Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 07:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dumbo’s Gejl! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 65
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Repsekt til dig Guldtuborg....!!!

Ja, der er sket lidt her i hytten.....men hva', så længe det er sjovt, og økonomien hænger nogenlunde sammen.....

Jeg har ikke rigtig nogen dæmpning nej, og et gulv-tæppe ville da nok heller ikke være værst. Men det skal osse gerne ligne en almindelig stue, så derfor jeg ikke har gjort så meget ud af det. Men der kunne da sikkert godt hentes lidt her og der.......dog synes jeg, at lyden altid har været fornuftigt herinde.....

Hvis jeg kunne have ladet nogle ting blive stående, så skulle det nok være min Accuphase DP-55 cd-afspiller, Plinius SA-100 mkIII og måske den OVC rør-forforstærker. Af højtalere ville jeg nok i stedet have valgt, et sæt Infinity IRS Omega i stedet for......synes de spiller en rigtig god bas, og har en fremragende diskant og mellemtone med de bånd-enheder......

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 April 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Hej Dumbo

Fik du nogensinde de Linn stander højtalere.

Hvis du gjorde er du så interesseret i at sælge ?

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej Japer,

Sælger fortrød åbenbart, for han havde ellers lovet at sende dem flere gange. Men har aldrig modtaget dem, eller hørt mere til ham. Så beklager......

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 April 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Okay

Det var da ærgerligt.  Så har du måske slet ingen speakers

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Nej, har faktisk ikke haft nogen siden Strauss!!! Har dog købt mine gamle Pioneer S1010 for en slik af min bror, så de kommer til at spille her lidt, når han engang får dem fragtet herned!

Så har ikke rigtig fået hørt, så meget musik de sidste par måneder......

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Jeg føler med dig....

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 April 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Surt show, men "life goes on".

Kører kværnen godt?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Puha.....det er da vist længe siden, jeg har fået skrevet lidt her i tråden....!!!

Ja, der er jo sket lidt, siden sidst. Det hele blev jo solgt, til fordel for en "knold-hopper", som desværre stadig ikke er kommet ud og køre! Har dog fået styr på, hvad staten vil have i afgift, så der skal spares sammen i løbet af vinteren, så den kan være klar til foråret! Først skal den dog slæbes op i stuen på 2. sal, så jeg kan få sat den lidt i stand......ja, lidt gal er man vel.....

Har osse fået andet arbejde siden sidst, og med meget bedre arbejdstider. Så jeg vil tage et ekstra-job her i vinter i weekenderne, så jeg kan få kørt nogle kr. i kassen.....

Nå, tilbage til dét det hele handler om.....nemlig hifi:

Ja, jeg købte jo en Marantz PM 7200 i foråret, men den gik desværre i stykker efter kort tid. Heldigvis var der stadig garanti på den, så den røg til rep. Men servicen var ikke ligefrem for hurtig, så efter knap 3 md. med alverdens undskyldninger, var svaret lidt pludselig, at den var total-skadet.....!!!!  Nå, men så kunne jeg få nummeret mindre i stedet for, eller en snurre-rundt forstærker.....NEJ TAK! Så det endte med, at jeg fik en sprit-ny Harman Kardon HK 970 i stedet for:

Den er ganske stil-fuld, og spiller såmænd osse fint til prisen......men det er ikke en keeper!

Af cd har jeg et stykke tid, lånt en meget gammel Technics af en kammerat. Og den var da osse ok, men ikke noget at skrive hjem om! Har idag byttet mig til en Sony DVD, nærmere betegnet DVP S-7700:

Ja, den står jo så og spiller nu her.......og er da noget bedre end den gamle Technics. Så den blir nok stående lidt tid, mens de andre ting blir opgraderet igen! Der findes da selvfølgelig bedre maskiner til at spille cd, men den gør det såmænd ganske fornuftigt! Også er den altså MEGET pænere end den Technics.....men ok, jeg har vel osse nærmest en lille fetich, for de der champagne-farvede japanere.....

Fremtids-planerne:

Ja, der skal gerne ske lidt i løbet af vinteren.......Harman Kardon'en skal skiftes ud med en rørforstærker, ingen tvivl om det. Hvilken model det skal være, det må tiden vise.......men at det skal være rør igen, det er helt sikkert ! Også skal jeg have mig nogle ordentlige højtalere......har tænkt lidt på Avance Sig. 8 mk II eller III.......men de skulle vist bare være meget strøm-krævende? Drømmen er et sæt Dali Helicon 300 igen, men Dali Grand Coupé kan jo næsten fåes til halv pris.....og de er sikkert heller ikke helt tosset..... . Hvad cd angår, er drømmen at få en Accuphase cd igen, det er altså bare kram i mine øjne. Sidst men ikke mindst, skal jeg have fundet mig et AudioMagic møbel igen, det Ikea-møbel jeg har stående pt., er jeg aldrig blevet gode venner med!!!

Men som sagt, er alt det ovenstående fremtids-drømmene.......har jo osse kværnen som skal sættes i stand i løbet af vinteren, så der er nok at bruge penge på. Men mon ikke, det blir til en anden forstærker samt højtalere i løbet af vinteren.....

Det var alt for nu......skal nok komme med billeder, når jeg igen synes, at det ser lidt anstændigt ud.....

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 August 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Hejsan
Kan ikke finde det så jeg bliver simpelthen nødt til at spørge: Hvad fik du så en motard eller hur?

Er iøvrigt stadig glad for mit tara biwire kabel

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 05:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jamen fik off-roaderen, så skal bare have pillet de store knop-dæk af, og monteret 17" fælge med brede dæk........så er motard'en vist i hus.....

Det var godt med kablet, jeg synes sgu osse det er et dejligt kabel.....

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 14 August 2006 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:
Dali Grand Coupé kan jo næsten fåes til halv pris.....og de er sikkert heller ikke helt tosset..... .

Der er et sæt på dba.dk til 5.500,- og det er fanme billigt. Det er en fantastisk højttaler IMO!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 14 August 2006 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:
Også skal jeg have mig nogle ordentlige højtalere......har tænkt lidt på Avance Sig. 8 mk II eller III.......men de skulle vist bare være meget strøm-krævende? Drømmen er et sæt Dali Helicon 300 igen, men Dali Grand Coupé kan jo næsten fåes til halv pris.....og de er sikkert heller ikke helt tosset..... .
Halløjsa, du kan jo slå vejen forbi det vestjyske, så kan du få lov at høre hvad de gamle kan

fedt at se at du (igen) er på rette vej

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Sendt: 14 August 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Kender du siden her? : http://www.he-motorradtechnik.de/

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 14 August 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

- ja - velkommen tilbage ;O)

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Tak for "velkomsten" gutter.....

Jeg har godt set dem Lars, og de frister osse......men skal vist lige et par måneder længere frem! Men det er et godt bud, på mine næste højtalere......det er helt sikkert.... . Er de svære at drive, for hvis det blir rør jeg får.......så har jeg jo nok ikke meget over 40-50 watt til rådighed?

Tak for tilbudet Kyhn, skal bestemt nok sige til, hvis jeg kommer på de kanter....

Jeg har godt set den hjemmeside Quad, fandt den i min jagt på 17" fælge.......de er bare så pokkers dyre sådan nogle lækre Excel-fælge.....

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Tak for "velkomsten" gutter.....

Jeg har godt set dem Lars, og de frister osse......men skal vist lige et par måneder længere frem! Men det er et godt bud, på mine næste højtalere......det er helt sikkert.... . Er de svære at drive, for hvis det blir rør jeg får.......så har jeg jo nok ikke meget over 40-50 watt til rådighed?

Tak for tilbudet Kyhn, skal bestemt nok sige til, hvis jeg kommer på de kanter....

igen du kan jo komme og høre dem med ca. 50W

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

He he.....det frister sgu lidt Kyhn......kommer desværre bare ikke så tit, på de kanter der. Men det må jo bare arrangeres en dag så.....

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:
He he.....det frister sgu lidt Kyhn......kommer desværre bare ikke så tit, på de kanter der. Men det må jo bare arrangeres en dag så.....
Ja det kunne bestemt være hyggeligt! Grunden til at jeg siger kom og lyt, er at det ikke er nemt at beskrive lyd med ord. (og det er jo heller ikke sikkert at mit bud falder i din smag!)

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Jamen det må vi jo lige finde ud af så mester......tror bestemt osse det kunne være hyggeligt.....

Og ja, det er da svært at beskrive med ord......det skal opleves med egne ører!

Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Sendt: 15 August 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hej Dumbo hvad er dine fremtide planer om opgradering...

<< Forrige Side af 65 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes