| Forfatter |
|
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 24 Februar 2011 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forgæves søgt efter 5 styks hvide apparatkabler på 0,5 meter uden knækstik, så de bedre kan være i en strømskinne.
Men det er ikke nemt da... nogen der ved hvor jeg kan købe nogle der opfylder disse kriterier.
...og så et lille tillæg. Den løber sammen med en masse signalkabler og ht-kabler. Kan jeg relativt billigt finde nogle strømkabler der er bedre afskærmet end dem der standard følger med hifi-produkterne?
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette kabel i 0,5 m udgave...  Jeg kan se det er Deltaco der laver dette kabel....
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 24 Februar 2011 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Supra/Jenving har et lyseblåt skærmet kabel der er godkendt til netspænding.
http://www.jenving.se/lorad.htm
Uden på det kan du evt.trække en hvid flexstrømpe(?)
Mvh. Jens/Modifix
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 24 Februar 2011 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville gøre som Modifix. Find et kabel du synes godt om og så træk en hvid flexstrømpe/kabelstrømpe ud over det. Hvis du har mod på at lave nogle DIY strømkabler, så kig her - de er billige: http://www.gmsound.dk/ny_side_4.htm
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2011 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser spændende ud... men det kommer da til at gribe om sig, hvis jeg skal have afskærmet kabler til både forstærker, CD-afspiller, tuner, blu-ray og fladsærm... samt en skinne.  For alt skal vel have, hvis det skal have en effekt.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 24 Februar 2011 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Ser spændende ud... men det kommer da til at gribe om sig, hvis jeg skal have afskærmet kabler til både forstærker, CD-afspiller, tuner, blu-ray og fladsærm... samt en skinne. For alt skal vel have, hvis det skal have en effekt.
|
|
|
Du behøver vel ikke at bruge dem på din blu-ray afspiller og dit TV. Og måske heller ikke på din tuner. Jeg ville i hvert fald holde mig til forstærker og CD-afspiller i første omgang, da det nok er her, du vil opleve en forskel (hvis du overhovedet er i stand til at høre forskel på netkabler).
|
| Til top |
|
| |
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var jo en smart mulighed...
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Sambora skrev:
Ser spændende ud... men det kommer da til at gribe om sig, hvis jeg skal have afskærmet kabler til både forstærker, CD-afspiller, tuner, blu-ray og fladsærm... samt en skinne. For alt skal vel have, hvis det skal have en effekt.
|
|
|
Du behøver vel ikke at bruge dem på din blu-ray afspiller og dit TV. Og måske heller ikke på din tuner. Jeg ville i hvert fald holde mig til forstærker og CD-afspiller i første omgang, da det nok er her, du vil opleve en forskel (hvis du overhovedet er i stand til at høre forskel på netkabler).
|
|
|
Det er jo også det om jeg kan høre forskel.... Grunden til jeg nævner det hele er at mine signalkabler fra CD til forstærker vil jo stadig være påvirket af de billige strømkabler, der vil løbe til blu-ray, TV og tuner, for det hele ligger ret tæt. Kunne man ikke bare få kabelstrømper med indbygget afskærmning???
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
wildstyle skrev:
Sambora skrev:
|
|
|
|
|
|
Det er jo også det om jeg kan høre forskel....
Grunden til jeg nævner det hele er at mine signalkabler fra CD til forstærker vil jo stadig være påvirket af de billige strømkabler, der vil løbe til blu-ray, TV og tuner, for det hele ligger ret tæt.
Kunne man ikke bare få kabelstrømper med indbygget afskærmning??? 
|
|
|
Hvis dine signalkabler er ordentligt skærmet er det langt fra sikkert de vil bliver påvirket hørbart. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kan du selvfølgelig have ret i.... Jeg benytter: Tara Labs RSC Axiom XLR Regner dog en med udskiftning til Kimber Silver Streak XLR, når sådan et dukker op. Van Den Hul - The Name Taflar2
...og så nogle Argon signalkabler fra og HDMI... thuekay, du kan vel svare på hvor godt de er afskærmet?
|
| Til top |
|
| |