Forfatter |
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er jeg af den gamle hifi skole hvor en rigtig effekt trin skal være fyldt med guf og vægten skal være høj....men nu har jeg googlet en del på mark levinson og har så været inde på deres 3 serie og 4 serie samt den nye 5 serie....og undrer mig en del over hvordan indmaden er forsvundet...3 serien er for mig tunge sager....der ser ud til at være godt bygget...det blir så en del mindre i deres 4 serie men dog stadig tungt grej...men den nye 5 serie f eks 531h monoblok er nede på 23 kg og kabinettet er næsten tomt...ingen store trafo, samt lytter er så som så....det eneste der er ved det gamle er prisen.....er dybt i chock over hvor tomt der er inde i den.....nogen der har teknisk indsigt der kan forklare dette....eller er det kun fordi der skal laves penge???? velkommen
|
Til top |
|
|
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det samme med Krell, de har end fået blæsere i deres effekter også
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok...sku trist, det er nok penge det hele drejer sig om....fik dælme et chock da jeg var inde på billeder af 531h monoblok......tror sku mine vincent sp 991+ får sig en del flere år her på jbl 250 ti le...  velkommen
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
This module has 14 small, 50V, 3300µF power-supply capacitors instead of the more traditional and huge "soda can" electrolytic caps; two relatively
small (by ML standards) 436VA toroidal power-supply transformers are bolted to the inside of the faceplate.
Mon ikke man har valgt løsninger der ikke ligner de traditionelle, men løsninger der stadig giver smæk for skillingerne
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu fortæller vægt og trafoer jo absolut intet om en forstærkers lyd/performance.
Så hvorfor hæfte sig på lige de punkter?
Det har længe været en "snyde-trend" at vægt og trafoer skulle være et kvalitetstegn - i min verden er det ofte tegn på det modsatte.
F.eks. de gamle Krell kabinetter (klasse A) vejede ofte 25-30kg bare for kabinetterne alene - så er det ikke svært at få den samlede vægt op. Men hvis man ikke kører klasse A og ellers bygger forstærkeren effektivt, så er der ikke behov for så meget køling, også kan man hurtigt slå mange kg af kabinettet.
Det samme gælder for Mark Levinson, Pass Labs etc..
Der er masser af teknologier i dag, som er blevet forfinet og har bevæget sig ind i high-end segmentet - og de dage hvor vægt, størrelsen på trafoer og lyttenbank er lig lyden, er forbi.
Vægten på en bil og størrelsen på dens hjul, fortæller jo heller ikke nødvendigvis noget om køreoplevelsen.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop! Konklusionen: "Class A rating in Stereophile's "Recommended Components"" Om man så tager anmeldelser alvorligt eller ej, så er det nok ikke så ringe endda __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker....jo netop derfor jeg lavede tråden for at få feedback  har selv på et andet system xindak A600P to stk.....kun på 2x80w klA 8ohm....og de trækker bestemt fra land....men læser da lige de links  velkommen
|
Til top |
|
|
filihankat Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2014 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
nu er jeg af den gamle hifi skole hvor en rigtig effekt trin skal være fyldt med guf og vægten skal
være høj....men nu har jeg googlet en del på mark levinson og har så været inde på deres 3 serie og 4 serie samt den nye 5
serie....og undrer mig en del over hvordan indmaden er forsvundet...3 serien er for mig tunge sager....der ser ud til at være
godt bygget...det blir så en del mindre i deres 4 serie men dog stadig tungt grej...men den nye 5 serie f eks 531h monoblok
er nede på 23 kg og kabinettet er næsten tomt...ingen store trafo, samt lytter er så som så....det eneste der er ved det
gamle er prisen.....er dybt i chock over hvor tomt der er inde i den.....nogen der har teknisk indsigt der kan forklare
dette....eller er det kun fordi der skal laves penge????velkommen
|
|
|
Hej Velkommen, tak fordi du tager et spændende emne op. Jeg er selv den lykkelige ejer af en ML no. 432, og der er ikke
smæk men Kontrol over p***et - so to say. Jeg er enig i flere af de ærede deltageres bidrag til tråden her, men sådan skal
det hele åbenbart være med kraftigt miljøhensyn idag. Nye Krell forstærkere følger overhovedet ikke ohms lov, og deres
dæmpningsfaktor er ikke voldsom høj trods prisen. Jeg har lyttet til flere af de ny fra 5 serien fra ML hos Steensen i Skive,
og det er altså stadig absolut ML lyd der kommer ud af Revel kasserne. ML no. 53 er stadig kraftigt spækket med elektronik
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, men 432 er jo også synligt bedre bygget = mere fyldt op men 5 serien er godt nok noget tomt...kan godt være det stadig er ok til trods, men når man tænker på hvad komponenter koster, så er det lidt tankevækkende at kigge ind i.....har hørt meget i mit lange liv....forleden hørte jeg noget mcintosch....hvor blev jeg da skuffet...de lige som ikke leverede noget effekt ud overhovedet...mine vincent ville jeg ikke engang bytte ind for en mac 402...trods den dobbelte pris....
jeg har selv et stort diy system som også findes her på sidderne, (holger 4`jyske version) hvor jeg kører med crown K2 på bassen.....og her kan der sku snakkes om kontrol på bassen...kører kun til 100hz her...så går jeg over i kl a/b.....for resten.....
velkommen ps her snakker vi dæmpningsfactor med helt andre tal.....og det rykker!!!!
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og der er tæsk fra både Michael Fremer og John Atkinson .
|
Til top |
|
|
NewClassD Branchemedlem

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er ellers mega fed!
__________________ PS Ovenstående er et udtryk for min egen personlige mening / erfaring. Mange Hilsner Lars Clausen
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er vi så oppe i en helt anden prisklasse, hvor jeg bestemt ikke vil være med....kan sagtens acceptere mindre.....har heller aldrig hørt den, men generelt kl d har jeg endnu tilgode at høre de ikke spiller så kliniske....
mine crown K2 gør det bestemt godt i bunden hvor de kører alle sammen.....tror man skal lede længe efter den kontrol de laver.....især under 100hz....
velkommen
|
Til top |
|
|
jubiiiii Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
men generelt kl d har jeg endnu tilgode at høre de ikke spiller så kliniske
|
|
|
Hypex UCD 180/400/700 er alt andet end kliniske
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok jubiiiii det er så også en af dem jeg aldrig har lagt øre til.....men er de ikke kun i byggesæt? mener det sku være dem som micro mega bruger i deres effekttrin....synes jeg at ha læst!!!
velkommen
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske man selv skulle lytte på dem da de står i demo rummet ,hos audiovision __________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kommer helt til at tænke på Proceed, når man ser det afbillede ML effekttrin og deres tidligere 2 og 3 kanals effekttrin.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
jubiiiii Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
NewClassD Branchemedlem

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får det indtryk at testerne der linkes til er lidt forudindtaget imod klasse D,
når de starter artiklen med: "What's wrong with class-D".
Har meget svært ved at tro at denne forstærker ikke spiller så englene synger.
__________________ PS Ovenstående er et udtryk for min egen personlige mening / erfaring. Mange Hilsner Lars Clausen
|
Til top |
|
|