Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 03:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mark Levinson? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
allanowich skrev:
Nej, de købte jo retten til at bruge navnet. Han stiftede et andet firma, som også
lavede højttalere. Det var Red Rose.

Det ville sig at Red Rose i dag er ægte er Mark Levinson.

Det er jo surt at læse efter at Harman International overtog alt vedr. Mark Levinson, er det også sket med at få service sit
Mark Levinson før 1980, som stor set gør disse producet værdiløse.

Det er næsten pinlig at læse om Mark Levinson på marklevinson.com, når man
nu ved historien.

Er Red Rose ægte Mark Levinson? Gælder det også de re-badgede produkter, der var lavet i Kina, og som kunne købes
identisk med kinesisk navn til en brøkdel af prisen?

Alt Mark Levinson kan stadig serviceres - men endnu mere underligt, hvor hulen ser du at alt det gamle Mark Levinson er
værdiløst? Alt det gamle har aldrig været handlet til højere priser end det bliver i dag.

jubiiiii
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Men Mark Levinson magien er væk

Hvad har du hørt af det siden du kan komme med sådan en påstand ?
Til top Vis jubiiiii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jubiiiii

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Den ligner en Proceed HPA 2 indvendig. Meget vellydende iøvrigt...og tung som ind i helvede.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Man kommer helt til at tænke på Proceed, når man ser det afbillede ML effekttrin og deres tidligere 2 og 3
kanals effekttrin.

Du har fuldstændig ret.

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

...og jeg kan tilføje at bla John Curl konstruerede for Mark Levinson fra 1974 - 1980 (dem der kender Parasound vil vide at han også laver noget her) . Hos Mark Levinson var de benævnt JC. Mike Bladelius har vist også lavet noget for Madrigal, da de ejede Mark Levinson. Var chefkonstruktør for Threshold, Pass Labs, Classes Audio m.m. Så en skøn blanding af dygtige folk der har arbejdet sammen med andre for at skabe det bedste af det bedste...og dem må man beundre.

filihankat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2014
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Bryde skrev:
Den her helt nye klasse D fra ML får "tæsk" . reference-monoblock-power-amplifier"> http://www.stereophile.com/content/mark-levinson-no53-refere nce-monoblock-power-
amplifier

Er jo den ultimative løsning savner man 500 potenza watt fra us pr kanal. Naturligvis er denne langt overlegen "små stereo
effektforstærkere", men den koster også 390k sættet .. og jeg ejer ikke en 6 cylindret Audi jeg kan sælge så jeg har råd til dem
:) Så er der den spændende diskussion om Class D vs. switch teknologi - jeg mener no. 53 er switch. I følge Per - Audiovision
findes der ikke en ejer i Dk eller Sverige endnu
Til top Vis filihankat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af filihankat

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Sannerud skrev:
Det som ML beretter der tilstødte ham er der masser af eksempler på i audio industrien, hvor "The man himself", den dygtige
"opfinder" ikke evner opgaven med at sælge, mangler penge eller hvad véd jeg, og derfor slår pjalterne sammen med nogle
smarte sælgertyper, for så at blive kørt ud på et sidespor når forretningen begynder at gå godt. Jeg vil undlade at nævne
navnene på de mange kendte eksempler herpå da man nemt kan blive beskyldt for injurier :-)

Hvad ML produkter anno 2014 angår, så er det ifølge flere uafhængige kilder en gang CROWN P.A. forstærker elektronik der er
hældt i en pænere indpakning. Selv noget der kommer ret tæt på et sæt ML-53 til 360.000 kan erhverves for ca. 28.000
kroner i form af et CROWN P.A. sluttrin hvor platformen er den samme som i ML-53. Eller sagt på en anden måde; ML-53 er en
forfinet CROWN P.A. forstærker.

For de der kun køber dyrt for symbol værdiens skyld er det fint nok at ML produkter koster det blå ned fra himlen, men for de
der værdsætter noget unikt er den tid for længst forbi. Det unikke har forlængst forladt ML produkterne, men fandtes trods alt
deri da det var Madrigal der stod ved roret. Like it or not.     

ja det er jo tankevækkende, man kan som forbruger ikke altid følge med i sådan noget her....vil hr sannerud sætte type på den crown model der er meget lig ML No 53 som koster 28000??? da jeg jo som tidligere skrev jeg selv kører med crown K2 på bunden i de fleste systemmer, og der er ikke meget at pege fingre af....

og op gennem årene har jeg fundet ud af, at holder man sig i den øvre mellemklasse af effektrin, så er man nået langt.....for mig koster de sidste 5% alt for meget...kender utalige der har haft hundedyre anlæg og skiftet da de alligevel ikke var tilfreds.....

jeg prøvede så en anden vej med mit hjemmebyg, at køre elektronisk delt 4 vejs på et 5 vejs system, og kun dele passivt ved 10khz....og hold da op hvor nåede jeg langt her.... se tråd på link

http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=81049&PN=2& amp;TPN=8

alt er stadig relativ....men tror ikke jeg når så meget længere for menneskepenge, til den lyd jeg elsker mest.....

velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

e-type
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

...og for at følge op på at manden Mark Levinson er guruen, så er det interessant at se på de produkter han lavede efter ML (mærket) tiden. Cello, Red Rose og nu Daniel Hertz. Noget forskellige fra det "han" lave pre 1980. For han lavede ikke noget! Han er musiker med en kærlighed også til reproduktion af musikken. Så han havde bl.a. JC inde som konstruktør, fik loddet i hjemlandet og tog boksen for produkterne, som i dag er blandt de dyreste ML brugte varer. Kast et blik i "hans" seneste monoeffekttrin og se noget der ligner en ML532H - ikke verdens største trafo (500w) til en effekt på 400w, ingen "øldåser" men et enkelt forstærkerprint koblet på en passiv køling. Og prøv så at finde en pris. He ain't no saint.

Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

nej nemlig...lige mine ord..... tænker jeg på mine xindak A600P der er på 2x80w KL A i 8 ohm, her er der 1300w trafo og 352000yF lytter og trækker 102amp....det rykker alså noget... men kører dem så med magnepan der er 4 ohm så er vi på 160w....faktisk spiller de højere på magnapan 3.6 som mine pensionerede nackamichi PA 7 EII der leverede 400w der efter papiret......

velkommen

e-type
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

jeg glemte vist at nævne i forgående indlæg, at jeg så er en af dem der lever med et ML-produkt hver eneste dag. Sorry to say, så vil en upgrade fra min
332'er være i en boldgade, hvor den 6 cylindrede skulle sælges.
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

MGTF skrev:
allanowich skrev:
Man kommer helt til at tænke på Proceed, når man ser det afbillede ML effekttrin og deres tidligere 2 og 3
kanals effekttrin.

Du har fuldstændig ret.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Skal det være ML så er det.

De gode folk der var ved ML er væk de laver prof udstyr i dag.---- sådan er det også med Krell....
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Han lever skam, Tom Colangelo døde i en bilulykke for en del år siden, han var med til at starte Cello....

Mange af dem der lavet 3 serien laver andet i dag,,,,

http://www.monoandstereo.com/2011/12/interview-with-mark-lev inson-daniel.html

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

De er bare så lækre...  

De er fra dengang hvor superbilerne stadig havde kaburatorer... som f.eks. Countach med 12 cylindre og 6 dobbelte Weber'er! Ligeså er disse forstærkere lavet på den gode "gamle" måde: Nogle store trafo'er, øldåse-store ladelytter, og en masse bolsjer i udgangen. Det er sådan et effekttrin skal være

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

HØRT, det er netop det jeg mene med ML magien   
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

jensen skrev:

De er bare så lækre...  

De er fra dengang hvor superbilerne stadig havde kaburatorer... som f.eks. Countach med 12 cylindre og 6 dobbelte Weber'er! Ligeså er disse forstærkere lavet på den gode "gamle" måde: Nogle store trafo'er, øldåse-store ladelytter, og en masse bolsjer i udgangen. Det er sådan et effekttrin skal være

Ja de var fede sammen med deres 23,5 og 27,5.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

De gode folk der var ved ML er væk de laver prof udstyr i dag.---- sådan er det også med Krell....

rigtig jensen...også det jeg mener da jeg så de nye ML jeg har også alderen til dem det hed 27 27.5 29 23 og lign....det er da guf ....en 532 h ser jo ikke ud af mere end en xtz classa 100p

knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hørte Mark Levinson no.585 integreret drivel et par Revel F208 på messin i Göteborg for et par uger siden.

Det kunne jeg faktisk godt lide - en del faktisk :-)
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Det kunne jeg god tænke mig, men hvad er virkelige putte ind i en Mark Levinson no.585, men høre jo rygter om at det er PA udstyre i en pæn indpakning, ikke at der er noget galt med PA udstyr, men hvis man kan spare en del penge og få den samme lyd og dog leve med en anden design, er det så ikke lidt af en "Win, Win situation", ved mindre at man ville betale en formue for en flot kasse og at der står ML på den   
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Jamen StarTrek? Er det ikke sådan det er i dag? For omkring 10 år siden var det utænkeligt at købe kinesisk, faktisk ildeset, kig bare på på Xindak og Vincent. Efterhånden er der rigtig mange som netop får deres komponenter fabrikeret i Kina eller i andre asiatiske lande, fordi kvaliteten er i top (jep det tog tid)og det er til at betale. Der findes andre fabrikater der også er til at betale for
penge, samtidig med at det giver forbrugeren, bucks for the money. Men der er stadig andre forbrugere hvor prisen er det altafgørende, hvor prisen overstiger kvaliteten, hvor navnet er det du giver de sidste penge for! Og de skal da netop have det de tragter efter, de skal have "the State of art" uanset omkostninger. Jeg vil have det bedste for færrest penge, det gælder stereoanlæg, det gælder bil og bolig, øl og vin og ikke mindst mad, men kvaliteten skal være der og så er jeg også klar til at betale, hvis netop pris og kvalitet følger hinanden.

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum