| Forfatter |
|
Belsebub Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
Belsebub skrev:
|
Spændende!  
Hvis jeg lige må spørge om en ting, ville Helicons gulvmodel ikke rette op på den "manglende" bass? Det er selvfølgelig for sent nu, men jeg tænkte på om det ikke var noget du havde overvejet?
|
|
|
Nu er lige præcis bunden ikke helicon 400's stærke side :]
|
|
|
Måske ikke, men jeg synes stadig bedre om Helicon 400 da den er mere varm og fyldig, end 300, jeg har dog ikke hørt noget musik på 400 der virkelig har udfordret bassen så jeg skal ikke kunne sige særlig meget om bassen. Det er jo selvfølgelig smag og behag, om man vælger 300 eller 400 eller ingen af delene. __________________ "Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"
Tryk her for at se mit setup
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået løst mit "kabel-problem" indtil videre, da jeg har købt 4 Taralabs BSM-spadestik til mine kabler. Så nu er 2 af "lederne" skruet på terminalerne, mens de andre 2 sidder med banan-stikkene.
Synes umiddelbart det har strammet lidt op i bassen, kan det passe? Før havde jeg jo kun 2 af lederne på, og de andre to strittede bare ud i luften.....
Den gamle (læs=min far) har lige købt "nye" højtalere idag, og fik 2 sæt AudioQuest højtaler-kabler med i prisen. Et sæt til 2500 kr., og et sæt til 3500 kr......og dem fik han bare med!!! Så dem skal sønnike her, vist lige have ind til test i weekenden..... ! Han satser nemlig på selv, at køre med hans MIT Shotgun.....
|
| Til top |
|
| |
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pæren er vist ikke faldet langt fra hesten  Men det er vel sundt at have fælles interesser far og søn imellem. Det er vel sjældent det skader at få større ledningsareal?! /hansson
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he.....nej, han har sgu smittet mig godt og grundigt..... ! Tror sgu næsten, jeg har haft mere grej end ham..... 
Og det med større ledningsareal var osse min tanke.....
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er sjovt at have haft en del udstyr for at prøve det af ..
Novisad
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det da Novi.....ingen tvivl om det. Det koster lidt penge i ny og næ, men jeg har da virkelig fundet ud af, hvilken retning jeg gerne vil i.....
Har forresten lige lånt noget Kimber 8TC kabel, og umiddelbart synes jeg det strammer rigtig godt op i bassen. Har købt den nye cd med Foo Fighters, og den lød meget "boomet" i bassen, men det er næsten forsvundet nu her. Ellers skal jeg lige danne mig lidt flere indtryk tror jeg. Men det lover meget godt ellers..... 
Sættet er på 2 x 5 m., så regner med (hvis jeg køber det), at klippe det over, også køre dobbelt til hver højtaler.....
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået lyttet lidt her idag.....og det Kimber 8TC kan sgu nogle tricks....
Det strammer virkelig godt op i bassen, kan jeg tydeligt høre på mine cd'er med Jack Johnson.....så det er bare rigtig fedt! Og mellemtone og diskant er bestemt heller ikke blevet dårligere, virker som om der er lidt mere af det hele.....
Så nu skal det gamle bare sælges, også skal jeg have købt bananer, så jeg kan komme igang med at klippe og klistre i det her Kimber. Jeg klipper dem midt over, og lægger dem dobbelt til hver højtaler......håber det gir lidt osse..... 

|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Det ser godt ud det kabel, og når det forbedre lyden så er det med at slå til . Hvad var dit gamle kabel for noget? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Henrik.....ja, det lidt spøjst (og tyndt i forhold til det gamle!). Men det virker rigtig godt.....i mit setup i hvert fald.... 
Det gamle er et sæt Taralabs RSC Prime Bi-Wire....

|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangler du bare en Rega Apollo, så du kan høre dit anlæg og musik, hvis du forstår  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he.....det ser virkelig fedt ud Lars, det må man gi' dem...... 
Men øhh.....det blir nok ikke så meget mere Plinius her i setup'et, det er jo svært at finde brugt! Og vil som sagt, osse gerne prøve med en rør-pre......
En Rega Apollo siger du.....hmm, nej tror sgu Sony'en blir stående! Den er jeg virkelig glad for, spiller rigtig fedt......og dens opbygning er der vist ikke mange, der kan hamle op med i dag. I hvert fald slet ikke i den prisklasse. Men vil gerne prøve at supplere den med en nyere DAC......tror jeg kunne være sjovt...... 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige luret lidt på den nye Rogue Audio Perseus Pre, som jensen har fået hjem. Og den tror jeg altså godt, at Dumbo her kunne tænke sig..... 

Med remote, SS by-pass og en dejlig lækker sølv-farvet front, som jeg tror vil passe godt til min Plinius.... ! Så skal der "bare" spares op, så måske til sommer engang...... 
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Har lige luret lidt på den nye Rogue Audio Perseus Pre, som jensen har fået hjem. Og den tror jeg altså godt, at Dumbo her kunne tænke sig..... 

Med remote, SS by-pass og en dejlig lækker sølv-farvet front, som jeg tror vil passe godt til min Plinius.... ! Så skal der "bare" spares op, så måske til sommer engang...... 
|
|
|
Hej Dumbo, du holder da aldrig pause vel Men få den lige på turne til Århus, så er jeg lidt intereseret i at høre den ikke fordi jeg skal have den __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he......Jamen har jo hele tiden sagt, at Onkyo'en er en "midlertidig" pre. Det har jeg "gjort klart" fra dag 1..... 
Tør næsten ikke få den på besøg, før jeg har pengene Bent! Men kommer den her i hytten, skal jeg nok invitere dig..... 
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ligner bestemt et dejligt stykke grej!
Hvad står den i før "jensen-pris"?
- BT
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge hans annonce er prisen kr. 15495, og til de første 6 købere er den kr. 12495.
Ved godt det er en slat penge, men det kunne jo være værre!!! Så den er helt klart i toppen af min "pre-hit-liste"...... 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
dumbo skrev:
|

|
|
|
Hej Dumbo, du holder da aldrig pause vel Men få den lige på turne til Århus, så er jeg lidt intereseret i at høre den ikke fordi jeg skal have den
|
|
|
Hehe, jeg har også allerede skrevet til Dumbo idag at han ligeså godt kan aftale en "låner" på 14 dage med Jensen - det passer meget godt med "levetiden" i systemet.....
Det er værd at bemærke at alt Brians udstyr, som det første, bliver udstyret med hjul så det hurtigt kan komme ud igen  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
 *mumler et eller andet der ikke er for småbørn* Jeg har da haft Mahler i 6 måneder  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |