Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 05:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mark Levinson? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 30 December 2014 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
det er lige nøjagtig den forklaring jeg har fået ved Kim på nerds, at en crown K2 er opbygget som ML h53, denne dog med
finere komponenter....der er dog en prisforskel fra 195000 til 22000 på de to trin....jeg har selv 4 stk k2 som jeg så ikke bruger over 100hz....men
for pokker de gør det supert her....en trækker 2x18" 18sound 18LW1400 i hver side...og jeg har aldrig haft så meget kontrol på bunden......så her
blir det kun crown indtil bedre findes......vh velkommen

Jeg ved ikke hvad Kim havde drukket inden han sammenlignede de to forstærkere - de har så absolut intet tilfælles i deres opbygning. Prøv lige at
lave den simple Google-søgning og slå dem begge op og sammenlign billederne. Find derefter specs og diagrammer på dem, og se om der kan
findes ligheder.

Det er muligt at han bare ville ønske at K2 var en ML53H

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2014 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
Mikkel Gige, da du så ikke er så ræd for det kinesiske...så prøv at læg ører til xindak PA....bare til info...har selv to stk af lillebror til den A600P...og med sine 2x80 i 8ohm KLa spiller de med mere saft end mine gamle nacamichi PA 7 E II....og samtiddig meget veldifineret.....kun til info!!!

velkommen

De er lidt store, ikk'?! Tror ikke, at de passer ind i racket i lytterummet  Men godt bud!

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 December 2014 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
JackD skrev:

jensen skrev:
Noget af det bedste jeg har haft er Sansui B-2302, de gammel Krell var sygt dårlige,,,

Men mange af de gammel gode mærker er der kun i dag forbi de har navnet og der er penge i det.
Interessant. Jeg er lidt nysgerrig, hvad har du til at stå i din egen stue? Håber ikke du kommer i fedtefadet hvis du ytrer dig

Lige nu kun nogle Dynaudio Xeo 6 men mest for mine børn og kones skyld.

Har haft meget i min stue,,, og ved også hvad jeg skal have når jeg får mit egen rum,, men der skal lige flytte en mere af mine børn hjemmefra så er der plads til det.

Det værste ved Hifi er når det er store investering virksomheder op køber så sker der tit noget og det er ikke det gode... mange af de gode mærker fra USA lider under det nu...

Kun skrive mange sjove ting som folk ikke ville tro men må jeg heller holde mig fra, for dette Hifi er et område hvor alle piver op.

Okay. Det havde jeg ikke lige gættet. Har selv haft Dynaudio, et par gamle Audience 82. Ja, et rum til sin hobby, ville ikke være helt skidt.

Hvordan er dine erfaringer hos kunderne, der både vil have bio og stereo i samme rum. Jeg tænker, rummet kan vel dæmpes for meget til musik lytning, hvis det skal være helt optimalt for hjemmebio og omvendt?

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 December 2014 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

jensen skrev:
JackD skrev:

jensen skrev:
Noget af det bedste jeg har haft er Sansui B-2302, de gammel Krell var sygt dårlige,,,

Men mange af de gammel gode mærker er der kun i dag forbi de har navnet og der er penge i det.
Interessant. Jeg er lidt nysgerrig, hvad har du til at stå i din egen stue? Håber ikke du kommer i fedtefadet hvis du ytrer dig

Har haft meget i min stue,,, og ved også hvad jeg skal have når jeg får mit egen rum,, men der skal lige flytte en mere af mine børn hjemmefra så er der plads til det.

Det værste ved Hifi er når det er store investering virksomheder op køber så sker der tit noget og det er ikke det gode... mange af de gode mærker fra USA lider under det nu...

Kun skrive mange sjove ting som folk ikke ville tro men må jeg heller holde mig fra, for dette Hifi er et område hvor alle piver op.
Okay. Det havde jeg ikke lige gættet. Har selv haft Dynaudio, et par gamle Audience 82. Ja, et rum til sin hobby, ville ikke være helt skidt.Hvordan er dine erfaringer hos kunderne, der både vil have bio og stereo i samme rum. Jeg tænker, rummet kan vel dæmpes for meget til musik lytning, hvis det skal være helt optimalt for hjemmebio og omvendt?

Dem har jeg det fint med,,, mange af mine kunder har ikke bio,, rigtig mange hopper fra det igen.. har selv haft mange systemer i min stue, med store subs mange forstærker det bliver altid træt af det....

Ja det er altid et problem med akustikken, men der er også mange hvor den er helt i top, ret mange af mine kunder når de bygger nyt hus tænker over det, der får lavet en god akustik, men det er ikke så meget for musikkens skyld, der er ikke noget værre end af bo i et af de nye huse de bygger i dag,, der er akustikken helt håbløs..... Dansker vil jo gerne have det hele skal se ud som om det er en forhal i lufthaven de bor i, men de fleste har flere rum,,, har flere kunder der har 3 rum til musik...

Der ligger en masse fotos af setup på min facebook.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 31 December 2014 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Nå, der er slettet et par indlæg, som ikke havde noget med trådens oprindelige emne at gøre.

Hvis man vil diskutere Crown bas-forstærkere, så opret en ny tråd!

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 December 2014 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
JackD skrev:

jensen skrev:
JackD skrev:

jensen skrev:

Okay. Det havde jeg ikke lige gættet. Har selv haft Dynaudio, et par gamle Audience 82. Ja, et rum til sin hobby, ville ikke være helt skidt.Hvordan er dine erfaringer hos kunderne, der både vil have bio og stereo i samme rum. Jeg tænker, rummet kan vel dæmpes for meget til musik lytning, hvis det skal være helt optimalt for hjemmebio og omvendt?

Dem har jeg det fint med,,, mange af mine kunder har ikke bio,, rigtig mange hopper fra det igen.. har selv haft mange systemer i min stue, med store subs mange forstærker det bliver altid træt af det....

Ja det er altid et problem med akustikken, men der er også mange hvor den er helt i top, ret mange af mine kunder når de bygger nyt hus tænker over det, der får lavet en god akustik, men det er ikke så meget for musikkens skyld, der er ikke noget værre end af bo i et af de nye huse de bygger i dag,, der er akustikken helt håbløs..... Dansker vil jo gerne have det hele skal se ud som om det er en forhal i lufthaven de bor i, men de fleste har flere rum,,, har flere kunder der har 3 rum til musik...

Der ligger en masse fotos af setup på min facebook.

Ja, det kan ligeså godt gøres godt fra starten af når der bygges nyt hus. Mit rum er ikke helt håbløs. Kunne dog godt bruge 1/2-1 meter mere til lytteposition, for at få noget mere højde i lydbilledet. Ved bio er der problemer med de dybe frekvenser ved 30-40 Hz. Det er svært at gøre noget ved, da det er rummets dimensioner og dæmpning, kan jeg alligevel ikke gøre meget mere ved. Udlejerne bliver nok ikke tilfreds med at jeg laver sænket loft.

Ja, nogle er så privilegerede de har 3 rum, kunne ikke være dårligt, spørgsmålet er hvis jeg fik, om der ville være råd til andet end luft i dem

Jeg kan ikke helt forstå, at Mark Levinson 331, og de andre produkter fra denne serie, ikke bliver omtalt. Jeg var godt tilfreds med, da jeg havde denne. Til 13.000 kr. synes jeg den gjorde det godt.
Jeg fik ikke prøvet mere eksotiske højttalere på den, da jeg gik væk fra denne løsning. Det blev for varmt med godt 100 kg. effektblokke, med de andre kanaler til bio.

Jeg vil lige tjekke din Facebook profilset-up'en på din facebook.

Godt nytår

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Reference-udstyret i lytterummet er beskrevet i slutningen af alle mine anmeldelser... privat er jeg ligesom Jensen. Der står et par små Dynaudio

Ha ha, ded har man jo hierlt glemt. Ded æred jo irt så tirt, man læser test lige dér. Ded jo ert styk' tid sid'n. 

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

HeHe, her er en hjælp til de morgentrætte som lige er stået op

Mikkel Gige test fra den 07.12.2014

Reference-udstyr:

- Pladespiller: Michell GyroDec SE, Reed 3P
   - Pickup: Benz Micro Ebony TR, Goldring Legacy
    -Stepup/Riaa: Ortofon ST-80SE, Vincent PHO-700
    -CD-afspiller: McIntosh MCD500
    -Streamer: Audiophilleo 2
    -Forstærkere: Audio Analogue Bellini, Vincent SP-995
    -Højtalere: Xavian XN360
    -Kabler: Vincent XLR, SilverSonic AirMatrix RCA, SilverSonic Q10, SilverSonic D-75, AM USB
    -Strømfilter: Isotek Syncro, PS Audio Dectet
    -Tilbehør: Sound InVision paneler, SoundSmith EZ-mount

Har så stadig ikke fundet ud af hvad en Audiophilleo 2 er forbunden til

Vi mangler så lige at der komme noget Mark Levinson til test, så at Reference-udstyr kan gå en klasse op, og ville nok samme perfekt til McIntosh MCD500 som en del af fremtiden Reference-udstyr

Ellers til alle, et god bag NYTÅR
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Udover at jeg altid har syntes, at Mark Levinson var lidt kedeligt at høre på (bevares, der er ikke en forkert s- eller t-lyd, det er i mine ører bare ikke rigtigt musikalsk), så er jeg en af "gutterne", der rent faktisk har hørt Gige´s anlæg, da jeg var ovre og vise ham min diy-dac. Der skal ikke herske tvivl overhovedet om, at lige præcis de komponenter han har stykket sammen (for, effekt, kabler og signalkilder) er i stand til at levere en særdeles høj klasse musikalsk oplevelse. Det er synergi på særdeles højt plan, og en tilfældig ML forstærker af de nyere tror jeg langt fra vil hæve niveauet. I en anden retning.... JA, i en bedre eller "en klasse op"??? det tror jeg efter min allerbedste overbevisning ikke.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Nemlig. Det er mere vigtigt, at delene passer godt sammen. Det kommer der gode musik oplevelser ud af.

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 01 Januar 2015 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Har så stadig ikke fundet ud af hvad en Audiophilleo 2 er forbunden til  

Den sidder direkte til en digital indgang på MCD500  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes