| Forfatter |
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldbjerg25 skrev:
Problemet er at jeg endnu ikke har hørt en ht privat, hvor jeg levede mig ind i musikken og rocker med, som jeg gør til en
koncert. Og jeg ved jo godt at der er andre faktorer, såsom stemning og lydtryk, der gær at de to ting ikke kan sammenlignes,
men man må kunne komme tættere på end jeg har været.
Schlager beskrev den følelse jeg søger meget godt tidligere i tråden, og ord som indlevelse og stemning lyder også korrekte.
Jbl bliver nok desværre ikke til noget, de er for sorte og store til konen, synes ellers ls er noget blødere i kanten end en
standard sort kasse.
Naim og audio note er tilføjet listen. |
|
|
hej du er da velkomme til at komme forbi og lytte til mine magnepan .. men her skal du være indstillet på at du skal bytte din forstærker ud med noget andet. bliver man vild med lyden af magnepan så bliver det svært at lytte til noget andet.... __________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep, på en potent forstærker med bedst mulig signalkilde er Magnepan super gode speakers
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må gerne komme her og lytte lidt til Tannoy/B&W DM 6 og CM 9... Men akustisk er det nok ikke det mest perfekte lytterum jeg har, men hyggen er
intakt
|
| Til top |
|
| |
Superfrg Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Superfedt i åbner dørene til et lyt
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
De originale Jbl 250ti er jo ikke sorte, og valnød er ved at komme på mode igen
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er hamrende flotte
Mon julemanden ville komme forbi med sådan et sæt, når man ønsker sig dem?
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 18 Oktober 2015 kl. 04:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg residerer pt i Auckland, NZ og opdagede lige at jeg sad og vrikkede højlydt(!) med foden til Michaels Jacksons Thriller.
Højtalerne er ATC's mindste gulvhøjtaler SCM40 i den nu afløste udgave. Gad vide om ikke den kan findes inden for budgettet
/Haugaard
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 18 Oktober 2015 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiovector kan også være med på det med at få løsnet fodleddet.
Der er masser af brugte der ude, den gamle m3 serie har en lidt mere fyldig klang en den nyere s3 serie, men så er s serien til gengæld mere kontant
og spiller mere det der kommer ind.
Personlig er jeg ikke så glad for advangarde modellerne, syntes den diskant har en lyser klang en dome diskanterne, det betyder at hele højtaleren
bliver tunet ind med en lyser klang, ikke helt min kop the, signature modellerne syntes jeg er de mest vellykkede, i m serien vil jeg ikke anbefale dig
at gå længere tilbage en mk.II da denne er væsentlig hurtigere en den Gamle mk.I
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2015 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh der blir jeg altså lige nødt til at komme med min mening. Den gamle Audiovecrtor m3 signature mk.1 er altså væsenlig bedre end mk.2 versionen lydmæssigt. Specielt diskanten byggede på Dynaudios topmodel. Det blev lige sparet væk til fordel for en billig type i mk.2eren. 2'eren er hurtigere ja, men lyder tilgængæld flad og får heller ikke den dybe bund med i bassen på samme måde. Audiovector er desværre en af de fabrikater der startede som highend og siden hen er faldt af på den. Idag bruger de f.eks. hønsegitter foran basporten hvilket selvfølgelig resulterer i portstøj.
dan a. skrev:
Audiovector kan også være med på det med at få løsnet fodleddet.
Der er masser af brugte der ude, den gamle m3 serie har en lidt mere fyldig klang en den nyere s3 serie, men så er s serien til gengæld mere kontant
og spiller mere det der kommer ind.
Personlig er jeg ikke så glad for advangarde modellerne, syntes den diskant har en lyser klang en dome diskanterne, det betyder at hele højtaleren
bliver tunet ind med en lyser klang, ikke helt min kop the, signature modellerne syntes jeg er de mest vellykkede, i m serien vil jeg ikke anbefale dig
at gå længere tilbage en mk.II da denne er væsentlig hurtigere en den Gamle mk.I |
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2015 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
der bliver vi ikke enig, kender selv den diskant til hudløshed, havde selv av 5x i sidste udgave, den havde samme diskant, 5x og m3 sig var på gaden på samme tid, valgte 5x pga. Den øget fysik men da m3 sig. Mk.II kom på gaden må jeg indrømme at jeg syntes det ville havde været et bedere valg.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2015 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
5x var en langsom og meget tilbagelænet lyd. Der syntes jeg m3sig fra samme årgang var meget mere sammenhængende og hurtig. Det lyder som om du ikke har hørt m3sig mk1 og mk2 i direkte sammenligning i samme setup. Men for at vende tilnage til emnet, så vil jeg direkte fraråde m3sig mk.2 hvis man ønsker indlevelse og vrik-med-foden lyd.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2015 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen skrev:
5x var en langsom og meget tilbagelænet lyd. Der syntes jeg m3sig fra samme årgang var meget mere sammenhængende og
hurtig. Det lyder som om du ikke har hørt m3sig mk1 og mk2 i direkte sammenligning i samme setup. Men for at vende tilnage til emnet, så vil jeg
direkte fraråde m3sig mk.2 hvis man ønsker indlevelse og vrik-med-foden lyd. |
|
|
jeg vil give dig ret i at 5x er mere tilbagelænet og hvis ikke
man lige har et ordentlig powerhouse af en amp, så vil den virke mere usammenhængende, på den måde er m3 sig. Meget nemmer at have med at
gøre.
Jeg har dog haft m3 sig. Mk.I og Mk.II i samme rum, var til demo aften ved den lokale av forhandler da mk.II kom på gaden, der var A-B demo af de
to, jeg holder fast i at mk.II er bedere, det kan sagtens være at den gamle mk.I har flere high end dyder men mk.II spiller mere musik, det var lige
netop det der gjorde at jeg tænkte at det var et bedere valg en 5x.
Denne tråd handler om højtaler med fodtramp kvalitet, i mit hoved handler det om at musikken svinger, at man føler sig underhold og draget ind i
musikken, ikke at vudere om højtaleren går dyber eller er mere opløst, set i det lys syntes jeg et mk.II eller mi3 sig er bedere.
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2015 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den største grund til at jeg vil fraråde m3sig mk2 er, at den i spillestil minder meget om System Audio. Så hvis man søger en anden måde at udtrykke musikken på, så findes der meget andet derude som vil passe bedre.
.[/QUOTE] jeg vil give dig ret i at 5x er mere tilbagelænet og hvis ikke
man lige har et ordentlig powerhouse af en amp, så vil den virke mere usammenhængende, på den måde er m3 sig. Meget nemmer at have med at
gøre.
Jeg har dog haft m3 sig. Mk.I og Mk.II i samme rum, var til demo aften ved den lokale av forhandler da mk.II kom på gaden, der var A-B demo af de
to, jeg holder fast i at mk.II er bedere, det kan sagtens være at den gamle mk.I har flere high end dyder men mk.II spiller mere musik, det var lige
netop det der gjorde at jeg tænkte at det var et bedere valg en 5x.
Denne tråd handler om højtaler med fodtramp kvalitet, i mit hoved handler det om at musikken svinger, at man føler sig underhold og draget ind i
musikken, ikke at vudere om højtaleren går dyber eller er mere opløst, set i det lys syntes jeg et mk.II eller mi3 sig er bedere.[/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 19 Oktober 2015 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold nu op, hvor er der kommet mange gode forslag og input, I er for seje (bortset lige fra et enkelt mavesurt fjols, men det hopper vi hurtigt
over).
Jeg har mange anmeldelser og artikler jeg skal have tygget mig igennem (havde aldrig hørt om flat earth før denne tråd), og selvfølgelig en
masse ht der skal lyttes til.
Jeg håber at jeg får fundet en højttaler der rammer mig lige i musikhjertet på lyden, og så må jeg arbejde mig baglæns derfra, så jeg rammer
noget der passer på alle parametre (eller så tæt på som det nu er muligt).
Og så er det da lige blevet understreget hvor subjektivt lyd og hifi er, med de meget modstridende opfattelser af samme mærker og modeller,
men lækkert med argumenter fra begge lejre.
Lige vedr. Audiovector, så var det et af de mærker jeg tidligere kiggede på, da jeg netop synes at beskrivelser af M3/Mi-3 lød som det jeg søgte.
Da jeg lyttede til en hos Audio connection (Ki-3), synes jeg også lyden lænede sig meget på af System Audio, men det var selvfølgelig også deres
billige model jeg lyttede til.
__________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9420
|
| Sendt: 19 Oktober 2015 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Grand Diva kunne være et godt bud.
7000 kr
Jeg ved du synes Dali er lidt kedelig, og det er måske rigtigt. Diva er også lidt monitor agtig. Personligt bliver jeg også tit revet med af rigtige fodtramp højttalere, men jeg synes tit det bliver for "vulgært" i længden. Rega Jura er sådan en højttaler. Man/jeg smiler første gang over den umiddelbare tilgang til musikken, men så blive den lidt for fremhævede mellembas for meget i længden.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 19 Oktober 2015 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avance Dana 980 er et rigtig godt bud.
__________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 Oktober 2015 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står et sæt ProAc Response 3.8 hos mig som du er velkommen til at komme og lytte til. Den kan både spille bund (massiv bund), fodtramp og
musikalitet i stride strømme. Den nyder generelt stor anseelse hos hi-fi folket og høster lutter roser rundt omkring.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine Rega RS7 giver mig fodtramp eller vrik med foden om man vil.
De kunne også være et bud. Men sikke alle de bud hva...? 😊 man kunne blive helt forvirret.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak, jeg har også været nødt til at lave min egen liste med alle forslagene, så har jeg bare et lille overblik over hvad jeg skal ud og have lyttet til,
og hvilke modeller jeg skal holde øje med på brugtmarkedet.
Her er Rega R/RS/5/7 også på.
Men det er absolut et luksusproblem, det er fedt med så mange indspark.
__________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gamut PHI 5 er også et bud. Jeg havde det sammen med Densen. Jeg personligt blev lidt træt af den meget farvede klang på Densen. I første omgang var det meget charmerende indtil jeg fandt ud af, det farvede lyden, alt lød ens. Jeg er glad for blues, så det lød hammer godt ved første øjekast. Valgte Primare fra, NAD Master og lidt andet jeg lyttede til. Alt lød bare for meget af det samme og ikke særlig autentisk. Højttaleren var godt. Jeg manglede lidt bund. Det kan der fås i den større model. Den er bare lidt langsommere og spiller ikke med samme vip med foden tendens. Jeg vil råde dig til at lytte på et neutralt anlæg også. Jeg vil sige mit anlæg besidder det nu også hvis musikken tillader det. Det er nok en smags sag om det ene foretrækkes frem for det andet. Alt for farvet lyd hvor der tillægges musikken blev jeg selv træt af. Jeg mener et anlæg skal være så neutralt som muligt og stadig væk have musikalitet. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |