Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 09:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dumbo’s Gejl! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 65
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej Dumbo

Så får du da lidt lyd i stuen. Det er da heller ikke til at undvære musik i hytten. Herligt ! og tillykke med det

Jeg er ret sikker på at du nok skal nå hifi nirvana på et tidspunkt igen............... 

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hej mester.....

Ja....det ser jeg sgu frem til, er hårdt at undvære!!! Og mon ikke, der kommer lidt opgraderinger henad vejen.......tror godt min cd og den Marantz kan bære nogle bedre og dyre højtalere.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Og her ser vi så Brian, med et tilbagefald af hifinitis. Et anfald der rammer ham med jævne mellemrum.

Det så ellers ud til at han var kureret for kort tid siden, men et lille tilbagefald er hvad lægen nu har konstateret.

Lægen udtaler: Denne sygdom har det med at vende kraftigt tilbage til efteråret hvor de mørke aftener er i overtal. Brian har en indgroet tildens til sygdommen så jeg spår en kraftig vægst ca. 1 Oktober.

he he hi hi ho ho

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

He he.....

Det er sgu humor det der Henrik......men ikke desto mindre, er det jo nok sandt! Min far var osse lidt spydig den dag, da jeg skulle ud og kigge på kværnen, han mente jeg vel allerede havde lavet en salgs-annonce på den!!!!! Altså inden jeg overhovedet havde købt den......det syntes han var mega-sjovt.....  

Men ja, der skal jo være lidt lyd i stuen......ellers så går det sgu ikke! Nu har jeg ikke kunnet høre på andet end fjernsynet eller computeren de sidste 14 dage, så glæder mig sgu helt til de Linn Katan kommer i næste uge........hvis jeg kan holde dem ud???

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Jeg dør af grin Henrik  

I min verden er MC spændende 2-3 måneder om året (ligesom båd for den sags skyld) hvor man kan nyde det og køre med andre og derigennem opnå det fællesskab det giver. Hifi kan derimod nydes året rundt, flere timer i døgnet og så er der jo det ultimative fællesskab: HIFI4ALL

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Du har måske lidt ret Lars......men alligevel, at kunne sidde og kigge ud af vinduet, mens de andre fræser forbi ude på gaden.......det er sgu ikke sjovt i længden!!! Så derfor har jeg jo som sagt valgt at ned-drosle......og der står jo stadigvæk grej for omkring 30 K nu her (i nypriser), vel lidt mere end i et gennemsnitshjem i DK....???

Men glæder mig dog til at højtalerne kommer her i løbet af ugen, det skal da ikke være nogen hemmelighed......og osse selvom det "bare" er Linn!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Jeg følger dig 100% og kan godt forstå at du glæder dig til at få speakers igen...

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Ja.....2-3 uger uden lyd er sgu hårdt...!!!

Nu må vi se, om jeg kan holde de Linn ud.....ellers må jeg jo bytte dem igen, det er jo sket før her i hytten!!!

Men har sgu fået dem billigt, så det kan ikke gå helt galt.....

PS. Har osse fået købt kværnen.....nu skal jeg bare lige blive enig med staten om størrelsen på afgiften, så der kan komme nummerplade på "dyret".....

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Nogle gange bliver man overrasket over hvad billigt grej kan og hvor lille forskel der faktisk er mellem det dyre og det billige - nogle gange og det kræver lidt held...

Hvilken kværn er det blevet til?

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Helt klart Lars.....håber på at Marantz'en går godt i spænd med Sony'en, og selvfølgelig falder i min smag! Men ud fra hvad jeg har læst og hørt, så tror jeg ikke den er helt tosset.....

Så håber at det setup kan køre et godt stykke tid, så næste opgradering kan blive nogle bedre højtalere. De Aurum der har jeg forelsket mig lidt i.......men så blir der jo ingen nye fælge til kværnen!!!

Det blev en Honda XR 600 R, som jeg osse var ude efter......en 1-cylindret fanden! Den står dog helt standard endnu, skal jo først have den vurderet osv. mht. afgiften. Men har store planer med den senere hen.....

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Jo men tillykke med din kværn. og ang. de m103 har du hørt dem eller er du bare tændt på dem.

Måske du har hørt dem hos schrammel ? eller hvad han nu hedder

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Har kun hørt mærket een gang før......og den bånd-diskant gør sgu et eller andet ved mig.....

Og ellers så har det jeg har hørt om dem, gjort mig rimelig interesseret i dem. Så de skal helt klart prøves.....

Og jo tak....er skam osse glad for den....

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

De helt klart også lækre at kigge på.

Jeg skal også ha taget mig sammen til at tage forbi hifi4you og få dem hørt. Mener han har dem

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hej dumbo....
jeg kan godt forstå du gerne vil have kværn igen....jeg har selv lige købt en ny lille suzuki vzr 1800, dog ikke fået den lev. endnu...men jeg slipper sq ikke mit hifi, min interesse siden 67...jaja, rigtig gættet drenge.....jeg er ved at være en gammel mand, men sjovt det har jeg!!!!

mvh Velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej Velkommen,

Ja....jeg slipper det jo heller ikke helt, der står jo stadig lidt her.....og der kommer jo nok osse mere til igen engang.... 

Fin "lille knallert" du har fået dig så.....  Har selv haft 4 Suzuki'er, så nu skulle der prøves lidt noget andet. Den sidste Suzuki GSX 1400 ville jeg dog gerne have igen, men har sgu ikke rigtig råd.....også må man jo nøjes med en 600'er......

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Hvis du godt kan lide bånddiskanter, men ikke har så mange penge, så kan du jo prøve at få et sæt af de gamle Gamma VLD-12 op under neglene, og bygge noget simpelt med dem.

Du kan læse lidt om dem her: http://www.soundimage.dk/Friends/kaal.htm

Det er et meget konsekvent setup, hvor der virkelig presses ydelse ud af anlægget.
Når min økonomi tillader det, så overvejer jeg også kraftigt at forsøge mig med nogle Duelund kondensatorer et par steder i anlægget.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Hej Spencer,

Jeg går faktisk og overvejer at "strikke" noget sammen selv. Har købt mine helt gamle Pioneer S1010 tilbage, som er bygget om med en fin Vifa 12" bas. Så skal have fundet en ny mellemtone og gerne en bånd-diskant, som kan bruges sammen med den 12".....

Men der går nok lidt inden jeg får dem hjem, så kan jo bruge mellemtiden til at kigge lidt på enheder.....skal osse have lavet en ny front-plade......men det burde nu ikke være så svært igen? Vil i starten bare bruge kabinetterne fra Pioneer'erne, men senere kunne det da være fedt selv at få lavet nogle.....

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Har u fået dine linn og hvad synes du om dem ?

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Nej....jeg har desværre ikke fået dem endnu, ved sgu ikke om sælger har trukket i land eller hvad??? Har skrevet til ham idag, for at høre om de er sendt......

Jeg har dog heldigvis ikke betalt eller noget for dem endnu, så kommer de ikke, er det jo bare ærgeligt. Men håber da selvfølgelig de dukker op snart.....

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Respekt dumbo, har læst din tråd i et hug (pu ha) du har en udskiftningsfrekvens de sidste knap 2 år som jeg er 15 år om.  

Selv om du ikke gider at kikke tilbage, hvad ville du så have beholdt, efter dinne erfaringer de sidste 2 år.

Man kan ikke se nogen form for dæmpning i din tråd som zone-gulvtæpper,  planter, malerier, lydabsorbere m.m. Har du en filosofi om hvorfor   

<< Forrige Side af 65 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes