Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha RX-V2067/PS3 problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hoffer1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2011 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

hej alle, håber at jeg er kommet til den rigtige gruppe Smile . jeg har købt en yamaha rx-v 2067 efter at være blevet anbefalet den herinde og er også rigtig glad for den Wink men har lige et problem som jeg ikke rigtig kan finde fejlen på. her er hvad jeg har af udstyr inden jeg skriver om problemet. tv er samsung 55" ue55d6505 - tv sat til reciver via hdmi så jeg kan bruge fungtionen arc via hdmi control på reciver så jeg kan få lyden fra tv ud af højtalerne (virker rigtig godt ) bruger hdmi 1 out til tv - har procektor sanyo plv-z2000 bruger hdmi 2 out ( reciver sat til at hdmi 1+hdmi 2 kan bruges samtidig ) fungerer også perfekt da den selv finder ud af hvilken udgang den skal bruge. Ps3 sat til hdmi indgang 1 - youse selector 3126 boks til hdmi indgang 2 - panasonic dmr-eh65 til hdmi indgang 3. her  er mit problem . når jeg tænder for ps 3 og vil se blu-ray eller spille så er det ligesom at reciveren mister signalet til ps3 i et splitsekund eller mere -  billedet faldet simpelthen ud både på tv og procektoren - det virker som om at hdmi signalet ikke rigtig kan finde ud af og den skal være tændt eller slukket (giver dete mening ) ved ikke rigtigt hvordan man ellers skal forklare dette men billedet kommer og går hele tiden og så pludseligt så stopper det ca inden for en halv time og så kan vi se film. nogen som har et fantastisk bud på dette så bliver jeg meget glad.

vh
hoffer
Til top Vis hoffer1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hoffer1

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Oktober 2011 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Prøv at skifte kablerne rundt; se om problemet flytter med kablet. Det lyder som noget handshake problem el. lign., måske for dårlige kabler? Har selv 1067 og ps3 og har ikke noget der ligner problemer.
Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

hoffer1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2011 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

hej, har prøvet også med andre kabler - stadig det samme

vh

hoffer

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Sendt: 02 Oktober 2011 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

kunne det evt være inteference fra andre kilder? jeg mener, du har jo ret mange kabler ved siden af hinanden (lyder det som
om) og hvis kablet ikke er skærmet eller har en ferrit kunne det vel godt i ekstreme tilfælde resultere i et kortvarigt signal tab?
:)
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 02 Oktober 2011 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Prøv også om ikke de apparater, der ikke skal bruges, når du ser bluray skal være slukket, eller tændt hvis de er slukket, når du ser bluray. Måske skal der være lidt større afstand i mellem dem end der nu. Se også om kablerne ikke ligger i stræk/spænd, så de bliver stressede ved stikkene.

hoffer1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2011 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

hej, jeg prøver mig lidt frem med de forslag i kommer med - vender tilbage senere. takker for svar

vh

hoffer

Asteen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Oktober 2011 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Hvis din Yamaha reciever er sat til automatisk at route hdmi til tv out, og du har din yousee boks og panasonic hdd optager + ps3 tændt, kan det være at "kilderne" har intern kamp om at komme igennem.... Prøv at slukke alle kilder du ikke bruger, og se om det ikke stopper dine "blackouts". Leg lidt med softwaren i din reciever, og sæt den til manuel omskiftning mellem kilderne.? 

Håber du får løst dit problem

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes