Emne: Supertramp mfl. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Ja og så er der jo også Moody Blues 5-6 første plader
carsten
|
|
|
jo jo, de første Moody Blues cd'er er da temmelige gode.
Og mange af Moody Blues 80 og 90'er album er "ringe" MEN - Long Distance Voyager fra 1980 eller 1981 er deres bedste i mine ører. Giv den en chance og du vil ikke fortryde. Men desværre var allerede efterfølgeren ringe. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
CARS10 skrev:
| Er der nogen der kan huske Barclay James Harvest.også symfonisk rock. |
|
|
Åehhh jo - Hymn er da nok en de fleste har hørt
http://www.youtube.com/watch?v=X9aZLXBxOK8
(edit: pas på ikke at klikke videre, så sidder man længe fast)
Synes BJH og Moody Blues har rigtigt meget tilfælles
|
|
|
joooooe, lidt tilfældes havde de. Men BJH synes jeg var noget bagefter. Selvom de havde nogle gode numre imellem. Inden de blev poppet i starten af 80'erne.
Et af deres bedste, apropo, synes jeg er Poor Mans Moody Blues. Som var et salgs angreb på kritikkerne det netop betegnede dem som en billig udgave af Moody Blues. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige at skrive at MFSL står for Mobile Fidelity Sound Labs, de hedder Mofi i dag, og kan findes på www.mofi.com, de laver dog ikke de gamle udgivelser mere, så det er ud på brugtmarked, men det er det hele værd.
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Supertramp, Electric Light Orchestra, Yes, Asia, Saga, Styx, Toto, Manfred Mann's Earth Band, Marillion, Genesis, Camel, Rush, Alan Parsons Project, Pink Floyd, Moody Blues, Uriah Heep ...arh man kan blive ved ...alle disse fede bands fra dengang hvor verden endnu ikke var forpestet af hip hop og andet ligegyldigt musik. ;)
Yes og Manfred Mann's Earth Band spiller iøvrigt begge snart i Amager Bio :) Yes d. 10/12 og MMEB d. 28/2 ...aaaarh det bli'r sgu godt! :)
Sorry jeg lige brød ind i den tråd :) __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
|
Supertramp, Electric Light Orchestra, Yes, Asia, Saga, Styx, Toto, Manfred Mann's Earth Band, Marillion, Genesis, Camel, Rush, Alan Parsons Project, Pink Floyd, Moody Blues, Uriah Heep ...arh man kan blive ved ...alle disse fede bands fra dengang hvor verden endnu ikke var forpestet af hip hop og andet ligegyldigt musik. ;)
|
|
|
Ja Hiphop er ligegyldig musik, men flere af de bands du nævner har det også mere end svært med tidens tand. Bare for at nævne TOTO, SAGA, YES, Asia, Camel, Rush og Uriah Heep (???) Der er vist kun hardcore fans der har købt CDer med disse det sidste årti.
Supertramps CDer har en del fyldnumre, (Breakfast in America undtaget) derfor er denne opsamlings CD fornem. Her er alt med Supertramp der holder idag.
The very best of Supertramp
Findes også i en vol. 2, samme billede med sort baggrund, men den har få supernumre. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Silent Knight skrev:
|
|
|
|
Ja Hiphop er ligegyldig musik, men flere af de bands du nævner har det også mere end svært med tidens tand. Bare for at nævne TOTO, SAGA, YES, Asia, Camel, Rush og Uriah Heep (???) Der er vist kun hardcore fans der har købt CDer med disse det sidste årti.
Supertramps CDer har en del fyldnumre, (Breakfast in America undtaget) derfor er denne opsamlings CD fornem. Her er alt med Supertramp der holder idag.
The very best of Supertramp
Findes også i en vol. 2, samme billede med sort baggrund, men den har få supernumre.
|
|
|
Hvis du satte ??? ved Uriah Heep - så check lige denne :
http://www.youtube.com/watch?v=u0iuaxvkXv4
eller denne http://www.youtube.com/watch?v=ttlp1wgM7go&feature=relat ed
( Lady in black - de fleste gamle rotter kan nok huske den )
Jeg ved ikke hvad der tænkes på med "tidens tand" - det er jo kun et fåtal nyheder der er kommet i de sidste mange år fra de nævnte ..... hmm jeg skal vist lige kigge på den "the very best of
EDIT: den opsamlingsskive er slet ikke tosset ...... kunne den så fåes i en god presning på vinyl ville "man" nok købe den .... __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 05:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet brugte CD'er på amazon.uk og amazon.com når jeg ikke ville have remasteret. Kan godt være at overspilningen ikke er så godt opløst som på en moderne CD udgivelse, men vi snakker også om musik som i sin tid blev indspillet på tidens studie udstyr og med henblik på vinyl, men jeg vil hellere have en okay lyd som det nu engang lyder end noget som er remixet i en computer. Det er vel et spørgsmål om overbevisning hvad man skal købe, remasteret el. ej.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend88 skrev:
| Jeg har fundet brugte CD'er på amazon.uk og amazon.com når jeg ikke ville have remasteret. Kan godt være at overspilningen ikke er så godt opløst som på en moderne CD udgivelse, men vi snakker også om musik som i sin tid blev indspillet på tidens studie udstyr og med henblik på vinyl, men jeg vil hellere have en okay lyd som det nu engang lyder end noget som er remixet i en computer. Det er vel et spørgsmål om overbevisning hvad man skal købe, remasteret el. ej. |
|
|
mht remasterede genudgivelser synes jeg det er svært at finde nogen, som er "ærlige" overfor originalen. Det kan vel ikke helt undgåes at "produceren" har nogle andre preferencer end var fremme da originalen kom til verden.
Dybest set, kan bedre udstyr måske også bringe ting frem der var overset/overhørt dengang, så det behøver ikke at være en skidt ting
(Endeligt kræver en "remaster" jo også adgang til det oprindelige kildemateriale)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
DKXDN Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender udmærket Barclay James Harvest og flere af deres numre men har aldrig eget noget med dem. Hvad kan I anbefale med denne gruppe hvor musik og lydkvalitet går hånd i hånd ?
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|