtigt forstået, at du selv producerer kablerne??
Jeg har set temmelig mange "hifi-kabel-producenter", der i virkeligheden bare køber nogle færdige råkabler hjem, som de
pakker pænt ind i flettede strømper og monterer flotte forgyldte kineser-stik på.
Så hvis du går mod trenden, er det klart

Det må til gengæld være ret tålmodighedskrævende, og der er jo også en hel masse krav at leve op til, ihvertfald når vi
snakker om kabler der skal i stikkontakten.

Som tidligere nævnt, så bliver mine kabler fremstillet 100% i Danmark.
Jeg vil gerne lægge produkter til, hvis nogen vil lave en blindtest. Jeg vil ikke selv stå for testen.
Du må gerne kontakte mig for en test af mine produkter mm. Men en demo skal jo være hjemme hos dig selv, hvis du skal høre hvilken forskel der er at opleve.
Jeg arbejder lige i øjeblikket på at omkonstruere virksomheden, der kommer mere om dette her på sitet, og ja, der er en del krav som skal overholdes med hensyn til powerkabler. Mine powerkabler overholder kravene til CE mærkning, og jeg har netop lavet en aftale med et ingeniørfirma om at få lavet den rette dokumentation på disse produkter, så det kommer helt på plads.

Mvh

kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Juli 2014 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

padfone skrev:
Det her klip fra hifi-surround 2013 klik her
bliver lettere
morsomt når man ser denne korte tråd Klik
her

Jovist det er samme person

Fantastisk, intet mindre! Har godt nok aldrig hørt om fænomenet, at et kabel skulle kunne komprimere elektronerne. Men nu
hvor Mark er gået fra at stille spørgsmål om kabler, til det pludselig at være blandt verdenseliten af kabelproducenter, kan
det jo være han har opdaget et helt nyt.

Var det i øvrigt ikke noget med, at det viste sig at hans dyre specialkabler baseret på hans årtiers forskning, viste sig at
være et kinesisk kabel til et par hundrede kroner, som han havde pakket ind i en pænere kabelstrømpe??
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juli 2014 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Det er ikke helt umulige at man kan finde en kinesisk kable firma, der kan pakke deres kable ind i en luksus indpakning og sælge det for nogle
hundrede kr i produktionsomkostninger, og de så igen ville koste 20.000 kr. eller mere når de lander her i lande, der gå jo en hele del penge til
markedsføring, så som reklame og messer.

De kabler han producer kan slet ikke værre lave hjemme på køkkenbordet, så allerede her knække filmen først gang, desværre er der flere af hans
type ude på kable marked, som igen gøre det umulige for kunde at finde ud af om et kable virkelige er high-end eller at det kun er prise og
indpakning der er high-end, og det samme kable i sin grundform, kan købes til ikke fantasi priser, og lyde er jo den samme men prise en helt anden.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Sendt: 17 Juli 2014 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Dyrholm skrev:

Som tidligere nævnt, så bliver mine kabler fremstillet 100% i Danmark.
Jeg vil gerne lægge produkter til, hvis nogen vil lave en blindtest. Jeg vil ikke selv stå for testen.
Du må gerne kontakte mig for en test af mine produkter mm. Men en demo skal jo være hjemme hos dig selv, hvis du skal
høre hvilken forskel der er at opleve.

Ja, det kunne være sjovt at høre det hjemme hos mig selv. Men jeg kan næsten allerede forestille mig reaktionen, såfremt
jeg ikke oplever en forskel. Så må mit setup jo være for ringe.

Og netop derfor kunne det være ret interessant at høre det, på et setup der med sikkerhed er i stand til at afsløre forskellen.
Så er den parameter jo ude af ligningen.
Skulle jeg så alligevel ikke kunne høre det, ville det være endnu mere interessant at opleve en der virkelig kan, og som ved
ren lyttetest kan påvise forskellen. Hvis jeg oplevede det, ville jeg aldrig nogensinde betvivle forskellen på sådanne kabler
og tilspilning.

Jeg oplever desværre bare, at hver gang man foreslår sådanne tests, hvor dem med gyldne ører kan overbevise os andre
om eksistensen af sådanne kabel-forskelle, så har de gyldne ører aldrig tid/lyst til at deltage. Der er ofte en perlerække af
årsager til, hvorfor de ikke vil deltage.
Men hvorfor egentlig ikke?? Det ville en gang for alle fjerne enhver tvivl om, hvorvidt der er forskel eller ej.

Dyrholm skrev:

Jeg arbejder lige i øjeblikket på at omkonstruere virksomheden, der kommer mere om dette her på sitet, og ja, der er en
del krav som skal overholdes med hensyn til powerkabler. Mine powerkabler overholder kravene til CE mærkning, og jeg
har netop lavet en aftale med et ingeniørfirma om at få lavet den rette dokumentation på disse produkter, så det kommer
helt på plads.

Mvh

Jeg synes det lyder meget fornuftigt, at få lavet en rigtig godkendelse af kablerne. Man kan vist komme i ret store
problemer, hvis man ikke overholder reglerne. Håber ikke du har solgt strømkabler til USA, da de er helt vildt hysteriske
med overholdelse af reglerne!
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 17 Juli 2014 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Man må kunne sætte en test op i samarbejde med Dyrholm og en eller anden HiFi klub, det skal kun værre Dyrholm der lever kable med medlemmer af HiFi klubbe der står for anlæg og skift af de kable de har mod Dyrholm kabler.

Så ikke noget med en reklame tale af Dyrhom, men en og alene en ren kable test, så blive vi nok lidt kloger.

Bare en ide   

Et god kable skulle kunne sælge sig selve, og ikke med en masse reklame gas, og hvis det er så god så ville rygte løbe hurtig i hifi kredser.

Dyrholm
Branchemedlem
Branchemedlem
Dyrholm Design Audio

Sendt: 17 Juli 2014 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer gerne med kablerne.

Mvh

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 17 Juli 2014 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Så skal vi bare havde en HiFi klub, der melder sig til denne test, måske at Dyrhom har kontakt til nogle.

kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Sendt: 17 Juli 2014 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Interessant. Men synes man på forhånd skal have en afklaring om, hvorvidt det pågældende setup er i stand til at afsløre de
fine forskelle eller ej.
Det skal ikke være sådan, at man efter et evt mislykket forsøgt på at vise forskellene, kan forklare sig med at setuppet ikke
var godt nok. Altså så metodemæssigt/videnskabeligt korrekt som muligt.

Og så bør der testes med rene lyttetest (blindtest). Altså ikke test hvor folk får at vide at nu lytter de til et 20 kroner kabel
og nu til et 20.000 kroners kabel. Så kan placebo sagtens gøre at man hører forskellen, selvom man prøver at undgå at lade
sig påvirke.

Så vil testen kunne give et retvisende "billede" af de eventuelle lydmæssige forskelle.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 17 Juli 2014 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Det er grund til at jeg har valgt at det skal forgår hos en HiFi Klub, netop at en sådant klub nok skulle kunne sætte en sådan en anlæg op (måske i et
samarbejde med en HiFi importør, der så skulle lægge et high-end anlæg til), plus at skulle kunne finde de kabler der der skal teste op i mod (her er
der kun fantasi der sætte grænse), altså en helt åben test, hvor igen ved hvilken kabler der blive skift til.

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Juli 2014 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

padfone skrev:
Det her klip fra hifi-surround 2013 klik
her
bliver lettere
morsomt når man ser denne korte tråd TID=42909&KW=Mark+johansen">Klik
her

Jovist det er samme person

Der er 7 år imellem tråd og video, der kan jo ske meget på sådan en lang periode. Til slut siger han at det eneste han
egentlig har gjort er at lytte til branchen og lade de gode ideer manifestere sig i et produkt - det er vel ærligt nok,
hermed indrømmer han jo at meget af det ved han rent faktisk ikke noget om. Jargonen er dog stadig lidt mere svulstig
end for normale produkter.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juli 2014 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Dyrholm skrev:
Jeg kommer gerne med kablerne.

Mvh

Er vi ikke ved at have nået det punkt, hvor grænsen for at foretage salgsfremmende tiltag fra et branchemedlem er overskredet i dette forum?

Eller er det blot mig, der er oversensitiv
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juli 2014 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Jo, vi er vist nået dertil, hvor Dyrholm må oprette et arrangement i kalenderen, og så må de interesserede dukke op.

Og så tager vi en pause i kabeldebatten...
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 9
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes