| Forfatter |
|
Jeppe.K Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juni 2014 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 19 Juni 2014 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Har i nogle erfaringer med overstående dac? http://www.audio-gd.com/Pro/dac/NFB12014/NFB12014EN.htm
Har selv pt en Arcam irdac men lurer på og prøve den Audio GD. Min Arcam koster 4200,- Gd Audio koster 5000,- så de ligger jo ca i samme prisklasse så ved ikke jeg får noget ud af det?
Arcam irdac har fået super anmeldelser men kunne måske godt tænkte mig en dac der var lidt mindre digital og høre på.
Men jeg ved ik, måske jeg skal op i en helt anden prisklasse får at kunne høre forskel?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juni 2014 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også overvejet denne http://www.mains-cables-r-us.co.uk/power-supplies/829-arcam- irdac-linear-power-supply.html
Men giver det noget? Eller er det bare fup?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 20 Juni 2014 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal passe på med at satse på de utallige kineser-produkter der er, for det er meget blandet, hvor gode de er.
Specielt siden ES90xx serien blev populær, er der dukket rigtigt mange DSD/DXD DAC's op alle steder.
Men selvom to produkter har samme DAC chip, så kan kvaliteten altså være af to forskellige verdener.
Der er mange forhold, som kan gøre en ES9018 bedre end en anden lydmæssigt - jeg har prøvet et par billige ES9018 løsninger, der absolut ikke var gode...
Ideen med en lineær strømforsyning er ganske fin, og kan sikkert godt give en del - forudsat at den eksisterende DAC ikke var konstrueret helt optimalt.
For hvis der loves store forbedringer med den strømforsyning (som ikke ligefrem koster småpenge), så vil jeg godt stille tvivl ved den oprindelige konstruktions evner...
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2014 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret.
Troede ellers Gd audio var rigtig godt? Men kan du anbefale en dac i 5-7000,- klassen der har en varm/analog lyd?
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 21 Juni 2014 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio GD er da udemærket. Jeg husker ikke den model jeg lyttede til, men var da ok tilfreds. Jeg læser Daniels svar som at han ikke kender Audio GD
men han må da gerne korrigere mig...
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2014 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
@pof@ har ganske ret.
Jeg kender ikke til Audio GD, men bed mærke i at det er endnu en af de utallige kinerser-DAC's baseret på ES90xx chippene.
Jeg har haft fat i et par udgaver af disse og der kan være ret stor forskel på hvor gode de er. Så det var blot deri min "advarsel" lå 
Jeg er selv ret glad for Clones Audio Sheva, som er bygget op over ES9018 chippen, ligesom en af Audio GD DAC'erne. Og synes da også flere andre er ganske fornuftige til prisen; Teac og Matrix X-Sabre.
Men der er flere baseret på samme chip, der simpelthen kan få mere ud af den chip. F.eks. Clones Audio og Northstar.
Alle DAC's jeg nævner her, har jeg har hørt.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2014 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Check evt på hoved-fi.dk (som vist er nede lige pt) Der er en del brugere/testere af Audio GD.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2014 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
I prisklassen 5-7k går man nok sjældent helt fejl af DAC's baseret på ES90xx chips'ne. Selve DAC chippen klarer næsten det hele i sig selv, så med mindre der er decideret en fejlkonstruktion i den færdige DAC, så giver de hæderligt resultat med ret lidt. Pris/ydelse er altid lidt svær at vurdere, da det jo kan være individuelt hvad man vil betale for  Personligt synes jeg, at jeg fik mest for pengene ved den Clones Audio DAC. Man kan hurtigt læse lidt rundt på nettet om en DAC er helt galt på den. Hvis den ikke får hadeposts, så er den nok rimelig. Det kan godt være de mange eBay-løsninger, som svinger mest i kvaliteten - jeg har haft et par dårlige oplevelser med DSD afspilning der hakker, støjproblemer, forkert genkendt lydformat og tydeligt hørbar jitter. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2014 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2014 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Arcam har Burr Brown 1796 hvordan er den kontra ES90x?
Men jeg kigger på jeres forslag:D
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juni 2014 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men faktisk er jeg lidt træt af wimphifi så spørgsmålet er om man skal have en ny cd afspiller i stedet?
Kommer der overhovedet noget hd lyd i nær fremtid. Det musik man kan få i hd/dsd nu er jo virkelig begrænset og hvis det ikke bliver mere udbredt i fremtiden kan man jo lige så godt satse på cd?
|
| Til top |
|
| |
biceps Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 24 Juni 2014 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Har selv haft en. Magen til skrammel og elendighed skal man lede længe efter. Allerede efter blot et par timer opstod der fejl i dacen. En løs
lodning gjorde den venstre udgang futtet af. Valgte selv at lave den. For garanti fra Kina er en by i Rusland.
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 24 Juni 2014 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo men er der ikke noget med at audio gd er holdt op med at svare Claus fra hoved-grej....så deres kunde service er vist elendig...hvorfor købe Kina
Skrammel der går i stykker når der er alternative muligheder
|
| Til top |
|
| |
famoest Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 24 Juni 2014 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se i snakker convertere, er der nogle der kender Ciunas USB convertere og dac
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2014 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
truef skrev:
Jo men er der ikke noget med at audio gd er holdt op med at svare Claus fra hoved-grej....så deres kunde service er vist elendig...hvorfor købe Kina
Skrammel der går i stykker når der er alternative muligheder |
|
|
Øv, er det rigtigt? Den havde jeg ikke fanget...
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2014 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu kan jeg ikke linke til tråden da Claus vist har lukket ned for hoved-fi , kan ikke komme ind på siden
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2014 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
truef skrev:
Ja nu kan jeg ikke linke til tråden da Claus vist har lukket ned for hoved-fi , kan ikke komme ind på siden |
|
|
Har da lige været der? Med almindelig Chrome browser.
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2014 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
truef skrev:
Skrammel der går i stykker når der er alternative muligheder |
|
|
Øv, er det rigtigt? Den havde jeg ikke fanget... |
|
|
Her er link:
http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=43&t=1919&start=20
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juni 2014 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kommer der et virkeligt dumt spørgsmål.
Min irdac har usb class 1(alm usb) og class 2(ipad indgang). class 1 som jeg bruger nu tilsluttet min ipad 3 bruger jeg til at spille wimp hifi fra.
Nu kommer det dumme spørgsmål. Vil jeg få noget ud af og bruge usb class 2 i stedet for? (kamera kit til ipad for usb)
Hvad jeg har læst mig til er begge asynkrone og den eneste forskel er class 1 kun understøtter 24/94 hvorimod class 2 tager 24/196.
Det eneste jeg kan kommer på er man kan købe et rigtigt usb kabel i stedet for det fesne man bruger nu. Men ville det være helt gak og ligegyldigt at skifte?
|
| Til top |
|
| |