Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kassettebåndoptager (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stig42
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2015 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:
Hvor de findes!

Altså genbrug har skaffet mest af min ubrugte samling som et eksempel.

Et andet var ar at lede efter en bestemt type via internettet. 50 TDK MA-XG 60N ubrugte for 300kr. i originale kasser osv. Blev
det til.

Special plade/radio butikker kunne vide mere eller havde nogen på lager. Soundtech i Herning har nogen ved jeg.

Så er der ebay de og co.uk. Sålænge det ikke er type IV/4 så er priserne fair nok.

Men spørg efter det da kun få i DK bruger kassette medie nu omstunder.
mange tak
Til top Vis stig42's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stig42

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

er båndoptageren ved at komme frem igen som pladespilleren kom ????

havde selv en tandberg td 20A se,,, sammen med en naka 505 , dejlig maskine ,,, den mest åndsvage jeg havde samtidig med de andre
var en marantz ... kan ikke huske hva det helt hedder men en kæmpe guld maskine med en sindsyg masse knapper ,, den kunne alt
dengang.. de 2 maskiner spillede lige op med tandberg spolen.. men der er noget specielt at se når sådan en køre stille og rolig....

vil gerne ha en spole igen.. helt en akai 747.. det er godt nok en lækker maskine, noget mere end den * lille * tandberg....

kunne være jeg skulle finde min gamle B&O 9000 frem igen.... hvis der da stadig er liv i den gamle svend som har stået under sengen i
MANGE år

mvh john
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

stig42
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2015 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

havde selv en tandberg td 20A se,,, sammen med en naka 505 , dejlig maskine ,,, den mest åndsvage jeg havde samtidig med de
andre
var en marantz ... kan ikke huske hva det helt hedder men en kæmpe guld maskine med en sindsyg masse knapper ,, den kunne
alt
dengang.. de 2 maskiner spillede lige op med tandberg spolen.. men der er noget specielt at se når sådan en køre stille og rolig....

vil gerne ha en spole igen.. helt en akai 747.. det er godt nok en lækker maskine, noget mere end den * lille * tandberg....

kunne være jeg skulle finde min gamle B&O 9000 frem igen.... hvis der da stadig er liv i den gamle svend som har stået under
sengen i Jeg er selv den lykkelige ejer af en B&O 9000 det er en fremragende maskine
MANGE år

mvh john

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Der er da mange dejlige maskiner derude, og kassetterne kan da yde en ganske respektabel lyd, men som med spolebåndoptagerne er det vist mest
nostalgi, fascination af teknik, og erindringer om de spændende apparater, som var ganske uopnåelige for mange år siden...    

Mvh.
Niels
(Som vistnok har et par Philips PRO12 på langtidsopbevaring i kælderen...).    

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Enig med Niels.

Mange kører stadig og savner brug!

For mig selv så er jeg vokset op med bånd siden slut firserne. Brugte dem til hjemme computeren og spil/programmer. Så
blev det til musik og muligheden for at opbevare en kopi fremfor at skulle finde og investere i lp version.

Så blev cd mediet det store i butikkerne og bånd kunne da fås til at optage på til en 35-40kr. for 3 paks TDK SAII op til 2000
eller noget.

I 2003 blev det så Beocords og hold da op hvor synspunktet ændrede sig vedrørende bånd.

Siden er det så blevet til at når man ser bånd til salg der er stadig gode og rimeligt velholdte så snuppes de med hjem.
Samlingen af Beocords vil altid bestå af mindst et par stykker der virker 100%.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Yamaha havde engang en kassettebåndoptager på programmet. Flere engelske hifi magasiner var så begejstret for den, at den ustandselig fik omtale - også flere år efter at kassettebåndoptageren blev erklæret død. Kan desværre ikke huske modellen, men var i sin tid lige ved at købe en.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2015 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

stig42 skrev:
john pedersen skrev:

havde selv en tandberg td 20A se,,, sammen med en naka 505 , dejlig maskine ,,, den mest åndsvage jeg havde samtidig med de
andre
var en marantz ... kan ikke huske hva det helt hedder men en kæmpe guld maskine med en sindsyg masse knapper ,, den kunne
alt

kunne være jeg skulle finde min gamle B&O 9000 frem igen.... hvis der da stadig er liv i den gamle svend som har stået under
sengen i Jeg er selv den lykkelige ejer af en B&O 9000 det er en fremragende maskine
MANGE år

mvh john

ville du ikke skrive noget... eller viser min puter det bare ikke
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2015 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Der er da mange dejlige maskiner derude, og kassetterne kan da yde en ganske respektabel lyd, men som med
spolebåndoptagerne er det vist mest
nostalgi, fascination af teknik, og erindringer om de spændende apparater, som var ganske uopnåelige for mange år siden...    

Mvh.
Niels
(Som vistnok har et par Philips PRO12 på langtidsopbevaring i kælderen...).    

hmm øv så er du heldig når du har dem i gemmerne   

stig42
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2015 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
stig42 skrev:
john pedersen skrev:
er båndoptageren ved at komme frem igen som pladespilleren
kom ????

andre
alt

MANGE år

mvh john

ville du ikke skrive noget... eller viser min puter det bare ikke
Jeg har selv en B&O 9000 og er meget glad for den

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2015 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

ja det er en dejlig spiller helt sikkert, lyder kanon godt... jeg må hellere få renset min inden jeg tager min i brug igen... det skader nok ikke
efter sådan en lang pension

men hvis jeg skulle ha en anden bliver det en naka 505 igen... eller måske en 202'er... de er fede med den vende halløj, skide smart....

meeeen helst en spole igen... der er sgu noget fedt over en spole

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2015 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

John når du hiver den frem så fortvivl ikke hvis den skal have nye remme. De rigtige kan fås og skiftes nemt.

Bare du går via Beoworld og Dillen/Martin.

Min nuværende 9000 i hvid havde nye remme men forkerte så de kvalte næsten motoren. Heldigvis kom den forbi Martin før
jeg fik den.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2015 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

okay at vide man stadig har nemt ved at få reserve dele endnu....
fandt min på et markede hvor jeg også fandt en 8004, som dengang skulle ha en rensning.... har begge endnu... fik dem utrolig billig dvs
jeg fik 8004´eren med gratis dan jeg købte en fladskærm til hver af mine tøsser.... han kunne simpelhen ikke komme af med den, så det
kunne jeg ikke klage over,,,,

jeg kan se du kommer fra midtjylland.. har du nogensinde været på nebbe markede, det var der jeg fik den 8004....

der er kæmpe lydforskel på 9000 og 8004 ... havde ikke regnet med forskellen var så stor !!!

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2015 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Nebbe marked?

Det er første gang jeg hører om det. Tak for tippet!

Nej Beocords er alle steder og i de fleste tilfælde til rådighed hvis du vil havde dem.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes