| Forfatter |
|
Bent Øre Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2015 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 05 December 2015 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par ældre Snell E III som jeg har været rigtig glad for... Men nu har de fået en grim lyd... Nogen siger der skal nyt gummi på bassen...? Er blevet anbefalet en fyr ved Kolding (Basrep). Har nogen erfaring med sådan en kur.....? Jeg vil faktisk gerne ofre lidt på at få den up to date igen.. For nye højtalere er jo ikke helt billige.... Men vil jeg få den gode gamle Snell lyd igen efter sådan en kur...????
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 05 December 2015 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at læse denne gamle tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=101021&PN=4 57
Folk anbefaler at man selv skaffer kantophæng fra Audio Consult og giver dem til reparatøren, så kommer du meget tæt på det originale.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 05 December 2015 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent Øre skrev:
Jeg har et par ældre Snell E III som jeg har været rigtig glad for... Men nu har de fået en grim lyd... Nogen siger der
skal nyt gummi på bassen...? Er blevet anbefalet en fyr ved Kolding (Basrep). Har nogen erfaring med sådan en kur.....? Jeg vil faktisk
gerne ofre lidt på at få den up to date igen.. For nye højtalere er jo ikke helt billige.... Men vil jeg få den gode gamle Snell lyd igen efter
sådan en kur...???? |
|
|
Jeg har fået nyt kantophæng på et par JBL L80t med 10 tommer bas hos Basrep. og det virkede helt igennem fint. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 05 December 2015 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har brugt basrep 1 gang og lydmæssigt var resultatet ok. Kosmetisk var jeg ikke tilfreds, da kantophænget ikke havde den rette diameter og derfor
var skåret over. Dermed var der en meget tydelig samling hvor også limrester kunne ses. Det mener jeg kan gøres bedre. Men det kostede ikke
alverden og med fronstoffet på kunne det jo ikke ses.
Aceh
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 December 2015 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha! Det vækker altid bekymring når der er sjusket med det man kan se med det blotte øje. Hvor omhyggelig er man så med det man IKKE umiddelbart kan se?! MVH. Niels
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 06 December 2015 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Basreps arbejde er fortrinligt....ingen grund til frygt på nogen måder, og fair pris...så bare af sted med dem......
velkommen
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 06 December 2015 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
Basreps arbejde er fortrinligt....ingen grund til frygt på nogen måder, og fair pris...så bare af sted med dem......velkommen
|
|
|
Det er jeg så ikke enig i, men tjek at han har den rigtige dimension på ophænget inden du sender enheden afsted.
Aceh
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Online Indlæg: 9894
|
| Sendt: 06 December 2015 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kantophæng fra Basrep, kan ikke anbefales til Snell enheder fra K, J og E, da de for det meste er for små i vulsten og stive. Det vil ændre dem for meget. Audio Note's skumophæng er godt nok ikke billige, men de er præcis det, der skal til og så kører de E3 igen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 07 December 2015 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skal det lige nævnes at selve membranen også kan blive meget træt og slidt.
I så fald er et sæt nye enheder en god investering.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Bent Øre Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2015 kl. 03:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
... Ja , der er både for og imod.... Men det korte af det lange er at højtalerne nu er afleveret hos Basrep ved Kolding... Ophængene var næsten helt væk... Så det kan vel kun blive bedre... Jeg skal nok vende tilbage med resultatet om en uges tid.. Og skrive om både plus og minus ved operationen...
|
| Til top |
|
| |
Bent Øre Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2015 kl. 04:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der gik ikke en uge.... Dagen efter jeg afleverede dem, var de klar til afhentning.. Og hvordan var den oplevelse så.....? Jo hvis man kan leve med at Basrep ligger i Jylland...  Ude på landet i en sanerings moden landejendom uden fine butiks lokaler osv.... Ja så møder man Glen... En hyggelig, flink midaldrende mand... Som fik mine ældre Snell E III under behandling... Og hvilken behandling.... Jeg kan kun sige at lyden er bedre end nogensinde... Måske fordi jeg i sin tid købte dem brugt... Men jeg har aldrig hørt dem bedre end nu.... Og så er de endda ikke spillet til endnu.... Så hvis man ikke har for fine fornemmelser, ja så kan jeg kun anbefale "Basrep" nær Kolding.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Online Indlæg: 9894
|
| Sendt: 12 December 2015 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
For det første, har du jo nok spillet på dem med mørnede ophæng i en rum tid og så får du nye på, så det er da ikke så mærkeligt, at lyden ændrer karaktér til det meget bedre. Men nu handler det ikke om "fine" fornemmelser og Basrep er super god, det er slet ikke det. Men desværre, som man kan se i min lange Snell tråd, så er der mange K, J og E'er med alt for små.....især J og E....ophæng, som gør at basenheden ikke kan bevæge sig med den slaglængde den kan og dette går ud over dybbassen ved højere lydtryk. Er skumophænget til med ret stift, så går det ud over meget af enhedens lyd i forhold til diskanten.
Derfor vil det være bedst at få ophæng, der ligger fuldstændigt op ad de oprindelige. Se evt på side 1 i min Snell tråd. Her er et foto af de oprindelige Seas enheder, som Vifa enheden dine har, lægger sig helt op ad på udseendet. Men sådan bør de se ud også efter udskiftningen.
Men smid lige et foto af arbejdet!  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |