Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 02:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dumbo’s Gejl! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 65
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 August 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Forslag:

Rogue Tempest II integreret rør amp, 2x90w. Pre-out (sub). Så kan du købe dine elskede Helicon 300 og en SVS PB12/3. Og en Accu DP-78. Værsgo' at skylle!!

mvh Allan

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 August 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Rogue laver også nogle lækrer produkter...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 August 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:
Jeg har godt set dem Lars, og de frister osse......men skal vist lige et par måneder længere frem! Men det er et godt bud, på mine næste højtalere......det er helt sikkert.... . Er de svære at drive, for hvis det blir rør jeg får.......så har jeg jo nok ikke meget over 40-50 watt til rådighed?

Jeg synes du skal smutte en tur til Hr. Kyhn. Han har et fedt set-up med Coupé trukket af "få" watt. Jeg har desuden en god hifi-buddy som benytter Coupé sammen med ganske få klasse-A watt og det skulle fungere uovertruffent.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 15 August 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej Monolake/Novi.....

Som skrevet tidligere, vil jeg gerne have enten Dali Grand Coupé eller Helicon 300. Også med rør-forstærker på (ved endnu ikke hvilken), samt en Accuphase cd.....

Har skam overvejet at prøve en Rogue Tempest II, men den har jo ikke pre-out. Men det er osse ligemeget, for jeg vil ikke have sub på......har jeg prøvet, og det var ikke lige mig!

Og ja Lars, tror bestemt osse jeg skal have aflagt Kyhn et besøg i nærmere fremtid. For har faktisk aldrig hørt den model......

Men som sagt, blir det ikke lige købt i morgen! Det er fremtids-drømmene......så måske indenfor et års tid, hvis alt går vel.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Monolake
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 August 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Hej Dumbo ja det er mig Novi er vendt stærkt tilbage med et næsten nyt setup eller sagt på en anden måde at det er blevet opgraderet, og lyden er i top . med hensyn til dine fremtids visionner lyder det ikke helt dårligt  lige en ting mere grunden til jeg skiftet navn er fordi jeg manlede lidt forandring...

mvh Mono

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jamen hej Mono,

Tænkte nok det var dig, så derfor jeg tillod mig at skrive det.....

Det lyder som et halv-heftigt setup efterhånden, hvad blev der egentlig af din Thorhauge forstærker?

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Ok, Dumbo, det skal nok lykkes dig at strikke et fornuftigt setup sammen.

Vil bare lige sige, at Tempest II altså har en pre-out...

mvh.

Monolake
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Hej dumbo jamen den er hos en kammerat som  købte den og sidder sikkert nu og lytter til musik i den gradog det kan jegfaktisk godt forstå. Med hensyn til mit setup ja der er ikkke meget at komme efter, det er ved at blive komplet, der er så meget hul igennem at jeg kan høre på albummet med Dire straits med nummeret you and your friend at mikrofon slåt til og fra i optagelsen...

mvh Mono

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Hej Monosad, øh Monolake.

Har du solgt din Thorhauge??? Var du ikke tilfreds med den og hvorfor?

Og hvad med Kodokan'erne? (Pyh, der sker meget i trådene)

mvh.

Monolake
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2006 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

den enste grundt til jeg solgte min Thorhauge e fordi jeg ville have lidt flere kræfter, nej beholder min kodokan har netop bestilt ht kabler til dem så det passer perfekt i lyden....

mvh Mono

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Hej igen Copman,

Så må det være den første version, som ikke har pre-out.....kan det ikke passe? Har du ellers hørt sådan en Rouge spille? Den har jo godt med kræfter, når den er med rør, og er på 90 watt.....det er da en del.....

Har kun hørt den een gang, på sæt Strauss som den trak rigtig fint.....

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej Mono.

Ja, det kan være Thorhaugen trives allerbedst med noget hornladet, helst med en følsomhed over 95 dB. Nu må du da have nået "Nirvana" med dit nuværende setup?

Hej Dumbo

Jeg har til gode at høre en rør-amp i det hele taget, men kan levende forestille mig at en god kraftig int. som Tempest vil være god på et par tovejs. Da rør pr. definition (hedder det sig) ikke er så god til dybbas, ja så kunne en sub passende supplere. Så på Jensens side, at tempest II har pre-out. I'eren havde, som du nævner, formentlig ikke pre-out.

Hvordan syntes du Tempesten klarede bassen på Strauss??

Monolake
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

ja det har jeg også for den nye dac jeg får er for vild den kører 32 bit upsampling 384 så det rykker Dumbo får du hørt noget lækkert musik for tiden eller er det for lidt...

mvh Mono

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hej igen Copman,

Jeg har selv hørt rør et par gange, og må tilstå at det lige er mig.....det skal prøves igen i hvert fald. Havde et forstærkersæt fra danske OVC, med 2 monoblokke på ca 40 watt hver, og de trak mine Dali Helicon 300 uden problemer......det lød fandme godt. Så er rimelig sikker på, at sådan en Tempest sagtens kan trække det meste. For da jeg hørte den på Strauss, synes jeg personligt den havde ret godt fat i basserne....

Hej Mono,

Jeg får da hørt noget musik, men ved ikke om jeg vil kalde det lækker musik! Min "nye" cd/dvd er skam ganske ok, og forstærkeren osse til prisen. Men spiller på et sæt 20 år gamle Pioneer højtalere.....så det er nok der, at næste opgradering skal forekomme....

Monolake
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

ok ja så er det måske lidt svært at holde kocentrationmen sige at det er jo selvfølgelig sjovt at finde frem til den rette lyd , hvad for nogle hter har du i sinde ...

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne have nogen fra Dali's Helicon serie igen Mono.....enten 300 eller måske 400? Er helt vild med den bånd-diskant, men et sæt Dali Grand Coupé ville nok osse gøre underværker her i stuen.....så skal nok forbi Kyhn en dag, og lytte til hans.....

Monolake
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

ja der er noget om Bånddiskant det kan jeg godt forstå, har en lækker luftig lyd med høj opløsning men du er også velkommen til at kigge forbi og høre musik en dag ...

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 August 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hej Dumbo!

Super at du er igang med musik igen, og at der endelig er kommet lyd i stuen efter al den bøvl med marantzen. Den ser da fin ud den H/K.

Har du hørt aurum cantus? De bånddiskanter, som de anvender, er enormt behagelig at lytte til. Luftige og velopløste.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Hej Svinefar,

Ja, det er sgu rart at have lidt lyd igen.......ingen tvivl om det.....

Jeg har godt set flere af deres modeller, men har aldrig hørt dem. Men de ser rigtig fede ud, har kigget lidt på den der hedder M-103 (mener jeg), en gulv-model med bånd-diskant og 8" bas/mellemtone.....den ser nice ud....

Og tak for invite Mono....

Monolake
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

et var så lidt det er jo altid spændende at kunne mødes og dele musik glæden, og så nyde noget god vin over.

Jeg holder nemmelig musik aften her på fredag og skal mødes med Rytmik og platini så det bliver helt klart en fed aften, men dumbo hvis du kan skriv en pb..

mvh Mono

<< Forrige Side af 65 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes