Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
To vidt forskellige højtalere. CM7 burde være forholdsvis let, at komme til at give et lyt. Så det synes jeg du burde bruge lidt energi på. Hvis CM7 har
den eftersøgte bund samt en spillestil du synes godt om, kunne det jo være en mulighed?
Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
Definer forholdsvis let:-) Den er udgået så jeg har ikke rigtig mulighed for, at lytte til den i butikken.... Derfor tråden her:-) Nogle der har erfaringer med ovenstående højttalere?
Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
Jeg har haft Mozart Grand nogle år. Den højttaler jeg har været mest glad for. Rimeligt nem at have med at gøre med hensyn til
opstilling.
Blev kun solgt fordi jeg har fået tinitus..... så det er blevet mere hjemmebiovejen jeg er gået.
Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
Hvis du ellers er glad for dine Haydn er Mozart Grand lige til. De mindre meget om hinanden i spillestil og du får i den grad mere og bedre bas i Mozart
Grand.
Har ikke hørt CM7 men de B&W jeg har hørt har en noget andet spillestil end Vienna.
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
Tusind tak for indspark. Mozart er også favoritten, men den er også en del dyrere. Hvad med Dali Mentor 5, hvordan er den ifht. de andre to? Og er
der andre alternativer i 6000-8000 kroner klassen brugt?
Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
Den spiller med meget mindre krop og bas end Mozart Grand. Jeg har ejet begge højttalere. Dine Haydn er fyndigere i lyden. Personligt synes jeg Mentor 5 var lidt kedelig. Hvis du er interesseret i Mentor serien er Mentor 6 meget meget bedre.
Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
Sendt: 06 Februar 2016 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
Prøv at se om du kan finde de Mozart brugte, i sin tid gav jeg 8k for mine.. de var fuldstændig som nye.. solgte dem igen sammen
med en Maestro center for 10... så havde fornøjelsen af dem i lang tid for 1500
Sendt: 07 Februar 2016 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
Tak for alle jeres input!
Har fået øje på et par brugte Dynaudio Excite x32. Ville det være en bedre opgradering end ovenstående forslag? Bud endelig ind, hvis der er andre
alternativer jeg burde overveje. I kan nok se hvad jeg ca. Søger:-). Stilren, slank gulvhøjttaler i højglans hvid/sort. Til ca. 5000-8000 tusinde brugt.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum