Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Yes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 April 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Er der nogen Yes-t**ser herinde? :)
Har altid godt kunne li' Yes, men har aldrig rigtig taget mig sammen til at købe nogle af deres albums. Jeg har dog '90125' og det nyere 'Union', som jeg begge finder rigtig gode. Er der nogen herinde som kan komme med forslag til andre 'must have' albums med Yes?

isle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 April 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

'Drama' er en fantastisk skive, dog uden Jon Anderson. Ellers er mine favoritter 'Fragile', 'The Yes album' og ikke at foglemme 'Close to the edge' som er meget progresiv.
Til top Vis isle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isle

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

isle skrev:
'Drama' er en fantastisk skive, dog uden Jon Anderson. Ellers er mine favoritter 'Fragile', 'The Yes album' og ikke at foglemme 'Close to the edge' som er meget progresiv.

Uden Jon Anderson!!! Hvem synger så?

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 April 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Yes Yes.

Fragile. Har altid været en favorit. Den indeholder 2 af deres "største" nemlig Roundabout & Heart of the sunrise. Begge er 10 min lange. Det svage ved Fragile er de fem medlemmers solonr. Trækker ned. Har lige fået Fragile i 24kt mfsl udgave. Den lyder rigtig fin, selv om Fragile er indspillet 1971.

Relayer. Synes det er en af de mest spændende plader. Indeholder kun 3 nr. Den er krævende, men den vinder og den vinder og den vinder.

Jeg har altid syntes deres stærkeste tid, var 1971-1978.

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

isle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Sangeren på Drama er Trevor Horn, som bla. har produceret 90125.

Jeg er absolut enig med oink, det bedste de har frembragt kom i 70erne ! Men på din vej tilbage til den tid, vil jeg anbefale Drama.

Peter K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 April 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har længe været meget glad for Yes, og hvis jeg skulle udvælge fire CD'er, så ville jeg sjovt nok lige præcis vælge de fire (Fragile, Close to the edge, The yes album, og Drama), som Isle peget på!

Det er for mig at se superfed musik, som kan høres igen og igen!!

M.v.h.

Peter

Til top Vis Peter K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter K

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Sendt: 25 April 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig i at det "gamle" er det bedste. For at bruge isle's ord bør du også høre "The Ladder" og "Magnification" på din vej tilbage. Bortset fra de er lidt højglanspolerede, er de absolute et lyt værd. Og live-skiven "Keys to Ascension" fra '96 er ganske glimrende.

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Jamen, tusind tak for en masse forslag. Nu har jeg lidt at gå efter. :)

Er selv blevet ret glad for 'Union' - dejligt, iørefaldende musik på den skive - har dog læst mange steder at Yes-fans ikke er så vilde med den???

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 27 April 2007 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg oplevede YES i Oslo ved en fantastisk koncert for et par år tilbage - og jeg venter spændt på at de skal på tour igen , Jon Andersen så jeg i Amager bio hvor han var solo hvilket også var en fed koncert.

Iøjeblikket er der en ASIA tour og et nyt band CIRCA er på vej med en CD og vist nok også en tour , Rick laver noget solo arbejde så det bliver nok tidligst til næste år at YES rører på sig igen  

Ellers er " South side of the sky " fra Fragile en da deres bedste numre.  Den bedste LIVE plade jeg nogensinde har hørt er deres 3 dobbelte LP " Yessongs " .

En anden fed skive, som er overset af mange, er dobbelt LPen " Tales from the topographic oceans " der indeholder et nummer på hver side.

En anden du også bør lytte til efter min mening er " Talk " der også er lidt overset men en fed LP når man får lyttet til den.

De har også lavet en fed udgave at Paul simons " America " der bl.a. er på " Yesterdays "

LPen " close to the edge " er også et must med et overfedt tittelnummer.

Et nummer som " Time and a word " fra LPen af samme navn kan også få det til at løbe koldt ned af ryggen på mig så godt er det. -- Eller " Survival " fra deres første LP , eller " Ive seen all good people " fra " The Yes album " -- ja jeg kunne blive ved , jeg er bare en kæmpe stor YES fan der ved gud håber at jeg kommer til at opleve dem LIVE igen en gang eller 5   

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 April 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Nu da Yes er i søgelyset, er der nogen af jer som har hørt den sidste 3cd box...And the word is live...Jeg synes anmeldelserne er meeeeeget springende.

Og som tub61 nævner, Paul Simon-America er forrygende. Nummeret fås også på den remastered udgave fra RHINO. Det er på som ekstra/bonus track. Rhino udgaverne er forresten imponerende flot udført. Digipack. Der er ekstra foto, meget info osv osv.

spil godt

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

oink skrev:

Hej igen.

Nu da Yes er i søgelyset, er der nogen af jer som har hørt den sidste 3cd box...And the word is live...Jeg synes anmeldelserne er meeeeeget springende.

Jeg har selv den 3 CD box og er ikke særlig begejstret for den , mange af numrene er i en virkelig skuffende lydkvalitet - for at sige det mildt burde den efter min mening aldrig været udgivet , den er bare for ringe   

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jer som nu er store Yes-fans, hvordan ser i på Union albummet?
Jeg er vild med Yes-lyden, men kender den mest fra 90125, som er det album jeg først hørte med Yes tilbage i 80'erne. Jeg købte så Union (Mest fordi en af gutterne fra SAGA er med til at lave et eller andet på albummet), men er faktisk helt vild med det album nu. Jeg ved godt at Yes plejer at lave MEGET lange numre, men på Union er det korte, meget melodiøse numre. Kan I 'rigtige' Yes fans li' den slags???

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Union er en atypisk men nogenlunde OK Yes plade  - atypisk fordi det var de fleste ( ? ) af de musikere der gennem tiden har deltaget i Yes der står bag pladen -- og det syntes jeg man kan hører, de trækker ind imellem i hver sin retning på pladen og det blev aldrig en "rigtig" Yes plade

Ligesom 90125 heller ikke er en "rigtig" Yes plade ( men en ellers efter min mening  udemærket plade alligevel ).

Jeg er så absolut til de lange Yes numre , og du bør hører " Tales from the topographic oceans " den kan være lidt svær at komme ind i første gang man hører den - men det er virkelig en fed plade og især nummeret " Revealing sicence of god " er suverænt godt. Også nummeret " Ritual : nous sommes du soieil " er fedt.

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Union er en atypisk men nogenlunde OK Yes plade  - atypisk fordi det var de fleste ( ? ) af de musikere der gennem tiden har deltaget i Yes der står bag pladen -- og det syntes jeg man kan hører, de trækker ind imellem i hver sin retning på pladen og det blev aldrig en "rigtig" Yes plade

Ligesom 90125 heller ikke er en "rigtig" Yes plade ( men en ellers efter min mening  udemærket plade alligevel ).

Jeg er så absolut til de lange Yes numre , og du bør hører " Tales from the topographic oceans " den kan være lidt svær at komme ind i første gang man hører den - men det er virkelig en fed plade og især nummeret " Revealing sicence of god " er suverænt godt. Også nummeret " Ritual : nous sommes du soieil " er fedt.

Jamen, jeg glæder mig til at ligge på min sofa og kigge drømmene op i loftet, mens jeg hører 'Mega lange' Yes numre :) Jeg har altid elsket Mike Oldfield for hans gamle helsides numre, så det bli'r spændende at høre Yes.

En lille note: Jeg var så heldig at møde Yes, da jeg var med Saga på festival i Holland. Det var i sig selv vildt nok at sidde sammen med Saga og Fish og nyde solen og en øl (eller var det 10?) men det gjorde det hele lidt større at Yes sad ved bordet ved siden af :D Fik en kort snak med Chris Squire (Som sjovt nok også bliver kaldt Fish) (Damn, han så godt nok brugt ud). Fed tur, men det er en anden historie. :)

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

YESYES - YES - YES

Yes nu sker det endeligt - hurra hurra hurra - YES kommer til Amager bio torsdag den 10 december.  - samt til Oslo den 11 og til Gøteborg den 12 december.          

Jeg har "selvfølgelig" allerede købt billet til Amager Bio den 10 december men skal også til Gøteborg den 12 og opleve dem endnu engang.

Så kom frem af busken alle i YES fans der er herinde - hvor mange af jer skal ind og se dem ????????

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

http://www.amagerbio.dk/?programid=1137

isle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Det var da den fedeste nyhed på sådan en begivenhedsløs søndag aften!!!!!

Godt nok uden Jon Anderson, men hvad gør det... Jeg vil være der-lige meget hvad.

Det bliver fantastiskClap

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

isle skrev:

Det var da den fedeste nyhed på sådan en begivenhedsløs søndag aften!!!!!

Godt nok uden Jon Anderson, men hvad gør det... Jeg vil være der-lige meget hvad.

Det bliver fantastiskClap

Jep Isle

Ham David Benoit skulle efter sigende være en ganske udemærket afløser for Jon Anderson og så spiller de numre fra "DRAMA" som Jon Anderson ikke vil fremfører da han jo ikke var med til at lave denne LP i sin tid

Og så spiller Oliver Wakeman istædet for farmand og det bliver spændende at se / hører ham da der er delte meninger om hver engageret han er eller ej

Jeg ville gerne ha oplevet en af deres netop overstået Nord Armerikanske gig´s da de spillede sammen med ASIA - men jeg havde ikke lige "tid" til at tage til USA og opleve dem

http://yesworld.com/ywtour.html

isle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

tub61

Det kan godt være du ikke lige havde "tid", da Yes spillede sammen med Asia ovre i Staterne, men hvad så med Steve Howe....han må jo ha spillet både i opvarmningsbandet Asia og så bagefter i Yes Wink

Numre fra DRAMA ville jeg egentlig nødig undvære live, da der er godt med drive på den skive!

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hej Isle

Det gjorde Steve Howe også - det siges at han sjældent er set / hørt mere oplagt og med drive og karisma end på den tour , så det er noget jeg virkeligt grene ville have oplevet.

Men også Carl Palmer fra ELP var helt fantastisk bag trommerne samt mere og bedre engageret end Alan White

- Og så ved jeg ikke om ASIA var hyret som "opvarmningsband" , det var nærmet som at slå 2 fluer med et smæk efter at YES havde aflyst deres koncert tours hele 2 gange inderfor ingengang et år

- Først hvor Jon Anderson blev langtids syg og siden hvor Chris Squire blev langtids syg.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum