| Forfatter |
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 18 Juni 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Cobian på en liste over de bedste guitarsoli/guitarister ??... You gotta be kiddin' me !!!!... Selvfølgelig er det umuligt at lave en liste, der stiller alle tilfredse, men alligevel; Kurt Cubian... 
Også begriber jeg ikke, hvordan man på nogen måde kan overse Megadeth, især de numre hvor Marty Friedman er med. Når man snakker om den bedste guitarsolo kan man da ikke komme uden om Hangar 18.
Jeg vil selvfølgelig også gerne have Savatage med. Criss Oliva nåede heldigvis i hans alt for kort liv at fyre den ene fede solo af efter den anden. Soloerne i numre som Hall of the Mountain King, Legions, Gutter Ballet, When the crowds are gone, Edge of thorns, All that I bleed etc. er da for fede.
Her ud over burde man også finde plads til Rick Vitos solo på det fantastiske Bob Seger nummer "Like a rock" og den legendariske solo i Rough boy med ZZ Top.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er åbenbart agurketid på Ekstra-hørmeren:
http://ekstrabladet.dk/underholdning/musik/article221053.ece
Endnu en liste over bedste guitarsoli ... endnu en liste, hvor ingen guitarister fra nyere tid er repræsenteret ... endnu en liste, der illustrerer, at det bare ikke bliver anderledes ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min favorit Metallica guitarsolo er James Hetfield's fra "Nothing Else Matters". Short but sweet!  For sig selv er den måske ikke specielt imponerende men som en del af nummeret synes jeg bare den brænder igennem.
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thomashansen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zorglub
Jeg har hørt prog og progmetal i mange år. Hvis du skal købe symphony X registret hjem, så sørg for også at få V og divine wings og tragedy, og undgå den allerførste plade(hedder bare symphony x vistnok). Derudover, hvis du kan lide symphony x kan du sikkert også lide Adagio, som er meget symfonisk. (køb pladen underworld, IKKE den nye)
her er link(også en fuld sang): http://www.progarchives.com/Progressive_rock_discography_CD. asp?cd_id=8277
kender du/i (dejen, og alle i andre) forresten progarchives.com, super sted at finde prog rock, ALT er listet derinde med reviews osv, fed side.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas ... super post der Jeg er helt vild med progmetal, og jeg har vist fået de nævnte Symphony X ned i posen - herlig musik. Adagio er nu skrevet på listen - takker! Mht. musik portaler bruger jeg mest hardradio.com der har en fremragende nyhedsseksion. http://www.hardradio.com/news/news.php3 PS: Ramte du ikke den forkerte tråd?  .. men altså der er masser af guitar solo'er flettet ind i progmetal, så det er bare at klø på i andre der læser med
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha dem er der mange af, men jeg synes en af de flotteste er "andy" i king diamond bank som "fyre den af" på "Abigail" live cdén mens "king" er ude og få sig en bane
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da en fin lille liste, men hvad med soloen i Thin Lizzys "Still in Love with You" fra Live and Dangerous? Eller "Emerald" fra samme skive? Det er da sublimt guitarlir.
Og soloen i Blackfoots "Highway Song" er da også værd at tage med. Jeff Healeys "Do You See the Light" måske?
Det er svært at vælge ud 
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 02:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.der er meget godt på listen, og der er mangler. Hvad med Stevie Ray Vaughan udgave af Little Wing?!?! Han er stadig en af dem, der har fyret den af. Alle hans numre burde/kunne ligge på listen. Det er blues der rykker  . I samme genre, Hvor er Johhny Winter? I den hårde rock, er der meget, som er fedt. AC/DC Let there be Rock, live fra If you wan´t Blood. Listen kan aldrig blive komplet. Jo måske som top 1.000  __________________ Arcam AVR 300
Denon 1730
Sharp LC-37 skærm
Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 03:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu når vi er ved bedste soloer (to numre fra hver):
Kirk Hammett (metallica): Creeping Death - One
Joe Satriani: Flying In A Blue Dream - Forgotten Part I og Part II
Alex Skolnick (Testament): The Legacy - Return To Serenity
Steve Vai: Windows To The Soul - Tender Surrender
Neal Schon: Blue Passion - Moon Dust
Zakk Wylde (Ozzy Osbourne): No More Tears - Shot in The Dark (LIVE AND LOUD CDen)
John Petrucci (Dream Theater): Lie - Hell´s Kitchen
Marty Friedman (Megadeth): Train of Consequence - Skin `O My Teeth
Al di Meola: The Wizard - Race With Devil on Spanish Highway
...............og der er mange andre numre fra dem og andre kunstnere som ligger i min top 100 over bedste soloer. Sidder og lytter til "Giant Balls Of Gold" (Steve Vai) og "Time" (Joe Satriani, efter min mening et af de bedste numre han har lavet), "Sails of Charon" (Testament).
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 04:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode bud. Desværre er der mange uindviede, der hopper af, når heavy metal(eller vildere) bliver nævnt. Synd for dem. var der ikke et band der hed Helloween. Jeg mindes, at de gav den gas, midt i 80´erne. Deres første album "Helloween". Der er el hegn af klasse.
__________________ Arcam AVR 300
Denon 1730
Sharp LC-37 skærm
Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mangelr der ikke lidt J. J. Cale ?
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem har lavet denne liste (det må da være nogle der aldrig høre musik).
Nummer 1 er da ok , men men der en mange der er meget bedre.
http://www.youtube.com/watch?v=yCgEuDODhf0
også Eagels  __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
YES, Luis Figo! Endnu en, der har fattet, hvor FANTASTISK et nummer The Forgotten Part II er. Det er sublimt 
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
En enkelt forespørgsel til alle jer, der har færdedes her på forumet længere end jeg selv:
Findes der en tråd, hvor vi lovpriser og diskuterer instrumental-genier som Satriani, Vai med flere? Ellers vil jeg nemlig starte en (mest for at dele erfaringer med andre lignende kunstnere og ligeledes høste andres anbefalinger).
|
| Til top |
|
| |
SAXO Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er Knud ?
Jeg mangler helt sikkert Knud Møllers solo på Madsens "One man band" - Den akustiske udgave.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja må give dig ret Clinton, nogen flygter når de hører ordet Heavy Metal band. Tag f.eks. Testament, de er idag et hårdt band, men de to numre jeg har medtaget er alt andet end hårde, jeg vil kalde dem melodiøse, smukke, svævende hvilket også kan kendetegne flere af de andre numre jeg har valgt.
Jeg hører selv til alt slags musik, klassisk, rock, pop, trance, ambient, heavy metal osv. Årsagen til at det spænder så bredt er fordi jeg kan finde noget stemningsmæssigt i alle genre som mildest talt bare giver gåsehud når jeg lytter til det. F.eks. optog jeg over internetradio en sang "Sunlounger" (DJ Shah mix), det er Trance musik men der kommer 3-4 minuters guitar der lyder afslapende, roligt, ja rigtig godt uden at være en "teknisk solo".
Yoshimura, ja hvad kan jeg sige, enig Forgotten er et rigtig fedt nummer. Selv er jeg dog gået lidt væk fra Joe Satriani og over mod Steve Vai og Neal Schon fordi deres guitar lyder "renere" og lettere. Jeg tror ikke der kører nogen nyere tråde med guitarmusik ud over denne så måske en ny tråd med guitarister.
og en til der laver gode soloer:
http://www.robbalducci.com
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Walter trout mangler på de lister!!!! han kan spille guitar!!!
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan, godt at se John Petrucci lige bliver nævnt også! Som nr. 98  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |