Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ny cd afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2014 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
ABaudio skrev:
floe skrev:
ABaudio skrev:
floe skrev:
Boydk skrev:

Britney skrev:
Drevet har ingen
betydning
for lyden

Imponerende kommentar . Hvor mange drev har du prøvet, og er det på et anlæg, der er i stand til at
gengive
forskellen???? Eller er det bare noget, du har læst/gættet dig til????
Har nok i tidens løb prøvet/lyttet til mindst 20-30 forskellige drev/cd-afspillere som drev, og der er stor forskel på
lyden.
En kommentar som "drev med indbygget EQ", er for useriøs til yderligere kommentarer i en ellers seriøs debat

Jamen, du må meget gerne give mig en fornuftig evt. teknisk forklaring på, hvordan et drev - hvis eneste opgave
er at aflæse
et fysisk medie og producere et så korrekt digitalt output på baggrund heraf, kan påvirke tonaliteten på det
stykke musik
den læser.

Den må godt nok gætte helt ekstremt forkert i sin aflæsning i så fald - og så må der vel nødvendigvis være tale om
et helt og
aldeles elendigt drev?

Hold da kæft, folk har meget at lære herinde...... Da er da helt utroligt.... I de sidste 30 år har man solgt dyre
High-end drev fra bla. Mark-Levinson, Audio research, Wadia, North-star og en masse andre, fordi at der er en
meget meget stor forskel i lydkvalitet fra de forskellige drev.... (og sådan har det været i mange mange år)
Der er mindst lige så stor forskel i lydkvalitet på Cd-drev som der er på div. dacs... (enda tit større).
Har man ikke prøvet, eller opdaget det.... Skal man vist starte lidt forfra.....

Allan

Læser alle mine indlæg som fanden læser bibelen?

Hvor har jeg skrevet at der IKKE er forskel i lydkvaliteten på drev, og at de ingen betydning har? Jeg anfægter
blot at et
drev har en decideret egenlyd - at det skulle kunne farve lyden i en given retning. Når det så er sagt, så
synes jeg da at det er ærgeligt at man skal have af vide at "man har meget at lære" - blot fordi man eventluelt er
af en
anden holdning end dig Allan. Øff...

Skulle vi ikke lade den ligge dér, og så komme tilbage på sporet så trådstarter kan få lidt kvalificeret hjælp?

Hej Floe
Det var generelt ment, absolut ikke kun møntet på dig.... Det var bare dit indlæg jeg citerede......:-)
Jo, drev har Absolut egenlyd.... Det gælder forvrængning, aflæsning, fasedrej, resonanser, at kunne videresende
det digitale signal på den korrekte måde, clocking, strømforsyning og mange andre parametre.... Og alle disse
ting farver lyden på den ene eller anden måde, på samme måde som alle andre apparater..... (og ja, sådan har
det været de sidste 30 år, ikke noget nyt i den)

Mvh
Allan

Hej Allan

Hel OK

Jeg er frisk på at blive udfordret, men jeg mener at der grundlæggende er noget galt hvis et drev tonalt tilføjer
noget til
lyden. Eftersom det ikke producerer lyd, men udelukkende fortolker i det digitale domæne bør den heller ikke
kunne tilføre
noget - kun læse mere eller mindre korrekt - og set i det lyd er jeg helt med på at drev kan performe forskelligt.

Er du helt uenig i dette?

Det er det samme som at sige til en Formel 1 kører, at det ingen betydning har hvilke dæk han bruger..... De skal
bare køre rundt.....:-).... Men Formel 1 køreren som har mange års praktisk erfaring, og viden, ved godt at det ikk
er sådan.
Alle drev tilfører jitter, forvrængning og an masse andre ting.... Og faver lyden.... Og det producerer i den grad lyd.
Hvorfor tror du man i mange mange år har kunnet sælge dyre Cd-drev til rigtig mange kunder?, fordi der var
meget stor lydkvalitets forskel.... Men det har du, og de fleste andre herinde åbenbart ikke opdaget.... Fordi i
aldrig har prøvet at sammenligne gode High-end drev med div. denon, Marantz, sony, Rotel og alt muligt andet
skrammel.... Der er stor prisforskel, og stor lydkvalitets forskel.....(og ta det nu ikke ilde op; det kræver at man har
hørt på tingene)
Og man sælger stadig idag dyre High-end drev, til dem der vil betale......
På samme måde som at der er utrolig stor forskel på digitale kabler.... Og har været det de sidste 30 år.... Men
det kræver jo selvfølgelig at man har hørt de gode kabler, for at kunne udtale sig om det.....:-)
Prøv og læs lidt om de gamle mark-levinson 30.5 og 30.6 drev, læs om hvordan de var bygget, og hvorfor.... De er
stadig markant bedre end de fleste dyre High-end drev man kan købe idag.

Mvh
Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Marts 2014 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Min erfaring med cdmaskiner som kun bruges som drev er begrænset. Men jeg skiftede en Gamut CD1 mk1/2 ud med en Theta Pearl, som i det store og hele er en Pioneer Stable Platter med Theta's egen kreds til fødning af stikket på bagpladen - bare mange gange dyrere end en Pioneer - vistnok en Pioneer et-eller-andet-91. Thetaen lød lidt rundere/blødere uden at detaljeringen blev mudret - jeg syntes det var en fordel. Musik i mit rum skal IKKE lyde hårdere end når jeg er til koncert - basta. Var forskellene tydelige: joh, men da ikke nat/dag, og jeg tvivler på mine tidligere anlæg kunne vise dem.
Så legede jeg lidt med kabler - der var der lidt større forskelle. Forskellene var i genren grad af angribende top, og klarhed fra mellembåndet og op - hvilket har meget at gøre med toppen. Via en god hifi-ven, som har forstand på impedanstilpasningsproblematik, kom vi frem til, at det ikke drejer sig om selve kablet, men også om termineringen, dvs. stikket. RCA stik er ikke alle 75 Ohm, og det er disse 75 Ohm der skal tilstræbes. Pt. venter jeg på at ændre fra RCA til BNC-terminering som ER 75 Ohm, hvis de er professionelle - slet ikke dyre iøvrigt, omkring en hund m. godt kabel.

Så jeg TROR en af forskellene i lyden på cd-drev har at gøre med termineringen af kabelstumpen mellem print og stik på bagplade, og videre frem det anvendte stik/kabel til DAC'en.

Betjeningsmæssigt, featurers, ejerglæde, mekanisk skramlen i drevskuffen, evnen til at afspille ALT, søgningshurtighed mv. er andre forskelle, som vel også tæller med. Det kan man glædes over, hvis man har brugt 30.000,- eller så på en Mark Levinson På ide fra BOYDK, fandt jeg en næsten ubrugt Pioneer dvd 585 til 29 + 10 Euro. Jeg har endnu ikke lyttet på den - jeg skal lige bliver færdig med min elskede Theta først

Så mit råd til trådstarter: find et anerkendt drev du mener mekanisk tiltaler dig, og et du kan skaffe ny laser til, og så leg lidt med forskellige digitalkabler.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Marts 2014 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Selv det at rense laseren, kan give en forskel i lyden.

Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 17 Marts 2014 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hvis forskellige drev skulle lyde så forskelligt, er der så også forskel på de rips jeg laver med forskellige drev på pcen
Til top Vis Gnist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnist

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Sendt: 17 Marts 2014 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Ja, det er et godt spørgsmål.
Min ringe mening om det, må være nej, idet du kopierer data fra den ene disk til en anden.
Som medie må en usb stick i princippet kunne gøre det samme.
Alt dette forudsat at data er 100% ens på de pågældende medier de aflæses fra.
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2014 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:
Min erfaring med cdmaskiner som kun bruges som drev er begrænset. Men jeg skiftede en Gamut CD1 mk1/2 ud med en Theta Pearl, som i det store og hele er en Pioneer Stable Platter med Theta's egen kreds til fødning af stikket på bagpladen - bare mange gange dyrere end en Pioneer - vistnok en Pioneer et-eller-andet-91. Thetaen lød lidt rundere/blødere uden at detaljeringen blev mudret - jeg syntes det var en fordel. Musik i mit rum skal IKKE lyde hårdere end når jeg er til koncert - basta. Var forskellene tydelige: joh, men da ikke nat/dag, og jeg tvivler på mine tidligere anlæg kunne vise dem.
Så legede jeg lidt med kabler - der var der lidt større forskelle. Forskellene var i genren grad af angribende top, og klarhed fra mellembåndet og op - hvilket har meget at gøre med toppen. Via en god hifi-ven, som har forstand på impedanstilpasningsproblematik, kom vi frem til, at det ikke drejer sig om selve kablet, men også om termineringen, dvs. stikket. RCA stik er ikke alle 75 Ohm, og det er disse 75 Ohm der skal tilstræbes. Pt. venter jeg på at ændre fra RCA til BNC-terminering som ER 75 Ohm, hvis de er professionelle - slet ikke dyre iøvrigt, omkring en hund m. godt kabel.

Så jeg TROR en af forskellene i lyden på cd-drev har at gøre med termineringen af kabelstumpen mellem print og stik på bagplade, og videre frem det anvendte stik/kabel til DAC'en.

Betjeningsmæssigt, featurers, ejerglæde, mekanisk skramlen i drevskuffen, evnen til at afspille ALT, søgningshurtighed mv. er andre forskelle, som vel også tæller med. Det kan man glædes over, hvis man har brugt 30.000,- eller så på en Mark Levinson På ide fra BOYDK, fandt jeg en næsten ubrugt Pioneer dvd 585 til 29 + 10 Euro. Jeg har endnu ikke lyttet på den - jeg skal lige bliver færdig med min elskede Theta først

Så mit råd til trådstarter: find et anerkendt drev du mener mekanisk tiltaler dig, og et du kan skaffe ny laser til, og så leg lidt med forskellige digitalkabler.

Så håber jeg du gi´r et pip om, hvordan den lyder som drev. De (Pioneer) må kunne  et eller andet, når det største HighEnd HiFi scam er lavet på et af deres produkter. Goldmund puttede en DV-300 i deres eget kabinet, lavede en metal-clamp over disken, og solgte skidtet til 8.900$$$. High end maskinen opnåede fantastiske reviews. Godt man ikke er idiot

http://www.lampizator.eu/lampizator/REFERENCES/Goldmund/gold mundizator.html

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 17 Marts 2014 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

svendborg@email skrev:
Ja, det er et godt spørgsmål.
Min ringe mening om det, må være nej, idet du kopierer data fra den ene disk til en anden.
Som medie må en usb stick i princippet kunne gøre det samme.
Alt dette forudsat at data er 100% ens på de pågældende medier de aflæses fra.

Red book formatet er desværre ikke binært lagret data. Havde det været således, så havde der ikke været forskel på drev. Så
ja, principielt set er der forskel på om du ripper med det ene eller det andet drev. Fejllæsninger kan dog minimeres med error
correction.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2014 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hvis det ikke er binært lagret hvad er det så ?.
Når jeg ripper en cd med 2 drev og tager de 2 filer og kører dem gennem eks. cubasse.
den ene fil i modfase af den anden og sender summen af dem til højttalerne kommer der ingen lyd ud, altså må filerne være
ens.
Når et par cd drev til under 200kr. stykket kan klare det, hvad er grunden så til at der skulle være kæmpe forskelle på cd drev
til hifi brug

Zala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Marts 2014 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Nogle gange så har Hifi-miljøet bare behov for at bevare jordforbindelsen.

Når nogle gerne vil forføres (underholdes) og andre gerne vil tjene penge på det, så skal det gå galt.

Når et brancemedlem siger, at du helt sikker kan høre forskel på digitale kabler, så tænker han på penge. Det er muligt, at han tror, han kan høre forskel og man kan jo ikke anklage folk, der ikke ved bedre. Ok, de aller billigste digitale kabler skal man måske holde sig fra, men alt over kr. 200 er manipulation.

Branchen er jo kendt for vrøvl. Der kører i den nogle debatter på Whathifi, hvor en journalist skreve en artikel om Hi Res filer (96 eller 192) og kaldte forskellen ifht. redbook for bedre opløsning, 'resolution'.

Det er jo faktuelt ukorrekt. Siden har de så lavet en artikel, som viser, at de forstår pointen.

Tænk sig, at Hifiklubben laver en tema-aften om Hi Res filer og prøver at illustrere, at der er forskel i opløsning. Det er der ikke. Der kan være forskel i optagelser/mastering og filtre i konverteringen osv.

Hvad gør man ikke for at tjene penge eller på at virke klog.
Til top Vis Zala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zala

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2014 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Gnist skrev:
Når jeg ripper en cd med 2 drev og tager de 2 filer og kører dem gennem eks. cubasse.
den ene fil i modfase af den anden og sender summen af dem til højttalerne kommer der ingen lyd ud, altså må filerne være
ens.
Når et par cd drev til under 200kr. stykket kan klare det, hvad er grunden så til at der skulle være kæmpe forskelle på cd drev
til hifi brug

Blot fordi du ikke kan høre noget betyder det jo ikke at filerne er 100% binært ens - det er de ikke, så skal du da have været
mere end overordentlig heldig at have lave en 100% korrekt, eller ens aflæsning begge gange.

Der er ikke nogen data på en 100% ren audio CD. Hvad der derimod er lagret er en 2 kanals PCM-stream. Du kan evt. læse
mere om Pulse-code modulation her

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 18 Marts 2014 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Zala skrev:
Nogle gange så har Hifi-miljøet bare behov for at bevare jordforbindelsen.

Når nogle gerne vil forføres (underholdes) og andre gerne vil tjene penge på det, så skal det gå galt.

Når et brancemedlem siger, at du helt sikker kan høre forskel på digitale kabler, så tænker han på penge. Det er muligt, at han tror, han kan høre forskel og man kan jo ikke anklage folk, der ikke ved bedre. Ok, de aller billigste digitale kabler skal man måske holde sig fra, men alt over kr. 200 er manipulation.

Branchen er jo kendt for vrøvl. Der kører i den nogle debatter på Whathifi, hvor en journalist skreve en artikel om Hi Res filer (96 eller 192) og kaldte forskellen ifht. redbook for bedre opløsning, 'resolution'.

Det er jo faktuelt ukorrekt. Siden har de så lavet en artikel, som viser, at de forstår pointen.

Tænk sig, at Hifiklubben laver en tema-aften om Hi Res filer og prøver at illustrere, at der er forskel i opløsning. Det er der ikke. Der kan være forskel i optagelser/mastering og filtre i konverteringen osv.

Hvad gør man ikke for at tjene penge eller på at virke klog.

Det er da fantastisk at du ved hvad andre tænker på????.... At du er så imkompetent at du ikke kan høre forskel på digitale kabler, det siger mere om dig...... Det er faktisk meget nemt, for nogen altså.... Og jeg viser det gerne for dig hvis du kommer forbi... Selv du burde kunne høre forskel.... Selvom jeg tvivler.

Du er meget velkommen..... Du aner helt tydeligt intet om havd der kan tjenes af penge på kabler i Danmark idag... Det er ingenting, det kunne der for 10-15 år siden, men der er ingen penge i kabler idag.... Og det kan jeg også sagtens vise dig.

Og lad dog være med at komme med den latterlige floskel om at hvis man kan tjene penge på tingene, så er man automatisk fuld af løgn.....Hvad tjener du dine penge på??, hvis du da har et job

Og det er da rart at vide efter 30 års arbejde, at jeg ikke ved bedre..... :-)... Jeg ser Meget gerne at du kommer forbi en dag og fortæller mig hvad jeg ved, og ikke ved.

Du ved hvem jeg er, du er anonym... Jeg ser meget gerne at du træder frem og viser hvem du er, og hvad du tjener dine penge på...... Det må være rimeligt når du beskylder mig for manipulation, og for at ville snyde folk, for at tjene penge.

Allan

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

Zala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014
Sendt: 18 Marts 2014 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Til Abaudio: Jeg siger gerne udforbeholdent undskyld, jeg skal ikke beskylde nogen for noget, generelt, og slet ikke nogen, jeg ikke kender. Min kommentar kunne godt læses som rettet mod dig. Den var rettet mod branchen generelt. Men når jeg læser kommentaren igen, så siger jeg gerne undskyld.

På nogle forum er der flere forskere, som har skrevet om digitale kabler. Der er oftest ikke nogen sammenhæng mellem pris og kvalitet. Det kræver ikke meget at lave en simpel overførsel af for eksempel et optisk signal.

Det kan fint gøres for kr. 200 inkl. masse af fortjeneste i alle led. Det digitale signal bliver ikke bedre af dyrere kabler. Stikkene skal være gode, isolering skal være god osv. Men det koster meget lidt at lave i dag.

Når nogle firmaer prøver at markedsføre gode kabler, sådan at et til kr. 2.000 er lidt bedre end et til kr. 500, så er det tager ud af en lærebog fra handelshøjskolen og indeholder ikke en videnskabelig begrundelse. Det er helt det samme med højttalerkabler.

Sådan er det med rigtig meget i den digitale verden. Teknologien er så god, at det ikke koster ret meget at lave. Jeg medgiver, at det er noget andet med analoge kredsløb.
Til top Vis Zala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zala

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 18 Marts 2014 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Zala skrev:
Til Abaudio: Jeg siger gerne udforbeholdent undskyld, jeg skal ikke beskylde nogen for noget, generelt, og slet ikke nogen, jeg ikke kender. Min kommentar kunne godt læses som rettet mod dig. Den var rettet mod branchen generelt. Men når jeg læser kommentaren igen, så siger jeg gerne undskyld.

På nogle forum er der flere forskere, som har skrevet om digitale kabler. Der er oftest ikke nogen sammenhæng mellem pris og kvalitet. Det kræver ikke meget at lave en simpel overførsel af for eksempel et optisk signal.

Det kan fint gøres for kr. 200 inkl. masse af fortjeneste i alle led. Det digitale signal bliver ikke bedre af dyrere kabler. Stikkene skal være gode, isolering skal være god osv. Men det koster meget lidt at lave i dag.

Når nogle firmaer prøver at markedsføre gode kabler, sådan at et til kr. 2.000 er lidt bedre end et til kr. 500, så er det tager ud af en lærebog fra handelshøjskolen og indeholder ikke en videnskabelig begrundelse. Det er helt det samme med højttalerkabler.

Sådan er det med rigtig meget i den digitale verden. Teknologien er så god, at det ikke koster ret meget at lave. Jeg medgiver, at det er noget andet med analoge kredsløb.

Hej igen

På flere måder er jeg faktisk enig med dig, og ja, jeg synes også at Hifi branchen er en råden branche på mange måder, og jeg kender den rigtig godt indefra igennem mange år, tit er det direkte pinligt hvad man prøver at bilde folk ind for at tjene nogle penge..... Men sådan er det også med Bilbranchen, vinbranchen, madbranchen, cykelbranchen og de fleste andre brancher. Der vil altid være brådne kar, i alle erhverv, og der er mange indenfor Hifi..... Men det er altså ikke alle her i branchen der er på den måde, der findes masser af undtagelser.

Når det gælder optiske signaler har jeg ikke den store erfaring med forskel på kabler, da jeg altid har syntes at optisk overførsel var langt dårligere end andre former for digital lydoverførsel, og har derfor ikke brugt tid på det...... Men derimod andre former for digitale kabler har jeg lyttet på, og solgt rigtig meget af igennem årerne.... Og der er en markant forskel i lydkvalitet på de forskellige kabler..... Men man kan altid påstå en hel masse, men jeg synes virkelig at du skulle komme forbi min butik, så jeg kan vise dig forskellen. jeg garantere dig for at du meget hurtigt, og nemt ville kunne høre stor forskel.... Og jeg vil meget gerne vise dig dem, du vil blive overrasket..... Man kan blive ved og ved at diskuterrer i en uendelighed, om der er forskel..... Men jeg lover dig for at du kan høre det på 2min.... Det er meget nemmere.... Jeg håber du kigger forbi, men vigtigt vi lige laver en aftale først.... Vi har lidt for travlt i øjeblikket.

Mvh

Allan

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Sendt: 18 Marts 2014 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Så håber jeg du gi´r et pip om, hvordan den lyder som drev. De (Pioneer) må kunne  et eller andet, når det største HighEnd HiFi scam er lavet på et af deres produkter. Goldmund puttede en DV-300 i deres eget kabinet, lavede en metal-clamp over disken, og solgte skidtet til 8.900$$$. High end maskinen opnåede fantastiske reviews. Godt man ikke er idiot

Et lyt skal den da ha' en dag, men jeg har indtil nu haft lyst til at lytte på og implementere andre småforbedringer i stedet, fordi jeg VED af egen erfaring, at jeg IKKE anvender udstyr, som anvender switchmode powersupply. Så for at jeg vil lade den Pioneer indgå som fast bestanddel, skal jeg have lavet nogle (flertal) lineære strømforsyninger til erstatning for den indbyggede - ikke umuligt, men da lidt bøvlet.

Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2014 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Gnist skrev:
ens.
Når et par cd drev til under 200kr. stykket kan klare det, hvad er grunden så til at der skulle være kæmpe forskelle på cd
drev
til hifi brug

Blot fordi du ikke kan høre noget betyder det jo ikke at filerne er 100% binært ens - det er de ikke, så skal du da have
været
mere end overordentlig heldig at have lave en 100% korrekt, eller ens aflæsning begge gange.

Der er ikke nogen data på en 100% ren audio CD. Hvad der derimod er lagret er en 2 kanals PCM-stream. Du kan evt. læse

Der skal da ikke held til, det er mere reglen end undtagelsen

http://designwsound.com/dwsblog/hifi-computer-faq/cas-5-cd-r ipping-for-mac-itunes/

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2014 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Gnist skrev:
floe skrev:
Gnist skrev:
ens.
Når et par cd drev til under 200kr. stykket kan klare det, hvad er grunden så til at der skulle være kæmpe forskelle på cd
drev
til hifi brug

Blot fordi du ikke kan høre noget betyder det jo ikke at filerne er 100% binært ens - det er de ikke, så skal du da have
været

Der skal da ikke held til, det er mere reglen end undtagelsen

http://designwsound.com/dwsblog/hifi-computer-faq/cas-5-cd-r ipping-for-mac-itunes/

Der kan man se - rigtig interessant artikel

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Sendt: 18 Marts 2014 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Det kunne være interessant at se en sammenligning af signalerne på udgangssiden/analogsiden af DACen, baseret på forskellige drev, det er jo analogsignalet vi lytter til   
Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Marts 2014 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:
Boydk skrev:

Et lyt skal den da ha' en dag, men jeg har indtil nu haft lyst til at lytte på og implementere andre småforbedringer i stedet, fordi jeg VED af egen erfaring, at jeg IKKE anvender udstyr, som anvender switchmode powersupply. Så for at jeg vil lade den Pioneer indgå som fast bestanddel, skal jeg have lavet nogle (flertal) lineære strømforsyninger til erstatning for den indbyggede - ikke umuligt, men da lidt bøvlet.

Fair nok, og måske endnu bedre for os andre....... Prøv den i "stock version" og modificer den så med dine trafo-power-supplies, og gi´mig/os alle din mening. Indtil nu står jeg jo temmelig alene med min mening om 585´eren som drev, og når du nu oven i købet har en Theta som sammenligningsgrundlag???

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Marts 2014 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Svoldgaard skrev:
hej
Jeg går med tanken om at købe en cd afspiller ,men kunne godt bruge lidt hjælp til hvilken der kunne bruges.
skal spille samen med en Hegel H300 ,og jeg vil helst bruge Hegel indbyggede dac så cd afspilleren må ikke være for skarp i toppen.
pt. bruges en Harman kardon dvd25 som drev .
har også en bluesound node men den bliver kun brugt som net radio. Wimp hifi er ikke mulig da jeg ikke vil gi 2400kr om året

Brugt er nok det mit budget rækker til

Jeg er sikker på at de 2400kr på et år, vil give dig væsentligt flere lytteoplevelser end at skifte dit drev :-) Jeg startede med en Denon DCD-S10 som drev til min TacT Millenium MKII, og skifede den til en Rega Apollo og der var stor forskel på lyden.  Jeg tror nu at i dag, hvor mange DAC's reclocker signalet ,upsampler osv, og derved minimerer jitter, at forskellen vil være mindre end den var på det tidspunkt hvor jeg prøvede forskel. 
Nogle af Sony's ES afspillere, Denon, Marantz, Lyngdorf eller fx Rega's afspillere, vil være super fine som drev, hvis vi skal holde os i det økonomiske område.  En DCS, Wadia, Mark Levinson, Esoteric, vil jo nok være bedre, men hvis det skal holdes i et område der kan betales?... :-)  Personligt synes jeg den nye Apollo R er så fed, og baseret på min erfaring med den gamle Apollo som drev, så vil det være min første anbefaling til dig.   Happy hunting :-)

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

miki
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 12 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Marts 2014 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hold humøret højt floe, "subjektivisterne" bliver som sædvanlig fornærmede når nogle begynder at holde sig til målbare fact's
Til top Vis miki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miki

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes