| Sendt: 10 April 2013 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikken en interesse for hvide højtalere - måske kunne konklusionen være:
"Ingen maling - ingen lyd"
Og hvis jeg nu skal gå helt i detaljen så var prisen faktisk 1000 kr. men det var inklusive maling af en mindre bordplade. Højtalerne blev leveret af mig helt skrællet for enheder, porte osv. Desuden var sokkelpladen afmonteret og blev malet separat altså i alt fem dele (inkl. bordpladen). Det var en mindre autolakerer, der udførte opgaven. Ingen tvivl om at han lakerede bíler, men der var helt tydeligt en nebengeshæft med lakering af møbler (i hvidt). Der stod diverse barnesenge og andre møbler i et sidelokale.
Så vidt jeg kan se (jeg bruger læsebriller), så er overfladerne ikke spartlede. Det betyder at, man enkelte steder kan ane trykmærker i fineren fra diverse flytninger, men det kræver meget stærke briller, da lakken har udjævnet det meste, og evt. mærker er næsten forsvundet sammenlignet med, da fineren stod i kirsebær. Det betyder også at lakeringen som jeg ser det er udført håndværksmæssigt korrekt og jeg mener at han sagde at de fik tre lag lak. Det er nok i den lave ende, men altså rigeligt, når overfladen er så pæn som på en SA finér. Hvis de skulle have været lakeret i en højere glans eller egentlig højglans skulle de helt sikkert have være spartlet mere og have haft flere lag lak, og så havde prisen nok været mindst 2-3 gange højere. Men finishen er altså rigelig nu i forhold til standarden på overfladen af de fleste (kvalitets)møbler.
Flere spørgsmål om hvid lyd? Jeg føler mig nærmest som en slags ekspert nu
|