Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streaming kvalitet på Wimp Hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 April 2014 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også Wimp Hifi lyder fantastisk. Hvis bare ikke prisen var så høj. Har nogen oplevet det fænomen, at der optræder støj ved Wimp Hifi?

Lars
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 April 2014 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Wimp er ok, men prøv afspil fra wimp, så samme stykke musik fra en god cd-afspiller,
samt samme stykke musik fra en god netværks afspiller i flac .. så skal du høre.

Den bedste lydkvalitet, opnår jeg på denne måde. -
Jeg konverterer et velindspillet stykke musik fra en god CD til en 0% komprimeret FLAC fil i
sample rate 44,1 KHz - Sampel size 16 bit - Bit rate 1,411 kbps. og lægger filen på en kabel
netværks tilsluttet NAS server. Herfra streames filen til en ATV 3's boks som er tilsluttet en
Dynaudio Xeo transmitter. Transmitteren sender lyden trådløst til de aktive Xeo3 højttaler.
Musik valg styres med en iPad mini, og lydstyrken reguleres med Xeo fjernbetjeningen.

Afspiller jeg samme stykke musik fra cd afspilleren via optisk kabel til transmitteren, får jeg ikke
samme dynamik, selv om CD'en også skulle være indspillet i 16 bit - 44,1 KHz.

jensen, kan du eller andre forklare hvorfor man opnår bedre dynamik via netværks afspiller og flac filer ?

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 April 2014 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

jensen skrev:
   Wimp er ok, men prøv afspil fra wimp, så samme stykke musik fra en god cd-
afspiller, samt samme stykke musik fra en god netværks afspiller i flac .. så skal du høre.

Den bedste lydkvalitet, opnår jeg på denne måde. - Jeg konverterer et velindspillet stykke musik fra en god CD til en 0%
komprimeret FLAC fil i sample rate 44,1 KHz - Sampel size 16 bit - Bit rate 1,411 kbps. og lægger filen på en kabel netværks
tilsluttet NAS server. Herfra streames filen til en ATV 3's boks som er tilsluttet en Dynaudio Xeo transmitter. Transmitteren
sender lyden trådløst til de aktive Xeo3 højttaler. Musik valg styres med en iPad mini, og lydstyrken reguleres med Xeo
fjernbetjeningen.

Afspiller jeg samme stykke musik fra cd afspilleren via optisk kabel til transmitteren, får jeg ikke samme dynamik, selv
om CD'en også skulle være indspillet i 16 bit - 44,1 KHz.

jensen, kan du eller andre forklare hvorfor man opnår bedre dynamik via netværks afspiller og flac filer ?

Hvilken afspiller bruger du Peter ? Apple TV boksen kan ikke streame direkte fra en NAS, så du må have et led imellem ? Er
den jailbreaket ?
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 April 2014 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

jensen skrev:
   Wimp er ok, men prøv afspil fra wimp, så samme stykke musik fra en god cd-afspiller, samt samme stykke musik fra en god netværks afspiller i flac .. så skal du høre.

Den bedste lydkvalitet, opnår jeg på denne måde. - Jeg konverterer et velindspillet stykke musik fra en god CD til en 0% komprimeret FLAC fil i sample rate 44,1 KHz - Sampel size 16 bit - Bit rate 1,411 kbps. og lægger filen på en kabel netværks tilsluttet NAS server. Herfra streames filen til en ATV 3's boks som er tilsluttet en Dynaudio Xeo transmitter. Transmitteren sender lyden trådløst til de aktive Xeo3 højttaler. Musik valg styres med en iPad mini, og lydstyrken reguleres med Xeo fjernbetjeningen.

Afspiller jeg samme stykke musik fra cd afspilleren via optisk kabel til transmitteren, får jeg ikke samme dynamik, selv om CD'en også skulle være indspillet i 16 bit - 44,1 KHz.

Optisk kabel bruger jeg slet ikke....

En netværks afspiller er ikke bare en afspiller der er stor forskel på dem, har prøvet mange, men kan ikke udtale mig om lyden på de forskelige,,, det må jeg ikke.. kan kun sige prøv det af og prøv nogle forskelige.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 April 2014 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Tak for svar Jensen.

Hej Rysz

8Player -app'en kan skabe forbindelse til din NAS (dvs den DLNA-server, der ligger på den),
og afspille FLAC-filer via AirPlay.

https://itunes.apple.com/us/app/8player/id375860275?mt=8

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 13 April 2014 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Kan lige siger.

Jeg spiller fra Nas server extern harddisk Netværks harddisk USB-stik og SSD disk. har spotify og wimp-hifi.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 April 2014 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Undskyld aceh dette er lidt uden for emne, men jeg har som andre prøvet Wimp HIFI -
gratis prøveabonnement i 24 timer. Men 150 Kr. pr. mdr. vil jeg gerne spare.
Så i første omgang hente jeg musik fra mine cd'er i kælderen.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 13 April 2014 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Undskyld aceh dette er lidt uden for emne, men jeg har som andre prøvet Wimp HIFI - gratis prøveabonnement i 24 timer. Men 150 Kr. pr. mdr. vil jeg gerne spare. Så i første omgang hente jeg musik fra mine cd'er på lofter.

Har det kun forbi folk vil høre det, så kan de høre forskellen på det og filer på egen HD.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 April 2014 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

@ jensen

Nu er Odense ikke lige om hjørnet for mig, ellers ville jeg skam også gerne have høre det setup.

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2014 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Undskyld aceh dette er lidt uden for emne, men jeg har som andre prøvet Wimp HIFI - gratis prøveabonnement i 24 timer. Men
150 Kr. pr. mdr. vil jeg gerne spare. Så i første omgang hente jeg musik fra mine cd'er på lofter.

No problems Peter.

Det er OK med mig at tråden udvikler sig i et ny retning, jeg fik jo løst mit problem med Wimp Hifi

Aceh
Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 April 2014 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg prøver netop Wimp HiFi af i desktop-version. Men kan det passe man ikke kan "se" man lytter i Hifi-mode i desktop-
version, under indstillinger ser det sådan her ud:

Må gu ud fra at "høj kvalitet" svarer til Hifi kvalitet?!
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 April 2014 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Important info for all HiFi users with SAMSUNG devices (Android)

WiMP Support [EH]
slog den/det op d. 20. december 2013 15:54
Dear WiMP HiFi user,
Do not yet upgrade to Android version 4.3 on your Samsung device if you want to continue enjoying WiMP HiFi on your phone or tablet.
It has been confirmed FLAC playback issues with Samsung’s latest Android 4.3 update. This is due to a bug in the media player implementation
that Samsung uses. Until Samsung fixes this bug, we simply suggest that you do not upgrade your Samsung device to Android 4.3 at this
moment.
A month ago we sent out a message that we had detected a bug in Android 4.4 regarding FLAC playback (HiFi). A bug fix has yet to be included
in a future Android release and is still present in the 4.4.2 update.
If you have already upgraded, we at WiMP hope that you will have the chance to enjoy lossless streaming on some of your other devices over
the holiday season. WiMP will follow any Android development closely and update you as soon as we have new information.
Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan

Aschwarz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2014 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

cube du skal hente udgaven af wimp der understøtter hifi. Bemærk at det endnu ikke virker med WIN XP.
Til top Vis Aschwarz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aschwarz

Øpsie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2010
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 April 2014 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

cube skrev:
Hej, jeg prøver netop Wimp HiFi af i desktop-version. Men kan det passe man ikke kan "se" man lytter i Hifi-mode i desktop-

Havde samme problem, men fik i går opdateret til nyeste version af Wimp, og her figurerer hifi altså som en mulighed. Og det er markeret på
skærmen, når et nummer er i hifi-kvalitet.

Den nye desktop-version baserer sig ej heller på Adobe's Air, så ud med det. Man kan nu også vælge udgang, men så vidt jeg kan se, så spiller den
stadigvæk igennem Windows-mixeren. Foobar med Asio-driver lyder stadigvæk bedre hos mig :(
Til top Vis Øpsie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øpsie

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2014 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Øpsie skrev:
cube skrev:
Hej, jeg prøver netop Wimp HiFi af i desktop-version. Men kan det passe man ikke kan "se"
man lytter i Hifi-mode i desktop-

Havde samme problem, men fik i går opdateret til nyeste version af Wimp, og her figurerer hifi altså som en mulighed. Og det
er markeret på
skærmen, når et nummer er i hifi-kvalitet.

Den nye desktop-version baserer sig ej heller på Adobe's Air, så ud med det. Man kan nu også vælge udgang, men så vidt jeg
kan se, så spiller den
stadigvæk igennem Windows-mixeren. Foobar med Asio-driver lyder stadigvæk bedre hos mig :(

Ah, jeg skulle lige re-installere wimp (på mac), nu virker Hifi :)

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 April 2014 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Ha! Hvordan er det gået under radaren for mig at HiFi er understøttet på PC/Mac nu?! Er der nogen der kan sige hvornår det er blevet muligt, for det var det bestemt ikke fra starten.. Super lækkert!

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2014 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Ha! Hvordan er det gået under radaren for mig at HiFi er understøttet på PC/Mac nu?! Er der nogen der kan
sige hvornår det er blevet muligt, for det var det bestemt ikke fra starten.. Super lækkert!//Allan

Læs her :)

http://gaffa.dk/nyhed/81267

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 April 2014 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Undskyld på forkant hvis nedenstående er for off-topic...

Jeg har lige geninstalleret WiMP på min Mac, og nu virker det med HiFi. Jeg kan dog ikke få l**tet til at sende lyden over i mit Apple TV via AirPlay. Hvis jeg tænder for en youtube video, så kommer lyden fint ud af anlægget, men så snart jeg starter musik i WiMP, så kommer lyden ud af de indbyggede højttalere. Nogen med lignende setup der kan bekræfte at det burde virke, eller er det en eller anden skrækkelig "kopibeskyttelse" jeg lider under?!

//Allan

EDIT: Løst. Man skulle vælge AirPlay i preferences -> lyd output i selve WiMP programmet før det virkede..
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 April 2014 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Tak for svar Jensen.

Hej Rysz

8Player -app'en kan skabe forbindelse til din NAS (dvs den DLNA-server, der ligger på den), og afspille FLAC-filer via AirPlay.

https://itunes.apple.com/us/app/8player/id375860275?
mt=8

Ok. Så giver det mening. Siden du kan hører forskel på CD og FLAC-filen, så tjek lige at der ikke er pillet i lydindstillingerne på
iPad'en, for det er faktisk den der bestemmer lyden når du sender det den vej rundt.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 April 2014 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Så mangler jeg bare at en evt. kan give en god forklaring på mit spørgsmål.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes