Emne: Dumbo’s Gejl! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 25 December 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dumbo ja man må jo SIGE dit setup Rykker, det er virkelig lækkert...
Novisad
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 25 December 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de pæne ord igen..... 
Og Bjørn, du siger bare til.......du er selvfølgelig meget velkommen..... 
He he....blir spændende at se, hvad du får fingrene i Rockforlife.... 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt op, man har ikke så meget tid til at være på en lille uges tid og straks har du droppet din status som Helicon-broder og meldt dig ind i VA klubben!
Men tillykke med dine nye højttalere! Det bliver spændende at høre om dine erfaringer med dem, du har jo haft lidt af hvert du kan sammenligne med. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med lyden - er Dali bedere i mellem og i toppen en Vienna ?
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer,
Ja....der kan ske meget på en uges tid.....rigtig meget..... 
Jeg synes Vienna'erne har en rigtig lækker mellemtone, og en dejlig magtfuld og dyb bas. Men i toppen var Dali'erne (efter min mening og i mit setup) noget lysere og lidt mere åben i lyden. Ikke at Vienna'erne er dårlige i toppen......slet ikke!!! Skal nok bare vænne mig til, at undvære bånd-diskanten i Helicon'en.....
Det er MIN "konklusion" indtil videre de herrer.... 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sandsynligt at Dali´erne er lidt mere åbne pga. båndet, men har du prøvet at lege med indstillingen af diskanten på Strauss? Den kan jo ændres på bagsiden af højttaleren....
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er forskellen rent dynamisk?
Tillykke med købet 
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey mester......nej, det har jeg ikke prøvet. Den står på N, som jo skulle være neutral.....
Hej Blackhawk......rent dynamisk er der "mere af det hele" i denne højtaler, det skinner tydeligt igennem at den har mere "overskud". Men jeg vil dog til hver en tid, stadig tale godt for den "lille" Helicon.....synes stadig det er en fremragende højtaler..... 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt flere billeder af det her:

Hvis nogen kender noget til det, så sig endelig til....??? 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige haft besøg af en god ven her til aften, hvor det blev til ca. 5 timer med masser af musik, cola og lidt pizza!
Nu har jeg efterhånden selv vænnet mig til lyden af Strauss, og må sige at de virkelig er fremragende. De gør det virkelig godt, meget dyb bas, fortryllende god mellemtone, og en lækker diskant. De må siges at være Helicon'erne overlegne, men der er jo osse en god slat penge til forskel. Og det ændrer heller ikke på, at jeg stadig synes at Helicon 300 er en lille perle! 
Vi fik hørt en masse god musik, kan bl.a. nævne: Live, StereoPhonics, Eric Burdon, Grandaddy, Bright Eyes, masser af Jack Johnson, Tracy Chapman, Audioslave, Bon Jovi (acoustic), Queens Of The Stoneage, Keb'Mo, John Fogerty, Ben Harper og lidt Norah Jones. Så alt ialt en lidt blandet landhandel...... 
Så tak for en hyggelig aften og sludder John.......glæder mig til vi skal se, om min Plinius kan sparke liv i dine Infinity Renaissance 90..... 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå.....sad lige og tænkte på, at det kunne være meget spas med lidt billeder, af de forskellige højtalere jeg har ejet gennem tiden! Så her kommer en lille billed-serie:
Mine første højtalere jeg vil vise frem er disse Pioneer S1010! For satan de kunne flytte noget luft på mit lille 10 kvm. værelse . Bånddiskant, 2" mellemtone, 10" bas og 15" slavebas:

De blev byttet til et sæt AudioVector 6. Dem var jeg rigtig glad for, rigtig fed lyd, og noget mere "hifi-rigtig" end Pioneer'erne!:

De blev så byttet til et sæt JBL 250 TI LE, som jeg fik til en god pris. Sikke en bund de kunne levere, fik engang en klage fra en gen-nabo, som sagde hendes loft sagde underlige lyde! Og ja....der blev spillet pænt højt :

Efter ca. 1,5 år, blev de solgt, og ind kom et sæt AudioVector 5X. De skuffede mig dog lidt, og blev skiftet ud efter mindre end et halvt år! Efter MIN mening, havde de en lidt kedelig lyd, men ellers en flot højtaler synes jeg:

Pga. motorcykel-køb, blev de næste højtalere ikke så vilde! Fandt et sæt billige JBL TI 3000, som jeg var rigtig glad for. Synes de spiller langt bedre end de forgående AV 5X, men igen......det er jo bare MIN mening. De røg dog osse efter et halvt års tid, hvor jeg prøvede at spare lidt op:

Efter at have solgt mine TI 3000, stod jeg uden højtalere et stykke tid. Dog var en kammy så flink, at låne mig et sæt B&W DM 604 et par måneder. Selvom det er ikke er verdens dyreste højtalere, så syntes jeg de spillede ganske ok (billedet er "lånt" fra www.dba.dk):

Nå....min kammy skulle have dem tilbage, så skulle finde på et eller andet. Fandt så dette sæt Snell B Minor, og dem faldt jeg sgu for! Sikke en herlig bas de kunne levere, den 12" i siden kunne nogle tricks! De røg dog "allerede" efter 4 md., da jeg savnede lidt i mellemtonen og diskanten:

Og ind kom så disse små perler, Dali Helicon 300W. De kan virkelig nogle tricks, en rigtig lille super-højtaler. Prøvede en kortere tid, at supplere dem med en sub. Dette var ok til noget musik, dog ikke til alt. Eneste grund til at de røg ud igen, var pga. det sidste "hug i bassen" manglede lidt. Selvfølgelig forståeligt nok, de er jo ikke så store. Synes dog stadig de spiller ret imponerende, for så "små" højtalere:

Sidste skud på stammen, er så disse Vienna Acoustics Strauss. Og ja.....de har "hugget" i bassen :

Håber i nød min lille gennemgang..... 
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser sgu godt ud dumbo,...
Novisad
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed billed-serie Brian!
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak begge 2.....tror jeg vil kigge lidt på, at lave en serie med mine cd'ere og forstærkere osse.....
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
| ...SNIP Sidste skud på stammen, er så disse VA Strauss:

...SNIP |
|
|
Hov, jeg synes at de Mahler "kun" har en bas...
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....ja, måske jeg ender med Mahler engang Kaptajn....man ved jo aldrig, og jeg tør i hvert fald ikke love noget!!!
Men jeg har dog andre planer, inden den står på ht-opgradering igen!!! Vil som sagt gerne have en pre med rør, også en fed DAC til min kære Sony. Også skal der osse leges lidt med bedre kabler....kommer tid, kommer råd.... 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så gælder det de Cd-afspillere jeg har haft gennem tiden. Det drejer sig om 4 styks, som kommer her:
Den første "rigtige" cd, er denne Sony CDP-XA5ES. En fin maskine, med et rigtig lækkert løbe-værk. Måtte dog vige pladsen, for den næste maskine i rækken. Her et billedet fundet på nettet:

Købte denne Accuphase DP-55 af min far (sammen med P-360, men mere om det senere!), til en rigtig god pris. Og det er altså en herlig maskine, der er sgu noget specielt over Accuphase......efter min mening i hvert fald. Måtte dog sælge, da jeg købte stor motorcykel, og derfor valgte at drosle lidt ned på anlægget:

I en byttehandel med Accuphase'n fik jeg denne Sony CDP-X777ES. En fin maskine, og med rigtig flot opbygning. Dog har jeg en svaghed for Champagne-farvede japanere, så da jeg fik tilbudt en model et par numre nyere.....ja, så slog jeg til!:

Ja, så er vi ved ende-stationen for mine Cd'ere! Denne Sony CDP-X707ES har jeg haft i snart 1,5 år, og dem som kender mig, vil vide at det er noget af en rekord ! Men den er simpelthen bare så flot, og spiller virkelig godt. Der skal noget specielt til, før jeg skiller mig af med den.....eneste jeg lige kan komme på, kunne være Accuphase igen! Men tror dog, at jeg vil prøve med en nyere DAC på denne her i stedet for:

Og lige et til:

Næste gang, blir det mine tidligere forstærkere.... 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Fed måde at gøre det på, og rart med lidt kommentar til her maskine/speaker.
Kom endelig med lidt flere billedserier. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kommer så mine forstærkere igennem tiden:
Den første forstærker jeg vil vise, er denne Sony TA-FA5ES. En fin champagne-farvet sag, som tjente mig godt nogle år. Først som ren forstærker, og senere bare som forforstærker, da jeg så købte effektforstærker:

Første effektforstærker jeg har haft indenfor dørene, var en Denon POA 2200. Yder vistnok 2 x 250 watt i 8 ohm, og vejer ca. 18 kg. Kunne tydeligt mærke den havde flere kræfter at gøre godt med, specielt når der skulle spilles højt.....og det skulle der jo i 18-19 års alderen! Måske ikke den mest strøm-stærke forstærker, men gjorde det skam fint, og lever i bedste velgående hos en af mine gode venner idag:

Så havde jeg kort besøg af denne fine Luxman M-03. Igen, har jo en svaghed for de champagne-farvede japanere. Watt- og vægtmæssigt er den på højde med Denon'en, men synes at kunne huske, den havde en lidt mere varm mellemtone:

I en byttehandel med min far, fik jeg så denne Sony TA-N77ES. En sag på 30 kg., og 2 x 160 watt i 8 ohm. Den var sgu fed med de træ-sider, og de store røde watt-metre. De var dog ikke så glade for, når man flyttede lidt rundt på den. Skulle passe meget på, for ellers røg pærene i dem. Har da skiftet dem et par gange, mens jeg havde den:

Så blev det tid til, at skifte min integrerede Sony ud (den første her i serien), og det blev med denne "rigtige" forforstærker, nemlig en Sony TA-E90ES. Den tjente mig virkelig godt, og jeg var godt tilfreds med lyden. Overvejede dog at skifte den ud med en Accuphase, men pris-forskellen gjorde det aldrig blev til noget. Den røg osse, da jeg droslede ned, til fordel for motorcykel:

Samtidig med jeg købte min Accuphase DP-55 cd af min far, købte jeg denne her med i handlen, en Accuphase P-360. Tydeligvis en lidt dyrere effekt end Sony, og den medvirkede bestemt osse til at give setup'et et ordentlig løft. Lidt over 30 kg. så vidt jeg husker, og solide 2 x 200 watt. Den gjorde det rigtig godt, og trak mine JBL 250 TI LE uden besvær. Den røg osse i forbindelse med motorcyklen:

Og et til af indmaden:

Så begyndte spare-runden, men jeg ville jo stadigvæk gerne have lidt "ordentlig" grej. Så jeg købte mig en Densen DM-10, som jeg var ret imponeret af. Den trak mine JBL TI-3000 uden problemer, og det virkede som nogle solide 2 x 75 watt! Blev dog træt af, at skulle undvære fjernbetjening, lidt magelig er man jo! Så den måtte videre:

I en byttehandel med min Accuphase P-360, fik jeg denne fine Kenwood L-A1 indendørs. Den trak det længste strå, i forhold til min Densen......den havde jo remote ! Den er i sin tid, blevet bygget i samarbejde med Accuphase, og havde osse en kamp-vægt på knap 30 kg. Den passede virkelig godt med min Sony 707 cd, syntes det var et rigtig flot sæt. Men da jeg fik mine Snell i hus, blev den dog for "lille" til de store 12" basser, så jeg gik tilbage til effekt-trinnene igen:

Til at trække mine Snell købte jeg denne Meridian 557. En lille bitte "klump", som trods alt vejer over 25 kg., og leverer nogle seriøse watt. Indeni kan man ikke undgå at lægge mærke til den massive trafo, som er på hele 1600 VA! Den kunne trække Snell'erne, og synes de gik rigtig godt sammen:

Nu manglede jeg jo så en forforstærker igen, og en byttehandel med min Kenwood, fik jeg denne Classé CP-35. Meget flad af udseende, men det virkede sgu som kram. Balancerede ind og udgange, og en lækker remote i alu. Eneste "minus" var, at jeg synes volume-knappen pludselig virkede lille! Men den var jo osse ret massiv på Kenwood'en! Et lille billede:

For at prøve lidt andet, tog jeg imod et tilbud om endnu en bytte-handel! Så Classé'en skulle skiftes ud med en Holfi Pre NB2 SE. Synes den tilførte lidt musikalitet, og osse den var jeg glad for. Den virkede fornuftig i opbygningen, men kunne dog ikke køre balanceret, så måtte skifte kabler igen:

Så blev jeg for en meget kort stund grebet, af tanken om lidt snurre-rundt lyd! Så Holfi'en blev byttet ud med en Meridian 565 7.1 Pre, en sød bette sag. Måske mere speciel end køn, men den kunne nogle tricks! Meget besværlig at indstille, i hvert fald indtil man lige fandt fidusen! Droppede dog hurtigt tanken igen, og solgt begge mine Meridian:

Jeg ville egentlig have haft et ordentligt "svin" af en amp, men faldt dog lige over dette sæt fra OVC. Det bestod af en Pre og 2 monoblokke, på hver knap 40 watt i kl. A. Det kunne virkelig spille musik, og de trak uden problemer mine Dali helicon 300. Solgte det dog igen, da jeg frygtede for hvornår rørene ville "gå", og at jeg ikke lige kunne justere dem selv! Ikke desto mindre, er jeg sikker på, at jeg engang får rør igen.....i hvert fald i en kommende pre:

Så blev det tid til et ordentligt "svin", nemlig en dejlig lille Plinius SA 100 mkIII. Yder 2 x 100 watt i kl. A, og har næsten en rør-agtig mellemtone og diskant, men nogle flere "muller" end OVC'erne. Minusset ved den er, at den får min el-måler til at løbe stærkt, også blir den pokkers varm! Men så kan den køres i kl. A/B i stedet, hvor den knap nok blir lunken. Lige pt. driver den mine Strauss rigtig godt:

Nyeste skud på stammen, er denne Onkyo P-388F. Den blev indkøbt som en "midlertidig" pre, men gør det faktisk ret godt, og virker bestemt ikke som en flaskehals i mit system! Drømmen på sigt, er dog en pre med rør. Jeg håber derved at kunne kombinere "mullerne" fra min Plinius, med den dejlige bløde rør-klang:

Ja.....det var sgu lidt af en gennemgang.....tog mig en times tid at lave tror jeg! Men synes det kunne være meget sjovt, at vise de forskellige sager frem for jer.....håber jeg osse i synes.... 
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|