| Forfatter |
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan,
Og mange tak......ja, nu kan jeg jo ikke længere være medlem af Helicon-klubben! Havde da lidt svært ved at skille med af med dem, for de spiller sgu godt....
Og ja, næste stop (udover lidt kabler) må helt klart være en rigtig fed pre. Onkyo'en kan jeg dog ikke klage over, men tror jeg skal have fundet noget med rør, måske en brugt Audio Research eller en Rogue.......det må tiden jo vise..... 
Mit rum er små 25 kvm., så jo ikke ligefrem det største. Men efter jeg har fået basserne indad, synes jeg det går fint. De skal selvfølgelig have lidt luft bagud, og den højre kunne nok osse godt have brugt lidt mere til siden. Men de lyder fornuftigt.....helt klart....
Hvordan i forhold til Helicon, vil jeg lige vente lidt med.....udover der selvfølgelig er noget mere bas!!! 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Hej Jan,
Og mange tak......ja, nu kan jeg jo ikke længere være medlem af Helicon-klubben! Havde da lidt svært ved at skille med af med dem, for de spiller sgu godt....
Og ja, næste stop (udover lidt kabler) må helt klart være en rigtig fed pre. Onkyo'en kan jeg dog ikke klage over, men tror jeg skal have fundet noget med rør, måske en brugt Audio Research eller en Rogue.......det må tiden jo vise..... 
Mit rum er små 25 kvm., så jo ikke ligefrem det største. Men efter jeg har fået basserne indad, synes jeg det går fint. De skal selvfølgelig have lidt luft bagud, og den højre kunne nok osse godt have brugt lidt mere til siden. Men de lyder fornuftigt.....helt klart....
Hvordan i forhold til Helicon, vil jeg lige vente lidt med.....udover der selvfølgelig er noget mere bas!!! 
|
|
|
Hvor store er de højttalere egentlig?
Jeg kan selvfølgelig godt finde målene på Viennas hjemmeside. Men de er angivet uden fod og spikes. Så de må afvige noget fra realiteterne, både i højden og især i dybden. Kan du ikke smide en tommestok på dem? Please __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej brian...
Jeg kan ihvert fald huske forskellen på mine Helicon 400 og Strauss.... det skete ting og sager..
Meget mere bund, mere åben og gennemsigtig mellemtone.... diskanten var mere anderledes end bedre... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Efter at have været uden lyd siden sidste mandag, så kom julemanden sgu omkring min stue:

Ja, det er jo godt nok et par dage før jul, men det gør nu ikke mig noget...... 
Nå, jeg vil over og lytte videre........der kommer nok billeder fra hytten indenfor et par dage, når jeg lige får tid! |
|
|
Så håber jeg at du snart får tid, for de er sgu %&¤#"/&%# flotte !!     __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dumbo har du prøvet at høre højt musik på dine vienna, og testet dit effektrin, hvis ikke glæder jeg mig til at høre din vudering..
Mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian, jeg skal nok lige smide tomme-stokken på...... 
Jeg må sige, at jeg er rimelig enig med dig Dennis, jeg var selv helt vild med diskanten i Helicon......måske båndet der gjorde det? Men ellers så synes jeg osse det er RIGTIG godt det her..... 
Skal nok se, om jeg ikke kan få taget et par stykker idag Spencer..... 
Og Novi, har desværre ikke fået fyret ordentlig op, mest fordi jeg bor i lejlighed ! Men her over middag, er jeg nok nødt til lige.......at fyre lidt OP for dem.....så må nabo'erne jo klage, hvis de er hjemme.... 
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort tillykke med dine nye højttalere. Du har da virkelig haft hånden dybt nede i lommerne med det indkøb
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Brian, de måler ca. 125 cm i højden, 57 cm i dybden og 28 cm i bredden. Og det er inkl. fod og spikes...... 
Fra højtalerens bageste punkt, har jeg givet dem lige over ½ m. til bag-væggen, og det lyder ikke helt tosset nu her. Men de står så osse et stykke fremme i stuen......men så'en er det jo..... 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen,
Uden at jeg direkte vil skrive prisen her, så har det ikke været så slemt faktisk. De er jo brugte, og grundet nogle få skrammer, fik jeg en god pris. Så jeg klager ikke.......men jo, har da gravet lidt rundt i foret for at finde det sidste...... 
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at det billede du har indsendt, er fodpladen vendt forkert!!!!!!!!!!!Håber ikke du har vendt dem ligeså . rundingen skal vende bagud!
Mvh
Allan __________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan,
Det ved jeg skam godt, syntes bare det ellers er et pænt billede.......men forstår heller ikke det med foden!!! De vender skam helt rigtigt, så bare rolig..... 
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan se du er ved at sælge dine kabler... kan varmt anbefale nogle Tara Labs Air eller Kimber XL kabler....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, har sat en bytte-annonce ind, da jeg alligevel ikke kan bi-wire dem! Men tak for rådet ang. gode muligheder.....altid rart, at kunne drage nytte af andres erfaringer jo..... 
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået mine Tara Labs AIR ind ad døren... glæder mig til at komme hjem og lytte.... ved at flere har nævnt Tara som et godt match til Strauss
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er spændt på hvad du siger til dem Dennis......måske man skulle gå den vej så, når der engang står penge på konto'en igen! 
Skriv endelig hvad du synes om dem..... 
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vil jeg gøre...
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Hej igen Brian, de måler ca. 125 cm i højden, 57 cm i dybden og 28 cm i bredden. Og det er inkl. fod og spikes...... 
Fra højtalerens bageste punkt, har jeg givet dem lige over ½ m. til bag-væggen, og det lyder ikke helt tosset nu her. Men de står så osse et stykke fremme i stuen......men så'en er det jo..... 
|
|
|
Det er altså fra bagkant af højttaler og ikke fra bagkant af fod, ikke? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg angiver som værende dybden på dem, er målt fra bagkant fod, og til forkant højtaler. Når jeg skriver om afstanden fra bagvæggen, er det målt fra bagkant højtaler......håber det gir mening Brian?
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
Det må jeg angiver som værende dybden på dem, er målt fra bagkant fod, og til forkant højtaler. Når jeg skriver om afstanden fra bagvæggen, er det målt fra bagkant højtaler......håber det gir mening Brian?  |
|
|
Fuldstændig. Skulle bare være sikker på at vi talte "samme sprog". __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |