Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ny cd afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svoldgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2014 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Hej igen og tak for alle indlæg
har dog valgt en rimelig billig løsning da jeg ikke ved hvad ender med, måske noget streaming når jeg får råd.
Har købt en defekt Harman/Kardon HD 980 CD-afspiller som nu er fixet .
det var et klistermærke der lavede unoder

Til top Vis Svoldgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svoldgaard

Svoldgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Marts 2014 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Svoldgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svoldgaard

Little_mee49
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2012
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 April 2014 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig lige at komme med mine oplevelser med CD maskiner, som stand alone, og som transportere:
Har testet på følgende setup:
Højttalere: System Audio Explorer
Højttalerkabler: J-M Reynaud HP 216 B
Forstærker: Densen B-100
Analog signalkabel: Silver Sonic Air Matrix RCA
DAC: Matrix Quattro DAC
Noname optisk/Coaxiale kabler

Og følgende CD afspillere:
Harman Kardon-et-eller-andet fra omkring 1990 (den klarede sig generalt ikke så godt op imod de følgende)
Sony CDP-920QS (Til salg)
Sony X55ES
JVC XL-Z1050 (Rundt på nettet bliver den revet væk til 2000kr, på trods af den er fra 1991)

Som transportet var der STOR forskel på de forskellige maskiner !
Harman Kardon'en var meget varmt anlagt, men næsten så blød i lyden at den virkede mudret...
Sony CDP-920QS var en del lysere i lydbilledet, med en flot dynamik, men mangler en del i bunden af lydbilledet samlignet
med de 2 sidste
Sony X55ES var langt mere åben i lyden, mere dynamisk, men efter min mening lidt for analytisk, og lidt for kold i
lydbilledet.
JVC XL-Z1050 har tilpas med varme til den ikke bliver analytisk, men uden at miste for meget detaljegrad, hvor den
kæmpede tæt med X55ES.
JVC'en havde generalt et nærvær og en glød i lyden at vi indimellem glemte at stoppe CDen, for at skifte imellem
apperaterne og kablerne vi også legede med samme dag...

Men hvor vi brugte den indbyggede DAC i CD afspillerne, der var forskellen ENDNU større !
Det var ikke vanvittigt hvormeget CD afspillerne vandt ved at være transportere - en forskel ingen af os ville betale for, men
vi konkluderede at forskellen imellem de enkelte apperater var enorm !

Endvidere havde vores vært 2 eens CD'er, hvor han i et High Fidelity blad havde læst om at hvis man fryser en CD, så ville
det gavne lyden.

Så han havde taget den ene CD, og frosset den (uden cover) i ca 24timer, i forvejen.
Den var tøet op da vi kom, og sidst på dagen da vi så legede med det sad han og skiftede imellem de 2 CDer.
Vi var 5 mand samlet til arrengementet, hvor værten, og 2 af os andre vi ikke var i tvivl om at der var forskel (det var
selvfølgelig en blindtest at han satte først den ene på, og så den anden, og derefter spurgte hvad vi bedst kunne lidt. Os 2
der kunne høre forskellen var ikke i tvivl - vi var enige! Og gæt engang... Det var den frosne vi bedst kunne lide)

Oplevelsen af den frosset CD kontra den der bare var som den var er: Den frossede blev mere klar i de høje toner, og mere
fast i bunden.
Der var ikke intryg af at der kom flere detaljer, men det hele kom til at lyde lidt mere sort/hvidt :-)

Ham den anden som også kunne høre forskellen (ejeren af Sony X55ES) har bøvl med at CD afspilleren ikke altid vil læse
det første nr korrekt. Nogengange tilføjer den en masse larm til nr. Andre gange vil den slet ikke læse nr 1 og 2 på en skive.

Han prøvede med en af de CDer hvor han oplevede fejlen oftest (nogen CDer var der ALDRIG problemer med), den værste
tog han så og frøs i ca 24 timer.
Da den så var tøet op igen afspillede han den så i X55ES, og mindsanten om han på INGEN måde OVERHOVEDET kunne
fremprovokere den støj og fejllæsning der plejede at være !

Mystisk !

Men ville lige dele det med jer alle, og håber i nød denne læsning :-)

Mvh. Daniel K

PS, jeg vil MEGET gerne ud at lytte til andre udstyr, og udvide min horrisont i denne enormt store verden af lyd !
Til top Vis Little_mee49's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Little_mee49 Besøg Little_mee49's Websted

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 April 2014 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Tak for indlægget !
Det er dejligt at læse om dén slags test, hvor folk går metodisk frem.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes