| Forfatter |
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1138
|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende.....glæder mig til at høre hvordan de lyder. Trans er bare bedre!
|
| Til top |
|
| |
GreatGazoo Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2016 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har betalt 4000,-
Til den pris forventede jeg de 8 originale enheder i en god stand (minus bulen i den ene diskant) og et kabinet efter originale mål (indvendigt). Det
var mine primære betingelser og disse var ifølge sælger opfyldt.
Ja, den er 25 år ca. men modsat f.eks IMF højtalerne er der ikke problemer med skumophæng og de anvendte materialer bør generelt have en lang
levetid, hvis de behandles ordentligt. Der er ikke mange lignende højtalere til salg og derfor betalte jeg en relativt høj pris, hvilket jeg havde haft det
fint med hvis enhederne havde været som beskrevet.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4915
|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis sælger siger eller skriver, at alle enheder er originale, så skal de også være det.
Købeloven gælder i øvrigt også mellem private. Og er der en mangel ved varen, så skal sælger gøre opmærksom på dette, hvis han er bevidst om det. Lægmand kan ikke vurdere om et produkt er teknisk intakt.
Men det lyder lidt som om, at sælger måske har handlet lidt mod bedre vidende, i håb om, at køber ikke ville opdage det... og dermed er køber i sin gode ret til, at lade købet gå tilbage!
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
Hvis sælger siger eller skriver, at alle enheder er originale, så skal de også være det.
cut....cut ... og dermed er køber i sin gode ret til, at lade købet gå tilbage! |
|
|
Originale erstatningsenheder vil også skulle være acceptabelt på en så gammel genstand - nu er det vist mere end svæart at få vores ven til at hitte hoved og hale i tingene ( pil dog enhederne ud og kig efter hvis det er så vigtigt for dig ) - men er der isat en erstatningsenhed med samme parametre så er der ikke en hujende at komme rendende efter - og hvorfor undersøger man ikke tingene ved ankomst ? Det er ikke smart.
ja - køber kan måske lade købet gå tilbage, men sælgeren kan ikke fratages sin mulighed for at rette en fejl der måtte være. Køber har undladt at undersøge varen - og det er købers største problem lige nu - der er ikke fortrydelsesret indbygget i købeloven, en handel er en handel - som udgangspunkt __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
GreatGazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undersøgte dem naturligvis ved ankomsten, men da enhederne var lettere støvede, belysningen ikke var for god, og de i øvrigt ved første øjekast lignede hinanden så var der ikke rigtigt nogen alarmklokker der ringede. Det er nemt at være bagklog, men nu oprettede jeg jo egentlig tråden for at høre hvordan man kunne komme videre, ikke for at få fortalt hvor håbløse de allerede begåede fejl er.
Når sælger siger at enhederne er originale, at de ikke har været udskiftet (heller ikke med identiske enheder) og at der ingen reparationer er foretaget (vel at mærke hvor han er eneste ejer), så synes jeg egentlig ikke at det er i orden hvis der sidder en anden enhed, heller ikke selvom den evt. på papiret har samme specifikationer.
Jeg forventer i øvrigt ikke at sælger lader købet gå tilbage. Jeg forventer heller ikke at han bruger halvdelen af salgsindtægten på at udskifte enheden, men jeg synes at en delvis tilbagebetaling (under 25%) er et overkommeligt krav og ville høre hvad andre mente var rimeligt.
Jeg sætter pris på alle svar og alle der tager sig tid til at læse tråden, men der er desværre ikke så mange der har villet give en vurdering af i hvor stor grad fejlen påvirker værdien.
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt svært at vurdere , når du ikke ved om hvilke enheder der sidder i , find ud af om det er de samme først .
Så kan man måske vurdere.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
GreatGazoo skrev:
cut .....
Jeg sætter pris på alle svar og alle der tager sig tid til at læse tråden, men der er desværre ikke så mange der har villet give en vurdering af i hvor stor grad fejlen påvirker værdien. |
|
|
Du overser lige et par ting nu - 1 er at VI ikke ved hvad den såkaldte værdi udgør - og før det kan konstateres om der overhovedet er noget der med rette kan kaldes en fejl eller en mangel - så er det stærkt tvivlsomt om noget overhovedet påvirker værdien. HVIS det du har betalt svarer rimeligt godt med hvad en genstand af samme omfang og leverance værdisættes til - så er der ikke noget at komme efter .
Det er sandheden i vores rå og brutale verden , uanset man bryder sig om den eller ej - du spørger, og folk prøver at give dig et så realistisk svar som muligt , skal du have et svar du kan rende i retten med, så skal du ikke spørge et sted som her, joke følger : Men giv os lige dine Dankort oplysninger, så triller vi juraen i stilling.
Jeg kan da sagtens forstå du måske ærgrer dig en smule over det skete - men sådan er livet - jeg har satme (pardon my french) også brændt nallerne af og til, men bestemt også fundet et par guldkort __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
GreatGazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.
Så længe jeg ikke har hørt fra sælger - og dermed ikke har udsigt til noget som helst alligevel - vil jeg dog lade dem side. Det virker måske
åndsvagt at jeg ikke bare tager dem ud, men jeg har ikke brug for et freak accident pt. Chancen er forsvindende lille, men det samme er gevinsten
indtil jeg hører fra sælger.
Men tak til jer der forsøgte at hjælpe. Nu må jeg vente og se.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er Kef sp110 der er brugt , så findes den i 3 versioner , med 3 forskellige kant ophæng.1003 er den version der bliver brugt i den lille Rogers .1003 har buttet kant og 1057 har en mere glat kant.Men samme enhed , næsten
Det kunne godt se ud som du har sådan nogle enheder.
|
| Til top |
|
| |
GreatGazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Du overser lige et par ting nu - 1 er at VI ikke ved hvad den såkaldte værdi udgør - og før det kan konstateres om der
overhovedet er noget der med rette kan kaldes en fejl eller en mangel - så er det stærkt tvivlsomt om noget overhovedet påvirker værdien.
HVIS det du har betalt svarer rimeligt godt med hvad en genstand af samme omfang og leverance værdisættes til - så er der ikke noget at komme
efter. |
|
|
Prisen jeg betalte er oplyst tidligere i tråden, hvis det er den du hentyder til. Mht. en konkret vurdering af manglen - og dermed at jeg finder ud af
præcis hvilke enheder der er tale om - så har jeg posted mit ræsonnement herfor. Forventer ikke at alle deler denne opfattelse.
|
| Til top |
|
| |
GreatGazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay Madmax, det er et meget brugbart svar, tak. Det vil jeg undersøge nærmere.
|
| Til top |
|
| |
GreatGazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, de KEF har en anden overflade/et andet udseende. Kan kun finde TDL/ELAC 130NS11 som passende kandidat til den originale og indtil den
anden bliver taget ud bliver jeg ikke klogere på den.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
GreatGazoo skrev:
| Prisen jeg betalte er oplyst tidligere i tråden, hvis det er den du hentyder til. Mht. en konkret vurdering af manglen - og dermed at jeg finder ud af præcis hvilke enheder der er tale om - så har jeg posted mit ræsonnement herfor. Forventer ikke at alle deler denne opfattelse. |
|
|
Jeg tror jeg måske uheldigt formuleret prøvede at fortælle dig at når man ikke helt ved hvad du står med, og kun har en ide om hvad du har betalt, nok står med et vurderings-issue :)
At du ikke vil pille dem ud så man kan finde ud af hvad der er op og ned, er dit valg, og det respekterer jeg selvfølgeligt.
Dermed må tråden jo også ende for min side af - men alligevel held og lykke med noget, der med stor sandsynlighed spiller røven ud af det meste andet ......... Jeg har bitterligt fortrudt jeg måtte skille mig af med mine TLS80'ere - men livet fortsætter jo . __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
Tessa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 26 Januar 2016 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder ville gøre underværker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tessa skrev:
| Billeder ville gøre underværker |
|
|
Hvis du kigge efter oppe i tråden så er der billeder.på side 1
|
| Til top |
|
| |
Tessa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 26 Januar 2016 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
Tessa skrev:
| Billeder ville gøre underværker |
|
|
Hvis du kigge efter oppe i tråden så er der billeder.på side 1 |
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 02 Februar 2016 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg føler mig overbevist om at en tilsvarende erstatningsenhed kan findes til en overkommelig pris (500,- ca.), men det kræver præcis info om hvilken enhed det skal være..
|
| Til top |
|
| |
GreatGazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2016 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ 2-mas:
Det jeg er i tvivl om er hvilken model den ikke-originale enhed er. En evt. erstatningsenhed skal være en TDL/ELAC 130NS11. Hvis du falder over
sådan en til 500 må du meget gerne sende mig en PM :) Jeg har kun findet én aktuel sælger og der er prisen 1600,-
|
| Til top |
|
| |
GreatGazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2016 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Baseret på trådens udvikling så jeg egentlig ikke nogen grund til at komme med opdateringer, men nu kommer der så en alligevel. Der er dobbelt op på morskaben for jer der fik et grin ud af min oprindelige post.
Da jeg endelig fik højtalerne sat til lød særligt den ene så meget af l**t at jeg endelig tog mig sammen og afmonterede de to mellemtoner. De er begge stemplet 130NS11!
Så min oprindelige bekymring blev bragt til skamme og et ikke-eksisterende problem blev erstattet af et langt større.
Jeg har prøvet forskellige kombinationer af tilslutninger og to forskellige forstærkere og er ganske sikker på at problemet er forbeholdt den venstre højtaler. Hvad problem er ved jeg ikke helt.
Den højtaler der lyder værst er godt nok den med den bulede diskant, men jeg synes ikke at denne alene kan være ansvarlig for den lyd der kommer ud af højtaleren. Lyden er generelt lidt lavere, bassen er mere tilbagetrukken og lyden virker hul og skinger. Diskanten virker lidt højere og mere raslende.
Begge højtalere reagerer dog i hele deres frekvensregister når der sendes et sine sweep igennem dem og jeg hører umiddelbart ingen voice coil rub. Terminalerne bagpå virker til at være godt fastspændt og så ingen åbenlyse problemer da jeg afmonterede den ene (kunne dog ikke få den helt ud af højtaleren da kablet var meget kort).
Den eneste mulighed jeg synes virker sandsynlig er problemer med delefiltret, men omvendt kan jeg forstå at dette snarere vil resultere i dæmpet diskant end i høj og skinger ditto.
Alle tips modtages med kyshånd og de af jer der hellere vil lave sjov håber jeg vil holde det til private beskeder, for jeg synes sgu ikke der er meget at more sig over.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2016 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
GreatGazoo skrev:
| Alle tips modtages med kyshånd og de af jer der hellere vil lave sjov håber jeg vil holde det til private beskeder, for jeg synes sgu ikke der er meget at more sig over. |
|
|
Det er da godt nok noget hø og hakkelse ! og møg ærgeligt ...
Nummer 1 vil jo være at du forholder sælgeren problematikken, men han er nok ikke til at hugge eller stikke i - så hvad nu ?
Det du beskriver kan sagtens være et kaput delefilter, så du må alliere dig med en der er kompetent udi den sport, hvis du ikke selv kan. Ellers er det jo minutiøs granskning af filtrene tilbage ..
Avs :( __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |