| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Jeg har selv haft chord odyssey4, chord epic twin og chord signature, hvis man kan styre det extra output som signature giver i bunden så er det virkelig godt, men mine VA Strauss pumpede simpel hen for meget bund ud. Epic twin er jeg ikke glad for, det er lyst klingene, det er entlig et odyssey2 med en skærm, men om det er pga. skærmen eller om det er pga. kun en leder pr. pol tør jeg ikke sig |
|
|
Den med Signature og bas har jeg ikke set før - det er værd at holde in mente. Skulle jeg føle mig eventyrlysten kunne jeg prøve det engang, hvis jeg kan få det i monoblok-længde.
Det er nok fra omtale af Epic Twin (og/eller noget Silversonic Q10 vist) at jeg har det med at sølv i højttalerkabler kan være for meget. Ja, det kan være svært at gennemskue hvorfor det er så markant anderledes end et på papiret temmelig ens kabel.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
dan a. skrev:
| Jeg har selv haft chord odyssey4, chord epic twin og chord signature, hvis man kan styre det extra output som signature giver i bunden så er det virkelig godt, men mine VA Strauss pumpede simpel hen for meget bund ud. Epic twin er jeg ikke glad for, det er lyst klingene, det er entlig et odyssey2 med en skærm, men om det er pga. skærmen eller om det er pga. kun en leder pr. pol tør jeg ikke sig |
|
|
Den med Signature og bas har jeg ikke set før - det er værd at holde in mente. Skulle jeg føle mig eventyrlysten kunne jeg prøve det engang, hvis jeg kan få det i monoblok-længde.
Det er nok fra omtale af Epic Twin (og/eller noget Silversonic Q10 vist) at jeg har det med at sølv i højttalerkabler kan være for meget. Ja, det kan være svært at gennemskue hvorfor det er så markant anderledes end et på papiret temmelig ens kabel. |
|
|
Silversonic Q10 og Revelation rca & xlr har jeg også haft, det er entlig meget neutral og godt med hul igennnem, men det har altså nogle spidse tendenser som kan være belastende i længden. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Silversonic Q10 og Revelation rca & xlr har jeg også haft, det er entlig meget neutral og godt med hul igennnem, men det har altså nogle spidse tendenser som kan være belastende i længden. |
|
|
Så ville det nok sige tingeling hos mig Men det bliver der heldigvis arbejdet på, jeg håber mine mistanker om årsagen (-erne) snart kan bekræftes.
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for alle jers råd og den mege lang snak som ikke hjalp mig ret meget. Det kom rimelig meget fra emnet på et tidspunkt Så derfor har jeg ikke selv deltaget i tråden.
Men jeg vil da lige fortælle mit Valg blev et sæt Xindak FS 0.5 som jeg fik til halv pris helt nye. og er meget glad for mit valg. De fik det hele til at åbne sig og bassen blev meget bedre og det kom mere af den. Lyden blev mere fyldig og varm lige som jeg havde håbet og ønskede det skulle blive. Så er super glad for mine nye kabler.
Hilsen Daniel
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan jeg godt forstå du er.. har selv kørt med det kabel og til den pris du nævner tror jeg IKKE DET FÅES BEDRE... super kabel
mvh
|
| Til top |
|
| |
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
yossi skrev:
|
Mange tak for alle jers råd og den mege lang snak som ikke hjalp mig ret meget. Det kom rimelig meget fra emnet på et tidspunkt Så derfor har jeg ikke selv deltaget i tråden.
Men jeg vil da lige fortælle mit Valg blev et sæt Xindak FS 0.5 som jeg fik til halv pris helt nye. og er meget glad for mit valg. De fik det hele til at åbne sig og bassen blev meget bedre og det kom mere af den. Lyden blev mere fyldig og varm lige som jeg havde håbet og ønskede det skulle blive. Så er super glad for mine nye kabler.
Hilsen Daniel
|
|
|
Tillyk med dit nye køb.
Det er nu lækkert, når et køb af den ene eller anden slags, indfrier ens ønske.
Mvh Thor __________________ Mit stereo rør gear
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak. er blevet meget glad for mit nye kabel som jeg efterhånden har haft en uge nu.
|
| Til top |
|
| |