| Forfatter |
|
PepperDude Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 27 Juli 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er lidt på udkig efter en plasmaskærm, men synes det kan være lidt svært med alle de modeller ude på markedet lige nu, og alle de anmeldelser. Anmeldelserne hjælper mig dog på sporet af hvad man nok bør undgå, og hvad man bør holde øje med.
Men jeg tænkte at jeg ville prøve at spørge jer på hifi4all.dk tilråds, for der er mange erfarne personer på dette forum.
Det jeg er på udkig efter er et godt plasma-tv i tommerne mellem 50" - 60". Prisen er lidt sådan hip som hap, men skal helst ikke overskride 20.000...
Har selv kigget på de her Pioneer plasmaskærme:
Pioneer PDP-LX5090: http://www.pricerunner.dk/pl/2-1122110/Pioneer-PDP-LX5090-Sa mmenlign-Priser
Pioneer KRP-500M: http://www.sparshop.dk/lcd_plasma_tv/pioneer/pioneer_krp500m _1216_da.html
Men ved ikke helt om jeg tør satse på Pioneer har hørt at de har stoppet produktionen?
Håber meget på jeres hjælp!
/Emil Skovgaard
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer er stadig toppen af poppen !
Mener den største forskel på LX5090 og 500M er dybden på skærmen. 500M er tyndere. Billedemæssigt mener jeg ikke der er den store forskel.
Pioneer eksisterer jo stadig efter at de stopper med tv-produktion så garanti osv bør ikke være noget problem __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis jeg var dig vil jeg vente lidt .. da de ny skærme der er på vej, ikke bruger så meget strøm som de gamle ... men selvfølge hvis du vil have et Pioneer betyder det ikke så meget .. mener ikke de lavet skærme mere .. har hørt at de er stoppet, da de ikke kunne sælge nok ... det er bare hvad jeg har hørt.
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
PepperDude Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Pioneer er stadig toppen af poppen !
Mener den største forskel på LX5090 og 500M er dybden på skærmen. 500M er tyndere. Billedemæssigt mener jeg ikke der er den store forskel.
Pioneer eksisterer jo stadig efter at de stopper med tv-produktion så garanti osv bør ikke være noget problem |
|
|
Ja, okay. Men jeg kan forstå (får også hjælp fra folk på flatpanels.dk, dem der nævnte det) at jeg skal ud og investere nu og her, for de sidste sendinger af Pioneer fjernsyn er sendt ud...
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Jeg ville nok gå efter 5090H - den ka' lidt ekstra på mediesiden, og har derudover MPEG4 på både DVB-T og DVB-S ( satellit ).
Toppen ville jo nok være 6090H - Altså 60", men den er lidt over dit budget.
500M er en "ren monitor", der er ikke tuner i, kun en masse HDMI, VGA og Scart - stik - så det var ikke mit valg, men det er jo selvfølgelig forskelligt hvad man skal bruge den til.
Billedkvalitet'en på Pioneer skærmene er ALT andet suverænt overlegent. Pioneer eksisterer stadig, så garanti er jeg ikke bange for - har selv lige skiftet 50"eren ud med en 60" .
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pana V10'erne er da fine nok - Men Pioneer'en har bare lidt bedre sortniveau og farve-definition - Det var derfor jeg valgte lige den...
Så vidt jeg har hørt, har Sparshop i nørresundby og Sound2Vision i Viborg lige fået en sending skærme mere, så der skulle være både 5090 og 5090H på lager begge steder...
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Ikkk' for noed... - Det skulle vel ikke kun være de forhandlere med netbutik / lagerstatus på nettet???
Jeg var da i dag inde ved vores lokale forhandler og spørge efter 21:9 duelige BD' player ( er det godt nok kun Philips'en der er bredt tilgængelig der kan flytte undertekster??? ), og der stod da 6-7 kasser med 5090 og 5090H, samt et par enkelte 6090H - Og en 37 LCD på væggen - Den lokale er Sound2Vision i Viborg - er ikke nævnt på FlatPanels...!!?
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan: Tak for bidraget. Listen opdateres løbende. Det er dog svært at undersøge de lokale butikker, med mindre vi netop får input á la dit.  __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
brisen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 20 August 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
| - Jeg ville nok gå efter 5090H - den ka' lidt ekstra på mediesiden, og har derudover MPEG4 på både DVB-T og DVB-S ( satellit ). |
|
|
Øøhh, det troede jeg ikke?!?! Det synes jeg ikke jeg kan se på Pioneer's side.
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heeee... - Joeh, så vidt jeg husker står det der skam - men så vidt jeg husker osse lidt kryptisk...!! Ellers kan du bare komme hjem til mig og se for selvsyn...
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
brisen skrev:
Jblfan skrev:
| - Jeg ville nok gå efter 5090H - den ka' lidt ekstra på mediesiden, og har derudover MPEG4 på både DVB-T og DVB-S ( satellit ). |
|
|
Øøhh, det troede jeg ikke?!?! Det synes jeg ikke jeg kan se på Pioneer's side.
|
|
|
Jo det er der. Der er blot ikke nogen DVB-C tuner indbygget. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |