| Forfatter |
|
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativt kan du bruge AC3Filter, og jeg kan også kun anbefale at opdatere dine grafikkort drivere
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derre skrev:
Alternativt kan du bruge AC3Filter, og jeg kan også kun anbefale at opdatere dine grafikkort drivere  |
|
|
Med mindre der er nogle der har genoptaget programmeringen tror jeg ikke der er vista 64bit understøttelse er ac3filter. Må dog indrømme det er et stykke siden jeg har checket da jeg selv foretrækker ffdshow tryouts. (har ikke lige mulighed for at se efter her på arbejde ) __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har nok ret, opdagede ikke den detalje
|
| Til top |
|
| |
Dennis Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
har allerede ac3 filter (dog et par år siden jeg hentede det, så måske det skal opdateres) og opdaterede drivere på kortet.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kratz Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
| Jeg har siden lavet en test mellem PCM ud fra PS3'en vs PCM ud fra en anden afspiller, med kildemateriale lagret som PCM. Her er forskellen meget mindre tydelig, hvis den overhovedet er der, hvilket tyder på at problemet ikke ligger i PS3'ens evne til at levere PCM som sådan, men i dens konvertering fra TrueHD til PCM. Det BURDE være sådan at denne konvertering er tabsfri, men noget tyder på at den af en eller anden grund ikke er det. Jeg vil helst ikke gætte på hvorfor, men der sker noget der ikke burde ske. Dette er givetvis løst i den nye slim, hvor man kan køre bitstream, uden at jeg har prøvet. |
|
|
Spændende debat! Jeg har selv de seneste dage leget lidt med PCM kontra bitstream i min aldrende Denon DVD-1600. Herpå kan jeg naturligvis kun teste Dolby Digital og DTS (vi venter jo stadig på den Oppo Otto ) men resultatet er nu stadig det samme som beskrevet ovenfor.
Jeg vil næsten sige der er himmel og jord til forskel. Jeg stiller gerne op til blindtest any day! Med bitstream var der så mange flere detaljer med, surround effekten var langt mere overbevisende og det hele var mere dynamisk. Jeg skal ikke gøre mig for klog på det rent tekniske, men umiddelbart forledes jeg blot til at tro Yamaha DSP Z7 klarer lyddekodningen noget bedre end Denon DVD-1600.
Jeg forsøgte for sjov også på min Panasonic EH57 harddisk optager (ikke just nogen high-end afspiller). Denne kan kun sende lyden ud som PCM, men jeg kunne ikke her høre forskel fra når Denon'en smed PCM ud, altså også fint i tråd med ovenstående.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kratz skrev:
|
Jeg vil næsten sige der er himmel og jord til forskel. Jeg stiller gerne op til blindtest any day! Med bitstream var der så mange flere detaljer med, surround effekten var langt mere overbevisende og det hele var mere dynamisk. |
|
|
Det håber jeg så sandelig også, for dét du sammenligner dér, er noget helt andet - nemlig 5.1 bitstream mod 2.0 PCM! Så dér er bitstream selvsagt langt bedre. Det er en helt anden situation med blu-ray afspillerne, hvor det er (f.eks.) 5.1 bistream mod 5.1 PCM. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Kratz Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det ikke være 5.1 kanal PCM? Kan man ikke dette med Dolby Digital og DTS?
I givet fald er det selvfølgelig ikke så mærkeligt. Synes nok der manglede noget power på de surround kanaler 
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kratz skrev:
|
Vil det ikke være 5.1 kanal PCM? Kan man ikke dette med Dolby Digital og DTS?
|
|
|
Ikke i en almindelig DVD-afspiller nej. Den eneste måde du kan lade afspilleren dekode på, er ved at køre analogt over i receiveren, og så er der pludselig andre ting der spiller ind. Man kan ikke overføre 5.1 PCM via optisk eller coax digital-udgang, kun 2.0 PCM eller DD/DTS. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Kratz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen man lærer da heldigvis noget nyt hver dag!
Så blev jeg så meget klogere. 
|
| Til top |
|
| |