| Forfatter |
|
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har samme erfaringer med Strauss - det er sgu en fed højttaler. I en anden tråd er jeg godt ved at bygge en højttaler selv http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30857&P N=1, men det er mere fordi det er sjovt at bygge noget engang i mellem 
Jeg spiller i en stue nu som er 20 m2 (3,6m * 5,6m) og jeg spiller på den lange led. Jeg har ikke som sådan problemer med bassen efter at jeg har anbragt højttalerne på SD-fødder.
I mit nye hjem øges stue og spisestuearealet til ca. 40 m2 med dimensionerne 3,6 * 11 meter. Er der nogen der eventuelt har en ide om hvorvidt jeg kunne spille med et par Mahler i sådan et rum? Det er jo altid sjovt at opgradere 
Er der derudover nogen der har en ide om hvorvidt min Accuphase P-370 er kraftig nok til at slæbe en Mahler?

Søren
__________________ Søren
Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren,
Ja, det er skam en fin højtaler.....det kan vi ikke blive uenige om! Og har godt kigget din tråd, og fulgt lidt med i dit selv-bygger projekt.... 
Én jeg kender, har Mahler i en stue på omkring 25 kvm. Og det går vist vældigt fint, bare de får noget plads til bag-væggen. Så mon ikke det kan lade sig gøre, med det andet rum der? Og han prøvede på et tidspunkt med en integreret Accuphase E-530, som yder 2 x 30 watt kl.A. Og den kunne sagtens trække dem, dog selvfølgelig ikke til de vildeste lydtryk! Så jeg tror skam sagtens din fine Accuphase kan trække dem...... 
|
| Til top |
|
| |
Søren Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dumbo
Hvis en AP E-530 kan trække et par Mahler så kan min under alle omstædigheder osse 
Det kunne være at jeg skulle forfølge Mahler tanken lidt mere - det er bare synd at mit selvbyggerprojekt går helt i opløsning ved at delene bliver solgt som enkeltdele - det er sgu ved at blive en ganske vellykket højttaler md de seneste filter modifikationer... Det er nok ikke realistisk at der der nogen der vil arve sådan et selvbyggerprojekt
Du havde i starten lidt problemer med bassen fra Strauss og din stue er også 25 m2 som din kammerats? Er det rigtigt forstået?
Søren
__________________ Søren
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg bestemt osse sagtens den kan......den burde jo have lidt flere "muller".... 
Og ja, det ville da være synd. Men det er sgu nemmest at sælge så'en.....desværre....
Ja, havde lidt bøvl med bassen i starten, men skulle "bare" lige finde den rigtige opstilling. Og jeg føler den er fundet nu her, det er i hvert fald MEGET bedre end i starten. Så nyder jeg bare musikken i stor stil..... . Min kammerats stue er måske lige et par kvm større end min, men ikke meget......har ikke hørt hans Mahler endnu, men skal snart derop. Han siger dog det går fint med at have dem i stuen.....så det kan jo åbenbart lade sige gøre.... 
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mums, nogle lækre amps og afspillere du har haft!! 
...men solgt grundet MC - vi skal vist have en alvorlig snak en dag unge mand 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....Bjarke nu skal du være ordentlig, og ikke friste en svag sjæl!!! Ej, jeg bilder mig selv ind, at jeg SLET ikke har pladsen til dem.....også er der jo osse lige prisen!!! Men de er bestemt fede, glæder mig til jeg skal op og høre dem hos Ronni.... 
Tak for det Lars.....ja, der har da været lidt sjove sager forbi hytten her! Men min anden store passion er altså motorcykler, så når der kommer sådan en fætter ind i billedet, så stor anlægget lidt stille! Har dog ikke haft mc siden forrige efterår, så nok derfor der blir skiftet så'en for tiden.... 
Men en skønne dag, så VIL jeg altså have mc igen.......må jo så bare "nøjes" med en lidt mindre, så man kan have begge dele.....kunne jo være nice.... 
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn, Dumbo - du har godt nok haft mange spændende ting indenfor dine døre - og fra alle fire verdenshjørner 
Det er interessant at se hvad folk med mange års "ancinnitet" indenfor hifi (heriblandt dig) har haft af grej gennem tiderne.
Hvor mange år spænder vi over hér?
Min personlige billedserie ville blive ualmindelig uinteressant i sammenligning med din; et Sony minianlæg fra konfirmationstiden ville afløses af et NAD/Cerwin Vega setup - og så mit nuværende (plus minus en effektforstærker).
De store JBL ville jeg da gerne have hørt for fuld damp 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dej!
Ja, der har faktisk været lidt forskelligt indenfor dørene......dog mest fra Japan, men stadig både lidt dansk, engelsk, canadisk, amerikansk og nu osse fra New Zealand! Og det hele startede vel rigtigt i 18 års-alderen, så vi snakker ca. 9 år (fylder nemlig 27 i Februar). Startede jo med de store Pioneer S1010, som spillede med Sony TA-FA5ES forstærkeren, og CDP XA5ES cd'en.....ja, så løb det vist løbsk derfra.... 
He he.....forstår godt du gerne ville have hørt dem, måske ikke de mest musikalske og varme i lyden. Men på med en god omgang rock, fuld knald på watt-metrene i Accuphase'n også kørte det bare derud af..... ! Den 14" bas kan sgu godt arbejde.....
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
GODT GÅET MESTER  
Transient __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker....
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
nice
Kune være jeg skulle lave en også fra forste foto i 1986 det ville jo tage et år
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he.....ja, det kunne være fedt Jensen..... 
Men ja, med alt det du har haft, ville du nok skulle afsætte en del weekender og aftener!!! Det er jo som om, at mine udskiftninger blegner lidt i forhold til dine..... 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren skrev:
|
Hej
Jeg har samme erfaringer med Strauss - det er sgu en fed højttaler. I en anden tråd er jeg godt ved at bygge en højttaler selv http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30857&P N=1, men det er mere fordi det er sjovt at bygge noget engang i mellem 
Jeg spiller i en stue nu som er 20 m2 (3,6m * 5,6m) og jeg spiller på den lange led. Jeg har ikke som sådan problemer med bassen efter at jeg har anbragt højttalerne på SD-fødder.
I mit nye hjem øges stue og spisestuearealet til ca. 40 m2 med dimensionerne 3,6 * 11 meter. Er der nogen der eventuelt har en ide om hvorvidt jeg kunne spille med et par Mahler i sådan et rum? Det er jo altid sjovt at opgradere 
Er der derudover nogen der har en ide om hvorvidt min Accuphase P-370 er kraftig nok til at slæbe en Mahler?

Søren
|
|
|
Det er mig, Brian (dumbo) hentyder til, og ja - din P-370 skal nok kunne trække Mahler. Lidt som med E-530 ikke til de vildeste lydtryk, men alligevel højt nok til 95% af alle behov. Den har trods alt lidt flere muskler end E-530, som lige manglede det allersidste når der blev "varmt i køkkenet".
Jeg har Mahler i et rum ikke meget større end Brians, og med den rette opmærksomhed på placering kan de sagtens kontrolleres. Der er enkelt tidspunkter hvor de kan blive lige voldsomme nok, men det er så uundgåeligt når man tager størrelsen i betragtning - men i det store hele, er de faktisk slet ikke så slemme som nogle tror/påstår. De fylder dog en del - de er jo lidt større end Strauss....
De vil sagtens kunne spille i dit kommende rum, men det er lige med hvordan de skal stå når rummet er så aflangt. Det er noget der skal prøves af.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dumbo,
Sjov idé med dine billed serier, det bringer minder frem om alt det sjove grej man selv har ejet i gennem tiden.
En anden ting der slog mig var, at du måske burde lave en billdserie af din fars anlæg! Hvis han har opgraderet hver gang du har overtaget udstyr fra ham, så må det være noget heftigt grej han spiller på 
Jeg var i øvrigt lidt vild med det OVC forstærker sæt du havde. Må man spørge hvad det røg for ?
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Haugaard..... 
He he.....ja, har lavet lidt handler med min far, dog længe siden sidst! Vi har snakket om at ligge hans grej herind engang, nu må vi se hvornår det blir.....indtil videre kan du se lidt billeder af det på side 35 i denne tråd.....
Jeg gav 10 K for det OVC-sæt, og det spillede osse virkelig godt.....dejligt musikalsk og med "rigtig glød". Jeg tabte lidt penge på det, da jeg stod og var virkelig "hooked" på den Plinius.....så skal vi ikke bare sige det røg for under 10 K, og måske ikke har været min bedste handel til dato!!! 
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Brian....
Det er bare med at holde sig opdateret her hos dig, med alt det dejlige grej du har fået anskaffet dig.... Kæmpe tillykke med dit flotte, flotte setup fra casa Holberg __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he.....ja, der kan hurtigt ske lidt Holberg.... 
Men mange tak for rosen, det varmer jo altid...... 
|
| Til top |
|
| |
Søren Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren skrev:
|
Hej

Søren
| | |
Det er mig, Brian (dumbo) hentyder til, og ja - din P-370 skal nok kunne trække Mahler. Lidt som med E-530 ikke til de vildeste lydtryk, men alligevel højt nok til 95% af alle behov. Den har trods alt lidt flere muskler end E-530, som lige manglede det allersidste når der blev "varmt i køkkenet".
Jeg har Mahler i et rum ikke meget større end Brians, og med den rette opmærksomhed på placering kan de sagtens kontrolleres. Der er enkelt tidspunkter hvor de kan blive lige voldsomme nok, men det er så uundgåeligt når man tager størrelsen i betragtning - men i det store hele, er de faktisk slet ikke så slemme som nogle tror/påstår. De fylder dog en del - de er jo lidt større end Strauss....
De vil sagtens kunne spille i dit kommende rum, men det er lige med hvordan de skal stå når rummet er så aflangt. Det er noget der skal prøves af....
Hej Ronin
Tak for dit input - jeg bliver sgu helt fristet ;-). Det ville da være sejt at have et par Mahler og hvis min Accuphase kan trække dem så ville det vel være helt optimalt. Mit kommende rum er både spisestue og stue ud i et så der ville skulle arbejdes med placeringer, men det ville under alle omstændigheder blive et kompromi...
Jeg vil overveje om jeg skal gå den vej med opgardering til Mahler, jeg vil dog skulle sælge Strausserne og mit selvbyggerprojekt først 
Søren __________________ Søren
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Søren
Livet er fyldt med svære valg og hifi er en sygdom... men en sjov en af slagsen __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |