Emne: Mark Levinson? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 30 December 2014 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
det er lige nøjagtig den forklaring jeg har fået ved Kim på nerds, at en crown K2 er opbygget som ML h53, denne dog med
finere komponenter....der er dog en prisforskel fra 195000 til 22000 på de to trin....jeg har selv 4 stk k2 som jeg så ikke bruger over 100hz....men
for pokker de gør det supert her....en trækker 2x18" 18sound 18LW1400 i hver side...og jeg har aldrig haft så meget kontrol på bunden......så her
blir det kun crown indtil bedre findes...... vh velkommen |
|
|
Jeg ved ikke hvad Kim havde drukket inden han sammenlignede de to forstærkere - de har så absolut intet tilfælles i deres opbygning. Prøv lige at
lave den simple Google-søgning og slå dem begge op og sammenlign billederne. Find derefter specs og diagrammer på dem, og se om der kan
findes ligheder.
Det er muligt at han bare ville ønske at K2 var en ML53H __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4846
|
Sendt: 30 December 2014 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
Mikkel Gige, da du så ikke er så ræd for det kinesiske...så prøv at læg ører til xindak PA....bare til info...har selv to stk af lillebror til den A600P...og med sine 2x80 i 8ohm KLa spiller de med mere saft end mine gamle nacamichi PA 7 E II....og samtiddig meget veldifineret.....kun til info!!!
velkommen
|
|
|
De er lidt store, ikk'?! Tror ikke, at de passer ind i racket i lytterummet Men godt bud!
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 31 December 2014 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
JackD skrev:
jensen skrev:
Noget af det bedste jeg har haft er Sansui B-2302, de gammel Krell var sygt dårlige,,,
Men mange af de gammel gode mærker er der kun i dag forbi de har navnet og der er penge i det. |
|
|
Interessant. Jeg er lidt nysgerrig, hvad har du til at stå i din egen stue? Håber ikke du kommer i fedtefadet hvis du ytrer dig  |
|
|
Lige nu kun nogle Dynaudio Xeo 6 men mest for mine børn og kones skyld.
Har haft meget i min stue,,, og ved også hvad jeg skal have når jeg får mit egen rum,, men der skal lige flytte en mere af mine børn hjemmefra så er der plads til det.
Det værste ved Hifi er når det er store investering virksomheder op køber så sker der tit noget og det er ikke det gode... mange af de gode mærker fra USA lider under det nu...
Kun skrive mange sjove ting som folk ikke ville tro men må jeg heller holde mig fra, for dette Hifi er et område hvor alle piver op. |
|
|
Okay. Det havde jeg ikke lige gættet. Har selv haft Dynaudio, et par gamle Audience 82. Ja, et rum til sin hobby, ville ikke være helt skidt. Hvordan er dine erfaringer hos kunderne, der både vil have bio og stereo i samme rum. Jeg tænker, rummet kan vel dæmpes for meget til musik lytning, hvis det skal være helt optimalt for hjemmebio og omvendt? __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 31 December 2014 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
jensen skrev:
JackD skrev:
jensen skrev:
Noget af det bedste jeg har haft er Sansui B-2302, de gammel Krell var sygt dårlige,,,
Men mange af de gammel gode mærker er der kun i dag forbi de har navnet og der er penge i det. |
|
|
Interessant. Jeg er lidt nysgerrig, hvad har du til at stå i din egen stue? Håber ikke du kommer i fedtefadet hvis du ytrer dig  |
|
|
Har haft meget i min stue,,, og ved også hvad jeg skal have når jeg får mit egen rum,, men der skal lige flytte en mere af mine børn hjemmefra så er der plads til det.
Det værste ved Hifi er når det er store investering virksomheder op køber så sker der tit noget og det er ikke det gode... mange af de gode mærker fra USA lider under det nu...
Kun skrive mange sjove ting som folk ikke ville tro men må jeg heller holde mig fra, for dette Hifi er et område hvor alle piver op. |
|
|
Okay. Det havde jeg ikke lige gættet. Har selv haft Dynaudio, et par gamle Audience 82. Ja, et rum til sin hobby, ville ikke være helt skidt.Hvordan er dine erfaringer hos kunderne, der både vil have bio og stereo i samme rum. Jeg tænker, rummet kan vel dæmpes for meget til musik lytning, hvis det skal være helt optimalt for hjemmebio og omvendt? |
|
|
Dem har jeg det fint med,,, mange af mine kunder har ikke bio,, rigtig mange hopper fra det igen.. har selv haft mange systemer i min stue, med store subs mange forstærker det bliver altid træt af det....
Ja det er altid et problem med akustikken, men der er også mange hvor den er helt i top, ret mange af mine kunder når de bygger nyt hus tænker over det, der får lavet en god akustik, men det er ikke så meget for musikkens skyld, der er ikke noget værre end af bo i et af de nye huse de bygger i dag,, der er akustikken helt håbløs..... Dansker vil jo gerne have det hele skal se ud som om det er en forhal i lufthaven de bor i, men de fleste har flere rum,,, har flere kunder der har 3 rum til musik...
Der ligger en masse fotos af setup på min facebook.
|
Til top |
|
|

Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 31 December 2014 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, der er slettet et par indlæg, som ikke havde noget med trådens oprindelige emne at gøre.
Hvis man vil diskutere Crown bas-forstærkere, så opret en ny tråd!
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 31 December 2014 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
JackD skrev:
jensen skrev:
JackD skrev:
jensen skrev:
|
|
|
|
|
|
Okay. Det havde jeg ikke lige gættet. Har selv haft Dynaudio, et par gamle Audience 82. Ja, et rum til sin hobby, ville ikke være helt skidt.Hvordan er dine erfaringer hos kunderne, der både vil have bio og stereo i samme rum. Jeg tænker, rummet kan vel dæmpes for meget til musik lytning, hvis det skal være helt optimalt for hjemmebio og omvendt? |
|
|
Dem har jeg det fint med,,, mange af mine kunder har ikke bio,, rigtig mange hopper fra det igen.. har selv haft mange systemer i min stue, med store subs mange forstærker det bliver altid træt af det....
Ja det er altid et problem med akustikken, men der er også mange hvor den er helt i top, ret mange af mine kunder når de bygger nyt hus tænker over det, der får lavet en god akustik, men det er ikke så meget for musikkens skyld, der er ikke noget værre end af bo i et af de nye huse de bygger i dag,, der er akustikken helt håbløs..... Dansker vil jo gerne have det hele skal se ud som om det er en forhal i lufthaven de bor i, men de fleste har flere rum,,, har flere kunder der har 3 rum til musik...
Der ligger en masse fotos af setup på min facebook.
|
|
|
Ja, det kan ligeså godt gøres godt fra starten af når der bygges nyt hus. Mit rum er ikke helt håbløs. Kunne dog godt bruge 1/2-1 meter mere til lytteposition, for at få noget mere højde i lydbilledet. Ved bio er der problemer med de dybe frekvenser ved 30-40 Hz. Det er svært at gøre noget ved, da det er rummets dimensioner og dæmpning, kan jeg alligevel ikke gøre meget mere ved. Udlejerne bliver nok ikke tilfreds med at jeg laver sænket loft. Ja, nogle er så privilegerede de har 3 rum, kunne ikke være dårligt, spørgsmålet er hvis jeg fik, om der ville være råd til andet end luft i dem  Jeg kan ikke helt forstå, at Mark Levinson 331, og de andre produkter fra denne serie, ikke bliver omtalt. Jeg var godt tilfreds med, da jeg havde denne. Til 13.000 kr. synes jeg den gjorde det godt. Jeg fik ikke prøvet mere eksotiske højttalere på den, da jeg gik væk fra denne løsning. Det blev for varmt med godt 100 kg. effektblokke, med de andre kanaler til bio. Jeg vil lige tjekke din Facebook profilset-up'en på din facebook. Godt nytår  __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
Reference-udstyret i lytterummet er beskrevet i slutningen af alle mine anmeldelser... privat er jeg ligesom Jensen. Der står et par små Dynaudio  |
|
|
Ha ha, ded har man jo hierlt glemt. Ded æred jo irt så tirt, man læser test lige dér. Ded jo ert styk' tid sid'n.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
HeHe, her er en hjælp til de morgentrætte som lige er stået op
Mikkel Gige test fra den 07.12.2014
Reference-udstyr:
- Pladespiller: Michell GyroDec SE, Reed 3P
- Pickup: Benz Micro Ebony TR, Goldring Legacy
-Stepup/Riaa: Ortofon ST-80SE, Vincent PHO-700
-CD-afspiller: McIntosh MCD500
-Streamer: Audiophilleo 2
-Forstærkere: Audio Analogue Bellini, Vincent SP-995
-Højtalere: Xavian XN360
-Kabler: Vincent XLR, SilverSonic AirMatrix RCA, SilverSonic Q10, SilverSonic D-75, AM USB
-Strømfilter: Isotek Syncro, PS Audio Dectet
-Tilbehør: Sound InVision paneler, SoundSmith EZ-mount
Har så stadig ikke fundet ud af hvad en Audiophilleo 2 er forbunden til
Vi mangler så lige at der komme noget Mark Levinson til test, så at Reference-udstyr kan gå en klasse op, og ville nok samme perfekt til McIntosh MCD500 som en del af fremtiden Reference-udstyr
Ellers til alle, et god bag NYTÅR
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udover at jeg altid har syntes, at Mark Levinson var lidt kedeligt at høre på (bevares, der er ikke en forkert s- eller t-lyd, det er i mine ører bare ikke rigtigt musikalsk), så er jeg en af "gutterne", der rent faktisk har hørt Gige´s anlæg, da jeg var ovre og vise ham min diy-dac. Der skal ikke herske tvivl overhovedet om, at lige præcis de komponenter han har stykket sammen (for, effekt, kabler og signalkilder) er i stand til at levere en særdeles høj klasse musikalsk oplevelse. Det er synergi på særdeles højt plan, og en tilfældig ML forstærker af de nyere tror jeg langt fra vil hæve niveauet. I en anden retning.... JA, i en bedre eller "en klasse op"??? det tror jeg efter min allerbedste overbevisning ikke.
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig. Det er mere vigtigt, at delene passer godt sammen. Det kommer der gode musik oplevelser ud af. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|

StarTrek skrev:
Har så stadig ikke fundet ud af hvad en Audiophilleo 2 er forbunden til |
|
|
Den sidder direkte til en digital indgang på MCD500
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|