Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 05:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effektforstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikkelfrost
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 December 2014 kl. 03:11 | IP-adresse registreret  

hey alle.

jeg står og vil opgrader min hjmme biff til atmos og har i den forbindelse set at jeg er nød til at have en effekt på for at for fuld udnøtelse af alle kaneler.

og efter at have læst lidt om det så er jeg stadig på bar bund om hvad jeg skal gå efter ?

fx så har jeg kikket på disse to :

densen-b-340   4 kanal:
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-forstaerker- densen-b-340-sort-p-805.html

og denne her :

XPA-3 3 kanal ( skal så have 2 stk) :

https://emotiva.com/products/amplifiers/xpa-3

jeg køre med dynadio  Contour S 1.4 som fronte  ( http://www.dynaudio.com/int/home_loudspeaker_systems/contour /contour_s14.php)

og jeg vil lave det med at have center højtaleren bag min skærm så har pt 2 stk elac som ved hjælp af y split kabel skal have en kanal hver.

jeg går så og under mig over hver for et "sæt" jeg vil få den bedste lyd i?

har fået fortalt det gælder om at den skal være strøm stærk men hvordan ser jeg det ?

jeg har haft en emotiva før og der kom den selv når der bliv spillet meget meget højy aldrig op på at vise mere en max 3 blå dioder der hvor den viser hvor meget meget den arbejder.  kan jeg så tage det som om den max gav 30 % ?   dvs lige omkring 100 W ?   for hvis den ikke kommer op og bruge flere krafter så kan jeg jo lige så godt gå efter densen ?  

er lidt forviret og trænger til hjælp   -   beklager det er lidt rodet og de stave fejl der er .  er træt og ordblind :)

Til top Vis mikkelfrost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost

Prins Henrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2014
Sendt: 19 December 2014 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Lidt svært at gennemskue hvad du kører med af receiver/forstærker lige nu? Har kun hørt Atmos til HIFI udstilling 2014 i et ret stort rum. Syntes at
det var ok men måske lidt overkill....især hvis dit lytterum er af den mindre type. Men nogle gange er det fedt med det nye! Mine tanker er at da det
gælder om en supplerende surroundkanal, er forstærkningen måske mindre vigtig end at din højtaler passer godt sammen med resten af sættets
højtalere? De foreslåede effekforstærkere syntes af ok kvalitet......
Til top Vis Prins Henrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prins Henrik

mikkelfrost
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2014 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

lige nu køre jeg med denon 3310 ..min gamle der er fundet frem af gemmerne efter jeg solgte min integra 80,3  

jeg ved godt det bliver blandet lidt sammen ang højtaler men da jeg prøved at sælge mine dynadioer ville jeg tabe 17000 på dem på 2 år så det bliv mine mk soune 150 der bliv solgt ( underligt nok tjente jeg så 3000 på dem :) )   jeg har nu så bestemt mig til at jeg skal have center lyden ind bag ved mit læret så derfor bliver det til at starte med densen 340 som kommer til at køre frontene og de 2 center ( ysplit kabel )   og så ender det nok ud med en procellea 6 som center når der er penge på kontoen til den.   mit rum er ca 4 *7 *2,6  :)

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 December 2014 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Ville tro at der er minder effekt i densen-b-340 end i XPA-3 og til film brug er effekt alfa omega, og flytte effekt ud til flere Effektforstærker er god latin, og hvis man skal havde max glæde af atmos skal der altså lidt effekt til, selvfølgelig kan man nøjes med minder, men man få så ikke den rigtig biograf opleves (men rum og penge pung spille jo også ind).
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

jwaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2013
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 December 2014 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Har et sæt Rotel RB 1091 monoblokke til salg. Måske det var noget? .... de er dine for 10.000 kr.
Til top Vis jwaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jwaa

mikkelfrost
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2014 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

StarTrek   når du siger effekt hvad mender du så ?

for der hvor jeg er i tvilv er jo det med at jeg aldrig kommer til at spille så højt at effekten kommer til at skal bruge over 100 W  selv min denn 3310 når jeg spiller rigtig højt nu udeneffekt så er den på max -20 DB 

det må jo så i min bog betyde at når de 2 forstærker er lige lige strøm stærke ( 20000 uet eller andet )  så er densen den der har mest udnøttelse at strøm og dermed bedre styr på det ??  eller blander jeg ting sammen ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes