Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Så skal der købes nye kabler :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TroelsP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

quadmand skrev:

thomas_ls skrev:
Quadmand og TroelsP?

Det kunne være interessant at høre jeres vurdering af, om det gælder for signalkabler også?

Jeb det er efter min mening det samme.

Lige nu bruger jeg alm. antenne ledning som signalkabler , det virker fint.

MEN igen : HUSK krympestrømpen og gerne i farver , det virker hver gang

Det giver da også god mening at bruge antennekabel som signalkabel. Det er dobbelt skærmet med både folie og metalflet. Lederen ligger typisk i teflon, og de bedre kvaliteter er med en solid kobber eller endda sølvleder :) Endelig er kablet beregnet til ret svage signaler i Mhz båndet, så det er sikkert pænt brugbart i det hørbare   Så er der lige termineringen, men der findes jo løse RCA stik til den slags.

Til top Vis TroelsP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TroelsP

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Der kan være stor forskel på kabler. Selv strømkabler. Prøv forresten at leg lidt med det.

En ting som også har stor betydning for lyden er højttalernes placering. Jeg har set et sted, at man kan sige, at bassen bliver hævet med 6 dB for hver væg, den står op af. (Så står højttaleren i et hjørne vil du have ca. 12 dB mere bas end hvis den står ½ m fra hver væg). Så nye højttalerkabler kan betyde, at du vil skulle flytte højttalerne for at få den optimale lyd for dig.

Men hvis du har lyst til at prøve et kabel, så gå ned i den lokale butik, og hør, om du kan låne et sæt med hjem til prøve.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Det virker mærkeligt, at antenne kabler skulle kunne gøre noget positivt for lyden, når de vist nok har så høj en impedans på 75 ohm. Forskellen mellem et uskærmet kabel som f.eks NLE's og et skærmet ditto er ret stor. Men et uskærmet kan give problemer for meget bredbåndede forstærkere, ligesom visse cd afspilleres digitale udstråling, kan let få deres støj videre via sådanne kabler. Jeg tror f.eks at den største forskel på signal kabler ligger i stikkene og disses lodninger, når vi taler om lydforskellen. På højttaler kabler er der også en hørbar forskel ikke alene på selve kablet, men også på hvad stik, der sidder på og hvor mange overgange, der er i stikket. Bedst vil det være at skrue kablet direkte i terminalerne. Når jeg laver en samligning mellem mine Strip Line fra LC Audio (tynde røde flettede  uskærmet) og Audio Quest Ruby oplever jeg dette. Strip Line er stram og hurtig i klangen med focus på en kontant og impulsvillig spillestil. Det har også et flot rum/dybde perspektiv. Det har ingen tendenser til klingeri. Sætter jeg så Ruby på træder lydbilledet lidt tilbage, klangen bliver varmere med focus på det rummelige. Det virker også lidt roligere hvad dynamikken angår. Forskellen mellem disse to kabler, er lige så hørbar som den forskel, der er mellem to cd afspillere i 8-10000kr's klassen. Den er tit mindre end afspillere til 2-3000kr.  Stripline er altså uden skærm og Ruby et pseudo ballanceret med pile retning på. Det er to vidt forskellige opbygninger.

VECTRA
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Januar 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop læst anmeldelse af Goldkabel fra Tyskland, bestilt og modtaget Koax 75 ohm. Sikke et lækkert kabel og stik.
Bortset fra navnet ser det bestemt ud som kram. Der benyttes udelukkende Furukawa kabler.
Link til Goldkabel

Og læs anmeldelser her
Til top Vis VECTRA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VECTRA

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Hvis vi hører hvad vi vil hører, vil jeg gerne have fagmandens forklaring på hvordan fx. min kæreste som ikke nærer noget som helst ønske om at kunne hører forskel eller på anden vis kender til de påståede kvaliteter ved de forskellige kabler, kan hører forskelle, og beskrive de kvalitetsmæssige lydegenskaber og forskelle i overenstemmelse med hvad jeg og kammeraterne hører. Vi snakker naturligvis blindtest både i form af hvilket kabel der bliver brugt eller hvad andre mener?

Dette er ikke for at påstå jo dyre jo bedre. Det er ikke min erfaring og mener bestemt også at vidunder proklamationerne af de helt vanvittigt dyre kabler er at tage folk ved næsen.
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Marskal skrev:
Hvis vi hører hvad vi vil hører, vil jeg gerne have fagmandens forklaring på hvordan fx. min kæreste som ikke nærer noget som helst ønske om at kunne hører forskel eller på anden vis kender til de påståede kvaliteter ved de forskellige kabler, kan hører forskelle, og beskrive de kvalitetsmæssige lydegenskaber og forskelle i overenstemmelse med hvad jeg og kammeraterne hører. Vi snakker naturligvis blindtest både i form af hvilket kabel der bliver brugt eller hvad andre mener?

Dette er ikke for at påstå jo dyre jo bedre. Det er ikke min erfaring og mener bestemt også at vidunder proklamationerne af de helt vanvittigt dyre kabler er at tage folk ved næsen.

Uanset hvad der er sandheden om universet og alting, så tager langt størstedelen af alle mennesker på jorden fejl, og tilbeder en ikke-eksisterende gud, selvom de VED at han/hun/den/det findes. Og de baserer deres liv på det.

Man kan udforme et horoskop, så en stor gruppe mennesker vil sværge på, at det er deres eget personlige horoskop, de læser og de vil udtrykke stor overraskelse over hvor præcist det rammer. Dog ikke så stor overraskelse, som når de opdager, at hele gruppen har fået nøjagtigt samme stykke papir.

Med andre ord: det er nemt at bilde sig selv ting ind, hvis man ønsker at tro. Også at bilde sig ind, at man snakker om det samme. Det og/eller tilfældigheder, vil jeg tilskrive det fænomen, du beskriver.

Uanset hvad, er der et "mysterium". Hvis der vitterligt ER store forskelle på kabler, er det dit mysterium at forklare, hvorfor det er et non-issue i den professionelle studie- og livelyd branche.

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

TroelsP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2011 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Marskal skrev:

Hvis du har fortalt hende i overbevisende termer at der er forskel, vil hun med al sandsynlighed kunne høre forskel. Men hvis du blindtester hendes evner bliver du nok alvorligt skuffet.

Hvis din kæreste virkelig har gyldne ører og nærer ønske om en ret betragtelig sum penge på 1 million US dollar,, så er der en stående udfordring fra James Randi. Udfordring består i at skelne et esoterisk kable med omnivalente musikalske egenskaber, fra et monsterkabel med samme ledertværsnit. Præmien er uafhentet på vistnok 3. år... hvorfor mon? 

Hvad er mest sandsynligt: 

a) ingen gider gøre sig umage for at få 1 million lettjente dollar,

b) ingen fornuftig person vil i fuldt alvor være overbevist om at der er en forskel og sætte sig for at vinde præmien.

Hvis nogen mener at de kan høre forskel vil jeg tro på dem når de kommer hjem med 1 million dollar. Ikke før.

TroelsP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2011 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Marskal skrev:

Jeg overså lige at du havde skrevet blindtest, det forbudte ord :) Kan du ikke lige opridse proceduren for den blindtest som I har taget i brug? Og hvilket konfidens niveau der er anvendt, hvis du kan redegøre for det?

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Stemer jeg giver ikke meget for dit horoskop indlæg da du nævner en række faktorer som er generelle og meget uspificikke og med alt respekt også bærer præg af at du ikke har læst og forstået mit forrige indlæg.

Testne har forløbet ved at hun ikke er blevet oplyst om pris eller påståede karaktertræk ved kablerne. Hun er heller ikke blevet oplyst om mine præferencer eller holdninger. Kablerne er så blevet skiftet x-antal gange hvor hun umiddelbart efter lytte sessionen har beskrevet hvad hun hørte. Hun har set kablerne, men ingen af dem har været kosmetisk "overlegne" af udseende. Dette er prøvet i alt 3 gange, også med forskelligt grej. Det sjove er at hun nævner de samme karaktertræk ved kablerne som jeg bemærker, hvilket i min optik udelukker det faktum, at forskellene jeg hører, udelukkende skulle være placebo
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal

VECTRA
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Der er forskel på lyden af kabler. SÅDAN ER DET.
Hvorfor?
Fordi kabler har forskellig modstand, induktans og kapacitet. Dvs. i værste tilfælde (Supra Sword) ændrer lyden drastisk.
Kapaciteten på dette kabel er skyhøj, og opgives ikke på deres hjemmeside pga. samme.
Dermed er det ikke sagt at det lyder dårligt. Det kan det evt. gøre, hvor anlægget ikke har brug for denne ekstra høje kapacitet
hen til højttaleren.
Et kapacitetshøjt kabel i en ret god længde, kan også få en rørforstærker til at gå i selvsving og futte af.

Så dem der ikke tror på forskel på kabler er hermed hængt ud som dårlige lyttere.........
Der er jo videnskab bag som beviser det modsatte.

VECTRA
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Og endnu en tilføjelse......... Det bedste dielektrikum (isoleringen) er luft, og derfor er tykke kabler tit på banen når der tales
om vellydene kabler. Så der betales for..............luft.
Jeg medgiver at kabler der koster på den anden side at 20000 kr. for højttalerkabel, er derude hvor der vil tjenes penge i stor
stil, og der køres på snobeffekt.
Kobber eller sølvbelagt kobber er ikke så rasende dyrt. Men der ligger som regel udviklingstid bag, ligesom når der produceres
anden elektronik.
Goldkabel og In-Akustik Black&White serien er perfekte eksempler på hvor man får rigtig god lyd til menneskepenge, og der
findes ikke hyperduberekstraklassehighend kabler fra dem som koster en bondegård med besætning.
Alt andet som f.eks. kabler til en kvart million fra Nordost er det rene vanvid, og har den perfekte snob og arrogant effekt der
får de rige sv.. til at købe det. Dermed har de jo opnået det de ville. Et kabel solgt, og en halv månedsløn er tjent hjem til
virksomheden..........

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Marts 2011 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Det virker mærkeligt, at antenne kabler skulle kunne gøre noget positivt for lyden, når de vist nok har så høj en impedans på 75 ohm. Forskellen mellem et uskærmet kabel som f.eks NLE's og et skærmet ditto er ret stor. Men et uskærmet kan give problemer for meget bredbåndede forstærkere, ligesom visse cd afspilleres digitale udstråling, kan let få deres støj videre via sådanne kabler. Jeg tror f.eks at den største forskel på signal kabler ligger i stikkene og disses lodninger, når vi taler om lydforskellen. På højttaler kabler er der også en hørbar forskel ikke alene på selve kablet, men også på hvad stik, der sidder på og hvor mange overgange, der er i stikket. Bedst vil det være at skrue kablet direkte i terminalerne. Når jeg laver en samligning mellem mine Strip Line fra LC Audio (tynde røde flettede  uskærmet) og Audio Quest Ruby oplever jeg dette. Strip Line er stram og hurtig i klangen med focus på en kontant og impulsvillig spillestil. Det har også et flot rum/dybde perspektiv. Det har ingen tendenser til klingeri. Sætter jeg så Ruby på træder lydbilledet lidt tilbage, klangen bliver varmere med focus på det rummelige. Det virker også lidt roligere hvad dynamikken angår. Forskellen mellem disse to kabler, er lige så hørbar som den forskel, der er mellem to cd afspillere i 8-10000kr's klassen. Den er tit mindre end afspillere til 2-3000kr.  Stripline er altså uden skærm og Ruby et pseudo ballanceret med pile retning på. Det er to vidt forskellige opbygninger.

75 ohm har intet med LF at gøre...det er i det højfrekvens-område kablet er beregnet til og langt hinsides LF (0,5-1,5Ghz). Når du snakker om 75 ohm tror du det er noget man kan måle med et ohm-meter...det er det ikke. Som LF kabel betragtet er det ganske udmærket...det har mange erfaret

Ingen kabler har problemer med de sølle 20Khz de kan blive udsat for...derimod den kilde som skal sende signalet ud i kablet...den bliver udsat for kablets capacitet som kan andrage et par hundreder pF pr meter. Det kan være et et problem som man tildels kan regne på, men udgange reagerer forskelligt på capacitet og forskellige kablers varierende capacitet. Det kan være årsagen når der tales om forskelle på kabler.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

hej Tubemania

Så kan man altså gå ud fra at mit Neutric digital kabel også fint kan bruges som almindeligt signalkabel, men ikke omvendt? Jeg er, rigtigt antaget, gået ud fra antenne kablet har en modstand på de angivet 75 ohm over hele frekvensbåndet.

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Marts 2011 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Jeg tror dit Neutric fungerer som LF kabel...antenne-kabel har 0 ohm (serie modstand 0 og infinite parallel) ved LF eller samme modstand som et ohm-meter vil vise...tæt på 0 ohm. Altså ingen dæmpning af signalet.

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:
Jeg tror dit Neutric fungerer som LF kabel...antenne-kabel har 0 ohm (serie modstand 0 og infinite parallel) ved LF eller samme modstand som et ohmeter vil vise...tæt på 0 ohm. Altså ingen dæmpning af signalet.
Ok, så ve' jar' ded. Kablet bruges i mellem disse to og min Onkyo DX7711. 

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Sendt: 19 Marts 2011 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

TroelsP skrev:

Marskal skrev:
Hvis vi hører hvad vi vil hører, vil jeg gerne have fagmandens forklaring på hvordan
fx. min kæreste som ikke nærer noget som helst ønske om at kunne hører forskel eller på anden vis kender til de påståede
kvaliteter ved de forskellige kabler, kan hører forskelle, og beskrive de kvalitetsmæssige lydegenskaber og forskelle i
overenstemmelse med hvad jeg og kammeraterne hører. Vi snakker naturligvis blindtest både i form af hvilket kabel der
bliver brugt eller hvad andre mener?Dette er ikke for at påstå jo dyre jo bedre. Det er ikke min erfaring og mener bestemt
også at vidunder proklamationerne af de helt vanvittigt dyre kabler er at tage folk ved næsen.

Hvis du har fortalt hende i overbevisende termer at der er forskel, vil hun med al sandsynlighed kunne høre forskel. Men
hvis du blindtester hendes evner bliver du nok alvorligt skuffet.

Hvis din kæreste virkelig har gyldne ører og nærer ønske om en ret betragtelig sum penge på 1 million US dollar,, så er
der en stående udfordring fra James Randi. Udfordring består i at skelne et esoterisk kable med omnivalente musikalske
egenskaber, fra et monsterkabel med samme ledertværsnit. Præmien er uafhentet på vistnok 3. år... hvorfor mon? 

Hvad er mest sandsynligt: 

a) ingen gider gøre sig umage for at få 1 million lettjente dollar,

b) ingen fornuftig person vil i fuldt alvor være overbevist om at der er en forskel og sætte sig for at vinde præmien.

Hvis nogen mener at de kan høre forskel vil jeg tro på dem når de kommer hjem med 1 million dollar. Ikke før.

Manden er tryllekunstner, for himlens skyld! Han lever af den opmærksomhed disse udfordringer skaber, og når nogen har
taget ham op på udfordringen med kablerne er han gået til modangreb med alle mulige krav til hvordan testen lige præcis
skal forløbe. Så mere sikker er han åbenbart ikke i sin sag, han tør ikke møde op hjemme hos en af os og lade os høre
forskel på to kabler, blindtest eller ej, det er helt sikkert! Her er en gennemgang af Michael Fremers oplevelser, da han tog
imod udfordringen Læs den før din skeptiske
kabel-nabo!

Iøvrigt, TroelsP, kan vi da lave vores egen udfordring: Jeg vil gerne vædde med at jeg i en dobbelt blindtest kan høre forskel
på 2 forskellige højttalerkabler som jeg vælger. Du sætter selv beløbet. Hvad siger du til det?

KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Marts 2011 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

TroelsP skrev:

Jeg er meget seriøs :) Og selv det billigste måleudstyr kan måle forskelle ti gange mindre end du nogensinde kan
drømme om at høre.

K: JA DET ER EN MEGET SERIØS KOMMENTAR..... Hvor ved du det fra?????

At være farvet af sit fag kaldes også at være uddannet. Så lærer man blandt andet at være kritisk overfor løse og
udokumenterede påstande :)

K: OK. Jorden er rund... Spørg folk før Columbus....!!! Ingen dokumentation. Så derfor: Jorden er flad..... Selvom alle
kunne se at både solen og månen er runde...???? Men selvfølgelig, så gælder det ikke jorden. Ja de blev klogere.

Mit grej er ellers ret godt. Lyngdorf og Gamut L3. Og to gange to meter 4 kvadrat kobber til HT :)

NKT laver fremragende kabler.  Isolering er åbenlyst nødvendig for at undgå kortslutning, men kan du
forklare hvad dæmpning (?) har af betydning for kablet?

K: JA, Lyden forandres! Om det er bedre, Smagssag.....

Jeg ER snævertsynet... jeg lader mig ikke forblænde af andre menneskers holdninger men forholder mig til fakta.

K: OK... Fakta fra andre mennesker. = andre menneskers holdning. Måle apperater lavet efter deres viden(eller mangel på
samme) , følelse, eller ud fra endnu ikke opdaget indvirkninger på div. materialer.

Jeg kan høre forskel på de to kabler jeg har liggende. Det ene består i mange tynde kobbertråde. Single wire. Halvflat kabel
uden den store kobbermængde. Direkte kabel til terminaler.
Det andet har 16 tykke ledere. Ret stift. Meget isolering. Er monteret med banan stik. Bi-wire.
På mit anlæg er der for meget mellem tone på single wire kablet. Og mindre bas.
Det andet har næsten lidt for meget bas. Men ellers passer det bedst af de 2 til mit anlæg.
OG man kan ikke flytte højtalerne så lyden for de to kabler ender med at lyde ens. Dvs sætte højtalerne "der" ved kabel 1
og "der" ved kabel 2, også lyder det ens.

Kan man ikke høre forskel, så bare ærgeligt. Ja, du spare penge. Men du går helt sikkert også glip af det som det hele drejer
sig om. Nemlig musikken. Du vil derved heller ikke kunne høre alle ting/lyde/forskelle.
Så find en anden Hobby. Held og Lykke.

Go dag Klaus

Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

KlausH skrev:

Kan man ikke høre forskel, så bare ærgeligt. Ja, du spare penge. Men du går helt sikkert også glip af det som det hele drejer
sig om. Nemlig musikken. Du vil derved heller ikke kunne høre alle ting/lyde/forskelle.
Så find en anden Hobby. Held og Lykke.

Go dag Klaus

Og som sædvanlig ikke skyggen af reflektion over hvorfor du mener, at det er en reel forskel du hører, når nu det er yderst velkendt og dokumenteret, at selv store, klare, tydelige tilsyneladende forskelle kan være indbildte...

Tror du på Hifi?

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Sendt: 20 Marts 2011 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Marskal skrev:
Stemer jeg giver ikke meget for dit horoskop indlæg da du nævner en række faktorer som er generelle og meget uspificikke og med alt respekt også bærer præg af at du ikke har læst og forstået mit forrige indlæg.

Testne har forløbet ved at hun ikke er blevet oplyst om pris eller påståede karaktertræk ved kablerne. Hun er heller ikke blevet oplyst om mine præferencer eller holdninger. Kablerne er så blevet skiftet x-antal gange hvor hun umiddelbart efter lytte sessionen har beskrevet hvad hun hørte. Hun har set kablerne, men ingen af dem har været kosmetisk "overlegne" af udseende. Dette er prøvet i alt 3 gange, også med forskelligt grej. Det sjove er at hun nævner de samme karaktertræk ved kablerne som jeg bemærker, hvilket i min optik udelukker det faktum, at forskellene jeg hører, udelukkende skulle være placebo

Så længe hun kan se kablerne, er der da intet blindt over testen...det kan snildt være placebo.

Tror du på Hifi?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:

Marskal skrev:
Stemer jeg giver ikke meget for dit horoskop indlæg da du nævner en række faktorer som er generelle og
meget uspificikke og med alt respekt også bærer præg af at du ikke har læst og forstået mit forrige indlæg. Testne har
forløbet ved at hun ikke er blevet oplyst om pris eller påståede karaktertræk ved kablerne. Hun er heller ikke blevet oplyst
om mine præferencer eller holdninger. Kablerne er så blevet skiftet x-antal gange hvor hun umiddelbart efter lytte sessionen
har beskrevet hvad hun hørte. Hun har set kablerne, men ingen af dem har været kosmetisk "overlegne" af udseende. Dette
er prøvet i alt 3 gange, også med forskelligt grej. Det sjove er at hun nævner de samme karaktertræk ved kablerne som jeg
bemærker, hvilket i min optik udelukker det faktum, at forskellene jeg hører, udelukkende skulle være placebo
Så længe hun kan se kablerne, er der da intet blindt over testen...det kan snildt være placebo.

Man blive mange gang snydt af "placebo effekten" (http://da.wikipedia.org/wiki/Placeboeffekt), når man er til sådan kabler
demo, tit er det fordi at man er samme med mange mennesker og så spille flok mentaliteten ind, og så er man et let offer
for "placebo effekten".

Bl.a. bruge at det trick med kable, at gå på op i kvadrater, desvære så betyde det en pris øgning der slet ikke retfærdiggør
mere prisen.

Og med strøm kable er den helt gal, for strømme går jo ikke igennem dyre high-end kabler fra din el installation til selv
stikket, her spille også den rigtig kvadrater ind, og hvordan at udstyret er konstruerede og ikke prisen på strøm kablet, så
hvis man bruge for lidt eller for meget kvadrater kan det havde en positiv eller negativ indflydelse (en for lille kvadrater, gør
at strøm kable ville virke som en modstand) , tænk bare på Mark Levinson, her råde man til at man bruge det vedlagte
strømkabel og det er ikke verden dyre strøm kable.

Men det er ok, at man sælge strøm kable til langet over 70.000 kr. Men man skal så først købe den, og gør det fordi at
man ikke ved hvad man skal bruge alle penge til, for det gør ingen forskel på lyd kvaliteten.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes