Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: fusk med nypriser i marked..! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zwonkie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Tja, kan kun drage konklusion fra mine egne erfaringer. Mellem brugt bil og hifi handler jeg har haft over dba.dk så har jeg
været positiv overrasket over ærligheden omkring hifi og ligeledes kvaliteten. Hvor imod bil forhandlerne har snydt og løjet så
det driver.. Selvfølgelig kommer det an på kendskab til tingene, men jeg ved mere om bilen (søn af mekaniker) end hifi. så jeg
må gå udfra at folk sælger mere ærligt med hifi..??

"Næe dem der irritere mig er de spader der henvender sig for sjov og spilder ens tid, dem er der godt nok kommet mange af,
jeg fatter ikke man henvender sig, hvis ikke man havde tænkt sig at købe tingen til at starte med alligevel."

Hmmm, sådan er forretning? det er kun 5% man sælger af alle de efterspørgerelser man har...
Hvis man solgte 100% ville man godt nok have en nem forretning :) der ville jeg gerne arbejde..
Til top Vis Zwonkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zwonkie

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
strecker skrev:

da jeg søger noget højttalerkabel blev jeg igår ringet op af en herre herinde fra der tilbød mig nogle
Eagle cable Silver Line ( 2 x 3 meter ) for 500,- ( uden de medfølgende bananstik )

hans annonce er her:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=181006

sælger påstod at de "supra" bananstik der er monteret har en pris på 550,-, fint nok.. der udover påstår sælger at
kablerne koster 2200,- ( 366,- meteren ) og kommer med en lang salgstale om hvor gode de er...

får så idag en mail fra sælger med link til de "dyre" kabler han sælger.:

http://www.eagle-
cable.com/haupt.asp?topnavi=produkte&se r=3&lab=42&lang=en

og det ser jo fint og fornemt ud indtil jeg efter lang tids søgen af diverse tyske bagveje finder frem til kablet:

http://www.dcskabel.de/eagle-cable-silverline-lautsprecher-k abel-p-12473-1.html?ref=1

7.80 Euro = 58 kr meteren..!!!!!!!!

Ialt for 6 meter = 348 kr..!

har efterfølgende taget kontakt til sælger via mail og spurgt ind til hans VILDE nypris og konfronteret ham med den rigtige
pris, hvilket har resulteret i total ignorering...

syns det er for meget at folk som ham kan få lov at annoncere herinde og håber min henvendelse til hifi4all redaktionen
får nogle konsekvenser for ham..

Hej Strecker! Super med et indlæg.
Jeg kan godt se hvor du vil hen med det - men som sagt, så er det jo dig der skal købe kablet, hvis du synes det lyder godt.
Om det så har kostet en million eller 100 kr. Det ændrer jo ikke på kvaliteten.
Hvis du kan høre at kablet lyder godt, så er det jo godt ikke

Derudover så er det er ikke det samme kabel du linker til.
Som jeg læser sælger annonce, så står der:
Eagle Cable SILVER LINE 2x6.0mm 2x3m

og du linker til et kabel som er 4 mm.
Jeg ved godt det er "småting" men det er stadig vigtig at have faka helt iorden inden man anklager andre.

fakta er skam iorden....

kablet laves kun i max 4 mm, så mon ik han har målt forkert med sin tommestok..!

kig på det her link, der fremgår det tydeligt hvilke diameter det findes i:

http://www.eagle-
cable.com/haupt.asp?topnavi=produkte&se r=3&lab=42&lang=en

det er vel og mærke det link han selv har sendt mig med påpegelse at det kabel han sælger er det største på listen.!

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo købe hans Transparent Musiclink Ultra signalkabel. Der er prisen i hvert fald rigtig.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Zwonkie skrev:
Tja, kan kun drage konklusion fra mine egne erfaringer. Mellem brugt bil og hifi handler jeg har haft over dba.dk så har jeg
været positiv overrasket over ærligheden omkring hifi og ligeledes kvaliteten. Hvor imod bil forhandlerne har snydt og løjet så
det driver.. Selvfølgelig kommer det an på kendskab til tingene, men jeg ved mere om bilen (søn af mekaniker) end hifi. så jeg
må gå udfra at folk sælger mere ærligt med hifi..??

"Næe dem der irritere mig er de spader der henvender sig for sjov og spilder ens tid, dem er der godt nok kommet mange af,
jeg fatter ikke man henvender sig, hvis ikke man havde tænkt sig at købe tingen til at starte med alligevel."

Hmmm, sådan er forretning? det er kun 5% man sælger af alle de efterspørgerelser man har...
Hvis man solgte 100% ville man godt nok have en nem forretning :) der ville jeg gerne arbejde..

Ja tak har til dato aldrig mødt en ærlig bilforhandler selv når det er brugt køb ved private er de ærlige svære af finde, men det er lige som om det er ok blandt folk, de har jo også lov til at fuske med årgang og km tal.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Zwonkie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Zwonkie skrev:
Tja, kan kun drage konklusion fra mine egne erfaringer. Mellem brugt bil og hifi
handler jeg har haft over dba.dk så har jeg været positiv overrasket over ærligheden omkring hifi og ligeledes kvaliteten.
Hvor imod bil forhandlerne har snydt og løjet så det driver.. Selvfølgelig kommer det an på kendskab til tingene, men jeg
ved mere om bilen (søn af mekaniker) end hifi. så jeg må gå udfra at folk sælger mere ærligt med hifi..?? "Næe dem der
irritere mig er de spader der henvender sig for sjov og spilder ens tid, dem er der godt nok kommet mange af, jeg fatter
ikke man henvender sig, hvis ikke man havde tænkt sig at købe tingen til at starte med alligevel." Hmmm, sådan er
forretning? det er kun 5% man sælger af alle de efterspørgerelser man har... Hvis man solgte 100% ville man godt nok have
en nem forretning :) der ville jeg gerne arbejde..

Ja tak har til dato aldrig mødt en ærlig bilforhandler selv når det er brugt køb ved private er de ærlige svære af finde,
men det er lige som om det er ok blandt folk, de har jo også lov til at fuske med årgang og km tal.

Præcis. Det er som om det er ok... det er bare blevet så almindelig at folk ikke gider at råbe op mere. f**k it, jeg råber sq
op. Give them hell!! strecker :)
Til top Vis Zwonkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zwonkie

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Zwonkie skrev:

ksb er netop ikke en forretning, hvor man kan snuse rundt som man lyster synes jeg, hvis man henvender sig på en annonce er det da forhåbentlig fordi man har tænkt sig at købe tingen, hvis man kan få sine ønsker opfyldt. (eller det har jeg så konstateret at sådan er det ikke mere ihvertfald, og det gør egentlig jeg mister lysten til at sælge mit grej her fremfor på ebay, der er der ikke så meget pis og ingen kære mor når man har kommet med et bud)

Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hold da helt kæft en diskutions klub i holder jer for tiden.

I laver ikke andet end at brokke jer over KSB. Så er det skambud, så er det for høj ny priser og så vidre.

I kan sku da bare lade være at byde på noget i syntes er prissat for højt og ignorere skambud.

Prøv dog at nyde livet og hør noget musik istedet for dette brokkeri.

Forstår simpelthen ikke at nogle gider KSB eller ligende andre salgssteder i danmark. Der er ikke andet en brokkerier. Sælger man noget i Tyskland, england eller ligende, så er der rigtige fede salgspriser og dem som byder er flinke og fornuftige. Ikke som denne børnehave. Så husk at det går begge veje. Både sælger og køber skaber en god brugthandel. Desværre er det bare ikke tilfældet i danmark.

Til top Vis Møffe-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Møffe-manden

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 Februar 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Møffe-manden skrev:

Hold da helt kæft en diskutions klub i holder jer for tiden.

I laver ikke andet end at brokke jer over KSB. Så er det skambud, så er det for høj ny priser og så vidre.

I kan sku da bare lade være at byde på noget i syntes er prissat for højt og ignorere skambud.

Prøv dog at nyde livet og hør noget musik istedet for dette brokkeri.

Forstår simpelthen ikke at nogle gider KSB eller ligende andre salgssteder i danmark. Der er ikke andet en brokkerier. Sælger man noget i Tyskland, england eller ligende, så er der rigtige fede salgspriser og dem som byder er flinke og fornuftige. Ikke som denne børnehave. Så husk at det går begge veje. Både sælger og køber skaber en god brugthandel. Desværre er det bare ikke tilfældet i danmark.

du har lidt misforstået meningen med denne tråd..

jeg har ikke oprettet emnet for at brokke mig over for høje priser, men for at advare mod en svindler og løgner..!

og for det andet har jeg ikke budt på noget som helst.. tvært imod, det var ham der kontaktede mig med et "super tilbud"...!

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes