| Forfatter |
|
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey ja så kommer der endnu et emne om det. jeg har i længe siddet og læst og kigget på forum på div sider og må sige at det blir man ikke ret meget klogere af.
Men prøver sku alligevel og lave et emne da jeg ikke kan beslutte mig.
Jeg søger 2x2-3 meter højtalerkabel. Et kabel der skal kunne gengive alle detaljer og dybbas det skal være åben i lyden og samtid varm og god til musik af alle slags..
Jeg har lige haft et MIT terminator 4 biwire i 5 år og har nu lige pt en Dali blueWave på single wire.
Da jeg er gået fra biwire højtalere til singlewire så søjer noget single wire'd kabel. jeg er ret vild med stik der er lavet færdig fra fabrikken altså nogen med monteret banan stik og ser lækre ud.''
Hvad skal jeg kigge efter som kan stå inden for disse krag.?
Jeg har MAX 1200kr til det og må gerne være brugt.
Jeg spiller med Marantz Reciver og Focal højtalere
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv uden at kende noget til dit lytterum, tør jeg godt vove påstanden, at du får mere ud af at bruge 100 kroner på højttalerkabel og 1100 kr. på akustikregulering. Endda væsentligt mere.
__________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit rum er vanvittig dårlig mht at jeg har gipsvæge og trægulv med gulvtæppe. alt lyden går direkte i vægene og kan intet gøre ved det. men her søger jeg kun kabler. som er ikke biwire og helst med bananstik.
Slet ingen der har noget i ærmet de vil anbefale..
Har kigget en del på HIFIcable.dk
Og er ret vild med VDH kablerne ud fra udseenet. dog har jeg ikke prøvet dem endnu..
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sig til, hvis jeg skal holde op med at undre mig højt, men hvad er det du gerne vil opnå?
God lytteoplevelse eller at have gode højttalerkabler?
__________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang mit rum kan og skal der ike laves noget om. så jeg søger gode kabler med de enskaber som jeg har beskrevet foroven..
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trægulv med gulvtæppe samt gipsvægge behøver på ingen måde at give en dårlig akustik.
Hvis du har en rungende lyd når du går rundt og taler lidt halvhøjt, eller hvis du klapper og diskantdelen af klappet "flyver/fiser" rundt i rummet ja så har du dårlig akustik og bør gøre noget ved dette. Hvis du har en dejlig rolig næsten dæmpet lyd uden betoninger af din eller gæsters stemmer ja så bør du nok gøre noget ved det inden du spilder på gode kabler du i den situation ikke vil kunne have glæde af.
Akustikregulering behøver ikke være grimt eller særlig svært, hvad er du bange får?
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
intet af det du nævner kan jeg lægge genkende til. vægene suger lyden til sig. altså hvis jeg går ud på en fælles gang kan jeg høre alt igennem vægen især bassen som faktisk lyder af meget mere på den anden side af vægen. men jeg kan ikke lave noget ved det her. da jeg ikke må. jeg skal jo heller ikke bo her vild længe mere. jeg vil bare godt ha nogle gode kabler.. med nogle gode enskaber og som man kan være bekendt og ha hængene eller liggende uden det ligner l**t groft sagt. netop derfor har jeg kik på VDH kabler
som disse 2 her og så nogle banan stik, hvike ved jeg endnu ikke.
Er der noget godt og sige om dem eller skidt ?
og hvor stor er forskellen på de 2 modeller.?
andre alternativer ? fra dansk side ?
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening skal du købe det kabel Music4Life linker til i Tyskland.
Det er altså noget bedre end VDH Magnum og koster mindre !! Jeg har hørt begge i mit setup og endte med VDH "Tannoy" kablet da dens mellemtone er bedre og så bruger jeg nogle billige banan stik fra hifi-klubben til det.
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt du lige nævner det med mellemtonen for jeg kan nemlig bedst lide en dæmpet mellemtone..
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes jeg lånte en HT kabel kasser fra klubben hvor vdh magnum, vdh 352 og nogle mellem dyre QED var i, så kunne jeg finde ud af hvad jeg kunne lide i mit setup. Måske kunne du gøre det samme.
Ja magnum kablet har en "dæmpet" mellemtone efter min mening, men sølv kabler kommer nok aldrig til at lyde "dæmpet". I mit setup lød det som lidt af et loudness kabel... der er sikkert en masse som er uenige 
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay jamen jeg vil da lige prøve høre den nærmeste hifiklub om de har såden en kasse med forskellige kabler..
men hvad bruger i selv af kabler i jeres setup.?
evt hvad i ville bruge i jeres setup hvis i skulle vælge et kabel til ca 1000-1500 kr
Og hvorfor.?
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det bemeldte Tannoy/VdH, og er ikke begejstret for det. Hos mig hvisler det i toppen, eller rettere sagt det fremprovokerer nok at mit anlæg er lidt til den lyse side. Men det er det eneste kabel der direkte hvisler - andre kan også virke lyse, men ikke helt så galt.
Så hellere Canare 4S11 med ultrasonisk svejsede bananstik fra www.bluejeanscable.co.uk - de kan vist lige nås indenfor de 1.200 kr. Det kabel er dejligt åbent, og selv om det også en smule fremhæver toppen, så er det mit anlæg der gør det. Kablet byder på god gennemhørbarhed, intet tæppe, meget udstrakt i begge ender.
Lige nu kører jeg med Tara Labs Prime 500, det har jeg haft engang for nogle år siden også. Det er dejligt homogent, med en god mængde bas uden at virke slap (nærmere lidt rund og gyngende), og så er det lidt mørkt i det, hvilket passer udmærket hos mig.
Glemte jeg at skrive at mine kommentarer er systemafhængige? 
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder til at taralabs lyder som mit gamle MIT terminator 4. jeg er nu kørende med et Dali blue og sys i første omgang det blev bedre. men kan efter nogle dages lyting godt høre jeg mangler noget. der mangler bas og så de blevet lidt mere lukket mine højtalere..
Jeg er ikke meget for at handle på udlandske sider da jeg ikke forstår alt der står. så vil holde mig til danske sider eller svenske eller måske tyske..
|
| Til top |
|
| |
TroelsP Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er overbevist om at du kan høre forskel på kabler, så vil du også høre en forskel (selvom den ikke er der). Hvis du er overbevist vil du ikke ændre mening selvom du bliver præsenteret for fakta, så det vil jeg lade være med.
Hvis du er ude efter et pænt look, så køb de kabler du synes er pænest - uanset prisen. Det giver dig den største æstetiske tilfredsstillelse, alt andet lige.
Hvis du ønsker den størst mulige subjektive forskel, så køb de dyreste du har råd til - det giver den største forventning om en bedre lyd, og dermed også den største subjektivt oplevede forskel. Og dermed den største lyttemæssige tilfredstillelse.
Gode kabler måles ikke med fornuft, men med følelser!
Så er debatten vist skudt igang :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
yossi skrev:
|
Det lyder til at taralabs lyder som mit gamle MIT terminator 4. jeg er nu kørende med et Dali blue og sys i første omgang det blev bedre. men kan efter nogle dages lyting godt høre jeg mangler noget. der mangler bas og så de blevet lidt mere lukket mine højtalere.. |
|
|
Jeg vil nu ikke sige at det Tara Labs lyder ligesom MIT... Jeg har prøvet et Terminator 2 engang, dog ikke i mit nuværende anlæg - det virkede også lukket og "initiativløst". Tara Labs'et kender jeg fra samme anlæg, og selv om det er lidt mørkt og varmt i det synes jeg bestemt ikke det er lukket og da slet ikke med manglende bas, men jeg vil gerne kalde det "venligt" 
Et godt bud er måske VdH's Clearwater. Det er svært at finde decideret negative kommentarer om det, de fleste er ovenud positive, og så er det til at betale (50-65 kr. pr. meter).
|
| Til top |
|
| |
TroelsP Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
|
Jeg har det bemeldte Tannoy/VdH, og er ikke begejstret for det. Hos mig hvisler det i toppen, eller rettere sagt det fremprovokerer nok at mit anlæg er lidt til den lyse side. Men det er det eneste kabel der direkte hvisler - andre kan også virke lyse, men ikke helt så galt.
Så hellere Canare 4S11 med ultrasonisk svejsede bananstik fra www.bluejeanscable.co.uk - de kan vist lige nås indenfor de 1.200 kr. Det kabel er dejligt åbent, og selv om det også en smule fremhæver toppen, så er det mit anlæg der gør det. Kablet byder på god gennemhørbarhed, intet tæppe, meget udstrakt i begge ender.
Lige nu kører jeg med Tara Labs Prime 500, det har jeg haft engang for nogle år siden også. Det er dejligt homogent, med en god mængde bas uden at virke slap (nærmere lidt rund og gyngende), og så er det lidt mørkt i det, hvilket passer udmærket hos mig.
Glemte jeg at skrive at mine kommentarer er systemafhængige? 
|
|
|
Underligt, men ja systemafhængigt. Nu har jeg dog hørt dette kabel i nogen sammenhænge og hos andre og hvis der er noget som undrer mig er din oplevelse om en hvislen i toppen. Noget som jeg absolut ikke mener at dette kabel besidder. Kablet er Van den hul forstået på den måde at det spiller varmt og fyldigt med lidt glans på fladerne. Kulfiber materialet i dette kabel gør at det ikke stikker i toppen. Bunden kunne så til gængæld være en anelse strammere. Din oplevelse må skyldes andre steder i kæden for det er ikke dette kabels varemærke. Undskyld,
Men mener at value for money i dette kabel pr.lb. mtr er uden konkurrence. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det lidt svært med at enhver positiv test skyldes placebo, mens enhver kritisk omtale er sandheden. Se for i øvrigt min signature Endvidere skubbes mange professionelle testere (magasiner typisk) forudindtagethed og bestikkelse i skoene, mens kritikerne naturligvis er helt objektive - jeg vil hellere tro på en person der dagligt arbejder med temaet og som tør tillægge sine egne ører troværdighed, fremfor en til temaet forudindtaget negativ indstilling der baserer sig på teorier og det "faktum" at så længe det ikke kan måles og attributeres, så kan man heller ikke høre forskel.
Jeg forholder mig til det jeg hører herhjemme, og forsøger at være ærlig overfor mig selv. Nogle gange må jeg konkludere at jeg ikke kan høre forskel, andre gange synes jeg den er tydelig. Størrelsen af forskellene kan dog sagtens variere fra dag til dag. Jeg stoler på mig selv, men kan også sagtens forstå hvis jeg er den eneste der gør 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Februar 2011 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Kulfiber materialet i dette kabel gør at det ikke stikker i toppen. |
|
|
Har jeg misforstået noget? Er der kulfiber i det kabel, altså det Tannoy/VdH der er link'et til? Det synes jeg nu ikke der er i det eksemplar jeg har købt?
|
| Til top |
|
| |