Forfatter |
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 28 November 2014 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst mange positive ord om Sugden, og at de har en speciel "rør-betonet" musikalsk spillestil..
Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen som har bekendtskab med en Sugden AU51 mk1 (2x70W) stereo
effektforstærker; hvordan lyder den, hvordan klarer den sig i forhold til AU41, AU51 mk2, eller andet?
Har gennemsøgt nettet, og der er ikke mange resultater på netop denne effektforstærker
God weekend derude __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2014 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et billede af sagen:
 __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 28 November 2014 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en yderst klar og dynamisk spillende forstærker. Den var en nydelse, især på Snell J og Type C. Den har en rigtig god bas, ikke volumiøs, men meget fast og rigtig. Mellemtone/diskant, er meget åben og gennemsigtig. Måske er den øverste oktav en anelse livlig og en knivspids til den spidse side, men meget lidt. Den har godt fat i højttalerne. Et rigtig god effekttrin fra Sugden.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2014 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak allanowich for den fine forklaring, som umiddelbart vil falde i min smag.
Hvad kan det være du ikke længere har sådan en fætter, er det pga. dine Snell A2 kræver mere effekt?
Har du hørt den imod mk2 (noget større) udgaven eller andre Sugden effekter, der på papiret har mere power.
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2014 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mente, at den skulle være på 100w/kanal, men måske ikke.  Jeg har kun lånt den af Audio Consult i sin tid. Havde på dette tidspunkt, ikke midler nok, til at købe den, ville da bestemt gerne.  Men min Onkyo A807, klarede på fortræffelig vis at trække type C uden åndenød. Jeg har tidligere ejet Sugden A28 og hørt en udgave med ekstern vildt overdimensioneret strømforsyning, konstrueret vist nok af daværende Audio Consult 2 på Fyn. Ellers har jeg kun læst et par anmeldelser i High Fidelity af andre modeller. Disse test faldt da bestemt meget positivt ud. Du kan uden betænkeligheder, købe en Sugden forstærker. Jeg har aldrig haft problemer med dem. Sugdens Stemfoort serie, mener jeg de hedder, fik god omtale og test i High Fidelity nr. 5/95.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2014 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder lovende.., men hvilket prisleje lå sådan en AU51 i, siden du ikke havde midler nok? men synes det er utrolig svært at
finde informationer/specs om netop AU51 mk1 og mk2, umiddelbart er de meget forskellig i konstruktion - kunne være fedt hvis
nogen lå inde med tests fra gamle hifimagsiner eller lignende..
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2014 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener den kostede 11500kr den gang.  Havde dyre pantebreve, så jeg havde ikke noget til overs jeg kunne tillade mig at bruge på hifi. Det kom først mange år senere ved omprioritering af pantebrevene. Måske ikke millionær, men millionen nær - gnæk gnæk gnæk.  *  *  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2014 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse skrev:
Tak allanowich for den fine forklaring, som umiddelbart vil falde i min smag.
Hvad kan det være du ikke længere har sådan en fætter, er det pga. dine Snell A2 kræver mere effekt? Har du hørt den imod mk2 (noget større) udgaven eller andre Sugden effekter, der på papiret har mere power. |
|
|
Jeg havde ikke type A, da jeg lånte den og hørte den første gang hos en kammerat over type C, som jeg selv købte senere. Men AU51 kan sagtens klare A2. Den er ikke nær så barsk en belastning, som A3 kan være. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|