Emne: Billigt hvidt kabel til surround anlæg ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sony surround anlæg (HTP-718) som jeg har opgraderet med et digitalt kabel og vil gerne opgradere højtalerkablet, der er 3x3 meter til front og center højtalerne, subben er desvære ikke muligt at opgradere, da der bare er et hul nederst i midten på bagsiden af højtaleren og er sikker på jeg ikke kan skille subben af uden det går galt (den er passiv) , samt 2x 8 meter til baghøjtalerne som der nok skal min 4 meter ekstra til (2x12meter).
Ud over lidt bedre lyd(fin justering) vil jeg gerne have kablet ført over min skydedør så det ikke ligger på gulvet samt et hvidt kabel, det kabel jeg har er gråt og 2x1.5 mm(bredden på kablet ikke ikke selv tråden).
Lydmæssigt vil jeg gerne have et kabel med en neutral diskant (ikke nogen lys,skrigende,skinger diskant for det er der i forvejen ikke meget af) samt en mere åben og veldefineret mellemtone (tydeligere mellemtone, den er lidt mørk og fyldig) end det jeg har med det standard 2x1.5 mm kabel der var med mit surround anlæg.
F.eks hos av-connection kan jeg nemt får det antal meter jeg skal brug (ca 33meter) til 200-250kr, så ca 33meter til 200-250 kr er ikke noget problem, men jeg aner ikke hvor tykt et kabel jeg skal bruge og hvordan lyden er, om den er som det jeg gerne vil have ?
Hvad vil i anbefale ?
Det skal være noget jeg kan købe steder som kt-radio,fona,expert,elgiganten,av-connection i Odense
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
no offence men dette ledning burde fint kunne trække dine satellitter...
http://eshop.silvan.dk/vare_Led.rund-2x0%2C75-hvid_36765
på sådanne kombianlæg ska du ikke prøve at finde kabler der gør lyden lysere/mørkere/fyldigere, for du vil alligevel ikke kunne høre forskel.!
du ska ha fat i noget andet grej før at tweake med kabler giver nogen mening..
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må du da s.. styre dig jeg skal ikke have netledning (strømkabel) jeg skal have noget rigtig højtaler kabel og desuden koster det lidt for meget når jeg regner med 200-250 for ca 33 meter.
Prøver ikke som sådan at finde et kabel med en lysere,mørker eller fyldiger lyd, groft sagt er det en neutral gengivelse af diskanten(ikke lys eller mørk gengivelse) og en mere veldefineret,tydligere mellemtone (ikke at forveksle med højere mellemtone) samlignet med mit nuværende højtalerkabel, hvor den største forbedring(fin justering af lyden) skal være en lidt bedre mellemtone.
|
| Til top |
|
| |

Permanent
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg siger bare at for at få en bedre lyd burde du købe dig noget ordentligt grej frem for at spilde penge på kabler..lige meget hvilke High-end guld/platin kabler du smider på dit anlæg vil du ikke kunne høre forskel..
kæden er ik stærkere end det svageste led, og det er i dette tilfælde forstærker / højttalerne..
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Nu må du da s.. styre dig jeg skal ikke have netledning (strømkabel) jeg skal have noget rigtig højtaler kabel og desuden koster det lidt for meget når jeg regner med 200-250 for ca 33 meter.
Prøver ikke som sådan at finde et kabel med en lysere,mørker eller fyldiger lyd groft sagt er det en neutral gengivelse af diskanten(ikke lys eller mørk gengivelse) og en mere veldefineret,tydligere mellemtone (ikke at forveksle med højere mellemtone) samlignet med mit nuværende højtalerkabek, hvor den største forbedring(fin justering af lyden) skal være en bedre mellemtone. |
|
|
kender du da til højttalerkabler, som har de egenskaber du efterspørger, til en pris under en 10'er? Hvis ikke, kunne du overveje, om ikke streckers forslag er nogenlunde fornuftigt. Ellers så køb da det, du ved du kan få til den pris du vil give? Du virker umiddelbart som en, der læser en masse, men ikke rigtig kommer ud over rampen når det kommer til at prøve ting af i praksis..? Mener du iøvrigt, at dine nuværende kabler er 2 x 1,5 mm, som du skriver? Bliver de ikke nemt væk, så? Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok:
Nej det gør jeg ikke det er derfor jeg spøger, for det jeg prøver at indikere,fortælle er at det er en finjustering af lyden, ikke noget vild lyd mæssig forbedring jeg søger. Mit anlæg koster normalt 4000kr og da jeg købte det kostede det 2000kr,ville have et surround anlæg, med meget bedre lyd, som kan spille meget højere og væsentlig mere bas foruden selvføgelig surround effekten, end mit 42" G20 kan og det fik jeg.
Hvad prisen på det kabel jeg har koster ved jeg ikke, men mon ikke det koster omkring 50kr og det halve at producere eller mindre (generalt sparer man meget på højtaler og signal kabler i billige hifi produkter) så mon ikke man kan få lidt finjustering af lyden ved at vælge noget andet "billigt" højtalerkabel.
MEN hvad ?
Ja mine højtalerkabel er 2x1.5mm eller 3 mm i bredden
|
| Til top |
|
| |

Permanent
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan ikke betale sig at opgradere kabler på det system du har..!
men er sikker på at det 230v netkabel jeg linker til er bedre en det sorte ½ kvadrat der medfølger da du købte systemet..
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke kun for at få bedre lyd også for at få lidt længere kabel til baghøjtaleren so kablet ikke bare ligger på gulvet og nej jeg køber ikke bare noget lidt længere kabel til baghøjtalerne
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael, det jeg mente var, at hvis du hos av-connection kan få det antal meter du skal bruge, til den pris du vil betale for det, så gør det. Jeg er ret sikker på, at du gør bedst i ikke at forvente dig nogle nævneværdige lydmæssige forbedringer. Måske en anelse ift. de ledninger, som fulgte med anlægget, men det vil med al sandsynlighed være små marginaler. I den prisklasse mener jeg, hånden på hjertet, at noget strømkabel kan tjene dit formål. Hvis det må være tykkere end det, strecker linker til længere oppe, ville 3x1,5 mm installationskabel være mit bud. Det fungerer glimrende, er langt mere solidt end det ringeklokkeledning Sony plejer at smide i papkassen, men er stift som bare pokker. Hvis du VIL have, at det skal være noget som sælges som højttalerkabel, er der f.eks dette: https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H299 11 . Det koster 345,- for en rulle á 100 meter. Så er der lidt at lege med  Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|