| Forfatter |
|
VECTRA Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Januar 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
VECTRA skrev:
Nogle fabrikanter angiver retningsbestemmelsen, fordi det er den vej
kobberkrystallerne er formet, efter at de i produktionsfasen er trukket den vej. Det er jo ofte et kabel på 5 cm i diameter der
trækkes og valses tyndere og tyndere. |
|
|
Hvis der nu var nogen forskel på retning grudet kobberkrystaler det påvirkede lydet, dvs der giver en hørbar forskel, så
kunde det meget nemt måles og således bevises. Den totale avsagned af såne bevis talet meget klar. Synes du ikke?
|
|
|
Læs på kabelproducenternes hjemmeside, og der kan du så selv læse om den proces jeg skriver om.
Høres..........måles??????????
Der er jo flere her der ikke kan høre forskel på ringeklokkeledning, og almindeligt godt hifikabel.
Det er ikke mit udsagn som sagt, så det er ikke mig der skal høvles ned med avsagned, hvad det så end betyder.......
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
|
Der er forskel på kabler, hvordan de er bygget op og med terminering, derfor er nogle også retnings bestemt.
Fx. Pseudo-balancering. Hvis i kigger på hvordan kablet er bygget op.
Hvis vi tager fra CD-afspiller til den integreret forstærker. Henholdsvis send og modtag.
Ved ikke lige hvordan man forklarer det på korrekt hifi sprog, men skal prøve at forklare.
Signal er lige igennem (Rød leder), (Blå leder) er forbundet med stel i begge ender og skærmen er kun loddet i send enden, den ende du sætter i din cd afspiller. Derfor er der pile på dette kabel. Altså med pilen fra CD-afspilleren til den integrerede forstærker. |
|
|
Det er en fin og let forståelig forklaring du gav der. Udmærket.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv flere kabler, der pseudo balanceret opbygget. Og man kan sagtens høre forskel på retningen på disse kabler. I mine går det rummelige aspekt lidt i fløjten, hvis de vendes mod pileretningen. Diskanten bliver også lidt hårdere.  (signalkabler) __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
VECTRA skrev:
| Høres..........måles?????????? |
|
|
Hvad er du undrer over?
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er simpelthen så mange fature der spille ind, med rigtig mange ubekendte, derfor er kable ikke exakt videnskab.
Og hvor tit læse min ikke om dette kable er verden beste, og i en anden test det stik modsatte, derfor skal man se på selve
anlægget og finde de kable der lyde best, og være total ligglad med og de er dyre eller billige, og det er pseudo balanceret
opbygget eller ej, spille ikke en rolle.
Det beste lytte udstyre er de to tinge der sidde på hver side af hoved, plus erfaring til lytte til live musik (så man ligsom ved
hvordan at det skal lyde, i virkeligheden), og glem alt om at læse diverse test (som tit er farvet at tidskrifte er i lomme på
producenten) og læse flotte brochure som altid rost deres kabler til langt over skyerne.
Men der er kunde til kable der er flot udformet og koste en formue, men selvfølige hvis man har en anlæg der også er flot
designet og af lækker materiale, så er det klar at det hele skal passe samme, med det sige ikke noget og lyd kvalitet, bare
fordi at anlægget er flot pakke ind.
|
| Til top |
|
| |
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor lang tilspilningstid skal man tilregne nye højttaler-kabler, forudsat de vender i den rigtige retning???
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Der er simpelthen så mange fature der spille ind, med rigtig mange ubekendte, derfor er kable ikke
exakt videnskab.
[...]
|
|
|
Hvor får du det fra, er det ikke bare noget du finder på? Ellers er det da godt nok uffatteligt så heldige ingeniører har været,
når de har gætte sig frem til, hvordan de skulle udvikle alle de fantastiske elektriske apparater der findes. F.eks. ville jeg
tro, at det var ret svært at udvikle en computer, hvis man ikke engang kan opstille en nogenlunde præcis teori for et
elektrisk kabel?
“The colour of a placebo can influence its effects. When administered without information about whether they are
stimulants or depressives, blue placebo pills produce depressant effects, whereas red placebos induce stimulant effects
(Blackwell et al., 1972). Patients report falling asleep significantly more quickly and sleeping longer after taking a blue
capsule than after taking an orange capsule (Luchelli et al., 1978). Red placebos are more effective pain relievers than white,
blue or green placebos (Huskisson, 1974; Nagao et al., 1968).”
From Prof Irving Kirch’s chapter on placebo in The Power of Belief: Psychosocial Influences on Illness, Disability and Medicine
(ISBN 0198530110).
|
| Til top |
|
| |
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Hvor lang tilspilningstid skal man tilregne nye højttaler-kabler, forudsat de vender i den rigtige retning???
|
|
|
Husk, at kabler ikke skal tilspilles, forudsat at de hviler på kork __________________ Mvh. madaUlp
|
| Til top |
|
| |
Levesen Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 December 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalerkabler KAN ikke vende forkert. Det er noget sludder at de er retningsbestemte, da signalet går i begge retninger, fra
forst. til HT og den anden vej retur!
Det samme gælder signalkabler generelt med den undtagelse at kun at de pseudobalancerede skal vende på en bestemt måde.
|
| Til top |
|
| |
quadmand Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2008 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
madaUlp skrev:
sirhish skrev:
|
|
|
Husk, at kabler ikke skal tilspilles, forudsat at de hviler på kork  |
|
|
Nej Nej , det er helt forkert , de skal ligge i lindolie i mindst 24 timer og tages op ved fuldmåne og det ved hjælp af 24 jomfruer
Det har jeg hørt er Leth. __________________ Møller
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 06:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
quadmand skrev:
madaUlp skrev:
sirhish skrev:
|
|
|
|
|
Nej Nej , det er helt forkert , de skal ligge i lindolie i mindst 24 timer og tages op ved fuldmåne og det ved hjælp af 24 jomfruer
Det har jeg hørt er Leth. |
|
|
Mit største problem er, at hver gang jeg får strøm fra et A-kraftværk (import fra Sverige og Tyskland) så er det meget hørbart - der er virkelig bulder og brag i bassen, men modsat med VE vindmøllestrøm, som der er meget af her lokalt, der oplever jeg kun en svag snurren i de øvre registrer. Men det bedste er nu de gamle osende kulkraftværker, fordi den strøm passer bedst til mit vintage udstyr, der har samme årgang som værkerne. Alle de nymodens strømtyper (A-kraft, Vindmølle mm.) dur ikke så godt til gammelt udstyr - strømmen er simpelthen for tynd, da den kryber for langsomt hen over overfladen af de 5 kvadrart signalkabler jeg normalt anvender. Selv min kone og alle hendes veninder snakker også om det, fordi de helt tydelig kan mærke de nye typer strøm er ringe, både når de laver mad på komfuret og tænder for vaskemaskinen, så giver det simpelthen en helt anden lyd når de tænder
__________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg EEEEEEELLLLLSKER en kabeltråd, der havner de mest mærkelige steder. (Jeg vil dog være så kedelig, at komme med forslag til det stillede spørgsmål ).
Prøv at tage forbi lydbutikken på Frederiksberg Alle og lyt til wireworldkablerne/lån dem med hjem. De gør det godt.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
quadmand skrev:
madaUlp skrev:
sirhish skrev:
|
|
|
|
|
Det har jeg hørt er Leth. |
|
|
Mit største problem er, at hver gang jeg får strøm fra et A-kraftværk (import fra Sverige og Tyskland) så er det meget hørbart - der er virkelig bulder og brag i bassen, men modsat med VE vindmøllestrøm, som der er meget af her lokalt, der oplever jeg kun en svag snurren i de øvre registrer.
Men det bedste er nu de gamle osende kulkraftværker, fordi den strøm passer bedst til mit vintage udstyr, der har samme årgang som værkerne. Alle de nymodens strømtyper (A-kraft, Vindmølle mm.) dur ikke så godt til gammelt udstyr - strømmen er simpelthen for tynd, da den kryber for langsomt hen over overfladen af de 5 kvadrart signalkabler jeg normalt anvender.
Selv min kone og alle hendes veninder snakker også om det, fordi de helt tydelig kan mærke de nye typer strøm er ringe, både når de laver mad på komfuret og tænder for vaskemaskinen, så giver det simpelthen en helt anden lyd når de tænder
|
|
|
Når bare konen og veninderne også er tændt, så........  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |