Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fremtidens Højtaler ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 05:23 | IP-adresse registreret  

Jonas Poulsen skrev:
tak for de mange bud he :)

Min pointe er at hvad vil der ske i Fremtiden når tilgængelighed ikke længere er det vigtigste?
Jeg vil mene at vi kan se at kvaliteten af musikken vil stige..

Åeh gud -  tror du masserne efterspørger kvalitet pludseligt ?   Indtil nu ser det jo desværre ud til man har bevæget sig ned på laveste fællesnævner, og satset på kvantitet fremfor kvalitet.

Jeg betragter det ikke som noget kvalitetstegn overhovedet, at man tilpasser lyden til det elendige skrammel folk putter i ørene,  det er da, om noget, et besynderlig valg.

At mange vælger at lave avancerede telefonstativer, er ved gud da kun ud fra økonomiske motiver, det er ikke i sig selv noget kvalitetstegn.  Men de har jo solgt varen, og folket jubler,  men hvor blev musikaliteten af ?

Du kaldte det vist musikudvikling, da du beskrev man tilpasser lydbilledet, til de ting folk putter i ørene.  Det er ikke udvikling, men tilpasning,  og igen ud fra det dårligst mulige valg.

men ok - Hvis folk tror lydteknikkere skal lave lyden så den passer til faldskærme (bevidst stavefejl!) med mikrolyd, ørepropper, og diverse billigt Harald Jensen 10 kroners tilbud .......   Så er det ikke fremskridt, tværtom.

Debat om måden musik formidles til masserne derimod, er interessant, men vi skal vist passe på ikke at blande de 2 ting sammen.

(Bortset fra det - Din tekst er i mine øjne svær at læse,  bit er gratis, du må hjertens gerne undlade mikrobogstaver :)

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Personlig har jeg lidt svært ved at se min 60 kgs pladespiller tilpasset de forslag der er kommet frem.

Men skal vi snakke fremtid eller blive inden for de vante rammer?

Om 10-15-20 år vil det "almindelig menneske" lide af alvorligt høretab grundet misbrug af ørepropper med høj musik. Desuden vil vi leve i et totalt medieorienteret samfund hvor musik, video, PC, telefoner og meget mere er smeltet sammen.

Det vi har brug for er ikke en "højttaler" i konventionel forstand, men et opkobling direkte til vores nervesystem. Få indoperereret den sidste nye "plug" fra danske "E-Wire systems". Spring hørelse, syn og alt det andet over. Informationerne føres direkte ind i hjernen som fremtidens "dope". Først da kan vi snakke om ægte oplevelser og glemme alt om højttalere, skærme, kabler m.v.

Fagre nye "forfærdelige" verden!

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Forhåbentligt bliver det aldrig til noget, det med indopereret slige trådløse dimser i nervesystemet.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Casper_LC skrev:
BertelB skrev:

Casper_LC skrev:
findes der aktive højtalere der har mulighed for WIFI tilslutning... Det kunne da være ret fedt, hvis man
bare kunne stille
højtalere op rundt omkring i hjemmet og så via sin smartphone selv bestemme hvilke højtalere der skal spille.. Hvis det ikke
kan erhverves endnu så var det da måske en mulighed til fremstiden...

Jeg har ikke set en højtaler med wifi, men det ville være ret oplagt, så det kommer nok. Indtil videre må vi klare
os med Squeezebox, Sonos og AirPort og den slags.

Altså det kunne jo være mega smart.. Jeg har nu heller ikke set det endnu..

http://www.justbuyit.dk/shop/philips-ad7000-wifi-9584p.html

http://www.mobil.nu/mediamac/nyheder/libratone-airplay-hoejt talere-klar-hos-apple-1.491860.html

http://www.engadget.com/2007/01/07/avegas-aios-platform-powe rs-wifi-speakers-from-over-here/

http://www.mediaandmarketing.com/PMC-US_PR/Images/Pages/Imag e08B_FREE_Speaker.htm

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

PifPafGiraf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Casper_LC skrev:
BertelB skrev:
Casper_LC skrev:
findes der aktive højtalere der har
mulighed for WIFI tilslutning... Det kunne da være ret fedt, hvis man bare kunne stille højtalere op rundt omkring i hjemmet
og så via sin smartphone selv bestemme hvilke højtalere der skal spille.. Hvis det ikke kan erhverves endnu så var det da
måske en mulighed til fremstiden...
Jeg har ikke set en højtaler med wifi, men det ville være ret oplagt, så det
kommer nok. Indtil videre må vi klare os med Squeezebox, Sonos og AirPort og den slags.
Altså det kunne jo
være mega smart.. Jeg har nu heller ikke set det endnu..

http://www.justbuyit.dk/shop/philips-ad7000-wifi-
9584p.html

http://www.mobil.nu/mediamac/nyheder/libratone-airplay-hoejt talere-klar-hos-apple-1.491860.html

http://www.engadget.com/2007/01/07/avegas-aios-platform-powe rs-wifi-speakers-from-over-here/

http://www.mediaandmarketing.com/PMC-US_PR/Images/Pages/Imag e08B_FREE_Speaker.htm

I undlader helt Dynaudios XEO linje. som må sige at være et rigtig stærkt bud på hvad fremtidens setup kommer til at ligne.
det er så trådløst det kan være uden at gå på kompromis med kvaliteten (tænker jeg).
En seriøs ide til projektet, og ikke alt det fostex pladder.
Dynaudio XEO - H4A

vh AP
Til top Vis PifPafGiraf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PifPafGiraf

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er overbevist om at der vil være mindst to segmenter af hifi-købere til fremtidens højttalere.

Nu er det jo også en vurdering af hvornår "fremtiden" er her, for det kunne jo være om fem minutter, i morgen eller om ti år

Jeg vil tage udgangspunkt over en forandring over de næste mange år.

Den almindelige forbruger:
Vil typisk købe aktive højttalere, der kan integreres med mobilt udstyr - trådløst.
Såvel surround som stereo.
Rumkorrektion vil sikkert blive implementeret på en eller anden måde.

Hifi-entutiasten:
Aktive systemer hvor hjertet vil bestå af en processor med eller uden forstærker, hvor rumkorrektion er en del af processen.
Her er der allerede komplette løsninger med GroundSound, TACT, Holm Acoustics, Lyngdorf, Audessey og mange flere.

Så er der selvfølgelig en del i midten...

Jeg vil mene at kodeorderne her er: aktive systemer og rumkorrektion.

Så fremtidens højttalere vil indgå i en kombination med andre komponenter i langt højere grad end de er i dag.

Store, små, gule og grønne er så en hel debat for sig selv, da de aktive systemer med rumkorrektion giver helt nye designmuligheder.

Jeg har set flere aktive konstruktioner, hvor selve højttalerdelen ikke kan (=lyder forfærdeligt) uden sine aktive "brødre" i form at aktivt filter og rumkorrektion.
Mener at f.eks. Holm Acoustics reference højttalere er en af disse.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2012 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:

Jeg har set flere aktive konstruktioner, hvor selve højttalerdelen ikke kan (=lyder forfærdeligt) uden sine aktive "brødre" i form at aktivt filter og rumkorrektion.

En passiv højttaler lyder heller ikke godt, hvis man hiver delefitleret ud

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

daniels skrev:

En passiv højttaler lyder heller ikke godt, hvis man hiver delefitleret ud

Det har du helt ret i

Det jeg egentlig mente med det var at den aktive korrektion lavede så mange korrektioner, at et passivt filter i praksis ikke ville kunne lade sig gøre. Og at hvis man forsøgte at lave en passiv udgave, så ville denne lyde forfærdeligt.

Jonas Poulsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2012
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Marts 2012 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Imellem Trend søgninger og virksomheds opringninger kan jeg ikke holde mig fra at tegne lidt 

så andet end form forsøg og hygge tegning er det ikke lige pt.

håber jeg kan finde en producent af højtalere at lege med :P det vil give det hele lidt mere retning og altid dejligt med sparring. 

Later
Til top Vis Jonas Poulsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas Poulsen Besøg Jonas Poulsen's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2012 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

prøv at tage fat på

http://www.scandyna-speakers.com/

kanonlyd
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011
Sendt: 07 Marts 2012 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Håber det bliver wavefield synthesis, som i korte træk gå ud på at de to kanaler som i øjeblikket danner alle objekter mellem højtalerne bliver erstattet af mange kanaler på en væg, således at det bliver mere som vi oplever et lydbillede live, hvor der ikke kun er to lydkilder men mange.

http://www.hauptmikrofon.de/HW/Wittek_thesis_201207.pdf

Til top Vis kanonlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanonlyd

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes