Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Højtaler kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Jeg har selv haft chord odyssey4, chord epic twin og chord signature, hvis man kan styre det extra output som signature giver i bunden så er det virkelig godt, men mine VA Strauss pumpede simpel hen for meget bund ud. Epic twin er jeg ikke glad for, det er lyst klingene, det er entlig et odyssey2 med en skærm, men om det er pga. skærmen eller om det er pga. kun en leder pr. pol tør jeg ikke sig

Den med Signature og bas har jeg ikke set før - det er værd at holde in mente. Skulle jeg føle mig eventyrlysten kunne jeg prøve det engang, hvis jeg kan få det i monoblok-længde.

Det er nok fra omtale af Epic Twin (og/eller noget Silversonic Q10 vist) at jeg har det med at sølv i højttalerkabler kan være for meget. Ja, det kan være svært at gennemskue hvorfor det er så markant anderledes end et på papiret temmelig ens kabel.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

dan a. skrev:
Jeg har selv haft chord odyssey4, chord epic twin og chord signature, hvis man kan styre det extra output som signature giver i bunden så er det virkelig godt, men mine VA Strauss pumpede simpel hen for meget bund ud. Epic twin er jeg ikke glad for, det er lyst klingene, det er entlig et odyssey2 med en skærm, men om det er pga. skærmen eller om det er pga. kun en leder pr. pol tør jeg ikke sig

Den med Signature og bas har jeg ikke set før - det er værd at holde in mente. Skulle jeg føle mig eventyrlysten kunne jeg prøve det engang, hvis jeg kan få det i monoblok-længde.

Det er nok fra omtale af Epic Twin (og/eller noget Silversonic Q10 vist) at jeg har det med at sølv i højttalerkabler kan være for meget. Ja, det kan være svært at gennemskue hvorfor det er så markant anderledes end et på papiret temmelig ens kabel.

Silversonic Q10 og Revelation rca & xlr har jeg også haft, det er entlig meget neutral og godt med hul igennnem, men det har altså nogle spidse tendenser som kan være belastende i længden.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Silversonic Q10 og Revelation rca & xlr har jeg også haft, det er entlig meget neutral og godt med hul igennnem, men det har altså nogle spidse tendenser som kan være belastende i længden.

Så ville det nok sige tingeling hos mig  Men det bliver der heldigvis arbejdet på, jeg håber mine mistanker om årsagen (-erne) snart kan bekræftes.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Kabel og atter kabler snak, om træerne vokser ind i himmelen ved jeg ikke, men her er et godt bud på et termineret og fornuftigt pris og udseende. Bruger det selv, og jeg er tilfreds, da det ikke har kostet en formue, og i sidste ende tror jeg mit anlæg er ligeglad, bare det kan `se `mine højtalere.

http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/termineter et_m_stik/belkin_hoejttalerkabel_24_m_4904_da.html

mvh Space

Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Mange tak for alle jers råd og den mege lang snak som ikke hjalp mig ret meget. Det kom rimelig meget fra emnet på et tidspunkt Så derfor har jeg ikke selv deltaget i tråden.
Men jeg vil da lige fortælle mit Valg blev et sæt Xindak FS 0.5 som jeg fik til halv pris helt nye. og er meget glad for mit valg. De fik det hele til at åbne sig og bassen blev meget bedre og det kom mere af den. Lyden blev mere fyldig og varm lige som jeg havde håbet og ønskede det skulle blive. Så er super glad for mine nye kabler.

Hilsen Daniel
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

det kan jeg godt forstå du er.. har selv kørt med det kabel og til den pris du nævner tror jeg IKKE DET FÅES BEDRE... super kabel

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

yossi skrev:
Mange tak for alle jers råd og den mege lang snak som ikke hjalp mig ret meget. Det kom rimelig meget fra emnet på et tidspunkt Så derfor har jeg ikke selv deltaget i tråden.
Men jeg vil da lige fortælle mit Valg blev et sæt Xindak FS 0.5 som jeg fik til halv pris helt nye. og er meget glad for mit valg. De fik det hele til at åbne sig og bassen blev meget bedre og det kom mere af den. Lyden blev mere fyldig og varm lige som jeg havde håbet og ønskede det skulle blive. Så er super glad for mine nye kabler.

Hilsen Daniel

Tillyk med dit nye køb.

Det er nu lækkert, når et køb af den ene eller anden slags, indfrier ens ønske.

Mvh Thor

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

mange tak. er blevet meget glad for mit nye kabel som jeg efterhånden har haft en uge nu.

Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes