| Forfatter |
|
Cesse Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle på Hifi4all,
Jeg har en DVD-film der "hakker", jeg har købt den brugt så der er nogle risser i men (men ikke dybe) hvad skal jeg gøre? er det bare at kaste DVD'en over venstre skulder.
Kan det være afspilleren der er noget galt med?
Håber der er nogle der kan hjælpe, da det var en film jeg havde glædet mig meget til at (Den røde baron).
Hilsen Cesse __________________ Hilsen Cesse ;)
Nakamichi og DIY
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være MEGET forskelligt fra afspiller til afspiller, hvor følsomme de er over for ridser i DVD'er - om det er så slemt i dit tilfælde at den er helt ubrugelig er selvfølgelig svært at bedømme, men prøv skiven i et par andre afspillere før du opgiver den helt...
__________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle er mere kræsne end andre. Min gamle denon nægtede flere gange at spise det den blev fodret med, min nye Panasonic synes derimod at være altædende.
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cesse skrev:
Hej Alle på Hifi4all,
Jeg har en DVD-film der "hakker", jeg har købt den brugt så der er nogle risser i men (men ikke dybe) hvad skal jeg gøre? er det bare at kaste DVD'en over venstre skulder.
Kan det være afspilleren der er noget galt med?
Håber der er nogle der kan hjælpe, da det var en film jeg havde glædet mig meget til at (Den røde baron).
Hilsen Cesse |
|
|
Er det kun den ene film der er problemer med? __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Cesse Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg det er kun den ene film,,, den plajer ikke at "lave" den slags ting. Men det er føste gang jeg har købt brugt.
__________________ Hilsen Cesse ;)
Nakamichi og DIY
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det konstant hakken der er i billedet? Jeg tror desværre at det du oplever er noget med frames per second i overspilningen. Har selv oplevet det i en 2-3 film. Desværre gør det dem fuldstændig useelige. Hvis det er konstant hakken så er det nok dit problem. Da ridser ikke bør give den slags hakken i billedet.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Cesse Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i meget lang tid, midten i filmen.  __________________ Hilsen Cesse ;)
Nakamichi og DIY
|
| Til top |
|
| |
Cesse Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke flere der har nogle ideer? __________________ Hilsen Cesse ;)
Nakamichi og DIY
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 01 November 2009 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet en alm. rengøring af DVD'en? I almindelighed er afspilningen af CD'er og DVD'er mere følsom overfor overfladeurenheder end for ridser. Det sidste kan fejlretningen som regel klare, medens f.eks. fedtpletter kan sprede lyset fra laseren, så den ikke kan læse den nødvendige information.
Jeg plejer at bruge en smule vand + lidt opvaskemiddel på CD/DVD'en. Jeg brugen en (ren!) finger til at rense, diagonalt - derefter skylles af med vand, der duppes med køkkenrulle og tørres med en ren, blød klud. Derefter lufttørres der. Husholdningssprit på en tot vat kan anvendes til mere stædige tilfælde. Husk altid diagonale bevægelser, fra center og ud, og omvendt - ikke noget med at 'rotere'! 
Prøv osse, som en anden har foreslået, at afspille DVD'en på en anden afspiller. Der kan være store forskelle på, hvordan afspillere håndterer defekter. Sjovt nok er billige afspillere tit de mest tolerante i så henseende... 
|
| Til top |
|
| |
Cesse Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil prøve af vaske mine film, når det laver samme nr. Men har her i week-end'en, set filmen på min computer og der gik det fint nok.
Men det kunne være det var en god ide at vaske den.
Hilsen __________________ Hilsen Cesse ;)
Nakamichi og DIY
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 01 November 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det var min skive og jeg havde de problemer - ja så tror jeg at jeg ville prøve at lave en kopi på min pc og så se om den stadig hakker. Har haft held til det et par gange. Hilsen EyeOfBeauty
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 04:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, jeg har osse prøvet 'kopien virker bedre end originalen' fænomenet, både med CD'er og DVD'er - digitale medier kan være sjove .
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 02 November 2009 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en lille pudse / polermaskine, som jeg har reddet flere cd og dvdér med.
Men hvis det ikke er noget man har brug for ret ofte, så er det da billigere at købe en ny dvd, end at købe en maskine.
Den film du har problemer med, kan du jo købe ret billligt: 49,95 kr. http://www.dvdoo.dk/dvd-film/the-red-baron_27365.php
|
| Til top |
|
| |