Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dream Theater - Systematic Chaos "UPDATE" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Så har Roadrunner lavet et såkaldt eCard:

http://www.roadrunnerrecords.com/SystematicChaos/

Her kan to af de nye numre, Constant Motion og Dark Eternal Night høres i fuld længde.

Jeg er selv lidt skuffet.. Hvad siger I?

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt skiven, hørt den igennem et par gange og har endnu ikke besluttet mig for, hvad jeg synes om den. Den virker lidt som en blanding af det bløde/poppede på Octavarium og det hårde på Awake. Jeg ved ikke, om det fungerer.

Andre, der har en mening om skiven?

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Har lige købt skiven idag, og efter en enkelt hurtig gennemlytning må jeg nok indrømme at jeg også er lidt skuffet. Der mangler ligesom de rigtig fængende riffs, det store epos som In the Name of God fra Train of thought eller den überfede ballade a la Misunderstood fra 6 degrees of inner turbulence.

Den skal klart lyttes nærmere igennem, men umiddelbart får den 3 af 6 mulige herfra...

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

thomashansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

sidder og hører nu. Jeg synes den er bedre end octavarium, som kun havde et rigtig fedt nummer (titelnummeret....det var fedt).
Jeg er dog ikke til den nye, nu-metal agtige DT lyd. Men synes de stykker hvor den udebliver er ganske gode faktisk..
Til top Vis thomashansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomashansen

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at det har været svært at vurderer DT's skiver siden Six Degrees of inner turbulence efter få gennemlyt. Awake lå hos mig i skuffen i ganske lang tid før jeg gav den et comback, og det har den altså haft godt af. Jeg ved ikke om det er fordi de er blevet mere komplekse i deres udtryk og knap så "hør lige den her fede harmoni".
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

En anmeldelse fra The Gauntlet

http://www.thegauntlet.com/album-reviews/1124/4738/Dream-The ater.html

Hører i den stadig, eller er den kommet på hylden?
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke engang købt den og ved ikke om jeg nogen sinde vil komme til det. Dele af den er god men det måske kun 20% der er værd at høre resten er efter min mening noget middelmådigt bras. Bedre held næsten gang DT.

De burde lave musik som i de gamle dage, som man feks kan høre på deres Score Live DVD, f**k den rykker for vildt.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 16 August 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Personligt blev jeg meget overrasket over Systematic Chaos. Det er så progressivt som det overhovedet kan være, og det er det jeg elsker dem for. Derfor synes jeg den er rockerfed, selvom det stadig er langt fra de helt gamle dage. Det må det også gerne være, da de jo har udviklet sig meget siden Images and Words (selvom besætningen stort set er den samme).

Produktionen er noget af det tørreste jeg nogensinde har hørt fra noget band. Den er så knastør at jeg ind i mellem er bange for at skiven knækker som et gammel klidekiks når jeg tager den ud af skuffen
Alting står fuldstændig skarp, men der mangler noget sprødhed og fylde indimellem. Det er lige i overkanten for mig med den tørhed, men jeg kan også bedre lide den mere firseragtige lyd, som man f.eks. finder på Images and Words.

Alt i alt synes jeg det er en fed skive og et godt comeback til lidt a la de gamle dage. Masser er god metal og MASSER af prog!

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Jeg har ikke engang købt den og ved ikke om jeg nogen sinde vil komme til det. Dele af den er god men det måske kun 20% der er værd at høre resten er efter min mening noget middelmådigt bras. Bedre held næsten gang DT.

De burde lave musik som i de gamle dage, som man feks kan høre på deres Score Live DVD, f**k den rykker for vildt.

Respekt for at du syntes det er noget sh*t! men men men, har du set track listen på Score? så kan det vist ikke kun være det gamle du syntes er i rykke afdelingen

Jeg må erklære mig enig med Anders, den er heavy proggy og rocked og meget forskelligartet, hvilket passer min smag super godt.

Har i set dokumentar DVD'en? ud over at være et spændende indblik ud i det at indspilde et album, så giver det også et meget godt billede af hvordan bandet og dets medlemmer tackler diverse situationer. Skønt at se LaBrie give den med indisk! accent på hans egen krigsprotestsang og Pitrellis tydelige forlejenhed over at fortælle om hans tekster, vampyrer og genopståede faroer. Som Portnoy siger under en af hans vokal optagelser "This is what our music needed!" hahah

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 16 August 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

@ zorglub

DVD'en er hyleskæg. Det overraskede mig også meget at de skriver og optager musik på den måde som de gør. De booker simpelthen bare et RØVSTORT studie og sidder og jammer i flere måneder indtil de i fællesskab finder frem til noget substans. Er du tosset det må have kostet kassen.

Det er også sjovt at se Portnoy kommentere LaBries sang. "Nej nej nej, du skal frasere sådan her!"  Manden er nok verdens mest sløje korsanger, og så får han alligevel lov til det. Det synes jeg viser flot samarbejde mellem bandmedlemmerne og det skal skabe en fed plade

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Bassøe skrev:

Respekt for at du syntes det er noget sh*t! men men men, har du set track listen på Score? så kan det vist ikke kun være det gamle du syntes er i rykke afdelingen

Med "det gamle" mener jeg det fra før Train of Thought. Ved godt de også spiller Sacrificed Sons og Octavarium på Sore DVD'en men det er så også 2 numre jeg for det meste springer over når jeg ser Score.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Juni 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Billeder fra Progressive nation turen ... damn de er gode!

-> klik klikkelik <-

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Hvad jeg tidligere har sagt om deres nye album trækker jeg tilbage , fik speciel edition cd+dvd for nogle måneder siden og albummet rykket for vildt.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
Hvad jeg tidligere har sagt om deres nye album trækker jeg tilbage , fik speciel edition cd+dvd for nogle måneder siden og albummet rykket for vildt

Er helt enig, 5.1 udgaven er det hele værd, næsten på Porcupine Tree niveau når det kommer til forståelsen for at bruge formatet til, at give den rumlige oplevelse af musikken, som jeg synes er specielt god til progressiv rock. Og så tæller det naturligvis at ekkoet fra 80´ernes heavy-bands dukker op overalt.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

... fik mig taget sammen til at sætte mig for at gennemlæse hele albummets tekster sammen med musikken, for at få det hele ind under huden og ind i skallen til i morgen aften i KB Hallen.

Så er det lige at nr. 5 Repentance er ledsaget af en note om Special Guest Voices, hvorunder Steven Wilson er nævnt blandt en ½ snes andre.

Dagens a-ha oplevelse, som jeg synes jeg lige ville dele med jer ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes