| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Nå, jeg glæder mig til at høre om Krenzler stadig vil have sin MA88 under kniven her, efter han har hørt dit setup. Ellers må jeg vel mistænke ham for at have sat et specielt dårligt ECC81 rør i for at genere mig i første runde  |
|
|
He-he...
Men uanset hvad jeg hører hos seansmiller bliver det svært at bruge til noget relevant grundet alle forskellighederne vores nuværende (og sikkert også eventuelle fremtidige) setups imellem.
Jeg er stadig 100% PÅ 4 x ECC82 operationen uanset.  Let's do it! (or... you can do it...  ).
Min MA står til eders disposition så snart at det skulle ønskes. Og mine bestilte E82CC er lige ankommet men stadig på posthuset p.t.
Jeg bliver jo nødt til at have en forstærker der kan spille ordentligt sammen med vintage AlNiCo open-baffle ikk'??
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Men uanset hvad jeg hører hos seansmiller bliver det svært at bruge til noget relevant grundet alle forskellighederne vores nuværende (og sikkert også eventuelle fremtidige) setups imellem.
|
|
|
I betragtning af hvor tit du skifter mening er det da imponerende, at du er sikker på du mener at have fundet bedre lyd end Seansmiller  Du er lidt hård ved ham  Jeg ved ikke med de alnico enheder, Tunghør var jo også forbi og han var heller ikke så begejstret, såååååhh giv hellere Seansmillers Pioneer en chance......... Jeg finder min yndlings lægtehammer frem, og gør klar til snarlige indgreb i din MA88
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
seansmiller skrev:
Min MA88 ER identisk med Krenzlers, men mine svar er; nej, og nej.
|
|
|
Jeg er squ' imponeret over din tiltro til kinesiske fabrikanters hang til kun at lave en version af samme model forstærker
Nå,
jeg glæder mig til at høre om Krenzler stadig vil have sin MA88 under
kniven her, efter han har hørt dit setup. Ellers må jeg vel mistænke
ham for at have sat et specielt dårligt ECC81 rør i for at genere mig i
første runde
|
|
|
Jeg vil først sige at jeg saftsuseme ikke har megen tiltro til de kinesiske fabrikanter vedr.
kun at lave én version. Krenzlers og min er jo begge en MkIII model som
er købt indenfor meget kort tidsrum, men der er allerede begyndt at
dukke MkIV modeller op.  Kender jeg producenterne ret, så står der højst sandsynligt stadig MkIII på fronten. Jeg
er nu rimelig sikker på at Krenzler og jeg har den samme udgave, men
som Krenzler også skriver, så er vores respektive setup's jo ganske
forskellige, og det bør man da også sagtens kunne høre til trods for at
vi har de samme billige "skodforstærkere". 
Mellemhjulet skrev:
krenzler skrev:
|
|
|
I betragtning af hvor tit du skifter mening er det da imponerende, at du er sikker på du mener at have fundet bedre lyd end Seansmiller Du er lidt hård ved ham
Jeg ved ikke med de alnico enheder, Tunghør var jo også forbi og han var heller ikke så begejstret, såååååhh giv hellere Seansmillers Pioneer en chance.........
Jeg finder min yndlings lægtehammer frem, og gør klar til snarlige indgreb i din MA88
|
|
|
Jeg er ret sikker på at ingen herinde sidder og siger at "jeg har en bedre lyd end du har" og "min far kan banke din far" osv.  Og jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at starte. Jeg kan kun sige at jeg personligt er virkeligt godt tilfreds med min umodificerede MA88 MED 2 x E81CC rør. I mine ører balancerer lyden helt perfekt imellem masser af "hul igennem" og varm behagelig ikke-øretrættende lyd fra begge mine signal kilder. Men hey... det er jo mine ører som skal leve med lyden til daglig, og når den stadigvæk kan få mig til at sidde og lytte med et kæmpe smil, så mener jeg har fat i noget rigtigt, og at målet indtil videre er nået for mig (lige indtil opgraderings-dillen endnu en gang slår kløerne i mig igen).  Min nyerhvervede SA-1000 lyder da ret godt, men den har stadigvæk en lidt mere lukket transistorerforstærker klang sammenlignet med min "hysteriske" Music Angel. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
Jeg er ret sikker på at ingen herinde sidder og siger at "jeg har en bedre lyd end du har" og "min far kan banke din far" osv. Og jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at starte. Jeg kan kun sige at jeg personligt er virkeligt godt tilfreds med min umodificerede MA88 MED 2 x E81CC rør. I mine ører balancerer lyden helt perfekt imellem masser af "hul igennem" og varm behagelig ikke-øretrættende lyd fra begge mine signal kilder. Men hey... det er jo mine ører som skal leve med lyden til daglig, og når den stadigvæk kan få mig til at sidde og lytte med et kæmpe smil, så mener jeg har fat i noget rigtigt, og at målet indtil videre er nået for mig (lige indtil opgraderings-dillen endnu en gang slår kløerne i mig igen). 
Min nyerhvervede SA-1000 lyder da ret godt, men den har stadigvæk en lidt mere lukket transistorerforstærker klang sammenlignet med min "hysteriske" Music Angel. 
|
|
|
Der er der nu nok, men nok ikke så meget her i Vintage afdelingen (det med min far kan banke din far osv.) Her i vintageafdelingen kan man roligt fortælle historier om at både en selv og konen bedre kunne lide lyden fra en årgang 1939 højttaler fremfor en årgang 1951 uden at blive opfattet som specielt underlig lydmæssigt.............. Jeg har jo haft Krenzlers MA88 forbi, og på mit anlæg lød ECC81 udgaven som om der var en defekt et eller andet sted. Krenzler var her den ene dag, men fik kun lyttet lidt grammofon pga. lidt kabelproblemer og han virkede ikke for begejstret. Så havde jeg en kollega forbi dagen efter, som i parentes bemærket har højttalere meget lig mine dipoler, og han var bestemt heller ikke begejstret. Med ECC82 lød det som noget helt andet og bedre og en absolut fornøjelse at lytte til, kort sagt en hel anden forstærker. Så jeg ville ikke være overrasket over hvis din og Krenzlers ikke var helt ens hele vejen igennem. Der kan jo også have været en svipser i kvalitetskontrollen, hvis kineserne bruger den slags. Problemet er så hvorfor det ene og hvorfor det andet, og heldigvis er det jo ens egne øre der skal afgøre om man skal have pungen op ad lommen. Og der er smag og behag jo utrolig meget forskellig, heldigvis da. Der er da sikkert masser der ville rulle rundt på gulvet af grin over mine dipoler med gamle tyske alnico enheder, og så er der også nogen som falder for den type kvaliteter de nu har. Men bare man selv er glad for lyden (og konen også er det) er der jo ingen problemer i det.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes nu at det lød godt, Mellemhjul - jeg husker det bare som om det lød endnu bedre forrige gang jeg var deroppe  . -Men der er jo også sket en del siden da, med delefilter osv. Eller måske jeg bare husker galt..  -Jeg var vist forøvrigt enig med konen
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal da ikke afvise at det ender med at jeg må ud og jagte nogle Pioneer HPM istedet for alt det andet "pjat"....
Meeeeen... Jeg er nu nogenlunde rimeligt meget som man nu kan være plus minus give or take omtrentligt sådan cirka sikker på at den 4 x 82 operation ender helt godt!  Så har jeg vist ikke sagt for meget (eller?...)?
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes da også at tonen er ganske behagelig her i vintage afdelingen Mellemhjulet. Jeg kan nu ikke lade være med at sidde og blive lidt nysgerrig mht. om vores MA lyder helt ens Krenzler? Det burde de jo gøre, men det er sgu ikke til at vide hvor mange blandede bolsjer Kineserne putter i maskineriet? Uanset hvad så er det vist meget heldigt at min forstærker ikke lyder forkert på mine Pioneer HPM (og herhjemme render der som bekendt ingen kone rundt og blander sig). Jeg er spændt på at høre om den forestående 4 x ECC82 operation på din kinamaskine oppe hos doktor Mellemhjul.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
Det burde de jo gøre, men det er sgu ikke til at vide hvor mange blandede bolsjer Kineserne putter i maskineriet?
Jeg er spændt på at høre om den forestående 4 x ECC82 operation på din kinamaskine oppe hos doktor Mellemhjul. 
|
|
|
Næh, det er jo også set herhjemme at nyere versioner lyder anderledes/dårligere end de første. Tunghør kan vist nævne et spring nedad fra Trapez X til Xi, og der er vel flere andre eksempler. Heldigvis også i den modsatte retning. Så det er ikke kun kineserne der ændre grejet undervejs. Jeg er også spændt på operationen med de fire gange ECC82, desværre er jeg nødt til at tegne hele diagrammet op først, så jeg har en ide om hvad der foregår, før jeg kan begynde at finde ud af hvad der skal ændres og bestille komponenter. Men Krenzler er indstillet på et længere fravær, så det er jo godt nok. Det skal dog ikke være en radikal ombygning, bare lidt småjusteringer så den passer fint med det ECC82 i indgang og som fasesplitter.
|
| Til top |
|
| |