| Forfatter |
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fundet mig et sæt Kimber 8TC mere.......som jeg netop skal ud og hente! Skal så lige have dem termineret, også skal det sgu prøves om det gir lidt at køre dobbelt.....
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
| 21 Januar 2006 kl. 19:13
Smider lige et billede i morgen....  |
|
|
hvor smed du billedet hen
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm......hehe, det kom vist aldrig så langt Kyhn..... 
Får lige smidt et par stykker op her i weekenden i stedet, er nemlig lige kommet hjem med det andet sæt. Så nu skal der varmes op under loddekolben..... 
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
Så har jeg fundet mig et sæt Kimber 8TC mere.......som jeg netop skal ud og hente! Skal så lige have dem termineret, også skal det sgu prøves om det gir lidt at køre dobbelt.....  |
|
|
Uha fortæl..fortæl.....
Hvordan gør du med termineringen, det ene par med bananer og det andet med spader eller ???
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Bjørn.....
Ja, min Plinius har netop 2 sæt terminaler til hver speaker......så det kan jo ikke være nemmere..... 
De ser fine ud dine banan-rør, jeg har tidligere læst godt om dem jeg valgte.....og ja, derfor valgte jeg dem så! Dali spade-stikkene valgte jeg bare, fordi jeg synes de ser fornuftige ud, og til en fornuftig pris osse......
Hvad angår et helt kabel i et banan-rør, så har jeg fået af vide, at det skal man holde sig fra. Noget med at det skulle ødelægge hele idéen med at det er flettet.......men har kun hørt det, ikke selv afprøvet det...!!!
Skal nok smække lidt billeder op, samt lidt om en mulig forskel i lyden..... 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første indtryk nu her, er lidt mere "kontrol", mere magtfuld bas og bare lidt mere "af det hele". Har prøvet flere gange nu, at koble det ekstra kabel til og fra........om det er en ren psykologisk effekt ved jeg ikke . Det kan jo godt tænkes.......men indtil videre skal det ikke sælges igen, der skal lyttes lidt mere......
Har primært brugt disse her 3 numre:
Jack Johnson - Good People
Ben Harper - I Want To Be Ready
Depeche Mode - Enjoy The Silence
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Første indtryk nu her, er lidt mere "kontrol", mere magtfuld bas og bare lidt mere "af det hele". Har prøvet flere gange nu, at koble det ekstra kabel til og fra........om det er en ren psykologisk effekt ved jeg ikke . Det kan jo godt tænkes.......men indtil videre skal det ikke sælges igen, der skal lyttes lidt mere......
Har primært brugt disse her 3 numre:
Jack Johnson - Good People
Ben Harper - I Want To Be Ready
Depeche Mode - Enjoy The Silence
|
|
|
Tja det sjovt nok også hvad andre som har prøvet sig frem med 2x8TC siger, har enda hørt nogle kalde det for en fattigrøvs udgave af Monocle-XL + lidt, nu har du jo egentligt 32stk VariStrands mod Monocle´s 24stk. men jeg har aldrig hørt Kimber´s monocle udgaver...det må jeg vist heller få afprøvet det her....

|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he......har faktisk ikke læst hvad andre siger om denne kombination, men rart at høre de synes nogenlunde det samme som mig..... 
Her kommer lige 2 MEGET dårlige billeder, beklager.....men mit digi-cam er ikke så godt, vil se om jeg kan låne farmands her på fredag måske..... 
Bagpå Strauss:

Bagpå forstærkeren med alt kabel-rodet:

|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
He he......har faktisk ikke læst hvad andre siger om denne kombination, men rart at høre de synes nogenlunde det samme som mig..... 
|
|
|
Med hensyn til monocle, så var jeg på et tidspunkt ved at købe et sæt XL igennem et tysk hififorum, hvor der var flere af brugerne der frarådede mig dette køb da de mente at 2x8TC var mindst lige så godt, men det var jo self. deres meninger, og så vidt jeg husker så tror jeg faktisk også de nævnte det med at man skulle gøre som du nu har gjordt, altså bibeholde dem som 2 singel kabler og ikke lave dem om til et stort kabel, hvis du forstår...

|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay....jamen fedt at høres andres erfaringer Bjørn. Det kunne dog stadig være fedt, at høre deres dyrere modeller......det gad jeg sgu godt..... 
Men til prisen som disse kabler står mig i, er jeg nu ret godt tilfreds.......så næste skridt må være den pre med rør, og lidt net-kabler..... 
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Okay....jamen fedt at høres andres erfaringer Bjørn. Det kunne dog stadig være fedt, at høre deres dyrere modeller......det gad jeg sgu godt..... 
Men til prisen som disse kabler står mig i, er jeg nu ret godt tilfreds.......så næste skridt må være den pre med rør, og lidt net-kabler..... 
|
|
|
He ja det gad jeg sgu også godt, men næste skridt er jo så Monocle, de koster små 6K for et sæt på 2.5m det er fandme mange penge...
Hva har du tænkt på med Netkabler? Mictor´s skulle være gode, men har ikke selv hørt dem, vil selv gerne prøve dem som HifiCable.dk laver de hedder Level 1-2-3 men det må vente lidt endnu....

|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha.....ja 6 K er jo osse en slat penge, det er næsten halvdelen til den Rogue Peerseus jeg drømmer om.......tror den står højere på min favorit-liste så..... ! Jeg fik jo det ene sæt 8TC af min far, så samlet med stik og krympeflex står disse 2 sæt mig i ca. 1300-1400 kr......så hvad det angår skal jeg vist ikke klage..... 
Jeg ved ikke med net-kabler endnu, har osse hørt at Mictor's skulle være gode, men osse meget stive!!! Tror der skal "researches" lidt...... 
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dine oplevelser lyder meget som min opevelse af at benytte 2x8TC.
Kunne virkelig også godt tænke mig at høre Monocle eller større. Jeg har faktisk aldrig rigtig hørt nogen beskrive hvordan de opfatter lyden af disse...?
Det ser da ud til du er sluppet rigtig godt fra termineringen  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at høre fra dig osse Rune......så er jeg jo tilsyneladende ikke helt på afveje? Det er jo rart nok at høre..... 
Og ja.....der må da være nogle herinde, som kender lidt til de dyrere modeller......kom frit frem..... 
Og jo tak......vil som sagt prøve at låne et bedre kamera på fredag, så jeg lidt bedre kan illustrere det......men er skam osse selv ret godt tilfreds !
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad søren, hr; har du holdt din sidste lytteaften?
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej "Dej",
Ja måske......det må tiden jo vise!? Folk synes jo nok jeg er "idiot" eller åndssvag, men dem om det. Grunden er at jeg længe gerne har villet have motorcykel igen. Jeg savner virkelig de fede ture med gutterne om sommeren, og det "broderskab" der nærmest er......
Og når man ikke vælter rundt i penge, og har 2 dyre hobby's.....ja, så må man jo vælge? Men jeg vil nu ikke sælge for enhver pris, kun hvis jeg får nogle fornuftige bud. Ellers blir det sgu bare stående, og leverer lidt vellyd her i hytten..... 
PS. Så inden i andre overfalder mig, så ved i grunden nu! Og ja.....som Ronin har sagt til mig, så kommer jeg måske til at fortryde! Så det er sgu et svært valg..... 
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|