Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny HD processor søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 August 2011 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Marantz AV 7005 den er ikke en afløseren til Av 8003, i det nye år skulle Marantz komme med en afløser, som nok komme til
at hedde Av 8005.

Vedr. Marantz og Denon, har jeg lade mig høre at de skulle dele indmad (derfor var indlæget ment som et spørgsmål), dette
samme som de gør med deres DVD afspiller, hvor det er en Denon DVD afspiller der er inden i en Marantz.

Integra vs. Onkyo, er den forklaring jeg har fået er at integra bruge første klasse komponent i deres apparater, og de
komponent der ikke er god nok til en integra end i Onkyo´s apparater, det ville sige at integra er først klasse sortering og
Onkyo er anden klasse sorterings vare, men jag har ikke fået det bekræfter hverken fra integra eller Onkyo side.

Hvor ved du fra at der kommer en ny AV 8005? for det er nemlig ikke det som hifikreaks fortalte mig, de sagde nemlig at Av 7005 er afløseren af av 8003

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 August 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Nu må i rette mig men var AVR8003 ikke noget dyrere end den nuværende AV7005?

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 August 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Vilstrup skrev:

StarTrek skrev:
Marantz AV 7005 den er ikke en afløseren til Av 8003, i det nye år skulle Marantz
komme med en afløser, som nok komme til at hedde Av 8005. Vedr. Marantz og Denon, har jeg lade mig høre at de skulle
dele indmad (derfor var indlæget ment som et spørgsmål), dette samme som de gør med deres DVD afspiller, hvor det er en
Denon DVD afspiller der er inden i en Marantz. Integra vs. Onkyo, er den forklaring jeg har fået er at integra bruge første
klasse komponent i deres apparater, og de komponent der ikke er god nok til en integra end i Onkyo´s apparater, det ville
sige at integra er først klasse sortering og Onkyo er anden klasse sorterings vare, men jag har ikke fået det bekræfter
hverken fra integra eller Onkyo side.

Hvor ved du fra at der kommer en ny AV 8005? for det er nemlig ikke det som hifikreaks fortalte mig, de sagde nemlig at
Av 7005 er afløseren af av 8003

Tro ikke at hifikreaks har ret.

En Marantz Av 8003 er i en helt anden klasse både lyd og prismessige en en Marantz AV 7005, derfor se jeg en Marantz Av
8003 som en top klasse surround processor fra Marantz og Marantz AV 7005 er en kasse under, derfor ville det være
naturlige at Marantz komme med en ny top klasse surround processor til afløsninge af Marantz Av 8003, det blive måske ført
i starten af år 2012 at vi se den.

Ved ikke hvorfor at hifikreaks er holdt op med at sælge Marantz Av 8003, der er hvis nok stadig Marantz top klasse
surround processor.

En Marantz koste omkring de 25.000 kr. da hifikreaks solgte den, og hifikreaks tage omkring 11.000 kr. for en Marantz AV
7005.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 08 August 2011 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Vilstrup skrev:

StarTrek skrev:
Marantz AV 7005 den er ikke en afløseren til Av 8003, i det nye år skulle Marantz
komme med en afløser, som nok komme til at hedde Av 8005. Vedr. Marantz og Denon, har jeg lade mig høre at de skulle
dele indmad (derfor var indlæget ment som et spørgsmål), dette samme som de gør med deres DVD afspiller, hvor det er en
Denon DVD afspiller der er inden i en Marantz. Integra vs. Onkyo, er den forklaring jeg har fået er at integra bruge første
klasse komponent i deres apparater, og de komponent der ikke er god nok til en integra end i Onkyo´s apparater, det ville
sige at integra er først klasse sortering og Onkyo er anden klasse sorterings vare, men jag har ikke fået det bekræfter
hverken fra integra eller Onkyo side.

Hvor ved du fra at der kommer en ny AV 8005? for det er nemlig ikke det som hifikreaks fortalte mig, de sagde nemlig at
Av 7005 er afløseren af av 8003

Tro ikke at hifikreaks har ret.

En Marantz Av 8003 er i en helt anden klasse både lyd og prismessige en en Marantz AV 7005, derfor se jeg en Marantz Av
8003 som en top klasse surround processor fra Marantz og Marantz AV 7005 er en kasse under, derfor ville det være
naturlige at Marantz komme med en ny top klasse surround processor til afløsninge af Marantz Av 8003, det blive måske ført
i starten af år 2012 at vi se den.

Ved ikke hvorfor at hifikreaks er holdt op med at sælge Marantz Av 8003, der er hvis nok stadig Marantz top klasse
surround processor.

En Marantz koste omkring de 25.000 kr. da hifikreaks solgte den, og hifikreaks tage omkring 11.000 kr. for en Marantz AV
7005.

Sandt at Av 8003 en klasse over AV 7005, men det var det som jeg som sagt fik af vide fra hififreaks.

Og jeg havde vist også spurgt dem om, hvorfor de ikke solgte AV 8003, og det var her at svaret kom, at AV 7005 er den nye afløsere til AV 8003 og at AV 8003 ikke kan skaffes mere.

Vilstrup

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 08 August 2011 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Nu må i rette mig men var AVR8003 ikke noget dyrere end den nuværende AV7005?

Jo den var noget dyre end AV 7005.

Vilstrup

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 08 August 2011 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

JBLPro
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tak og farvel!

Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Har du set linket til vejledning i Audyssey kalibrering?
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14456895#pos t14456895

Hvis du ikke kan lide kalibreringen, kan du jo bare slå det fra igen. Jeg plejer altid at skrue meget op for subwooferen bagefter, så det er tilladt

Jeg har netop fået af vide, at Onkyo/Integra har haft fejl i deres firmware som f**ker Audyssey Pro kalibreringer op... Så min negative holdning til Audyssey er måske ikke helt fair. Blot til information :)

Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro

Simon C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2007
Sendt: 11 August 2011 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Maximilian og Vilstrup: Anthem virker meget spændende, dog er D2V nok lige i overkanten til mig, men AVM 50 kan godt være
en mulighed. Jeg har forhørt mig blandt mine ”hifi kammerater” og der er ikke lige nogle som kender så meget til Anthem. Er
der en af jer, som kender noget til Anthem? Det er ikke et mærke jeg er stødt på før nemlig..

Jeg sætter stor pris på at tonen på dette indlæg er venlig og hjælpsom, som man desværre ikke tit ser på her inde.

JBLPro
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tak og farvel!

Bruger siden: 25 April 2011
Sendt: 11 August 2011 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Simon C skrev:
Maximilian og Vilstrup: Anthem virker meget spændende, dog er D2V nok lige i overkanten til mig, men AVM 50 kan godt være
en mulighed. Jeg har forhørt mig blandt mine ”hifi kammerater” og der er ikke lige nogle som kender så meget til Anthem. Er
der en af jer, som kender noget til Anthem? Det er ikke et mærke jeg er stødt på før nemlig..

Jeg sætter stor pris på at tonen på dette indlæg er venlig og hjælpsom, som man desværre ikke tit ser på her inde.

Jeg kender én som har skiftet fra Lexicon (Kan ikke huske hvilken) til Anthem AVM50. Han er meget glad for reslutatet med Anthem. "Større" lyd som er mere biografagtig. Lidt mørkere i klangen end Lexicon.

Hos ham, virker deres ARC rumkorrektion rigtigt godt. Man kan selv vælge hvor aggresiv rumkorrektionen skal behandle lyden eller om den skal udbedre de største peaks men alligevel bibeholde rummets lyd.

Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 August 2011 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

anthem er et amerikansk mærke. Jeg er også først lige blevet introduceret for mærket. Det skulle eftersigende være et seriøst
mærke og de skulle lave nogle produkter der er iorden.

De vægter både musik og surround, så der er lidt af begge verdener. Ydermere, høster de stor ros for deres ARC (anthem
room correction). Hvis du inden for kort tid får lyttet til produktet, må du meget gerne poste dine iagtagelser. Jeg er nemlig selv
igang med at lede efter en surround receiver/processor jeg kan smide ind i min kæde. Den skal dog sparke R** hvad angår
musik, da det er det der bliver hørt mest:)
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

Simon C
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2011 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

JBLPro og Bonde1985: Mange tak for jeres indlæg, ny lyder Anthem endnu mere spændende. Jeg har lige snakket med dem
ved Tape Connection, men ham som havde mest styr på de processorer havde lige en anden kunde, så jeg venter bare på et
opkald, også kan det være jeg tager forbi og hører AVM50 i morgen, hvis jeg er så heldig at de har sådan en på lager, så skal
jeg nok skrive her inde.

Bonde1985: Jeg ligger også stor vægt på stereo oplevelsen, og der har jeg ikke været imponeret med Lexicon, så det vil da
være super fedt med noget god stereo

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 August 2011 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Integra vs. Onkyo, er den forklaring jeg har fået er at integra bruge første klasse komponent i deres apparater, og de
komponent der ikke er god nok til en integra end i Onkyo´s apparater, det ville sige at integra er først klasse sortering og
Onkyo er anden klasse sorterings vare, men jag har ikke fået det bekræfter hverken fra integra eller Onkyo side.

Omkring forskellen på Integra og Onkyo processor – så er de ens, hvad angår komponenter og surround processor og dac.

Integra kommer standart med  pro, og Audyssey har desuden en RS-232 indgang for mere avanceret fjernbetjeninger der er kablet ea. AMX, Panja ect. ect

Hvis man ønsker at få Onkyoèn til at benytte sig af Audyssey pro..! kan man købe et pro kit – i kittet får man så en CD rom og en anden måle mikrofon, som man så installer og benytter den nye mikrofon (det skal lige siges, at den anden ”pro mikrofon” målemikrofon IKKE medfølger hos Integra, da en installatør der kan justerer en hjemme bio ind har en sådan)

Men lydmæssigt er der altså ingen forskel på de to. Ved godt at der findes mange der vil gøre dem meget forskellige, men det er de altså ikke.

Integra er en lille produktion som Onkyo laver, til hjemmebio installatør.

Måtte der findes en forhandler, der har fortalt dig – at der er selekteret komponenter i den ene og sekunda komponenter i den anden… så er han en utroværdig klaphat, for det er for dumt at lyve med den slags overfor kunderne.

Peter

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 11 August 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Integra, er det ikke udviklet i USA. Det har man jo også set med en højttaler fra Onkyo. Ellers er Integra er før brugt på udstyr fra Onkyo, der blev fremstillet i Japan på selve fabrikken. Det udstyr, der ikke bar Integra logoet, fremstilledes i kina, Indonesien. Ja, man lavede det også i Frankrig.

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 August 2011 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Hej Simon

Ser frem til en tilbagemelding hvis du får afprøvet produktet:)

go weekend
Bonde
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

Simon C
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2011 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Bonde:
Jeg snakkede med Tape Connection igår, og de har desværre ikke en model til at stå i butikken, så jeg har desværre ikke
kunnet komme til at høre den. Jeg har dog fået oplyst en fyr som har sådan en, som jeg måske vil kontakte, og evt få en
demo. Jeg ved at KT audio også forhandler Anthem, er der nogle som kender andre?
Snakken med Tape Connection gjorde mig endnu mere interesseret i at kigge nærmere på AVM50. Vi fik en god snak om ARC
rumcorrectionen, som jeg vil sige er meget nyttig i sådan et setup, og meget spændende at arbejde med :)
Jeg skal nok skrive, hvis jeg lige pludselig finder en Anthem AVM50 at lege med :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes