| Sendt: 29 September 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har et surround anlæg bestående af en nad T747, dali lektor 2 (front), dali lektor LCR, monitor audio bronze BXFX som baghøjtalere og en XTZ 99 W10.16 sub.
Jeg syntes at kombinationen af dali lektor og nad til tider mangler lidt dynamik og detaljer. Lyden er næsten for behagelig og poleret (hvilket kan være rart til musik). Jeg syntes ligeledes at nad T747 har en smule svært ved at trække dalierne (har skruet helt op til -10 og den går fra -80 - + 18, når det skal være højt. Har skruet op på -15 til musik).
Så jeg søger nogle højtalere med god/forholdsvis høj følsomhed, som er detaljeret og dynamiske uden at det grænser til en steril og øretrættende lyd. De skal helst ikke være meget større en dali lektor 2, og skal ligeledes kunne spille musik på et fornuftigt niveau.
Nogle forslag til nogle højtalere jeg bør give et lyt ? og som vil være et godt match til Nad T747 lidt varme lyd.
Har selv overvejet monitor audio bronze bx2 eller silver RX1 men ved ikke om de vil være en opgradering fra dalierne ?.
Også klipsh RB-51 lyder interessante men jeg er dog en smule bange for at de er decideret hårde i lyden.
|