Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2024 | 22:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: AT-SW & Audio Tech. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 17 December 2012 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Har brug for lidt gode råd og vejledning. Har kigget en del på AT-SW konstruktionen http://www.troelsgravesen.dk/AT-SW.htm + http://www.troelsgravesen.dk/10C77.htm hvor han i bunden af siden, har afprøvet bassystemet sammen med AT-SW.

Har for kort tid siden haft et Snell A Reference system som jeg var rigtig glad for.. men det fyldte lidt for meget, da det bestod af 6 kabinetter, hvoraf 2 var 18" sub basser. Ovennævnte system er jo en lidt mindre kaliber..  men efter beskrivelsen at dømme, er der tale om et system der har både den fysik og klarhed som jeg gerne vil ha, og de lader også til at være rimeligt letdrevne.. jeg kan godt li at de kan spille uanstrengt, med rimelig kraftig lydtryk.

Jeg har en stue på knap 50 m2 men der er åben ud til køkken/alrum og forgang, så højttalerne "ser" nærmere 100 m2.

Nogen der har erfarringer med ovennævnte højttalere/enheder ?.. så vil jeg gerne høre alt, possitivt som negativt

 

Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1629
Sendt: 17 December 2012 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Det er på mange måder et helt andet sæt højttalere du kigger på der. Den AT 10" kan sikker arbejde rigtig godt og grundigt. Men når du er vandt til 2 stk 18" i hver deres 270 liter. så kommer du unægtelig til at få en anden oplevelse. Desuden er Snell A ref designet til at fordelen lyden og en langt højere akse, end hvad man er vandt til fra de fleste højttalere, og det gør også en stor forskel i hvordan lyden bliver leveret i rummet.
Men det er fine enheder som Troels bruger, og den spiller sikkert fedt. Så jeg ville nok prøve at kontakte ham, for at finde ud af om ikke han giver et lyt på nogle af hans forskellige modeller. Det tror jeg er den eneste rigtige måder du kan få en personlig og fyldestgørende hjælp til at bringe dig videre
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 17 December 2012 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Er godt klar over det er et helt andet sæt højttalere...men mindre kan også gøre det. Spiller i øjeblikket på et sæt Snell A3i, som unægtelig er en anden liga end A Reference.. men de har faktisk mange dyder jeg godt kan li.

Det ville være super, hvis der er nogen herinde der har et system i omtrendt samme konfiguration som dem fra troels, som jeg kunne få mulighed for at lytte på

Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 
Peter X
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 December 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 335
Sendt: 24 December 2012 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Når nu du kigger på AT-SW så prøv også lige at studere ATR25 der er ikke bygget ret mange, men jeg kan godt lide konstruktionen fordi den ikke fylder mere end en kompakt med stander, og så giver Transmissions linien den der solide bas.

Da Konstruktionen ikke blev nogen større succes og har et par år på bagen, kunne man selvfølgelig overveje at kigge efter to mindre basser feks. AT Flexunit 5H el. Scanspeak W15 
Og man kan måske også få fordel af at folde/vende TL'en.

Til top Vis Peter X's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter X
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes