Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 07:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Endnu et sprm om Strømfilter+forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
schmeling
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Her er endnu et spørgsmål om effektforstærker + Støjfiltre. Jeg håber At folk vil komme med noget feedback på det, selv om der efterhånden er en del spørgsmål om emnet.

Mit setup er:

Mediecenter (PC, som jeg efter meget arbejde har fået til at være fuldstændig lydløs)

som via optisk udgang er koblet til en

Marantz SR6005 AV Receiver, som står for dekodnigen af det optiske signal.

I enden af forstærkeren er tilsluttet 2 stk. Vienna Haydn Grand + 1 stk Audiovector Ksub

Det hele er koblet til i en ejendom, hvor der er nulling af jord.

Spørgsmålet er angående 220V delen, som jeg ikke har beskæftiget mig med endnu. Når jeg Har forstærkeren tændt uden signal på indgangen kan jeg høre en ganske svag støj i højtalerene. Det siger mig, at en eller anden form for støj slipper igennem forstærkeren, og bliver forstærket op, da der jo ikke er noget på indgangene.

Tanken var jo så, at ved at pille ved strømtilslutningen, kunne forbedre problemet, og min første tanke var et støjfilter.

Jeg kan så læse, at en del brugere ikke anbefaler, at bruge filtre foran effektforstærkere, da det kan begrænse dynamikken, hvilket jeg jo ikke er interesseret i. Omvendt kan jeg også se, at filtre strækker sig fra noget, der koster kr. 50 til noget meget dyrt og stort.

Men er der nogen der kan komme med nogen bud på filtre, som kan anvendes foran effektforstærkere uden hørbar dynamik reduktion?

Er der nogen, der har kendskab til DIY løsninger på dette område

Er der andre ting, jeg kan gøre, som kan afhjælpe problemet.

Håber, at folk kan komme med feedback.
Til top Vis schmeling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schmeling

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes