Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 13:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mark Levinson? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 10 December 2014 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Kan huske mine 20.6 spiste mange andre forstærker til morgenmad, de blev vare så varme.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 December 2014 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft et par forskellige ML forstærker gennem tiden, og syntes de var aldeles fremragende- desværre går mit kritikpunkt mere på deres drift, har ikke haft noget ML der ikke gik i stykker (men syntes nu det er lidt en kendetegn for meget high-end) men hvis man nu tager de der gamle MLèr der er afbilledet, giver dem en moderne køleplade der afleder lidt mere varme, kommer det ind i et kabinet (så den ikke ligner en sommerfugl) kombinerer det med moderne komponenter, hvoraf mange måske er SMD, justerer den lidt mht. strøm evne (heldigvis er de dage hvor højttaler konstruktør kunne finde på at sende produkter på markedet der havde impedans kurver, der nærmere krævede en aflagt Volvo motor frem for noget der lød godt) ville den nok i manges øjne se klejn ud.

Se`fø`lig kunne en Luxman L-120 ikke leverer mere effekt end en stor ML- der må have været noget omkring sikringsløbet der gjorde den slog fra. Husker selv, dengang hvor Apogee højttaler gjordes indtog, eller Infinity`s første Kappa-9 og hvad de så afstedkom af døde udgangstrin, og højttaler konstruktør der fortalte at det var forstærkerne der ikke var gode nok, så folk bedømte kvaliteten på forstærker på at højttaler -konstruktør ikke kunne finde ud af at designe en højttaler… husker at Apogee kun sage piv-piv med mindre man kom Krell KSA-100 på, men desværre var man ikke sikker på hvor længe den holdt, satte man en ML på så havde den så meget krudt, den ristede Apogee panelerne.

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 December 2014 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Sigma og Nilau:
ATI makes amps for Mark Levinson, Lexicon, Cary Audio, Theta Digital, B&K, etc, owning the later two.
Søg selv på nettet.
Til top Vis kuncha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuncha

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 10 December 2014 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Jeg har også haft et par forskellige ML forstærker gennem tiden, og syntes de var aldeles fremragende- desværre går mit kritikpunkt mere på deres drift, har ikke haft noget ML der ikke gik i stykker (men syntes nu det er lidt en kendetegn for meget high-end) men hvis man nu tager de der gamle MLèr der er afbilledet, giver dem en moderne køleplade der afleder lidt mere varme, kommer det ind i et kabinet (så den ikke ligner en sommerfugl) kombinerer det med moderne komponenter, hvoraf mange måske er SMD, justerer den lidt mht. strøm evne (heldigvis er de dage hvor højttaler konstruktør kunne finde på at sende produkter på markedet der havde impedans kurver, der nærmere krævede en aflagt Volvo motor frem for noget der lød godt) ville den nok i manges øjne se klejn ud.

Se`fø`lig kunne en Luxman L-120 ikke leverer mere effekt end en stor ML- der må have været noget omkring sikringsløbet der gjorde den slog fra. Husker selv, dengang hvor Apogee højttaler gjordes indtog, eller Infinity`s første Kappa-9 og hvad de så afstedkom af døde udgangstrin, og højttaler konstruktør der fortalte at det var forstærkerne der ikke var gode nok, så folk bedømte kvaliteten på forstærker på at højttaler -konstruktør ikke kunne finde ud af at designe en højttaler… husker at Apogee kun sage piv-piv med mindre man kom Krell KSA-100 på, men desværre var man ikke sikker på hvor længe den holdt, satte man en ML på så havde den så meget krudt, den ristede Apogee panelerne.

Synes det er komisk, at flere High End højttaler konstruktører, designer deres største modeller sådan elektrisk set, at kun de hidsigste effekttrin, kan trække dem ordentligt, og så kalde dette en kvalitet i sig selv.   

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 December 2014 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Har også undret mig. Det kan da heller ikke være en kvalitet i sig selv.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 29 December 2014 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Synes det er komisk, at flere High End højttaler konstruktører, designer deres største modeller sådan elektrisk set, at kun de hidsigste effekttrin, kan trække dem ordentligt, og så kalde dette en kvalitet i sig selv.   

Det er en jin jang effekt, når det skal værre rigtig high end, så skal alt være dyrt og tung, men dette sige jo ikke noget om lyd kvalitet, tro mig hvis man fjerne alt det dyre pynt og bling bling fra disse produkt, så ville man kunne sælge de samme produkt til en hele anden pris, og ikke at glemme at på mange high end mærker betale man rigtig rigtig mange penge bare for navnet.

Og er det ikke noget med at Mark Levinson effektforstærker kun er crown effektforstærker i en anden indpakning og til en helt anden pris, så moral er at hvis man kan leve med at er ikke står Mark Levinson på effektforstærker (manden Mark Levinson har i dag ikke ting at gøre med firma Mark Levinson) og en pæn indpakning så spar penge købe en crown effektforstærker og få samme lyd kvalitet.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 29 December 2014 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

det er lige nøjagtig den forklaring jeg har fået ved Kim på nerds, at en crown K2 er opbygget som ML h53, denne dog med finere komponenter....der er dog en prisforskel fra 195000 til 22000 på de to trin....jeg har selv 4 stk k2 som jeg så ikke bruger over 100hz....men for pokker de gør det supert her....en trækker 2x18" 18sound 18LW1400 i hver side...og jeg har aldrig haft så meget kontrol på bunden......så her blir det kun crown indtil bedre findes......

vh velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 29 December 2014 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Netop en crown K2 er måske en af de bedst high end effekt forstærker der kan fås, og den bruge jo fra rigtig og seriøse hjemmebiografer til seriøse high end anlæg til musik studio med mere hvor krave er et høj lyd kvalitet.

Og netop dette udbygge min teori om at professionelt studio udstyre tit er det samme som hifi high end men til en helt anden pris, dette gælde hele vejen om det er højtaler eller effekt forstærker eller dac (fordelen ved en professionelt studio er at den også kan afspille de studio file formater og men derved kan få en ægte master recording afspilning) og kabler, gå efter professionelt udgaver og få den samme lyd kvalitet og en bonus er at professionelt studio udstyre tit er bygge mere holdbare en hifi high end udstyr.

Så moral må værre: Købe dyrt hifi high end og få et flot designe og et kendt navn eller spare mange penge og købe professionelt studio udstyre og ende op med samme lydkvalitet.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 29 December 2014 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Nu tror jeg måske liiige at man bør lidt forsigtig med de vilde postulater! 😳

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 December 2014 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Så moral må værre: Købe dyrt hifi high end og få et flot designe og et kendt navn eller spare mange penge og købe professionelt studio
udstyre og ende op med samme lydkvalitet.

Det lyder da fornuftigt... Håber du kan underbygge den påstand med egne erfaringer og egne lytteoplevelser, så er den guld værd!!!!!

Med andre ord... Fortæl endelig om dine erfaringer med sådanne produkter!!!!

Og naturligvis de direkte sammenligninger!!!!!!!!!!

Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 December 2014 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Noget af det bedste jeg har haft er Sansui B-2302, de gammel Krell var sygt dårlige,,,

Men mange af de gammel gode mærker er der kun i dag forbi de har navnet og der er penge i det.

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 December 2014 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Noget af det bedste jeg har haft er Sansui B-2302, de gammel Krell var sygt dårlige,,,

Men mange af de gammel gode mærker er der kun i dag forbi de har navnet og der er penge i det.

Interessant. Jeg er lidt nysgerrig, hvad har du til at stå i din egen stue? Håber ikke du kommer i fedtefadet hvis du ytrer dig

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 30 December 2014 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Spændende tråd... jeg leder selv med lys og lygte efter effekttrin, som gør det hørbart bedre en Vincent SP995 monotrinene i lytterummet.

Men af en eller anden årsag, så koster de altid 80-100.000,- og opefter?!?! Og uden at gøre nogen stor(!) forskel... kun bitte små ting kan høres som forskel. Især efter at lydkilderne er blevet opgraderet...

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 30 December 2014 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige, da du så ikke er så ræd for det kinesiske...så prøv at læg ører til xindak PA....bare til info...har selv to stk af lillebror til den A600P...og med sine 2x80 i 8ohm KLa spiller de med mere saft end mine gamle nacamichi PA 7 E II....og samtiddig meget veldifineret.....kun til info!!!

velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 30 December 2014 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

jensen skrev:

Interessant. Jeg er lidt nysgerrig, hvad har du til at stå i din egen stue? Håber ikke du kommer i fedtefadet hvis du ytrer dig

Lige nu kun nogle Dynaudio Xeo 6 men mest for mine børn og kones skyld.

Har haft meget i min stue,,, og ved også hvad jeg skal have når jeg får mit egen rum,, men der skal lige flytte en mere af mine børn hjemmefra så er der plads til det.

Det værste ved Hifi er når det er store investering virksomheder op køber så sker der tit noget og det er ikke det gode... mange af de gode mærker fra USA lider under det nu...

Kun skrive mange sjove ting som folk ikke ville tro men må jeg heller holde mig fra, for dette Hifi er et område hvor alle piver op.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 30 December 2014 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Man skal ikke være bange for kinesiske eller andre østlande hifi mærker, så længe at der er tale om et ægte kinesiske eller andre østlande hif produkt og ikke tale om et dyrt amerikansk mærker som i bud og grund er med indmad fra kinesiske eller østlande hifi firma, ved at vælge den ægte vare betale man ikke overpris....

Og hvad har jeg misforstået med en Crown K2 eller anden studio effekt forstærker, eller er det sådan at studio effekt forstærker bare ikke er hifi

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 30 December 2014 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Ok kan god se at Crown K2 er en decideret basforstærker, det havde jeg overset, men Crown produceret vel også full range studio effekt forstærker, som vel kan slå eller spille lige op med meget af de high end effekt forstærker der er på marked og dette er til en helt anden pris, så spørgsmål er hvilken af Crown studio effekt forstærker skal man gå efter ?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 30 December 2014 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Spændende tråd... jeg leder selv med lys og lygte efter effekttrin, som gør det hørbart bedre en Vincent SP995 monotrinene i lytterummet.

Men af en eller anden årsag, så koster de altid 80-100.000,- og opefter?!?! Og uden at gøre nogen stor(!) forskel... kun bitte små ting kan høres som forskel. Især efter at lydkilderne er blevet opgraderet...

Lyder spænde, men jeg kan ikke se hvad du har efter at dine lydkilderne er blevet opgraderet, kan hele ikke se hvilken dac du bruge, så Mikkel G hvis du kom med en prætention at dit anlæg, måske med lidt historie hvor og hvorfor du har opgraderet, så tro jeg at jeg og mange ville blive glade, det er jo dit anlæg som er hele hifi4all.dk teste anlæg.

Og som dig er jeg også på jagt efter en ny effekttrin til mit stereo setup.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 30 December 2014 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Mikkel G skrev:

Lyder spænde, men jeg kan ikke se hvad du har efter at dine lydkilderne er blevet opgraderet, kan hele ikke se hvilken dac du bruge, så Mikkel G hvis du kom med en prætention at dit anlæg, måske med lidt historie hvor og hvorfor du har opgraderet, så tro jeg at jeg og mange ville blive glade, det er jo dit anlæg som er hele hifi4all.dk teste anlæg.

Og som dig er jeg også på jagt efter en ny effekttrin til mit stereo setup.
Det har Mikkel svaret på i andre indlæg, kan jeg huske og det er Mikkel ikke interesseret i, da det, der testes, så ikke står så "neutralt" i forhold til test anlægget så muligt. Desuden er Mikkles test kun en appetitvækker......ikke en indkøbsliste.  

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 30 December 2014 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Reference-udstyret i lytterummet er beskrevet i slutningen af alle mine anmeldelser... privat er jeg ligesom Jensen. Der står et par små Dynaudio

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes