Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Lyden falder ud (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hej i forummet.

Jeg har en efterhånden gammel JVC sorround forstærker, som jeg har haft de sidste 7 års tid. I de sidste par dage er lyden begyndt at "falde" ud. Først troede, og håbede jeg, at det bare var mit optiske kabel fra min htpc der havde fået et uheldigt knæk eller lignende, men det er der desværre også ved den coaxiale indgang, som tv'et er tilsluttet.

Da den er så gammel som den er, og den ikke kostede mig andet end omkring de 2000 fra ny af er den ikke noget jeg vil bruge penge på reperationer til, men hvis der er noget jeg selv kan gøre (rense nogle komponenter, støve af neden i den, what ever) ville jeg meget gerne høre nogle forslag før end, at jeg smider en ordre afsted på en ny forstærker.

Det skal siges, at jeg kun har prøvet de to digitale indgange. Hvis i kan hjælpe mig mere hvis jeg også prøver nogle af de analoge skal jeg selvfølgelig nok også prøve det :)

På forhånd tak for hjælp og råd :)
Dennis

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

ER der slet ikke nogen elektronikkyndige som har et bud på hvad der kan være galt? :(

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2011 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Det kan være en dårlig forbindelse, en defekt komponent et eller andet sted, et dårligt relæ, og en masse andre ting.
Det kan umuligt fastslås uden at have apparatet til gennemgang.
Så der er nok kun to veje.

Værkstedet.

Eller køb nyt.

Med venlig hilsen.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 August 2011 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Prøv at tage hatten af den, og puste støvet af den. Hvis du gør det med en kompressor så vær forsigtig med at blæse for hårdt, da det kan skade forstærkeren. En støvsuger kan fint bruges også, men igen, pas på ikke at bukke eller dreje nogle komponenter.

Når du har gjort dette, kan du smide låget på igen, og sætte den til. Prøv herefter at motionere alle knapper og potmetre, dette uden spænding på! Så kan du se om den vil herefter. Det er ingen garanti at den vil virke, men det er et gratis forsøg. Til din trøst kan siges, at der er mange gode brugte forstærkeren derude til få penge, som sagtens kan spille lige op med, og mere til, din JVC :)
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes