| Forfatter |
|
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa, her handler det om hvilke udgivelser der lyder fantastisk! Det vil sige med masser af klarhed og bund i lyden, og bare er karamel for øregangene!  1) Pink Floyd- Pulse 2cd/2dvd 2) Saxon- The Eagle Has Landed 1-3 cd 3)IQ- Dark Matter Live 2 dvd 4)Deep Purple- Live In Japan cd 5) Accept- Staying Alive 2 cd 6) Dream Theather- Images And Words Live In Japan dvd 7) Iron Maiden- Live After Death- cd/dvd 8)Rainbow- On Stage cd 9)Symphony X- Live On The Edge Og Forever 2 cd 10) Metallica- Live sh*t binge & Purge 3cds&2dvds Som altid i uvilkårlig rækkefølge....
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at følgende ofte regnes for bedste live udg.
Deep Purple: Made in Japan / Live in Japan
Bob Seger and the silver bullit band: Nine tonight og LIve bullit (Specielt den første - begge 2lp og 1cd)
Bruce Springsteen: Live 75 - 85 (5lp - 3cd) __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
| 1) Pink Floyd- Pulse 2cd/2dvd |
|
|
x2  Alice In Chains - Unplugged (MTV)
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Lee Hooker: The Cream
Rolling Stones: Get yer Ya-yas out
Jimi Hendrix: Band of gypsys
Marvin Gaye: Live at the London Palladium
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man er til Jazz er Cæcilie Norbys London/Paris også fantastisk....
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 549
|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke mindst Scorpions live i portugal og D.A.D live i osaka fede indspilning
VH __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
| Til top |
|
| |
Jensiman Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine personlige favoritter er:
AC/DC live (1992)
Kraftwerk Minimum Maximum
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dave Matthews & Tim Reynolds, Live at Radio City. Fabelagtig produktion. __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anbefaler vores egne danske udgivelser:
The Blue Junction 22:17 fra Fatter Eskild i Århus. Fedt blues, meget liveagtig lyd.
Finn Ziegler's Hjørne, som er en vidunderlig jazzplade med kanon musikere, supergodt opfanget, der er ikke meget Loudness Effects der. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Alice in Chains - MTV unplugged er min klare favorit, manden bag mixerpulten skulle have en medalje for hans arbejde.
- Deep Purple - made in Japan
- Dream Theater - Images and words
- Dave Matthews Band - Live at Red Rocks
- Guns n' Roses - Live era 87-93
- Pearl Jam - MTV unplugged. Godt nok kun på DVD indtil videre, men igen fabelagtig god lydproduktion fra MTV
- Pearl Jam - Live at the Gorge
- Life of Agony - River runs again. Lidt tynd lyd, men der er et eller andet der alligevel fanger og giver en 100% godkendt oplevelse.
__________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Jensiman Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte helt
Nirvana Unplugged - ren guf for øregangene
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ikke andre end mig der hører disse to ofte

Hvis I godt kan lide rock'n'roll live må disse to Bob Seger CDer være et must. Personligt finder jeg Nine tonight til venstre bedre end live bullit til højre. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
|

Hvis I godt kan lide rock'n'roll live må disse to Bob Seger CDer være et must. Personligt finder jeg Nine tonight til venstre bedre end live bullit til højre.
|
|
|
Nej Du er bestemt ikke alene. Jeg hører dem konstant og har gjort det i mange år. De er helt klart begge meget højt på min liste over de bedste live albums. Begge to er rene must, fordi de er så forskellige. Livebullet var jo den store gennembrudsplade for Bob Seger uden for Michigan, mens Nine tonight blev indspillet på toppen af hans karriere. De er bare for fede.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
andeth skrev:
Hermann. skrev:
|

Hvis I godt kan lide rock'n'roll live må disse to Bob Seger CDer være et must. Personligt finder jeg Nine tonight til venstre bedre end live bullit til højre.
|
|
|
Nej Du er bestemt ikke alene. Jeg hører dem konstant og har gjort det i mange år. De er helt klart begge meget højt på min liste over de bedste live albums. Begge to er rene must, fordi de er så forskellige. Livebullet var jo den store gennembrudsplade for Bob Seger uden for Michigan, mens Nine tonight blev indspillet på toppen af hans karriere. De er bare for fede.
|
|
|
Ork jo! Jeg tilslutter mig flokken, Bob Seger finder jeg altid frem, når alt andet svigter 
Men af ørelækkert livemusik er det her også kræs:

Porcupine Tree, Coma Devine

__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
Iron Maiden- Live After Death- cd/dvd
|
|
|
DVD'en er direkte elendig, tag og find en kopi fra VHS udgivelse engang i 80'erne, det VHS så der er nogen begrænsinger men det lyder meget mere "rigtigt" og live.
Ved DVD'en har de ville fjerne støj etc. ift. til den gamle udgivelse, altså få det til at lyde pænere men slut resultatet er at de har fjernet en masse detaljer i lyden, bla publikum er næsten ikke hørbart længere og "rumklangen" i Long Beach arena er også helt væk. DVD lyden er en 110% om'er.
Den remasterede cd de udgav i 98 mener jeg med koncerten har nok den bedste lyd af alle udgivelser. Den er renere og mere klar i lyden end VHS udgivelse men alle detaljerne er der stadigvæk.
Vil selv anbefale Dream Theater - Live at Budokan og Dream Theater - Score begge på DVD, kanon lyd, Nightwish - End of an era på DVD, sidste med Tarja og en kanon koncert, og til sidst Opeth - The Roundhouse Tapes på DVD, det er bare kanon lyd.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
andeth skrev:
Hermann. skrev:
|

|
|
|
|
|
|
Ork jo! Jeg tilslutter mig flokken, Bob Seger finder jeg altid frem, når alt andet svigter 

|
|
|
Jeg kunne ønske mig, at du begrundede hvorfor du anbefaler disse, så jeg har mulighed for at vurdere om det er noget jeg vil købe. Dette ønske gælder iøvrigt til dem der anbefaler musik __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
hrmand skrev:
andeth skrev:
Hermann. skrev:
|

|
|
|
|
|
|

|
|
|
Jeg kunne ønske mig, at du begrundede hvorfor du anbefaler disse, så jeg har mulighed for at vurdere om det er noget jeg vil købe. Dette ønske gælder iøvrigt til dem der anbefaler musik
|
|
|
The Who live at Leeds er et fint livealbum med flere af gruppens bedste numre, det er fra 1970 så nyere numre er ikke repræsenteret. Jeg mener Leeds er Leeds Castle i Kent i Sydøstengland.
Når det kommer til Bob Seger så er det absolut Nine tonight man skal købe hvis man ikke har ret meget Bob Seger i forvejen. Den udkom lige efter millionsælgeren Against the wind og har Segers bedste nyere numre med. Og det er svært at finde livealbums der har den samme spilleglæde som her. Jeg har givet den som gave 5 gange og alle har sagt at det var et helt forrygende album, måske fordi forventningerne ikke var store, da Bob Seger ikke er nær så kendt i DK som han egentlig fortjener. Som LP er den dobbelt så cden er på over 70 min musik)
De to sidste med porcupine tree og Robin trower, kender jeg ikke og jeg kender heller ikke bandsene overhovedet. Så skriv lidt om hvad det er for noget musik. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
hrmand skrev:
andeth skrev:
Hermann. skrev:
|

|
|
|
|
|
|

|
|
|
Jeg kunne ønske mig, at du begrundede hvorfor du anbefaler disse, så jeg har mulighed for at vurdere om det er noget jeg vil købe. Dette ønske gælder iøvrigt til dem der anbefaler musik |
|
|
Du kan jo tage en smagsprøve på youtube.com
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kappen: den er for nem den der, efter min opfattelse. Forum vinder ved dialog, ikke ved, at et postulat, som ikke begrundes, forsvares med, at man da bare kan finde et svar andet steds.  __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
Kappen: den er for nem den der, efter min opfattelse. Forum vinder ved dialog, ikke ved, at et postulat, som ikke begrundes, forsvares med, at man da bare kan finde et svar andet steds. |
|
|
Nå for søren! Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men det vil undre mig hvis du havde det meget anderledes. Men jeg er ihvertfald den eneste der kan vurdere om noget musik er min egen smag og den måde jeg plejer at finde ud af det på, er ved at lytte til det.
|
| Til top |
|
| |